Komunikaty PR

NASK SA: udane zamknięcie roku i plany rozwoju usług telekomunikacyjnych

2018-02-14  |  07:00
Biuro prasowe

Dostawca nowoczesnych usług w dziedzinie bezpieczeństwa IT i telekomunikacji NASK SA zakończył bardzo udanie swój pierwszy rok działalności, uzyskując przychody wyższe niż planowane. Zgodnie ze strategicznymi założeniami spółki 2018 rok przyniesie dalszy rozwój produktowy i infrastrukturalny.     

NASK SA jest spółką powołaną przez NASK Państwowy Instytut Badawczy w styczniu 2017 roku. Świadczy zaawansowane usługi bezpieczeństwa teleinformatycznego, kolokacji i hostingu, buduje sieci korporacyjne, oferuje usługi centrum danych ulokowane we własnych serwerowniach. Zapewnia również tradycyjne usługi teleinformatyczne - dostęp do internetu i telefonię. „W ubiegłym roku przychody spółki przekroczyły planowany poziom. Systematycznie rośnie też liczba klientów wszystkich podstawowych usług: dostępu do internetu, telefonii, cyberbezpieczeństwa oraz hostingu wirtualnego. Odnotowaliśmy także udane wejście na rynek świadczeń integratorskich” – mówi Marek Zaliński, członek zarządu NASK SA.  

W 2017 r. firma włączyła do swojej oferty nowe specjalistyczne usługi bezpieczeństwa dla różnego typu sieci. „W pierwszym roku działalności duży nacisk położyliśmy na szerokie rynkowe wyjście z usługami bezpieczeństwa, co przyniosło dobre efekty w postaci osiągnięcia wyższego od zakładanego poziomu sprzedaży” – mówi Marek Zaliński. Rozpoczęła się z sukcesem sprzedaż m.in. usługi SOC – Security Operation Center, czyli całodobowego monitoringu i wsparcia bezpieczeństwa środowiska klienta. Spółka wprowadziła także specjalistyczną obsługę bezpieczeństwa sieci przemysłowych, które w obliczu coraz częściej stosowanych usług łączących sieci przemysłowe (OT) z sieciami IT stanowi wyzwanie dla wielu przedsiębiorstw.

 „Ten sektor naszych działań planujemy nadal rozbudowywać, korzystając z narzędzi, będących owocem prac naukowo-badawczych naszego macierzystego instytutu NASK. Sami również rozwijamy innowacyjne produkty bezpieczeństwa, dostosowując je do uwarunkowań rynkowych oraz do potrzeb poszczególnych klientów” – podkreśla Marek Zaliński. „Co ważne, już w pierwszym roku działalności koszty były niższe od zakładanych, a jednocześnie systematycznie rośnie liczba naszych klientów nie tylko w sektorze bezpieczeństwa, ale i dostępu do internetu czy telefonii” – zaznacza Marek Zaliński.

W nowym roku NASK SA planuje ponadto rozwijać produkty, związane z przechowywaniem i ochroną danych, zwłaszcza storage as a service. Klientom będą oferowane również specjalistyczne usługi backupu, archiwizacji świadczone w modelu usługowym na bazie technologii Commvault, w tym usługa disaster recovery.    

Odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie przedsiębiorców w tym obszarze  będzie nowa  przestrzeń kolokacyjna, w której zbudowane zostanie bezpieczne, nowoczesne środowisko chmurowe, odpowiadające zaawansowanym potrzebom rynkowym. „Supernowoczesna Data Center posiadać będzie dwa niezależne tory zasilania (2N) i przyłącza energetyczne od dwóch niezależnych dostawców. Łączna moc IT obiektu wyniesie 1,6MW, z możliwością dalszej rozbudowy” – wyjaśnia Marek Zaliński.

 

Więcej informacji: www.nasksa.pl

Kontakt dla mediów: media@nask.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-03-24 | 11:15

Infobip pomaga operatorom w walce z SMS-owym spamem

Infobip, światowy lider w rozwiązaniach omnichannel, dzięki usłudze sGate SMS    Firewall zapewnia operatorom komórkowym szczegółową analizę przychodzących  wiadomości SMS oraz zapobiega dostarczaniu
Telekomunikacja WaveNet - Pracujemy dla Was.
2020-03-24 | 11:00

WaveNet - Pracujemy dla Was.

Pracujemy dla WAS, byście mogli cieszyć się połączeniami Telefonicznymi i Internetem - http://wavenet.pl #play_polska #orange_polska #polkomtelplus #tmobilepl #5g #4G #mobile #network
Telekomunikacja 70 mln RGU na rynku telekomunikacyjnym w Polsce w 2022 roku
2020-03-13 | 12:00

70 mln RGU na rynku telekomunikacyjnym w Polsce w 2022 roku

Z najnowszych szacunków PMR wynika, że na polskim rynku stale rośnie udział usług telekomunikacyjnych sprzedawanych w pakiecie w relacji do ogółu usług telekomunikacyjnych w

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.