Komunikaty PR

Marketing mobilny napędza walentynkowe szaleństwo zakupów

2018-02-14  |  10:25
Biuro prasowe
Do pobrania inf.prasow ( 0 MB )

Walentynki to dla handlu ważna pozycja w przychodach w pierwszym kwartale roku. Jak podają Pracodawcy RP Polacy świętujący Walentynki zostawiają w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce ponad 1,5 mld złotych. Najczęściej kupują biżuterię, kosmetyki i artykuły erotyczne. Według badań ceneo.pl średnie wydatki na walentynkowe prezenty wynoszą około 300 złotych i są prawie 3 razy wyższe niż jeszcze dwa lata temu. Walkę sklepów o względy zakochanych i ich portfele pokazują statystki firmy Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej. Od początku lutego ruch SMS-ów ze specjalnymi ofertami kierowanymi bezpośrednio do klientów rośnie o około 20 procent.

Według badań przeprowadzonych przez portal Ceneo.pl święto zakochanych obchodzi ponad połowa Polaków. W tej grupie prawie 60 procent kupuje dla swojego partnera jakiś upominek. Prezenty kupują zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych. Z danych portalu ceneo.pl wynika, że obroty e-sklepów rosną w lutym nawet o 20 procent. Pozwala to przedłużyć okres wzmożonych zakupów po świętach i zimowych wyprzedażach.

- Początek lutego to w handlu okres zdominowany przez Walentynki. Wiele firm przygotowuje dla zakochanych specjalne oferty, które kierują bezpośrednio do klientów wprost na wyświetlacze ich smartfonów. Najczęściej wiadomości zawierają kod rabatowy, który pozwala obniżyć koszty walentynkowych prezentów. Wystarczy przeanalizować, ile kodów zostało wykorzystanych, aby ustalić konwersję z działań z wykorzystaniem krótkich wiadomości tekstowych. Marketing SMS wspiera w równym stopniu sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Z naszych danych wynika, że ruch wiadomości związanych z walentynkowymi kampaniami w lutym wzrasta o około 20 procent. Podobnie sytuacja wygląda również na innych rynkach, na których działa Infobip. Poza SMS-ami marketerzy mają do dyspozycji również inne narzędzia takie jak wiadomości email, boty na Facebooku czy wiadomości głosowe, wszystkimi działaniami mogą zarządzać z poziomu jednej platformy – tłumaczy Kamila Górna, Business Development Manager w firmie Infobip.

Jak pokazuje wskaźnik Mastercard Love Index, który jest obliczany co roku na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart płatniczych na całym świecie w ciągu ostatnich 3 lat łączna kwota walentynkowych wydatków wzrosła prawie o połowę.  Najwięcej na święto zakochanych wydają Amerykanie. Jak podaje National Retail Federation w ubiegłym roku przychody handlu detalicznego bezpośrednio związane z Walentynkami wyniosły 18,2 mld dolarów.

Coraz częściej zakochani spędzają 14 lutego poza domem. Dużą popularnością cieszą się walentynkowe wieczory w restauracjach. Według ekspertów Mastercard wydatki w tej kategorii na całym świecie od 2014 roku wzrosły o ponad 102 procent. W samej Europie zanotowano wzrost wydatków na takie kolacje o 67 procent. Na szaleństwie walentynkowych zakupów korzysta również branża turystyczna. Coraz częściej wybieranym pomysłem na wspólny prezent jest np. weekendowy wyjazd do SPA, w góry lub do jakiejś europejskiej stolicy.

