Targor-Truck i Van Pur przedłużają umowę o współpracy
Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, przedłużył umowę z Van Pur, największą polską spółką piwowarską. Firmy rozszerzyły zakres obsługi logistycznej i transportowej. Decydujące znaczenie miała nie tylko wysoka jakość świadczonych usług, ale też wsparcie w dekarbonizacji łańcucha dostaw Van Pur.
Targor-Truck rozpoczął współpracę z Van Pur w 2020 r. i od tego czasu firmy systematycznie ją rozszerzały. Zadaniem Targor-Truck jest obsługa logistyczna i realizacja transportów dla wszystkich pięciu browarów Van Pur w Polsce tj. w Łomży, Rakszawie (woj. podkarpackie), Zabrzu, Jędrzejowie (woj. świętokrzyskie) oraz Braniewie. Warzonych jest tu łącznie 14 marek piwa, a możliwości produkcyjne wynoszą 5,5 mln HL piwa rocznie.
W ramach umowy z Van Pur, zespół Targor- Truck świadczy usługi logistyczne oraz transportowe w zakresie przewozów krajowych całopojazdowych FTL między browarami. Teraz, po rozszerzeniu współpracy, Targor dodatkowo wykonuje dla Van Pur usługi logistyczne. Targor Truck ma także odpowiadać za prowadzenie składu podatkowego Van Pur, gdzie będą magazynowane, załadowywane i przeładowywane palety z piwem, z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Największe wyzwania
Obsługa logistyczna piwa, które jest towarem wrażliwym na warunki przechowywania i objętym akcyzą, wymaga od Targor -Truck nie tylko dostosowania się do wymogów prawnych i skarbowych, ale także zapewnienia odpowiednich warunków dostawy, w tym temperatury i bezpieczeństwa. Tu Targor- Truck wykorzystuje swoje duże doświadczenie w organizacji masowych transportów produktów spożywczych. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych systemów nawigacji GPS i Transic, zapewnia monitorowanie, śledzenie i pełną kontrolę na każdym etapie transportu. W obsłudze logistycznej Van Pur, tak jak w przypadku innych produktów spożywczych, Targor-Truck opiera się na systemie HACCP, Dobrych Praktykach Higienicznych (GHP) oraz Dobrych Praktykach Produkcyjnych (GMP), co gwarantuje bezpieczeństwo i pełną zgodność z obowiązującymi na rynku standardami.
- Dla sprawnej obsługi naszego klienta niezbędna jest też elastyczność w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Piwo jest produktem, który charakteryzuje się bardzo dużą sezonowością sprzedaży, którą wspierają intensywne akcje promocyjne, zwłaszcza w okresach zwiększonego popytu. Dla logistyki oznacza to dynamiczne planowanie i szybką reakcję na zmiany, tak aby zapewnić terminowość dostaw. Nasz klient musi być pewny, a my to musimy zagwarantować, że jego produkty dotrą do milionów konsumentów w Polsce w odpowiedniej ilości, jakości i czasie – uzupełnia Piotr Lenkiewicz, Dyrektor Transportu i Spedycji Krajowej, Targor-Truck.
Ważne wsparcie dla zeroemisyjnego łańcucha dostaw - flota napędzana BioLNG
W realizacji dostaw dla browarów Van Pur kluczowe znaczenie ma wykorzystanie ekologicznych rozwiązań transportowych Targor-Truck, w oparciu o flotę pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. To właśnie na ten kierunek rozwoju i inwestycji stawia teraz Targor-Truck. Warto przypomnieć, że już dziś 135 z 300 samochodów ciężarowych we flocie własnej napędzanych jest LNG i BioLNG, a już wkrótce ich liczba wzrośnie do 150. Tym samym firma jest jednym z największych polskich przewoźników dysponujących tak dużą flotą pojazdów zasilanych tym paliwem i liderem w zdekarbonizowanych transportach drogowych towarów. Targor-Truck regularnie przechodzi audyty Eco Vadis i Supplier Assurance, posiada też certyfikaty od dostawców paliw LNG i BioLNG, z potwierdzeniem 100% redukcji emisji CO2.
- To rzeczywiście wyjątkowy potencjał, który wyróżnia nas na rynku i który z pewnością będziemy wykorzystywać w przygotowaniu niskoemisyjnych rozwiązań dla naszego klienta. Przedłużenie współpracy z Van Pur otwiera więc przed nami nie tylko nowe możliwości jej rozwoju, ale też pozwoli nam w jeszcze większym stopniu wspierać naszego klienta w jego dążeniu do dekarbonizacji i ograniczenia emisji z łańcucha dostaw – podsumowuje Piotr Lenkiewicz.
Badania kierowców zawodowych – rzeczywistość a interpretacja przepisów
CEVA Logistics i BMW Group France testują elektryczny autotransporter
Girteka o rozwiązaniach intermodalnych w łańcuchach dostaw ładunków wrażliwych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Marki tworzą także kontent z wykorzystaniem AI, a nawet swoich wirtualnych influencerów. Choć pozostają oni na razie ciekawostką na rynku, to budzą szereg pytań o to, co w influencer marketingu najważniejsze, czyli autentyczność i zaufanie.
Finanse
Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
Kobiety-inwestorki – częściej niż inwestujący mężczyźni – są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa i ochronę kapitału, dlatego portfele inwestycyjne obu płci często wyraźnie się różnią – wynika z raportu „Polak inwestor 2024”. Panie wybierają zwykle produkty, które zapewniają może mniejszy zysk, ale są bezpieczniejsze. Powodem jest nie tylko ich motywacja, lecz również niska samoocena. Kobiety są znacznie mniej pewne swojej wiedzy dotyczącej inwestowania w porównaniu z mężczyznami.
Handel
Polacy rozsądni w podejściu do prezentów. Kierują się ich praktycznością i ceną
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.