Komunikaty PR

Ewakuacja pasażerów z pociągu Kolei Dolnośląskich

2019-12-06  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania JPG ( 0.54 MB )

Pomoc rannym pasażerom, czy ewakuacja z płonącego pociągu to tylko niektóre scenariusze z jakimi zmierzyli się pracownicy Kolei Dolnośląskich podczas specjalnych ćwiczeń. Ich celem było sprawdzenie skuteczności procedur i wyszkolenia załóg w przypadku możliwych wypadków kolejowych.

Symulacja sytuacji kryzysowych, która odbyła się w czwartek, 5 grudnia 2019 r. była okazją do sprawdzianu dla pracowników Kolei Dolnośląskich. Szkolenie miało na celu doskonalenie współpracy ze służbami oraz sprawdzenie w praktyce wypracowanych wcześniej procedur bezpieczeństwa. Wzięło w nich udział blisko 150 osób; oprócz pracowników Kolei Dolnośląskich także przedstawiciele służb (policja, PSP, OSP) oraz studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej z Legnicy i licealiści z klasy pożarniczej z Chojnowa.

Ewakuacja pociągu

W ramach przeprowadzonych w Legnicy ćwiczeń pracownicy przetestowali kilka możliwych scenariuszy wydarzeń, takich jak konieczność ewakuacji pasażerów do podstawionego składu zastępczego, przeprowadzenie grupy pasażerów do oddalonych pojazdów komunikacji zastępczej czy działania ratownicze i ewakuacyjne w przypadku pożaru składu.

Podczas szkolenia nie zabrakło również wyzwań związanych ze współpracą kolejarzy ze służbami ratunkowymi oraz pasażerami. Sprawdzone zostały procedury pomocy rannym podróżnym i ich przekazania ratownikom oraz zarządzania sytuacją stresową związaną z wypadkiem i uspokojenia pasażerów.

- Kolej jest jednym z najbezpieczniejszych środków transportu. Musimy być jednak przygotowani na wypadek niespodziewanych zdarzeń, takich jak na przykład ćwiczone dziś ewakuacje pojazdów. Wożąc pasażerów pociągami Kolei Dolnośląskich bierzemy odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo i musimy je gwarantować, bez względu na okoliczności – powiedział Witold Idczak, wiceprezes Kolei Dolnośląskich, obecny podczas ćwiczeń.

Edukacja wzajemna

W ćwiczeniach wzięły udział służby ratunkowe, dla których była to okazja do poznania nowego obszaru potencjalnego działania. Jego specyfikę szczególnie mogli docenić funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej i członkowie OSP, którzy oprócz przećwiczenia procedur stricte ratunkowych, zostali zapoznaniu przez instruktorów z KD
m. in. z techniką otwierania drzwi do pociągów bez konieczności ich wyważania w sytuacji braku zasilania. Strażacy przeszkolili natomiast pracowników dolnośląskiego przewoźnika w zakresie procedury zgłaszania zdarzenia, dzięki której czas reakcji Straży Pożarnej jest ograniczony do minimum, a pomoc udzielana szybciej i siłami odpowiednimi do charakteru oraz skali zagrożenia.

Nowe procedury

- Postawę naszych pracowników w ćwiczonych sytuacjach oceniam na czwórkę „z plusem”, co jak na poziom skomplikowania scenariuszy jest wynikiem wysoce zadowalającym – dodaje Witold Idczak. – Całość materiału z ćwiczeń zostanie wnikliwie przeanalizowana aby zidentyfikować najdrobniejsze niedociągnięcia i je wyeliminować – kończy wiceprezes Kolei Dolnośląskich

Spółka zapowiada, że efektem dzisiejszych ćwiczeń będzie uzupełnienie wewnętrznych szkoleń z bezpieczeństwa organizowanych dla pracowników. Ponadto dzięki wymianie wniosków między KD a służbami ratowniczymi, udoskonalone zostaną procedury współdziałania w sytuacjach kryzysowych.