Co ciekawe, większość walentynkowych zakupów jest dokonywana na ostatnią chwilę, czyli 13 lutego. Z danych Mastercard wynika, że w ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja GIAP przyciąga nowe technologie do Polski Biuro prasowe
2020-09-10 | 10:00

GIAP przyciąga nowe technologie do Polski

Wzrasta zapotrzebowanie na cyfrowe mapowanie dróg. Technologia ta będzie już niedługo wykorzystywana powszechnie przez administrację publiczną oraz GDDKiA. Pilotażowy projekt
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-08-20 | 11:00

Infobip zaufanym partnerem GSMA

Reprezentujacą interesy operatorów komórkowych GSMA przyznała firmie Infobip, specjalizującej się w globalnej komunikacji w chmurze, status zaufanego partnera w programie Identity Revenue Acceleration Initiative. Wspiera to
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-08-18 | 12:30

One Equity Partners zainwestował w Infobip – światowego lidera CPaaS

Fundusz private equity One Equity Partners zainwestował w Infobip, globalną platformę komunikacyjną w chmurze pozwalającą na płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ich klientami, a także ułatwiająca integrację

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Rząd zmienia ustawę o cyberbezpieczeństwie. Zdaniem ekspertów może to negatywnie wpłynąć na wdrażanie w Polsce sieci 5G

Projekt zmian w ustawie o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa wprowadza duże zmiany w sektorze telekomunikacyjnym i będzie mieć istotny wpływ na wdrażanie w Polsce sieci 5G. Zawarte w nich przepisy budzą wątpliwości rynkowych graczy, którzy wskazują na luki i niezgodność z innymi aktami prawnymi. Kontrowersyjny jest także tryb procedowania projektu. Trafił on do publicznych konsultacji 8 września, a na przesyłanie opinii resort cyfryzacji dał stowarzyszeniom branżowym, przedsiębiorcom i instytutom naukowym tylko 14 dni. Termin ekspresowych konsultacji upływa na początku przyszłego tygodnia. Eksperci zauważają, że termin powinien być przynajmniej dwukrotnie dłuższy.

Handel

Handel przyspiesza z cyfryzacją. Pierwsze centra handlowe w pełni zautomatyzowały swoje programy lojalnościowe

Blisko 2/3 Polaków należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego, a 72 proc. korzysta z niego w aplikacji mobilnej. Galerie stawiają mocny akcent na ich wygodę i rozbudowę o kolejne funkcjonalności. Dlatego warszawskie centra: Galeria Mokotów i Westfield Arkadia oraz wrocławska Wroclavia całkiem zdigitalizowały swój program lojalnościowy, poszerzając go o cashback, czyli zwrot części pieniędzy za zakupy. – Cyfryzacja centrów handlowych jest naturalnym procesem i będziemy dalej wychodzić naprzeciw potrzebom klientów w tym zakresie – zapowiada Kamila Mąsior, digital manager w Unibail-Rodamco-Westfield.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Nowe prawo budowlane wchodzi w życie 19 września. Uprości przygotowania do budowy domu i przyspieszy inwestycję

Nowe prawo budowlane wprowadza zmiany mające ułatwić i przyspieszyć proces inwestycyjny. Jedną z nich jest podział projektu budowlanego na trzy odrębne części. Prostsze ma być uzyskanie pozwolenia na budowę oraz przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę, a dodatkowo zwiększy się lista inwestycji, które nie będą wymagały pozwoleń. Nowe prawo ułatwi też legalizację części samowoli budowlanych. – Usystematyzowanie przepisów sprawi, że łatwiej będzie zwykłemu Kowalskiemu – ocenia Konrad Młynkiewicz z Kancelarii Sadkowski i Wspólnicy.

Motoryzacja

Śląsk wspiera innowacyjne firmy technologiczne. Doinwestuje m.in. budowę pierwszej w pełni polskiej baterii dla samochodów elektrycznych

Ponad 260 zgłoszonych projektów i 20 mln zł na dokapitalizowanie małych i średnich firm, które inwestują w nowe technologie – to efekt działalności Śląskiego Funduszu Rozwoju. Projekt jest elementem Śląskiego Pakietu dla Gospodarki realizowanego przez samorząd województwa w ramach uzupełnienia rządowej tarczy antykryzysowej. – Inwestycje, w które się angażujemy, wpisują się w globalne trendy, takie jak elektromobilność, zielona energia czy automatyka i robotyka. To pierwszy krok do transformacji gospodarczej regionu śląskiego – mówi Marcin Wilk, prezes zarządu Śląskiego Funduszu Rozwoju.