Komunikaty PR

Agility podsumowuje III kwartał – wzrost zysku netto o ponad 8 proc.

2019-12-09  |  12:00
Biuro prasowe

Agility, czołowy globalny dostawca usług logistycznych i spedycyjnych, podsumował działalność w III kwartale. Zysk netto wyniósł 21,7 mln KWD* (71,4 mln USD) i wzrósł o 8,4 proc. w porównaniu z III kw. ub.r. Zysk operacyjny (EBITDA) zwiększył się o 20,9 proc. do 47,4 mln KWD (156,07 mln USD). Przychody firmy wzrosły o 1,6 proc. i wyniosły 400,7 mln KWD (1,3 mld USD).

Zysk netto od początku roku osiągnął poziom 63,6 mln KWD (209,4 mln USD) i wzrósł o 7,9 proc., EBITDA zwiększyła się o 24,9 proc. do 42,4 mln KWD (139,6 mln USD), Przychody w pierwszych trzech kwartałach wyniosły 1 175,8 mln KWD (3,8 mld USD), o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

„Wyniki za trzeci kwartał są efektem działalności firm z grupy Infrastructure, wszystkie odnotowały wzrosty. Z kolei nasza najważniejsza spółka logistyczna, Global Integrated Logistics (GIL), odczuła negatywne skutki niekorzystnych warunków rynkowych, spowodowanych wojną handlową, która wpłynęła na całą branżę” powiedział Tarek Sultan, CEO i wiceprzewodniczący rady nadzorczej Agility. „Mimo tego GIL nadal dynamicznie się rozwija i wprowadza kolejne rozwiązania cyfrowe, które zwiększają wydajność operacyjną i poprawiają jakość obsługi klientów.”

Tarek Sultan dodaje: „Inwestujemy w rozwój technologiczny tak, by stać się liderem branży w zakresie rozwiązań cyfrowych. Agility Venture współfinansuje innowacyjne start-upy, które przekształcają łańcuchy dostaw w różnych obszarach, od technologii ekologicznych po e-commerce. Jednocześnie prowadzimy prace rozwojowe, dokonujemy przejęć i pozyskujemy partnerów, by doskonalić naszą usługę, cyfrową platformę logistyczną Shipa. Jesteśmy przekonani, że stanie się kluczowym elementem wyróżniającym nas na rynku i będzie dobrym punktem wyjścia dla przyszłego wzrostu”.

Agility Global Integrated Logistics (GIL)

Zysk operacyjny (EBITDA) GIL zmniejszył się o 1 proc. do 7,8 mln KWD (25,6 mln USD). Przyczyną spadku były wyższe koszty operacyjne, związane z uruchomieniem nowych obiektów oraz inwestycje w transformację cyfrową. Przychody brutto wyniosły 285 mln KWD (938,4 mln USD) i spadły o 2,4 proc. (0,7 proc. przy stałych kursach walut), co jest skutkiem coraz większych wyzwań w branży spedycyjnej. Przychody netto GIL osiągnęły poziom 67,3 mln KWD (221,6 mln USD) i wzrosły o 4 proc. (5,3 proc. przy stałych kursach walut) w porównaniu z III kw. ub.r. Zwiększenie przychodów netto to wynik wzrostów we frachcie morskim, logistyce kontraktowej i projektach logistycznych. Ogólna marża netto GIL ukształtowała się na poziomie 23,6 proc. (22,2 proc. w ub.r.).

Wolumen przesyłek lotniczych w III kw. spadł o 15,8 proc (w tonach), na co wpłynęła sytuacja w handlu międzynarodowym i spadek popytu wśród klientów w wielu branżach i regionach na świecie. Zmniejszenie wolumenu częściowo zrównoważył wzrost zyskowności (stosunek przychodu netto do wagi przesyłki) o 15,5 proc. Ostatecznie przychody netto z frachtu lotniczego zmniejszyły się o 2,8 proc. w stosunku do ub.r. Ilość TEU we frachcie morskim spadła o 9,3 proc., ale zyskowność poprawiła się o 13,7 proc. Przychody netto wzrosły o 3,2 proc. Największą zyskowność frachtu morskiego odnotowano w obu Amerykach i Europie. W logistyce kontraktowej Agility zanotowało stabilny wzrost, głównie w USA, Australii, Indiach, Singapurze, Bliskim Wschodzie i Afryce.

