Komunikaty PR

Dachser: łącząc rynki

2019-04-16  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Dominika Sadło
Practum Consulting

Bukowińska 22
02-703 Warszawa
practum|practum.pl| |practum|practum.pl
22 244 58 00
www.practum.pl

Dachser: łącząc rynki

 

Wspólny rozwój: tak brzmiało motto niewielkiej firmy z hiszpańskiej Saragossy, która weszła na rynek w 1983 r. zaopatrując handel oraz klientów przemysłowych w przewody hydrauliczne oraz pneumatyczne, a także złączki ze stali nierdzewnej. Dziś Dicsa jest już firmą globalną, a rolą Dachser jest zapewnienie jej inteligentnej logistyki z jednego źródła.

 

 „Zakładając firmę w 1983 r. mieliśmy marzenie: zostać liderem na hiszpańskim rynku. Nie mieliśmy pojęcia co nas czeka, ale byliśmy gotowi sprostać każdemu wyzwaniu” – mówi Daniel Carmen, dyrektor generalny Dicsa, który opowiada o początkach swojej firmy z wyraźnym entuzjazmem i pasją.

 

Marzenie to ziściło się już wiele lat temu. Obecnie firma liczy 180 pracowników i jest producentem wysokiej jakości złączek ze stali nierdzewnej, a także dystrybutorem przewodów hydraulicznych i pneumatycznych. Dicsa jest wiodącym graczem nie tylko na rynku hiszpańskim, ale również na całym świecie. Przedsiębiorstwo oferuje asortyment będący jednym z najbardziej kompletnych w Europie i dostarcza towary do ponad 4 tys. klientów w przeszło 100 krajach na 5 kontynentach. W 2018 r. przychody firmy przekroczyły wartość 50 mln euro.  

 

Dicsa obsługuje centra produkcyjne i dystrybucyjne m.in. w Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Chinach. Sam magazyn Dicsa w Saragossie zajmuje powierzchnię 20 tys. mkw., mieszcząc ponad 65 tys. artykułów. Dzięki temu firma może dostarczać coraz więcej towarów, zwłaszcza do małych zakładów produkcyjnych, które potrzebują stałego dostępu do szerokiej gamy produktów, ale nie chcą lub po prostu nie są w stanie samodzielnie ich przechowywać. „Dostarczamy im towary w ciągu 24 godzin” – tak Carmen podsumowuje koncepcję dystrybucji. „Nasi klienci nie muszą rozmawiać z czteroma czy pięcioma operatorami albo ośmioma-dziesięcioma producentami by dostać to, czego potrzebują - mogą wszystko zorganizować za naszym pośrednictwem. Wystarczy, że złożą zamówienie telefonicznie lub online, a już następnego dnia otrzymają towar”.

 

Dlatego też Dicsa zwróciła się do Dachser. Firma poszukiwała niezawodnego partnera logistycznego i tak rozpoczęła współpracę z Azkar, czyli obecnie Dachser Iberia. Dzięki kooperacji z operatorem Dicsa może gwarantować dostawy swoich produktów w 24, a czasem nawet w 12 godzin.

 

Codzienne połączenia do Europy Środkowej i Północnej

 

W celu wzmocnienia swojej pozycji na niemieckim rynku, a co za tym idzie, w Europie Środkowej i Północnej, Dicsa połączyła siły ze swoim dostawcą usług logistycznych, by znaleźć nowe sposoby przechowywania, kompletacji i dystrybucji produktów FMCG. „W związku z tym w 2016 r. uruchomiliśmy codzienną linię drobnicową w dwie strony pomiędzy Saragossą a magazynem Dachser w Malsch niedaleko Karlsruhe” - mówi Bernd Großmann, dyrektor zarządzający European Logistics w Dachser Malsch, który nadzoruje operacje tej platformy dla hiszpańskich klientów od 2007 r.

 

W 2017 r., Dachser wystartował z kolejnym połączeniem drogowym dla towarów Dicsa – tym razem do Włoch. Znacznie wpłynęło to na skrócenie czasu transportu do bazy firmy w Modenie i przyspieszyło rozwój przedsiębiorstwa.

 

Następnie Dicsa rozpoczęła obsługę magazynu w centrum logistycznym Dachser w Karlsruhe, który przejął dystrybucję towarów hiszpańskiego producenta do klientów w Niemczech, krajach ościennych i Skandynawii. Niemiecki oddział operatora odpowiada również za cross-docking: niektóre towary dostarczane są z Saragossy do Karlsruhe, gdzie są następnie konsolidowane z innymi przesyłkami zanim zostaną wysłane do klienta końcowego. Ponadto do obiektu w Karlsruhe Dachser Air & Sea Logistics realizuje przyjęcia kontenerów z centrów produkcyjnych i dystrybucyjnych w Chinach – poprzez porty w Hamburgu i Bremerhaven.

