Komunikaty PR

Jak ekonomicznie korzystać z Warszawskiej Karty Miejskiej?

2013-09-12  |  15:00
Biuro prasowe

Spersonalizowane Warszawskie Karty Miejskie, które są zdecydowanie tańsze od kart „na okaziciela” mogą być używanie jedynie przez osobę, której zdjęcie i dane na niej widnieją. Wyrobienie pierwszej karty jest bezpłatne. Za zmianę dokumentu nie zapłacą osoby, którym zmieniły się dane, jeśli ich karta uległa zniszczeniu nie z ich winy oraz jeśli minęło 10 lat od wydania poprzedniej. W innych przypadkach wydanie duplikatu kosztuje 13,20 PLN, dlatego warto o swoją kartę dbać.
Kiedy kupić doładowanie WKM?
Uczniowie lub studenci, którzy korzystają z możliwości dwu– lub trzymiesięcznego odpoczynku, podczas którego przebywają poza miastem, powinni tak zaplanować zakup karty, aby optymalnie wykorzystać tą „małą inwestycję”. W większości przypadków najlepszym rozwiązaniem będzie zakup doładowania WKM wraz z początkiem nowego roku szkolnego – czyli na początku września lub wraz z początkiem roku akademickiego (koniec września – początek października). Najlepszym rozwiązaniem będzie tu doładowanie 90-dniowe, bardziej korzystne ekonomicznie niż 30-dniowe. Opcja doładowania 90-dniowego jest również najlepsza, jeśli poruszamy się po mieście codziennie – w ten sposób oszczędzamy do kilkudziesięciu PLN miesięcznie.
Jeśli poruszamy się komunikacją miejską 5 dni w tygodniu, używając dwóch jednorazowych biletów, z których każdy kosztuje 4,40 PLN, miesięcznie wydamy na nie 176 PLN, a przez trzy miesiące – 528 PLN, podczas gdy 90-dniowe doładowanie kupimy za 250 PLN. Z Warszawską Kartą Miejską oszczędzimy aż 278 PLN! Przy takiej samej częstotliwości korzystania z komunikacji miejskiej dla biletów z 50-proc. ulgą, oszczędność przy bilecie 90-dniowym to 139 PLN. Zdecydowanie korzystniejsze jest używanie biletów długookresowych.
Sposób zakupu doładowania
Oprócz wymiernych korzyści w postaci oszczędności pieniędzy, ważny jest również czas, jaki poświęcamy na zakup biletu. Wielu osobom wydaje się, że powinni czekać z zakupem kolejnego doładowania do momentu kiedy skończy im się ważność biletu. Nie zdają sobie sprawy z tego, że doładowanie WKM można kupić w dowolnym momencie i pod warunkiem, że jest to doładowanie tego samego typu, na taki sam okres, jak to które mamy aktualnie na WKM, zostaje ono automatycznie przedłużone z upływem ważności bieżącego biletu. Dzięki tej możliwości możemy spokojnie, zanim skończy się nam termin ważności biletu, zaplanować kolejne doładowanie. Co więcej, możemy je kupić podczas standardowej podróży autobusem, w biletomacie bezgotówkowym. Takie doładowanie zajmuje zaledwie kilkadziesiąt sekund. Dzięki tej możliwości możemy uniknąć sytuacji, kiedy podczas kontroli biletów okazuje się, że nasza karta nie ma ważnego doładowania.
Doładowanie WKM możemy również kupić online, na stronie ztm.waw.pl. Konieczne jest wtedy zakodowanie WKM w jednym ze specjalnie przygotowanych urządzeń, m.in. w biletomatach bezgotówkowych w wybranych autobusach MZA, oznaczonych naklejką przy wejściu: „płatność tylko kartą”. Pełny wykaz punktów, w których można zakodować doładowanie, znajduje się na stronie internetowej ZTM. Bardzo ważne jest to, że bilet zakupiony online, ale niezakodowany, nie jest ważny. Zakodowanie karty w autobusie jest wyjątkowo łatwe i szybkie. Obok biletomatu jest zawsze umieszczony kasownik, w którym od razu możemy doładowanie aktywować.
Dobrym sposobem jest wyrobienie w sobie nawyku planowania wydatków, również tych związanych z doładowaniem karty miejskiej. Dzięki możliwości sprawdzenia w dowolnym momencie terminu ważności doładowania w każdym kasowniku, odpowiednio wcześniej możemy doładowanie uzupełnić, m.in. podczas podróży autobusem, w biletomacie bezgotówkowym. Według danych operatora systemu biletomatów bezgotówkowych – Mera Serwis, osoby które doładowały w ten sposób swoją WKM, pozostają przy nim w przyszłości.
Biletomaty bezgotówkowe pojawiły się w warszawskich autobusach w maju 2012 roku. Obecnie sieć biletomatów obejmuje już 740 autobusów,