Od początku roku, po odliczeniu wpływu IFRS 16, zysk operacyjny (EBITDA) GIL wyniósł 24,5 mln KWD (80,6 mln USD), tyle samo co rok wcześniej. Przychody netto poprawiły się o 2,7 proc., natomiast ogólne przychody spadły o 2,1 proc.

Chcąc poprawić wyniki i wzmocnić pozycję na rynku, GIL wdraża strategię cyfrową. Jej celem jest m.in. usprawnienie komunikacji z klientami i dostawcami, tworzenie innowacyjnych rozwiązań i zwiększenie wydajności procesów operacyjnych.

Grupa Infrastructure (ALP, Tristar, NAS, UPAC, GCS)

W III kw. EBITDA grupy Infrastructure wzrosła o 3,8 proc. do 32,6 mln KWD (107,3 mln USD). Przychody wyniosły 119,7 mln KWD (394,2 mln USD), o 13,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W ciągu 9 miesięcy EBITDA zwiększyła się o 8,3 proc., przychody o 14,5 proc.

W III kw. Agility Logistics Parks (ALP) zanotował wzrost przychodów o 14,2 proc. Na tak dobry wynik złożyły się przychody z obiektów oddanych pod koniec 2018 roku i poprawa zyskowności już działających. Teraz motorem wzrostu będą nowe parki logistyczne i obiekty magazynowe w Arabii Saudyjskiej i Afryce, a także optymalizacja firmowego banku ziemi w Kuwejcie. Przychody Tristar, zintegrowanego operatora logistycznego paliw płynnych, wzrosły o 9,6 proc., dzięki zwiększeniu obrotów w transporcie drogowym, operacjach magazynowych i spedycji oraz poszerzeniu zakresu obsługi i pozyskaniu nowych klientów. Przychody National Aviation Services (NAS), po trudnym początku roku, w III kw. zwiększyły się o 8,5 proc. W pierwszej połowie roku wyniki były słabsze od oczekiwanych z powodu nieprzewidzianych wydatków w Kuwejcie, obniżki cen usług na Wybrzeżu Kości Słoniowej i czasowego ograniczenia ruchu lotniczego do/z Afganistanu. NAS spodziewa się poprawy w IV kw. i 2020 roku. Z kolei United Projects for Aviation Services Company (UPAC) zanotowała wzrost przychodów o 1,4 proc. Spółka nadal odczuwa negatywne skutki przeniesienia części lotów pasażerskich do nowych terminali w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Kuwejcie, straty zrównoważyły, m.in. znakomite wyniki zarządzania nieruchomościami komercyjnymi w Kuwejcie. W Abu Zabi trwa budowa centrum handlowego Reem Hall, inwestycji wartej 1,2 mld USD. Specjalizująca się w modernizacji rozwiązań celnych GCS odnotowała wzrost przychodów o 8,2 proc., dzięki uruchomieniu nowych usług celnych i rozwojowi cyfrowej obsługi operacji klientów.

Agility w Polsce

W III kwartale polski oddział Agility Logistics utrzymał stabilne tempo rozwoju. W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. zysk operacyjny (EBIDTA) wzrósł o 3 proc.

„Największą dynamikę wzrostu odnotowaliśmy w transporcie lotniczym, dobre wyniki osiągnęliśmy też w obszarze frachtu morskiego, zwłaszcza w eksporcie. Poszerzyliśmy portfolio klientów o firmy z branży przemysłowej i motoryzacyjnej. Zwiększyliśmy też zatrudnienie, wzmacniając działy spedycji drogowej oraz morskiej” mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce. „Kluczowe znaczenie mają dla nas inwestycje w rozwój naszego zespołu i zapewnienie przyjaznego miejsca pracy. Teraz wprowadziliśmy cykl szkoleń i warsztatów rozwijających kompetencje pracowników. Skupiamy się głównie na takich obszarach jak komunikacja, sprzedaż, doświadczenie klienta oraz współpraca pomiędzy wszystkimi działami firmy, co pozwoli nam zapewnić klientom jeszcze lepszą i sprawniejszą obsługę”.

