Komunikaty PR

Transporty project cargo do Japonii

2019-07-11  |  12:00
Biuro prasowe

Daleki Wschód jest dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju polskich przedsiębiorstw. Jest również jednym z kluczowych rynków, obok Ameryki Południowej i Północnej, w obsłudze których specjalizuje się Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu. To jedna z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak dużym doświadczeniu w transporcie maszyn i urządzeń do krajów wschodnioazjatyckich. Właśnie pochwaliła się kolejną dostawą – 48-tonowej prasy i 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowych do Japonii.

- Organizacja transportów ponadnormatywnych i project cargo do krajów azjatyckich wymaga od zespołu spedytorów doświadczenia i know-how oraz bardzo dobrej znajomości lokalnych uwarunkowań, obowiązujących procedur i przepisów prawnych. Kluczowe znaczenie ma współpraca z lokalnym oddziałem albo sprawdzonym i rzetelnym partnerem logistycznym – wyjaśnia Piotr Kamiński, Trade Lane Manager - Asia Region, Fracht FWO Polska.

Pośród ostatnio zrealizowanych, ciekawych transportów na kierunku dalekowschodnim wymienić można dostawy 48-tonowej prasy do formowania na gorąco oraz 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowej do/z Japonii. Po stronie japońskiej przy ich organizacji spedytorzy Fracht FWO Polska skorzystali ze wsparcia i doświadczenia swojego partnera - Kamigumi, jednego z największych operatorów logistycznych w tym kraju.

48-tonowa prasa do formowania na gorąco z Kobe do Kielc

Transport ponadnormatywny tego ładunku został zorganizowany dla jednego z największych na świecie producentów łożysk tocznych oraz rozwiązań w zakresie techniki liniowej i układów kierowniczych. Zgodnie z umową, Fracht FWO Polska miał zapewnić dostawę prasy 5 stanowiskowej, 4-matrycowej do formowania na gorąco, wraz z oprzyrządowaniem w systemie door-to-door, z pakowaniem w Japonii. Waga tego urządzenia wynosiła ponad 48 ton, długość to 5,7 m, szerokość 3,9 m a wysokość 4 m. Łącznie do przewiezienia było 7 skrzyń, w 6 z nich zapakowane zostały różnego rodzaju akcesoria.

Transport rozpoczął się na wyspie Honsiu, w Kobe, jednym z największych miast w Japonii. To tu znajduje się fabryka, z której trzeba było odebrać prasę do formowania na gorąco, a następnie załadować na statek w tutejszym porcie morskim i wysłać do portu w Bremerhaven w Niemczech. Stąd, już na kołach, ładunek pokonał ponad 1000 km trasę do fabryki w Kielcach.

- Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie i koordynację całego transportu. Przy planowaniu, zgodnie z wymogami klienta, musieliśmy uwzględnić sposób umieszczenia urządzeń w specjalnych skrzyniach, możliwość załadowania całego ładunku na jeden statek oraz zapewnienie odpowiedniego dźwigu do rozładunków. Konieczne było także uzyskanie niezbędnych zezwoleń drogowych na przejazd po drogach publicznych, w Bremerhaven transport był także pilotowany przez policję. W Japonii wspierał nas lokalny partner. Do jego zadań należała koordynacja i nadzór nad akcją pakowania ładunku w skrzynie w fabryce w Kobe, transport do portu i ich bezpieczny załadunek na statek – wyjaśnia Arkadiusz Trochymiak, Manager w Dziale Project Cargo, Fracht FWO Polska.

40-metrowe skrzydła elektrowni wiatrowych z Ustronia do Japonii

Innym, równie ciekawym przykładem dostawy do Japonii był także transport skrzydeł elektrowni wiatrowych o długości 40 m i wysokości 3,5 m. Skrzydła zostały odebrane z fabryki w Ustroniu i transportem drogowym przewiezione do portu w Hamburgu. Tu załadowano je na statek oceaniczny płynący do Japonii. Zespół Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie ekspertyz infrastruktury na trasie przejazdu, zabezpieczenie skrzydeł za pomocą specjalnych stelaży oraz przygotowanie dokumentacji m.in. technicznej, eksportowej i celnej. Japoński etap transportu, z portu morskiego do miejsca posadowienia, został zrealizowany przez Kamigumi.