Koleje Dolnośląskie osiągają rekordowe wyniki. W październiku z usług spółki skorzystało niespełna 1 mln 390 tys. pasażerów, co stanowiło wzrost rok do roku, aż o 22,3 proc. To efekt uruchomienia nowych połączeń, m.in. do Lubina i Krotoszyna, które pojawiły się
w ofercie przewoźnika w 2019 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Tachograf cyfrowy kłopotliwy dla przewoźników Biuro prasowe
2020-01-20 | 15:32

Tachograf cyfrowy kłopotliwy dla przewoźników

Ponad 230 tys. ciężarówek poruszających się po drogach Europy pochodzi z Polski.[1] Eksperci Inelo szacują, że miesięcznie przybywa 1-2 proc. nowych pojazdów, których
Transport W trasę i delegację służbową – karta hybrydowa Shell Card Plus
2020-01-20 | 11:00

W trasę i delegację służbową – karta hybrydowa Shell Card Plus

Karty paliwowe na przestrzeni ostatnich lat zmieniły swoją rolę, przeobrażając się w kompleksowy zestaw usług niezbędnych w trasie. Obserwując ich dynamiczny rozwój,
Transport Unikalna technologia Hillebrand w masowym transporcie towarów płynnych
2020-01-09 | 12:00

Unikalna technologia Hillebrand w masowym transporcie towarów płynnych

Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku beverage, wprowadził na rynek kolejne innowacyjne i rewolucyjne rozwiązanie –flexitanki montowane w

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Do 2050 roku domy jednorodzinne w Polsce z zakazem emisji dwutlenku węgla. Osiągnięcie celu wymaga zwiększenia skali termomodernizacji i wdrożenia skutecznych przepisów

Wszystkie budynki w Unii Europejskiej do 2050 roku mają zostać zdekarbonizowane. To cel znowelizowanej unijnej dyrektywy dotyczącej charakterystyki energetycznej budynków (EPBD), którą Polska powinna wprowadzić w życie do 10 marca 2020 roku. Tymczasem w naszym kraju tylko 1 proc. budynków jednorodzinnych jest energooszczędnych, a niemal 70 proc. jest ogrzewanych przy użyciu węgla i wymaga modernizacji. Eksperci przekonują, że aby osiągnąć ten cel, konieczne jest zwiększenie skali termomodernizacji do minimum 3 proc. A do tego potrzebne są skuteczne wdrożenie przepisów i wzrost świadomości społecznej.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Inwestycje

Najem drożeje, choć nie tak szybko jak mieszkania. Stawki w największych miastach są podobne do zachodnioeuropejskich

Koszty najmu w grudniu były o 6 proc. wyższe niż rok wcześniej. Przy 13-proc. tempie wzrostu cen mieszkań może się to wydawać niewiele, ale i tak stawki najmu w największych miastach są porównywalne z tymi w miastach Europy Zachodniej. – Przy obecnych cenach stopa zwrotu wynosi średnio 7 proc., ale jak ktoś kupił mieszkanie taniej dwa–trzy lata temu, to może zarobić ok. 10–12 proc. – mówi Jarosław Sadowski z Expandera. Na opłacalność tych inwestycji wpływ będzie mieć skala ewentualnego spowolnienia gospodarczego.

Finanse

Bitcoin pnie się w górę. W tym roku inwestorów czekają duże zmiany

Wycena bitcoina oscyluje w tej chwili wokół 8,6 tys. dol., co oznacza, że „złoto internetu” zyskało na wartości przeszło 1000 dol. w ciągu niecałego miesiąca. Część analityków prognozuje, że w tym roku w wyniku planowanego na maj tzw. halvingu, czyli zmniejszenia nagrody za wykopanie pojedynczego bloku BTC, cena poszybuje do rekordowego poziomu 100 tys. dol. Ma się do tego przyczynić także ograniczona podaż i rosnąca adopcja kryptowaluty. Co istotne, mimo bardzo dużej zmienności popularność bitcoina wśród inwestorów nie słabnie.

Bankowość

Większe wsparcie finansowe dla zielonych projektów. Banki i sektor finansowy będą coraz aktywniej walczyć ze zmianami klimatu

Zmiany klimatyczne wyłoniły nową kategorię ryzyka finansowego i stanowią dziś jedno z głównych zagrożeń dla światowej gospodarki. Według szacunków IPCC do końca stulecia mogą kosztować ją nawet 69 bln dol. Aby je spowolnić i wypełnić swoje zobowiązania klimatyczne do 2030 roku, Unia Europejska musi wypełnić lukę inwestycyjną sięgającą 260 mld euro rocznie. W sfinansowaniu inwestycji zapobiegających globalnym zmianom klimatu dużą rolę ma do odegrania sektor bankowy, który już odczuwa rosnącą presję na tzw. zielone finansowanie. Odzwierciedla to m.in. gwałtownie rosnąca popularność zielonych obligacji i listów zastawnych.