Komunikaty PR

Gdzie autonomiczny wózek spotyka automatyczny regał

2017-04-13  |  16:55
Biuro prasowe
Do pobrania Informacja ( 0 MB )

Najnowsze wdrożenie z wykorzystaniem nominowanego do nagrody IFOY autonomicznego wózka kompletacji poziomej STILL iGo neo CX 20 oraz działającymi w oparciu o RFID regałami KANBAN pokazuje, jak prosto i skutecznie można realizować dziś koncepcję Przemysłu 4.0.

Metoda klasyfikacji ABC zakłada, że materialne aktywa przedsiębiorstwa można podzielić na trzy grupy, różniące się od siebie tym, jak ważną rolę w procesach produkcyjnych odgrywają oraz jak duży mają wpływ na kreowanie wartości dodanej dla klienta. Towary kategorii C stanowiące w ujęciu ilościowym 80% ogółu zasobów mają według tej koncepcji marginalne znaczenie dla kluczowego obszaru działalności firmy. Do grupy zaliczają się przede wszystkim niewykorzystywane bezpośrednio w produkcji materiały eksploatacyjne i części zamienne. - Ze względu na zróżnicowanie, dużą liczbę i niewielkie znaczenie dla kreowania wartości, koszty procesów związanych z towarami klasy C są niewspółmiernie wysokie do uzyskiwanych w związku z nimi korzyści. Dlatego też powinno dążyć się do minimalizowania nakładów przeznaczanych na ich obsługę – mówi Wojciech Szmulczyński, Dyrektor Handlowy STILL Polska. - Z takim założeniem w hamburskim zakładzie grupy STILL wdrożono system oparty na dwóch inteligentnych produktach – iGo neo CX 20 oraz iSHELF – dodaje.

Inteligentny partner kompletacji przy sprytnych półkach

STILL iGo neo to autonomiczne urządzenie do kompletacji poziomej. Samodzielnie podąża za operatorem, pozwalając ograniczyć średni czas wykonywania zadań nawet o 30%. Oszczędności wynikają z wyeliminowania konieczności wsiadania i wysiadania z wózka oraz braku potrzeby sterowania pojazdem. Dodatkową korzyścią jest fakt, że w tej sytuacji można w pełni skupić się na pobieraniu towarów, co zwiększa wydajność i pozwala zmniejszyć liczbę błędów. Würth iSHELF to natomiast inteligentne rozwiązanie regałowe wykorzystujące identyfikację radiową do automatycznego rozpoznawania zapotrzebowania na części zamienne określonego rodzaju. Kiedy na półkę zostanie odłożony pusty pojemnik z danym tagiem RFID, informacja o wyczerpaniu zapasów przedmiotów tego typu zostaje przekazana do systemu, który automatycznie składa zamówienie na brakujące elementy. – Dzięki eliminacji wielu zbędnych czynności, połączenie dwóch inteligentnych rozwiązań logistycznych znacząco wpływa na zwiększenie wydajności procesów obsługi produktów kategorii C – mówi Wojciech Szmulczyński. – Ich zastosowanie sprawia, że operator nie musi sterować wózkiem, wchodzić i wychodzić z kabiny ani skanować pobieranych towarów. Menadżer odpowiedzialny za zapasy nie jest z kolei obarczany ewidencjonowaniem przedmiotów niskiej wartości, ani ich ręcznym zamawianiem – tłumaczy Dyrektor Handlowy STILL Polska.

iRezultaty

Dzięki zastosowaniu rozwiązania iSHELF, w zakresie takich części, jak: śruby, nakrętki i inne elementy wykorzystywane do drobnych napraw, dokonano optymalizacji procesów stanowiącej doskonałą realizację koncepcji just-in-time. Oznakowanie pojemników, w których przechowywane są produkty klasy C, tagami RFID, zawierającymi informację o typie opakowania i liczbie mieszczących się w nim artykułów, pozwala na dokładne śledzenie tempa zużywania części bez konieczności prowadzenia ręcznej ewidencji. Zautomatyzowane przesyłanie dostawcy informacji o zapotrzebowaniu na elementy danego rodzaju skraca czas reakcji i gwarantuje, że pojemniki zostaną uzupełnione dokładnie tymi produktami, których zapasy się wyczerpały. Ryzyko wystąpienia przestojów powodowanych brakiem określonych towarów ograniczane jest więc do minimum. Dzięki wykorzystaniu STILL iGo neo uzyskano dalsze oszczędności, wynikające z wyeliminowania konieczności sterowania wózkiem. Fakt, że operator może pozostawać na stanowisku kompletacji ma szczególne znaczenie w przypadku uzupełniania lub pobierania towarów klasy C. Jako że mamy tu do czynienia z licznymi, niewielkimi opakowaniami rozlokowanymi na stosunkowo niewielkiej przestrzeni, oszczędność czasu związana z brakiem potrzeby ciągłego krążenia między kabiną a platformą z paletami jest znacząca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-10-18 | 12:30