Fracht FWO na Dalekim Wschodzie

Pierwsze biuro Grupy Fracht na Dalekim Wschodzie zostało uruchomione w 1996 roku w Szanghaju. Obecnie firma posiada sieć własnych oddziałów w Chinach (Szanghaj, Hongkong, Qingdao, Shenzhen, Pekin, Ningbo, Guangzhou, Xiamen), Indonezji, Pakistanie, Japonii, Filipinach oraz na Tajwanie. Współpracuje też z lokalnymi partnerami logistycznymi. Fracht FWO Polska zapewnia swoim klientom z branży przemysłowej wsparcie w zakresie organizacji transportu morskiego, lotniczego i kolejowego oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych (project cargo), w imporcie i eksporcie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-07-12 | 12:30

Dachser dla Volvo Cars

Dachser, jeden z wiodących globalnych operatorów logistycznych na świecie, realizuje transport produktów dla Volvo Cars. Części zamienne skandynawskiego producenta trafiają z miejscowości Torslanda pod Göteborgiem do
Transport ROHLIG SUUS Logistics prezentuje wyniki za 2018 rok
2019-07-09 | 17:00

ROHLIG SUUS Logistics prezentuje wyniki za 2018 rok

Ponad 910 mln zł przychodu netto osiągnął w ubiegłym roku ROHLIG SUUS Logistics – jedna z pięciu największych firm sektora TSL w Polsce. W tym okresie polska firma
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-07-05 | 12:30

Dachser ASL umacnia się w Azji Południowej

Międzynarodowy dostawca usług logistycznych inwestuje w swoją południowoazjatycką sieć, by zaspokoić rosnący popyt na obsługę eksportu i importu w Bangladeszu. Operator otworzył nowe biuro Air & Sea Logistics w Chittagong –

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Bankowość

Społeczne budownictwo czynszowe przyspiesza. Ponad 2 tys. rodzin w mieszkaniach z umiarkowanym czynszem

W Polsce na tysiąc mieszkańców przypadają 381 mieszkania, czyli ponad 50 mniej niż średnio w Unii Europejskiej. Mniej więcej 40 proc. społeczeństwa nie może pozwolić sobie na kupno ani wynajem na komercyjnych zasadach, a jednocześnie są zbyt zasobni, aby przysługiwało im mieszkanie od gminy. Wpadają oni w tzw. lukę czynszową, z którą boryka się wiele samorządów. W jej wypełnieniu pomagają preferencyjne kredyty z Banku Gospodarstwa Krajowego. W programie Społecznego Budownictwa Czynszowego do użytku oddano już ponad 2 tys. lokali, kolejnych 4 tys. jest w przygotowaniu. BGK poprawia również warunki mieszkaniowe osób o średnich i niskich dochodach. W tym i przyszłym roku na wsparcie budownictwa komunalnego i socjalnego trafi po 500 mln zł, a od 2021 roku – nawet 1 mld zł rocznie.

Prawo

Ponad 70 proc. Polaków jest zadowolonych z działań władz lokalnych. Firmy powinny brać z tego przykład do budowania społecznego kapitału

Po 30 latach funkcjonowania samorządu terytorialnego w Polsce zaufaniem darzy go 2/3 Polaków, a ponad 70 proc. jest zadowolonych z działań lokalnych władz. Jeszcze większy odsetek deklaruje zainteresowanie sprawami lokalnymi – pokazują badania CBOS. – Tak wysoki poziom zaufania i zadowolenia Polaków z samorządu to inspiracja dla sektora przedsiębiorstw, jak prowadzić efektywny dialog i budować kapitał społeczny – podkreślają eksperci Krajowej Izby Gospodarczej.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Bankowość

Spersonalizowane i przejrzyste oferty, doradztwo i budowanie zaufania. Tak banki zabiegają o lojalność klientów

Coraz większa konkurencja w sektorze finansowym oraz zbliżające się wdrożenie dyrektywy PSD2 powodują, że banki muszą szukać elementów, które wyróżnią je na rynku i zbudują grono lojalnych klientów, niezależnie od kanału kontaktu. Kreowanie pozytywnych doświadczeń klientów jest dla banków zwyczajnie opłacalne – w co drugim przypadku pozytywna ocena prowadzi do polecenia jego usług. – Kluczem do sukcesu jest personalizacja, zaufanie oraz wygoda i prostota oferty – wskazuje Aleksandra Gorbacz z Banku Millennium, który niedawno został doceniony za obszar relacji z klientami.

IFA 2019 Berlin

Bankowość

Kurs bitcoina na huśtawce. Najpopularniejsza kryptowaluta może zyskać dzięki uregulowaniu rynku

Od początku tego roku cena bitcoina wzrosła już prawie trzykrotnie. Po załamaniu z 2018 roku najpopularniejsza kryptowaluta znów wróciła do łask inwestorów. Kurs bitcoina na przestrzeni ostatniego miesiąca to jednak ciągła huśtawka, co potwierdza niestabilność kryptowalutowego rynku. Tomasz Rozmus, prezes grupy produktów kryptowalutowych Tokeneo, prognozuje, że wartość bitcoina będzie rosła wraz z postępującymi regulacjami. – Wszystko rozchodzi się o to, żeby powstały odpowiednie przepisy, które pozwolą wejść na ten rynek dużemu, instytucjonalnemu kapitałowi – ocenia.