Komunikaty PR

Branża transportowa w dobie rynkowych wyzwań

2019-10-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
www.contrust.pl

Branża transportowa w Polsce znalazła się pod silną presją wytycznych Unii Europejskiej. Nowe normy dotyczące emisji CO2 wpłynęły na konieczność wprowadzenia zmian w strategiach biznesowych spółek z branży TSL. Zdaniem ekspertów Shell Lubricants, przełomowe technologie i środki smarne klasy premium mogą wpłynąć na zwiększenie efektywności flot transportowych, a także przygotować je do pracy w nowej rzeczywistości.

 

Rada Unii Europejskiej opowiedziała się za redukcją emisji CO2 przez lekkie samochody dostawcze. W praktyce oznacza to, że w 2030 roku będę one emitowały co najmniej o 30% mniej CO2  niż w 2021 roku. Pośrednim celem wyznaczonym na rok 2025 jest zmniejszenie emisji o 15%[1]. To bardzo ambitny plan, którego realizacja stanowi wyzwanie, zarówno dla branży motoryzacyjnej, jak i transportowej. Eksperci przewidują, że w związku z rozwojem gospodarczym w Polsce, jak i w Europie będzie rosła potrzeba przewozów ładunków. Osiągnięcie celów redukcyjnych będzie wymagać optymalizacji procesów, inwestycji w innowacje, a także wykorzystania nowych technologii i odpowiednich środków smarnych.

 

„Cele redukcyjne postawione przed branżą transportową stanowią kluczowy krok nie tylko w kierunku zmniejszenia emisji CO2, ale także unowocześnienia europejskiego transportu drogowego. W związku z tym, że są one ściśle powiązane z obniżeniem zużycia paliwa, stały się impulsem do wprowadzenia zmian w konstrukcjach silników. Są motorem napędowym do opracowywania nowych środków smarnych, które spełniają coraz surowsze wymagania, zapewniają najwyższą ochronę w wymagających warunkach pracy i mają wpływ na zmniejszenie poziomu emisji toksycznych składników powstających w procesie spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. W odpowiedzi na potrzeby klientów Shell wprowadził do swojej oferty syntetyczny olej silnikowy Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CK-4). Produkt został opracowany z myślą o najnowszych, rygorystycznych specyfikacjach branżowych obowiązujących zarówno w Europie, jak i USA. Nowy olej nie tylko spełnia najnowsze wymogi ACEA, JASO i API, ale także posiada aprobaty wielu wiodących producentów OEM, takich jak MAN, Volvo, Caterpillar, Mack czy Scania. Na rynku pojawia się coraz więcej technologii, które mogą pomóc w spełnieniu norm emisji CO2” – powiedział Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Lubricants.

 

Nowe technologie zmieniają transport

Według danych przedstawionych w raporcie Shell Lubricants „Europejska flota pojazdów ciężkich a inteligentna konserwacja: jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?”, aż 75% firm transportowych wykorzystuje już co najmniej jedną nową technologię[2]. Choć dane przedstawione przez Shell Lubricants dowodzą, że firmy transportowe w znacznej mierze rozumieją korzyści płynące ze stosowania innowacyjnych rozwiązań uwzględniających zasady zrównoważonego rozwoju, to w raporcie zdefiniowano pewne przeszkody stojące na drodze postępu. Wśród wielu opisanych barier znajduje się brak wiedzy – 61% przedstawicieli branży transportowej przyznało, że brak odpowiednich kompetencji utrudnia im wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań. Ponadto, firmy skupiają się wyłącznie na krótkoterminowych oszczędnościach. Przedsiębiorstwa nie są świadome tego, że dzięki zastosowaniu nowych rozwiązań i wysokiej jakości środków smarnych mogą znacznie ograniczyć całkowity koszt utrzymania (TCO - ang. Total Cost of Ownership).

 

Współpraca drogą do celu

Zdecydowana większość przedsiębiorstw transportowych dostrzega korzyści wynikające ze zdobywania wiedzy. Aż 77% managerów flot stwierdziło, że ich personel zajmujący się konserwacją odniósłby korzyści z dodatkowego szkolenia, które pomogłoby im w optymalizacji. Co więcej, 89% przedstawicieli branży ankietowanych w ramach raportu Shell Lubricants „Europejska flota pojazdów ciężkich a inteligentna konserwacja: jak osiągnąć przewagę konkurencyjną?” przyznało, że chętnie nawiązałoby współpracę z dostawcą środków smarnych, który mógłby doradzać im, jak korzystać z olejów i smarów w ramach optymalizacji praktyk konserwacyjnych.

 

Transport drogowy jest siłą napędową gospodarki. To dzięki samochodom dostawczym i tzw. TIR-om do fabryk dostarczane są surowce do produkcji, a na półkach sklepów znajdują się towary. Bez efektywnych procesów logistycznych, świat nie byłby w stanie normalnie funkcjonować. Wyższy stopień uregulowania branży i rosnące koszty utrzymania sprawiają, że dla właścicieli firm transportowych kluczowe znaczenie mają zwiększenie wydajności i minimalizacja przestojów, ograniczenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji. Żeby zadbać o sprawne funkcjonowanie floty i stymulować postęp firmy, powinni oni sięgać po wsparcie ekspertów zewnętrznych. Komentarz do raportu Shell Lubricants wskazuje, że choć środki smarne stanowią zaledwie 1–2% całkowitego kosztu konserwacji, mogą zmniejszyć koszty operacyjne aż o 30%.