*KWD dinar kuwejcki

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Potężna inwestycja GLS w Poznaniu Biuro prasowe
2020-08-13 | 12:00

Potężna inwestycja GLS w Poznaniu

Już działa rozbudowana filia GLS w Poznaniu. Jej przepustowość zwiększyła się dwukrotnie. Docelowo obiekt będzie sortownią regionalną oraz eksportową dla kierunków zachodnich.
Transport Spedycja wróciła na drogi - branża w obliczu COVID-19
2020-08-13 | 12:00

Spedycja wróciła na drogi - branża w obliczu COVID-19

Krajobraz po bitwie Świat mierzy się z największym szokiem gospodarczym od czasów kryzysu z lat 2007-2009[1]. Lockdown spowodował znaczne ograniczenie konsumpcji, zamknięcie wielu
Transport BRAK ZDJĘCIA
2020-08-13 | 01:00

Dachser uruchamia cotygodniowy czarter do USA

Od końca lipca Dachser Air & Sea Logistics obsługuje połączenie na trasie Frankfurt - Chicago w ramach rozszerzonego programu czarterowego rejsów premium. Teraz rotacyjne loty Dachser przez Atlantyk będą się odbywały

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Telekomunikacja

Polska na razie nie wyklucza chińskich dostawców z budowy infrastruktury 5G. Sytuacji nie powinna zmienić wizyta amerykańskiego sekretarza stanu [DEPESZA]

Wdrożenie standardu telekomunikacyjnego 5G będzie mieć rewolucyjny wpływ na globalną i polską gospodarkę. Bezpieczeństwo nowej technologii jest obecnie odmieniane przez wszystkie przypadki i wciąż trwają spekulacje dotyczące komponentów 5G dostarczanych przez producentów z Chin. Jednak do tej pory Polska, podobnie jak Niemcy, nie zdecydowała się na wykluczenie żadnego dostawcy, w tym spoza Europy. Nie powinna wpłynąć na to również zaplanowana na 15 sierpnia w Warszawie wizyta sekretarza stanu USA Mike’a Pompeo. Eksperci podkreślają, że przy wdrażaniu nowego standardu telekomunikacyjnego należy oceniać warunki techniczne urządzeń, a nie miejsce ich pochodzenia.

Transport

UE zainwestuje miliardy w zielony wodór. W tej chwili aż 95 proc. tego surowca wciąż pochodzi z paliw kopalnych

W tej chwili wodór ma zastosowanie głównie w sektorze chemicznym, jego wykorzystanie w transporcie czy energetyce wciąż jest marginalne. Co więcej, aż 95 proc. produkowanego wodoru wciąż pochodzi z paliw kopalnych, a tylko 5 proc. jest wytwarzane z odnawialnych źródeł. Unia Europejska zamierza odwrócić te proporcje, a opublikowana na początku lipca strategia wodorowa ma być impulsem dla rozwoju tego rynku w Europie, której szacunkowe zapotrzebowanie na wodór w 2030 roku ma już sięgnąć 16,5 mln ton. Wyzwaniem pozostają jednak koszty, bo wytwarzanie zielonego, niskoemisyjnego wodoru wciąż jest droższe od innych form, i bariery technologiczne związane z produkcją i transportem tego surowca.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Odradzająca się gastronomia w Europie może pomóc polskim eksporterom drobiu nadrobić straty wywołane pandemią. Branża liczy także na ponowne otwarcie rynków azjatyckich

Zamknięcie w marcu granic wewnątrzunijnych oraz lokali gastronomicznych spowodowało zatrzymanie eksportu polskiego mięsa drobiowego i nadpodaż tego produktu na rynku. Wynikiem tego był spadek cen, które obecnie nie wyrównują nawet kosztów produkcji. Producenci mają nadzieję na powrót na rynek kolejnych firm z sektora HoReCa i na uznanie Polski za kraj wolny od grypy ptaków, co pozwoliłoby na powrót na rynki pozaeuropejskie, głównie azjatyckie.

Transport

Popyt na usługi związane z przeprowadzkami znowu wysoki. Firmy przewozowe mają coraz więcej zleceń z kraju i zagranicy

W czasie pandemii znacząco spadł popyt na krajowe usługi przeprowadzkowe – wynika z raportu Clicktrans.pl. Firmy przewozowe miały też mniej zleceń związanych z transportem samochodów, natomiast w innych kategoriach – takich jak przewóz palet, motocykli, mebli, ale również zwierząt – zanotowały wzrosty. Gorzej wyglądała sytuacja ze zleceniami międzynarodowymi. Te jednak od połowy kwietnia notują tendencję wzrostową i już powróciły do poziomów sprzed pandemii.