 

Wyruszając na podbój USA

 

Pozostając na ścieżce wzrostu, Dicsa rozwija działalność w Ameryce. Oprócz założenia oddziału w USA, firma otworzyła również agencję sprzedaży w Argentynie. Dzięki współpracy z Dachser, może korzystać ze sprawdzonych systemów i procesów logistycznych również za oceanem. „Dzięki uniwersalnym systemom informatycznym, m.in. oprogramowaniu do zarządzania magazynem MIKADO, jesteśmy zawsze gotowi wspierać naszych klientów w planach dalszej ekspansji, ułatwiając im dostęp do nowych rynków” - mówi Alexander Tonn, dyrektor zarządzający European Logistics w Niemczech i dyrektor korporacyjny logistyki kontraktowej w Dachser.

 

Innowacyjne systemy Dachser, takie jak MIKADO, a także ustanowione już wcześniej dla Dicsa połączenie EDI, umożliwiły dokładne odwzorowanie europejskiej logistyki w USA w bardzo krótkim czasie. „We wrześniu 2018 r., zaledwie cztery miesiące po otwarciu oddziału w Stanach Zjednoczonych, Dicsa wysyłała już pierwsze produkty z magazynu Dachser w Atlancie” – opowiada z entuzjazmem Carmen. To dobra wiadomość dla rodzinnej firmy z Hiszpanii, która od jakiegoś czasu skupia uwagę kolejnym celu, jakim są Chiny - druga co do wielkości gospodarka świata. Marzenie Dicsa nadal się ziszcza.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Mieszkańcy Mazowsza podzieleni w sprawie projektu CPK Biuro prasowe
2019-05-22 | 12:45

Mieszkańcy Mazowsza podzieleni w sprawie projektu CPK

Mazowszanie są coraz bardziej świadomi rządowych planów budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i aż 92% z nich słyszało o tym projekcie. Jednak mieszkańcy województwa są
Transport Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową i redukuje CO2
2019-05-17 | 12:30

Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową i redukuje CO2

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i
Transport O co najczęściej pytają polscy przewoźnicy?
2019-05-17 | 11:00

O co najczęściej pytają polscy przewoźnicy?

Czy przerwę śniadaniową możesz wliczyć w czas pracy? Czy dopuszczalne są dwa skrócone odpoczynki tygodniowe pod rząd? Czy na pewno wiesz, jak ustalić porę nocną? Między innymi o

Handel

Zmiany w polityce podatkowej mogą doprowadzić do problemów całych branż. Zmniejszą też wydatki konsumentów

Podatki, zarówno te bezpośrednie, jak i pośrednie, takie jak akcyza czy VAT, to dla państwa nie tylko sposób na pozyskanie środków do budżetu, ale też narzędzie do stymulowania rozwoju poszczególnych branż i kształtowania pozytywnych zachowań konsumenckich. I w drugą stronę – błędne decyzje w sprawie stawek podatków mogą powodować problemy danego sektora, prowadzić do upadłości działających w nim firm, ale też zniechęcać konsumentów do konkretnych produktów. To dlatego niektóre propozycje zmian w VAT budziły takie wątpliwości.

Polityka

KE w Polsce: To będą najbardziej europejskie wybory. Będziemy decydować o przyszłości integracji europejskiej

Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się w najbliższy weekend. Polacy wybiorą w nich 52 swoich przedstawicieli. Jak ocenia dyrektor Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Marek Prawda, nadchodzące eurowybory będą w pewnym sensie najbardziej europejskie z dotychczasowych, ponieważ Unia Europejska będzie musiała określić, w jakim kierunku chce dalej zmierzać.

Transport

W 2020 roku powinno być w Polsce ponad 120 tys. ładowarek do aut elektrycznych. Taka liczba zaspokoiłaby potrzeby kierowców

Do 2020 roku musiałoby powstać w Polsce ponad 120 tys. ładowarek do samochodów elektrycznych, aby w pełni wykorzystać potencjał elektromobilności – podaje Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych. Rządowe plany zakładają wzrost liczby takich punktów do nieco ponad 6 tys. Rozbudowa infrastruktury do ładowania oznacza wyzwania również dla miast. Kolejnym jest współpraca z dystrybutorem sieci energetycznej.

Problemy społeczne

Polki się nie badają. Ponad 3 mln kobiet chodzi do ginekologa rzadziej niż raz w roku

27 proc. Polek po raz pierwszy odwiedza gabinet ginekologiczny dopiero w związku z ciążą. 7 proc. kobiet nigdy nie wykonywało badania cytologicznego, 14 proc. nie miało natomiast USG ginekologicznego. Polki rezygnują z wizyty u ginekologa głównie ze względu na poczucie wstydu, brak czasu lub obawę przed negatywnym wynikiem badań. 40 proc. w ogóle nie widzi potrzeby regularnych wizyt u specjalisty.