Dachser: 7 porad dla polskich eksporterów

Sprzedaż produktów z segmentu „dom i ogród” w Europie szacowana jest na 168 mld euro. To ogromny i rozwijający się rynek, o który walczą również polscy producenci. Część z nich od lat dostarcza
Transport Branża transportowa w dobie rynkowych wyzwań
2019-10-17 | 01:00

Branża transportowa w dobie rynkowych wyzwań

Branża transportowa w Polsce znalazła się pod silną presją wytycznych Unii Europejskiej. Nowe normy dotyczące emisji CO2 wpłynęły na konieczność wprowadzenia zmian w strategiach
Transport JF Hillebrand przedstawia ambitny plan rozwoju
2019-10-15 | 12:00

JF Hillebrand przedstawia ambitny plan rozwoju

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, po tegorocznych obchodach 175-lecia działalności, ogłasza rebranding i

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Obniżka podatku PIT nie obciąża budżetu państwa tak bardzo jak program Rodzina 500 plus. Może być jednak kłopotem dla dużych miast

Obniżony od października o punkt procentowy podatek od osób fizycznych objął osoby pracujące na etatach, umowach-zleceniach, umowach o dzieło, prowadzących działalność gospodarczą oraz emerytów i rencistów. Zdaniem ekspertów, o ile państwo ma możliwości zrekompensowania ubytku poprzez emisję długu czy nowelizację budżetu, o tyle duże miasta odczują mniejsze wpływy z podatków bardziej dotkliwie. Choć w przypadku nisko zarabiających różnice będą symboliczne, to w skali kraju obniżka będzie napędzać konsumpcję.

Problemy społeczne

Ponad połowa Polaków uważa, że sztuczna inteligencja wpływa na ich życie codzienne. Wielu obawia się, że odbierze im prywatność i miejsca pracy

Prawie 90 proc. Polaków zna pojęcie sztucznej inteligencji, jednak nie zawsze wiedzą, co naprawdę oznacza. Wprawdzie dostrzegają korzyści związane np. z poprawą komfortu życia czy bezpieczeństwa w miejscu pracy, ale też mają wiele obaw, np. o to, że technologia odbierze im miejsca pracy. Tylko co szósta osoba skorzystałaby z pomocy urządzenia opartego na SI zamiast lekarza – wynika z raportu NASK „Sztuczna Inteligencja w społeczeństwie i gospodarce”. Tymczasem to właśnie odpowiednie nastawienie społeczeństwa jest niezbędne, by polska gospodarka mogła faktycznie rozwijać działania oparte o tę technologię.

Infrastruktura

Budowa farm wiatrowych na Bałtyku może pobudzić przemysł stoczniowy i całą gospodarkę. Przy wielomiliardowych inwestycjach kluczowe jest stabilne otoczenie prawne

PGE Baltica, PKN Orlen i Polenergia są obecnie na najbardziej zaawansowanym etapie projektów budowy farm wiatrowych na Bałtyku. – To właśnie te trzy podmioty ukształtują rynek morskiej energetyki wiatrowej w Polsce do 2030 roku – ocenia Mariusz Witoński, prezes Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej. W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, który może dać impuls do rozwoju portów, pobudzić przemysł stoczniowy i całą gospodarkę. Dla inwestorów kluczowe są jednak stabilne warunki legislacyjne do budowy farm wiatrowych na Bałtyku, ponieważ są to projekty liczone w miliardach złotych. Sektor morskiej energetyki wiatrowej chce, żeby zostały one zagwarantowane specjalną ustawą.

Finanse

6 proc. PKB na służbę zdrowia to minimum. Starzenie się społeczeństwa i coraz droższe świadczenia wymuszą dalszy wzrost nakładów

Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej pod względem nakładów na ochronę zdrowia. Te zgodnie z przyjętą w ubiegłym roku ustawą mają stopniowo wzrosnąć do poziomu 6 proc. PKB do 2025 roku. Eksperci oceniają, że to minimum, które powinno być stopniowo podnoszone. Wzrost wydatków wymusza m.in. niekorzystna demografia i nowe, droższe technologie, które pojawiają się w ochronie zdrowia. – Najważniejszym kierunkiem jest wzrost efektywności, żebyśmy z zasobów, z których w tej chwili korzystamy, byli w stanie wycisnąć jak najwięcej – podkreśla były wiceminister zdrowia Marcin Czech.