Komunikaty PR

Plany wakacyjne Polaków – raport z badania Holiday Barometer 2019

2019-06-17  |  01:00
Kontakt
Justyna Niebutkowska-Jończyk
Europ Assistance Polska

Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/

Warszawa, 6 czerwca 2019 - Wakacje za pasem – morze, góry, a może mniej standardowe pomysły? Aż 61% Polaków ma już sprecyzowane plany na wakacje 2019, zamierzają na nie wydać średnio 4 341 zł i odpoczywać blisko 2 tyg. – wynika z najnowszego badania Holiday Barometer zrealizowanego przez IPSOS w 12 krajach świata na zlecenie Europ Assistance.

Budżet Polaków przeznaczony na wakacje 2019 nie skurczył się w stosunku do zeszłorocznej edycji badania i w porównaniu do innych krajów europejskich ujętych w badaniu – Szwajcarii, Austrii, Niemiec, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Portugali – jest najskromniejszy.

Na 10 badanych krajów europejskich – mieszkańcy pięciu z nich wydadzą poniżej 2 tys. EUR (Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Portugalia i Polska). Kwotę między 2 a 4 tys. EUR przeznaczą mieszkańcy czterech krajów (Austrii, Niemczech, Belgii i Francji). Najbogatsze wakacje będą mieli Szwajcarzy, którzy zamierzają na nie przeznaczyć ponad 3 tys. EUR.

 

Prawie dwa tygodnie, najchętniej tam gdzie jest dużo słońca i morze

Średni czas odpoczynku Polaków wyniesie około dwóch tygodni – dokładnie 1,8 dnia i jest to tyle samo co średnia dla wszystkich badanych krajów europejskich. Dla porównania – Europejczycy będą odpoczywali dłużej niż Amerykanie, których średnia wynosi 1,4 tyg., ale krócej niż Brazylijczycy – 2,2 tyg.

Połowa Polaków – 52%, którzy mają już plany wakacyjne – zamierza spędzić je w kraju. Jest to zarazem jeden z najwyższych wskaźników na tle innych badanych krajów europejskich. Także Francuzi deklarują chęć spędzenia nadchodzących wakacji w swoim kraju – 56% oraz Hiszpanie – 51%. Jeśli już urlop granicą, to Polacy najchętniej w poszukiwaniu relaksu i słońca wybierają się na południe Europy – a tegoroczne top 3 wybieranych destynacji to Włochy/Grecja, Hiszpania i Chorwacja. Warto również dodać, że Chorwację oprócz Polaków wskazali w badaniu tylko jeszcze Czesi. Europejczycy
w badaniu jednoznacznie też rozstrzygnęli „dylemat”: wakacje nad morzem czy w górach? Większość z badanych – 62% wybrało morze (taki sam wynik w Polsce).

 

Co decyduje o wyborze miejsca wypoczynku

Jako kluczowy element decydujący o miejscu wakacji, badani we wszystkich krajach objętych ankietą wskazali budżet – czyli kwota jaką dysponują i są w stanie przeznaczyć na urlop. Na kolejnych miejscach Europejczycy wymienili kilmat/warunki pogodowe oraz oferta – atrakcje jakie ich czekają w danym miejscu. Ważne choć niekluczowe były także zagadnienia związane z bezpieczeństwem - możliwość wystąpienia ataków terrorystycznych oraz z ryzyko narażenia na szwank zdrowia. Okazuje się także, że coraz większe znaczenie odgrywają kwestie ekologiczne – środowiskowe. Z badania wynika, że w przypadku 26% Polaków tzw. ślad ekologiczny ma kluczowe znaczenie na wybór miejsca w którym będą odpoczywali.

Europejczycy wakacje 2019 spędzą w gronie najbliższych: partnerem - 71% (mąż, żona, partner/partnerka życiowa) i z dziećmi – 34%. Same plany wakacyjne nie są skomplikowane – chodzi po prostu o wypoczynek i relax – 54%, radość wynikającą z czasu spędzonego w gronie najbliższych/rodziny – 45%, a także poznawanie nowych kultur
i możliwość zupełnej zmiany otoczenia – 42%.

 

Pracować czy nie pracować na urlopie – oto jest pytanie (?)

Polacy chętnie odcinają się od pracy w czasie wakacji – a przynajmniej tak deklaruje 67% z nich. Tym samym nie odbiegają znacząco od średniej europejskiej, która wynosi 69%. Wśród Europejczyków, którzy zadeklarowali, że będą aktywni zawodowo w trakcie wakacji, najwięcej, bo 46% potwierdziło, że będzie to nie mniej niż 30 min, ale też nie więcej niż 2 godziny w ciągu tygodnia.

 

Okazje i atrakcyjne oferty mają znaczenie

Okazuje się, że dominującym typem podróżnika-turysty jest internatua. Europejczycy najchętniej kupują urlop w sieci. Co ważne, podchodzą do zakupu urlopu selektywnie tzn. nim zrealizują transakcję, surfują po internecie szukając najlepszych dla siebie ofert – działa tak 34% Europejczyków, a w przypadku osób do 35 r.ż. ten wskaźnik jest wyższy i wynosi 39%. Jeśli chodzi o moment zakupu wyjazdu, to zdecydowana większość Europejczyków – 74% finalizuje transakcję miesiąc przed wyjazdem lub jeszcze wcześniej. W przypadku Polski ten wskaźnik jest najniższy i wynosi 59%. Polacy najczęściej finalizują zakup w terminie poniżej miesiąca przed rozpoczęciem urlopu – działa w ten sposób 41% badanych i jest to zarazem najwyższy odsetek w Europie.