 


[1] https://www.gov.pl/documents/33372/436746/Projekt_KPEiK_na_lata_2021-2030.pdf/aaefd8b3-0dff-3cdd-f016-b9c478b96ce1

[2] Badanie zlecone przez Shell Lubricants i przeprowadzone przez firmę badawczą Edelman Intelligence, powstało na podstawie 350 rozmów przeprowadzonych z pracownikami sektora flotowego, którzy kupili, mieli wpływ na zakup lub używali środków smarnych / smarów w ramach pracy wykonywanej na terenie 7 krajów (USA, Chin, Indii, Niemiec, Rosji, Indonezji oraz Wielkiej Brytanii) w okresie od marca do kwietnia 2018 r.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport BRAK ZDJĘCIA
2020-06-04 | 01:00

Dachser Polska ze stałymi połączeniami do Moskwy, Kaliningradu i Niżnego Nowogro

Dachser, globalny operator logistyczny, rozszerza swoją sieć Cargoplus, czyli połączeń drogowych do Rosji, ze względu na rosnące zainteresowanie unijnych eksporterów tym kierunkiem. W oddziale w Strykowie Dachser Polska utworzył
Transport Koleje Dolnośląskie z przetargiem na projekt hali
2020-06-03 | 13:45

Koleje Dolnośląskie z przetargiem na projekt hali

Koleje Dolnośląskie planują rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej hal serwisowych. Nowa infrastruktura umożliwi
Transport ID Logistics rozszerza obsługę centrum dystrybucji Carrefour
2020-06-03 | 13:00

ID Logistics rozszerza obsługę centrum dystrybucji Carrefour

ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, przygotowuje się do rozszerzenia zakresu obsługi i asortymentu w największym w

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ruch w restauracjach coraz większy. Część lokali wprowadziła dodatkowe standardy bezpieczeństwa i higieny

Lokale gastronomiczne od ponad dwóch tygodni mogą obsługiwać klientów w nowym reżimie sanitarnym. Branża wdrożyła wszystkie standardy i procedury, które pozwolą zapewnić bezpieczeństwo gości. Część restauracji opracowała własne procedury, bardziej restrykcyjne niż wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Ruch w lokalach powoli się zwiększa – po niemal całkowitym zastoju część podmiotów notuje już sprzedaż na poziomie przekraczającym 40 proc. w stosunku do tej sprzed pandemii. 

Transport

Zanieczyszczenie powietrza wraca do poziomów sprzed pandemii. Producenci aut wprowadzają filtry chroniące przed smogiem

Wraz ze stopniowym odmrażaniem gospodarki rośnie liczba aut na ulicach i chociaż transport nie jest jedynym winnym smogu, to zanieczyszczenie powietrza w największych miastach wraca do stanu sprzed pandemii. Producenci aut wprowadzają więc nowe filtry kabinowe, które zatrzymają nawet najmniejsze, a zarazem najbardziej szkodliwe cząsteczki. To o tyle istotne, że stężenie zanieczyszczeń w kabinach, choć mniejsze niż na zewnątrz, nadal jest zbyt duże. W powietrzu zasysanym do wnętrza auta znajdują się między innymi cząstki PM2,5 – tak małe, że mogą przenikać z płuc do krwi. 

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

W Polsce coraz mniej lekarzy. Farmaceuci mogliby uzupełnić lukę w systemie ochrony zdrowia

W Polsce na 87,5 tys. lekarzy przypada 60 tys. magistrów i techników farmacji. – Ograniczenie roli farmaceutów do sprzedaży leków to błąd systemowy – podkreśla dr hab. n. med. Andrzej Fal, dyrektor Instytutu Nauk Medycznych na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Potencjał tej grupy zawodowej jest dużo większy. Mogłaby ona odgrywać kluczową rolę w profilaktyce i edukacji zdrowotnej, co pozwoliłoby odciążyć lekarzy. Ostatnie miesiące pandemii koronawirusa pokazały, że farmaceuci są bardzo istotnym ogniwem systemu ochrony zdrowia. Dlatego też środowisko wyczekuje ustawy, która ureguluje pracę farmaceuty i rozszerzy jego uprawnienia.

Problemy społeczne

Dzieci i dorośli z rdzeniowym zanikiem mięśni (SMA) skutecznie leczeni w Polsce. Brakuje tylko badań przesiewowych

Postępujące osłabienie i wiotczenie mięśni, które prowadzi do utraty oddechu i śmierci – to objawy SMA, czyli rdzeniowego zaniku mięśni. Z tą poważną chorobą genetyczną rodzi się około 50 dzieci rocznie. Obecnie w Polsce choruje na nią ok. 900 pacjentów w różnym wieku. Od półtora roku w naszym kraju refundowany jest innowacyjny, pierwszy na świecie lek, który pozwala uchronić chorych przed przedwczesną śmiercią i niepełnosprawnością. Wyniki ostatnich badań obserwacyjnych niemieckich lekarzy przeprowadzone wśród dorosłych pacjentów potwierdziły jego skuteczność. Lekarze podkreślają jednak, że aby terapia przyniosła jak najlepsze rezultaty, musi zostać wdrożona jak najwcześniej.