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Loconi Intermodal podsumowuje sytuację na rynku przewozów intermodalnych Biuro prasowe
2020-11-27 | 13:00

Loconi Intermodal podsumowuje sytuację na rynku przewozów intermodalnych

Loconi Intermodal, lider na polskim rynku operatorów intermodalnych, podsumowuje sytuację i wydarzenia w swojej branży.  Po trudnej wiośnie z powodu pandemii i lockdownu, lato i
Transport Nowe życie autobusowej tapicerki. Teraz ogrzeje bezdomne zwierzęta
2020-11-26 | 15:30

Nowe życie autobusowej tapicerki. Teraz ogrzeje bezdomne zwierzęta

Niezwykłą pasję posiada jedna z pracownic wrocławskiego MPK. Pani Justyna miłość do zwierząt połączyła z popularną ostatnio ideą „zero waste”, czyli niemarnowania
Transport CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę Pernod Ricard w Tajlandii
2020-11-26 | 15:00

CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę Pernod Ricard w Tajlandii

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, wzmacnia pozycję na światowym rynku usług dla branży beverage. CEVA wygrała właśnie 5-letni kontrakt na obsługę Pernod Ricard,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Biogen

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Farmacja

W wyniku pandemii tysiące chorych na osteoporozę pozostają bez pomocy. Lekarze i pacjenci apelują o proste zmiany umożliwiające diagnostykę i leczenie [DEPESZA]

Na osteoporozę choruje w Polsce aż 2,1 mln osób, a liczba nowych przypadków rośnie. Nieleczona prowadzi do niepełnosprawności i trwałego kalectwa, a nawet śmierci. Tymczasem pandemia COVID-19 spowodowała kilkumiesięczny przestój w diagnostyce i terapii tej choroby. Dane NFZ pokazują, że liczba porad udzielonych w poradniach leczenia osteoporozy spadła w tym roku o ponad 20 proc., a wizyt w gabinetach reumatologów i ortopedów – o 1/3. Lekarze alarmują, że opóźnienia będą mieć nieodwracalne konsekwencje dla tysięcy pacjentów, i apelują do Ministerstwa Zdrowia o wdrożenie prostych rozwiązań, które odciążą system. 

 

Infrastruktura

Firmy budowlane nie odczuwają dużego spowolnienia. Osłabienie koniunktury w budownictwie spodziewane jest w przyszłym roku

Pandemia nie zatrzymała budowlanki. Jak pokazuje listopadowa ankieta PZPB, firmy budowlane mają zapełnione portfele zleceń pozyskanych jeszcze przed pandemią COVID-19, a większość z nich pracuje w tej chwili z 80–90-proc. wydajnością. Ostatnie miesiące przyniosły pewne odbicie zwłaszcza w sektorze mieszkaniowym. Branża budowlana musi jednak przygotować się na skutki kryzysu gospodarczego w następstwie pandemii, choć osłabienie koniunktury pojawi się z pewnym opóźnieniem.

Serwis specjalny

Wyprzedaże u dealerów mają pobudzić sprzedaż aut przed końcem grudnia. Mimo to w całym roku spadki przekroczą 20 proc.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych przez pierwsze 10 miesięcy 2020 roku spadła o 26 proc. Po 20 dniach listopada widać większe zainteresowanie klientów – w osobówkach wzrost sięgnął 7 proc., w autach dostawczych – 26,5 proc. r/r. To może być efekt rozpoczętych wyprzedaży roczników 2020. Pod tym względem pandemiczny rok nie będzie znacząco różnił się od poprzednich. Tym bardziej że od 2021 roku wchodzi w życie nowa norma Euro 6d związana z emisją spalin. Przedstawiciele branży podkreślają, że każdy impuls popytowy byłby na wagę złota, np. programy dopłat połączone ze złomowaniem.

 
 

Infrastruktura

Mniejsze miasta dzięki pandemii mogą zahamować odpływ ludności. Nowych mieszkańców przyciągnęłyby inwestycje w czyste środowisko i oferta mieszkań na wynajem

Wyludnianie się małych i średnich miast i ucieczka młodych do większych aglomeracji to zjawisko obserwowane od dawna. Dzięki pandemii i pracy zdalnej okazało się, że nie trzeba mieszkać blisko miejsca pracy, co może okazać się szansą dla mniejszych ośrodków. Ich dużym plusem są też niższe koszty utrzymania. Jeśli lokalne społeczności zaproponują wykształconym ludziom warunki do wygodnego i przyjemnego życia, m.in. czyste środowisko i atrakcyjną ofertę mieszkaniową, będą mogły konkurować z większymi miastami o nowych mieszkańców. To może pomóc samorządom pozyskać wykwalifikowanych pracowników m.in. do pracy w urzędach, szpitalach czy szkołach.