Komunikaty PR

Ewakuacja pasażerów z pociągu Kolei Dolnośląskich

2019-12-06  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania JPG ( 0.54 MB )

Pomoc rannym pasażerom, czy ewakuacja z płonącego pociągu to tylko niektóre scenariusze z jakimi zmierzyli się pracownicy Kolei Dolnośląskich podczas specjalnych ćwiczeń. Ich celem było sprawdzenie skuteczności procedur i wyszkolenia załóg w przypadku możliwych wypadków kolejowych.

Symulacja sytuacji kryzysowych, która odbyła się w czwartek, 5 grudnia 2019 r. była okazją do sprawdzianu dla pracowników Kolei Dolnośląskich. Szkolenie miało na celu doskonalenie współpracy ze służbami oraz sprawdzenie w praktyce wypracowanych wcześniej procedur bezpieczeństwa. Wzięło w nich udział blisko 150 osób; oprócz pracowników Kolei Dolnośląskich także przedstawiciele służb (policja, PSP, OSP) oraz studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej z Legnicy i licealiści z klasy pożarniczej z Chojnowa.

Ewakuacja pociągu

W ramach przeprowadzonych w Legnicy ćwiczeń pracownicy przetestowali kilka możliwych scenariuszy wydarzeń, takich jak konieczność ewakuacji pasażerów do podstawionego składu zastępczego, przeprowadzenie grupy pasażerów do oddalonych pojazdów komunikacji zastępczej czy działania ratownicze i ewakuacyjne w przypadku pożaru składu.

Podczas szkolenia nie zabrakło również wyzwań związanych ze współpracą kolejarzy ze służbami ratunkowymi oraz pasażerami. Sprawdzone zostały procedury pomocy rannym podróżnym i ich przekazania ratownikom oraz zarządzania sytuacją stresową związaną z wypadkiem i uspokojenia pasażerów.

- Kolej jest jednym z najbezpieczniejszych środków transportu. Musimy być jednak przygotowani na wypadek niespodziewanych zdarzeń, takich jak na przykład ćwiczone dziś ewakuacje pojazdów. Wożąc pasażerów pociągami Kolei Dolnośląskich bierzemy odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo i musimy je gwarantować, bez względu na okoliczności – powiedział Witold Idczak, wiceprezes Kolei Dolnośląskich, obecny podczas ćwiczeń.

Edukacja wzajemna

W ćwiczeniach wzięły udział służby ratunkowe, dla których była to okazja do poznania nowego obszaru potencjalnego działania. Jego specyfikę szczególnie mogli docenić funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej i członkowie OSP, którzy oprócz przećwiczenia procedur stricte ratunkowych, zostali zapoznaniu przez instruktorów z KD
m. in. z techniką otwierania drzwi do pociągów bez konieczności ich wyważania w sytuacji braku zasilania. Strażacy przeszkolili natomiast pracowników dolnośląskiego przewoźnika w zakresie procedury zgłaszania zdarzenia, dzięki której czas reakcji Straży Pożarnej jest ograniczony do minimum, a pomoc udzielana szybciej i siłami odpowiednimi do charakteru oraz skali zagrożenia.

Nowe procedury

- Postawę naszych pracowników w ćwiczonych sytuacjach oceniam na czwórkę „z plusem”, co jak na poziom skomplikowania scenariuszy jest wynikiem wysoce zadowalającym – dodaje Witold Idczak. – Całość materiału z ćwiczeń zostanie wnikliwie przeanalizowana aby zidentyfikować najdrobniejsze niedociągnięcia i je wyeliminować – kończy wiceprezes Kolei Dolnośląskich

Spółka zapowiada, że efektem dzisiejszych ćwiczeń będzie uzupełnienie wewnętrznych szkoleń z bezpieczeństwa organizowanych dla pracowników. Ponadto dzięki wymianie wniosków między KD a służbami ratowniczymi, udoskonalone zostaną procedury współdziałania w sytuacjach kryzysowych.

