Komunikaty PR

Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową i redukuje CO2

2019-05-17  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Dominika Sadło
Practum Consulting

Bukowińska 22
02-703 Warszawa
practum|practum.pl| |practum|practum.pl
22 244 58 00
www.practum.pl

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach energooszczędnymi wózkami na akumulatory litowo-jonowe. Proekologiczny projekt obejmie całą Europę, w tym oddziały Dachser w Polsce. Dzięki temu operator zmniejszy emisję CO2 o 9,6 tysięcy ton rocznie.

W najbliższych latach Dachser chce wdrożyć technologię litowo-jonową we wszystkich lokalizacjach Dachser Road Logistics w Europie. Do tej pory podnośniki na akumulatory litowo-jonowe zostały wprowadzone do użytku w niemieckich terminalach firmy w Radeburgu, Erlensee (Food Logistics) oraz Fryburgu. Wymiana floty wózków będzie przeprowadzana również w polskich oddziałach Dachser Road Logistics w Szczecinie, Gdańsku, Poznaniu, Sosnowcu, Wrocławiu, Strykowie i Warszawie.

 

W porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, baterie litowo-jonowe działają blisko trzykrotnie dłużej przy znacznie krótszym czasie ładowania. Korzystanie z nich zdecydowanie zwiększa więc wygodę i elastyczność użytkowania napędzanych tak wózków. Eliminuje to również konieczność utrzymywania specjalnych pomieszczeń do ładowania akumulatorów, co oznacza dla firmy więcej powierzchni do obsługi przesyłek w terminalach przeładunkowych.

Jeśli weźmiemy pod uwagę oszczędności związane z redukcją kosztów utrzymania i zmniejszoną szkodowością, ponieważ nie musimy już codziennie wyjmować akumulatorów z wózków do ładowania, to już dziś można powiedzieć, że przejście na flotę litowo-jonową się nam opłaca”, wyjaśnia André Bilz, szef zespołu ds. zarządzania flotą i wyposażeniem terminali w Dachser.

Zakrojona na międzynarodową skalę wymiana sprzętu przez grupę Dachser jest także istotnym działaniem prośrodowiskowym. Po pierwsze, konwencjonalne baterie, które mają około 1200 cykli ładowania, zawierają ołów - toksyczny metal ciężki, który w ogniwach litowo-jonowych nie jest stosowany. Po drugie, akumulatory litowo-jonowe są energooszczędne, co pozwala zredukować emisję CO2 do atmosfery o ok. 1600 kg rocznie na jeden wózek. Wymiana 6 tysięcy podnośników oznacza zatem zmniejszenie szkodliwej emisji dwutlenku węgla o 9,6 tysięcy ton rocznie. Tylko w naszym kraju uda się w ten sposób zredukować roczny poziom zanieczyszczenia o 131 ton CO2 w stosunku do stanu obecnego.

 

Dachser stale inwestuje w najnowocześniejsze obiekty logistyczne i sprzęt, a to finalnie znajduje przełożenie w jeszcze wyższej jakości naszych usług”, wyjaśnia Michael Schilling, COO Road Logistics w Dachser. „Projekt wymiany wózków jest doskonałym przykładem tego, jak rentowność i zrównoważony rozwój mogą iść w parze, co z kolei przynosi korzyści naszym klientom”, dodaje Michael Schilling.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-10-14 | 12:30

Edoardo Podestá na czele Dachser Air & Sea Logistics

Dotychczas pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Dachser ASL w regionie Azji i Pacyfiku, a obecnie będzie kierował działalnością firmy w zakresie transportu morskiego i lotniczego w skali globalnej. Podesta przejmuje stanowisko
Transport Michtrans wybrał agregaty dostarczone przez Thermoplex
2019-10-08 | 15:50

Michtrans wybrał agregaty dostarczone przez Thermoplex

Michtrans to dynamicznie rozwijająca się firma z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie transportu, logistyki i spedycji w kraju i zagranicą. Oferuje nowoczesny tabor dostosowany
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-10-03 | 12:30

Dachser i Ochsner: tworząc przyjemny klimat

Pompy ciepła Ochsner zapewniają przyjemną temperaturę w mieszkaniach i domach. By mieć gwarancję, że towary firmy będą sprawnie dostarczane do klientów w całej Europie i coraz częściej także w innych częściach świata,

Kalendarium

Transport

Na nowoczesne tabory, dworce i nowe połączenia trafią dziesiątki miliardów złotych. Kolej 4.0 ma spełnić oczekiwania pasażerów

Polska kolej staje się coraz bardziej nowoczesna. Inwestycje w infrastrukturę, system połączeń i nowych technologii przemysłu 4.0 sprawiają, że kolej ma spełnić oczekiwania wszystkich pasażerów. Tabory mają być nowoczesne, do 2023 roku modernizację przejdzie niemal 200 dworców. Przywracane mają być połączenia lokalne, a dzięki Wspólnemu Biletowi można w jednym miejscu kupić bilet na całą podróż. Na unowocześnienie taborów i dworców trafią dziesiątki miliardów złotych.

Handel

Polska wspiera firmy w ekspansji zagranicznej. Oprócz finansów największym hamulcem jest nieznajomość rynków

Polskich przedsiębiorców, którzy planują wejść na zagraniczne rynki ze swoimi produktami i usługami, wspiera Polska Agencja Inwestycji i Handlu, m.in. poprzez sieć Zagranicznych Biur Handlu (ZBH). Powstało już 70 biur, przede wszystkim w krajach o największym potencjale. Polskie firmy mogą też liczyć na pomoc z Funduszu Ekspansji Zagranicznej. Polega ona na współinwestowaniu razem z polskim przedsiębiorcą.

Problemy społeczne

Polskiemu rynkowi pracy doskwiera zbyt niski stopień robotyzacji i wskaźnik zatrudnienia. Jedno i drugie będzie się jednak musiało zmienić

Choć gospodarka i wynagrodzenia rosną w szybkim tempie, inflacja ciągle pozostaje w okolicach celu inflacyjnego. To efekt mnogości dóbr w sklepach i problemów z ich sprzedaniem. Natomiast płace będą wzrastać ze względu na zbyt małą liczbę rąk do pracy. Według prof. Elżbiety Mączyńskiej, szefowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, konieczna jest aktywizacja osób biernych zawodowo i większe wykorzystanie sztucznej inteligencji w firmach.

Firma

Utrata danych może dla firm oznaczać bankructwo. Obecnie coraz częściej rozwiązania backupowe trafiają do chmury

Nawet 2/3 firm z sektora średnich i małych przedsiębiorstw, które nie miały żadnych rozwiązań do backupu, po utracie danych zbankrutowało. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Google średnio 8,6 proc. twardych dysków ulega awarii w przeciągu trzech lat. Bez stworzenia kopii zapasowej firma praktycznie przestaje działać. Polacy stają się jednak bardziej świadomi. Coraz więcej istotnych infrastruktur przenosimy do chmur. Zabezpieczenie wszystkich infrastruktur krytycznych w chmurze to przyszłość backupu.