Koleje Dolnośląskie osiągają rekordowe wyniki. W październiku z usług spółki skorzystało niespełna 1 mln 390 tys. pasażerów, co stanowiło wzrost rok do roku, aż o 22,3 proc. To efekt uruchomienia nowych połączeń, m.in. do Lubina i Krotoszyna, które pojawiły się
w ofercie przewoźnika w 2019 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Potężna inwestycja GLS w Poznaniu Biuro prasowe
2020-08-13 | 12:00

Potężna inwestycja GLS w Poznaniu

Już działa rozbudowana filia GLS w Poznaniu. Jej przepustowość zwiększyła się dwukrotnie. Docelowo obiekt będzie sortownią regionalną oraz eksportową dla kierunków zachodnich.
Transport Spedycja wróciła na drogi - branża w obliczu COVID-19
2020-08-13 | 12:00

Spedycja wróciła na drogi - branża w obliczu COVID-19

Krajobraz po bitwie Świat mierzy się z największym szokiem gospodarczym od czasów kryzysu z lat 2007-2009[1]. Lockdown spowodował znaczne ograniczenie konsumpcji, zamknięcie wielu
Transport BRAK ZDJĘCIA
2020-08-13 | 01:00

Dachser uruchamia cotygodniowy czarter do USA

Od końca lipca Dachser Air & Sea Logistics obsługuje połączenie na trasie Frankfurt - Chicago w ramach rozszerzonego programu czarterowego rejsów premium. Teraz rotacyjne loty Dachser przez Atlantyk będą się odbywały

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Telekomunikacja

Polska na razie nie wyklucza chińskich dostawców z budowy infrastruktury 5G. Sytuacji nie powinna zmienić wizyta amerykańskiego sekretarza stanu [DEPESZA]

Wdrożenie standardu telekomunikacyjnego 5G będzie mieć rewolucyjny wpływ na globalną i polską gospodarkę. Bezpieczeństwo nowej technologii jest obecnie odmieniane przez wszystkie przypadki i wciąż trwają spekulacje dotyczące komponentów 5G dostarczanych przez producentów z Chin. Jednak do tej pory Polska, podobnie jak Niemcy, nie zdecydowała się na wykluczenie żadnego dostawcy, w tym spoza Europy. Nie powinna wpłynąć na to również zaplanowana na 15 sierpnia w Warszawie wizyta sekretarza stanu USA Mike’a Pompeo. Eksperci podkreślają, że przy wdrażaniu nowego standardu telekomunikacyjnego należy oceniać warunki techniczne urządzeń, a nie miejsce ich pochodzenia.

Transport

UE zainwestuje miliardy w zielony wodór. W tej chwili aż 95 proc. tego surowca wciąż pochodzi z paliw kopalnych

W tej chwili wodór ma zastosowanie głównie w sektorze chemicznym, jego wykorzystanie w transporcie czy energetyce wciąż jest marginalne. Co więcej, aż 95 proc. produkowanego wodoru wciąż pochodzi z paliw kopalnych, a tylko 5 proc. jest wytwarzane z odnawialnych źródeł. Unia Europejska zamierza odwrócić te proporcje, a opublikowana na początku lipca strategia wodorowa ma być impulsem dla rozwoju tego rynku w Europie, której szacunkowe zapotrzebowanie na wodór w 2030 roku ma już sięgnąć 16,5 mln ton. Wyzwaniem pozostają jednak koszty, bo wytwarzanie zielonego, niskoemisyjnego wodoru wciąż jest droższe od innych form, i bariery technologiczne związane z produkcją i transportem tego surowca.

 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Odradzająca się gastronomia w Europie może pomóc polskim eksporterom drobiu nadrobić straty wywołane pandemią. Branża liczy także na ponowne otwarcie rynków azjatyckich

Zamknięcie w marcu granic wewnątrzunijnych oraz lokali gastronomicznych spowodowało zatrzymanie eksportu polskiego mięsa drobiowego i nadpodaż tego produktu na rynku. Wynikiem tego był spadek cen, które obecnie nie wyrównują nawet kosztów produkcji. Producenci mają nadzieję na powrót na rynek kolejnych firm z sektora HoReCa i na uznanie Polski za kraj wolny od grypy ptaków, co pozwoliłoby na powrót na rynki pozaeuropejskie, głównie azjatyckie.

Transport

Popyt na usługi związane z przeprowadzkami znowu wysoki. Firmy przewozowe mają coraz więcej zleceń z kraju i zagranicy

W czasie pandemii znacząco spadł popyt na krajowe usługi przeprowadzkowe – wynika z raportu Clicktrans.pl. Firmy przewozowe miały też mniej zleceń związanych z transportem samochodów, natomiast w innych kategoriach – takich jak przewóz palet, motocykli, mebli, ale również zwierząt – zanotowały wzrosty. Gorzej wyglądała sytuacja ze zleceniami międzynarodowymi. Te jednak od połowy kwietnia notują tendencję wzrostową i już powróciły do poziomów sprzed pandemii.