 

Absolutne must-see

Respondenci we wszystkich krajach zostali również zapytani o obiekty, które najbardziej chcieliby zobaczyć lub miejsca które chcieliby odwiedzić. W przypadku Polaków, top 3 najczęstszych odpowiedzi to: Wieża Eiffla – 12%, Piramidy – 9%, Wielki Mur Chiński – 9%. Wśród innych miejsc wskazanych przez Polaków, które nie znalazły się w pierwszej 10 podawanej przez Europejczyków są także: Watykan, Luwr i Wawel.

 

 

Link do pełnej wersji raportu (wersja angielska) https://www.europ-assistance.com/medias/pdfs/1559636772267.pdf

Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 18.03-10.04.2019 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Chinach i Indiach. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 12 000 osób. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie.

O GRUPIE EUROP ASSISTANCE

Europ Assistance, twórca idei assistance i założyciel tej branży na świecie, powstała w 1963 roku. Wspiera klientów dzięki sieci 750 000 dostawców usług i 39 centrów pomocy. Naszą misją jest niesienie pomocy i poczucia bezpieczeństwa ludziom i firmom – zawsze i wszędzie. Zapewniamy pomoc drogową, pomoc w podróży i ubezpieczenia, a także usługi pomocy osobistej, takie jak ochrona osób starszych, ochrona tożsamości cyfrowej, telemedycyna i Conciergerie. Wizją naszych 7 765 pracowników jest być najbardziej niezawodną firmą na świecie.

Europ Assistance jest częścią Grupy Generali, jednego z wiodących ubezpieczycieli na świecie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Z wizytą w siedzibie królów. Zamek Gniew w nowej odsłonie Biuro prasowe
2019-11-05 | 10:30

Z wizytą w siedzibie królów. Zamek Gniew w nowej odsłonie

Luksusowe apartamenty, zwiedzanie sali tortur, uroczystości na dziedzińcu. To nie jedyne atrakcje, czekające na gości hotelu mieszczącego się w Zamku Gniew. Niedawno rycerska twierdza po raz
Turystyka Rozwój pracowników jest naszą siłą!
2019-10-30 | 14:00

Rozwój pracowników jest naszą siłą!

W krakowskich hotelach Grupy Accor, dzięki stałemu rozwojowi kompetencji zespołów, staramy się być o krok przed naszym gościem. Szkolenia i możliwości Rozbudowany system
Turystyka Novaturas podsumowuje wyniki finansowe za trzy kwartały 2019 r.
2019-10-29 | 18:00

Novaturas podsumowuje wyniki finansowe za trzy kwartały 2019 r.

Wyniki finansowe Grupy Novaturas w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. pozostawały pod wpływem dużej konkurencji i jednocześnie słabszego popytu na wyjazdy zagraniczne spowodowanego upalnym

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Transport

Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić

Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W przyszłym roku jego wartość ma przekroczyć 60 mld zł, zakupy online robi już co drugi Polak, a branża wciąż ma przed sobą duży potencjał do rozwoju. Nic dziwnego, że konkurencja na rynku się zaostrza. Firmy działające w e-commerce muszą szukać swoich nisz i nowych usług, które pozwolą im lepiej odpowiadać na oczekiwania klientów. A te związane są głównie z jak najkrótszym czasem dostawy. W Polsce wystartowała właśnie pierwsza platforma online, która pozwala na automatyczną wycenę i zlecenie wysyłki palet w transporcie detalicznym. To rozwiązanie może podnieść konkurencyjność zwłaszcza małych i średnich firm, skracając proces wynajmowania zewnętrznego transportu.

Handel

Wymiana rekomendacji pomaga rozwijać biznes i pozyskiwać nowe kontrakty. Dzięki nim małe i średnie firmy w Polsce uzyskały 471 mln zł dodatkowego przychodu

Polecenia są skutecznym narzędziem rozwijania biznesu. Rekomendacja udzielona przez innego przedsiębiorcę pozwala szybciej i skutecznej zdobywać nowych klientów i partnerów biznesowych. Średnio jedna na trzy rekomendacje kończy się zawarciem kontraktu – na dodatek przy zerowych kosztach marketingu. Mimo to większość firm nie przykłada dużej wagi do networkingu i budowania relacji. Przedsiębiorcy nie wiedzą też, jak skutecznie przekazywać rekomendacje, dlatego coraz częściej decydują się na przyłączenie do międzynarodowych organizacji takich jak BNI.

Ochrona środowiska

M. Boni: Wypracowanie wspólnych celów klimatycznych podczas COP25 w Madrycie będzie trudne do osiągnięcia

2 grudnia startuje w Madrycie szczyt klimatyczny COP25, na którym mają zostać sprecyzowane kolejne globalne cele polityki klimatycznej i ograniczania emisji dwutlenku węgla. W konferencji weźmie udział około 25 tys. delegatów z blisko 200 państw świata, a także m.in. szwedzka nastoletnia aktywistka ekologiczna Greta Thunberg. Były europoseł Michał Boni ocenia, że porozumienie będzie trudne do osiągnięcia m.in. ze względu na postawę Stanów Zjednoczonych, które wycofały się z Porozumienia Paryskiego. Podkreśla też, że zrewidowania wymaga również polska polityka energetyczna, która cieszy się coraz mniejszym poparciem społecznym.

Firma

Globalny koncern tytoniowy otwiera w Warszawie kolejną inwestycję. W trzy lata zatrudni ponad 850 osób

Należąca do Grupy Japan Tobacco spółka JTI zainwestowała dotąd na polskim rynku przeszło 800 mln dolarów, głównie w rozwój swoich fabryk zlokalizowanych niedaleko Łodzi. Kolejną inwestycję uruchomi w Warszawie. W nowym centrum usług biznesowych, które będzie świadczyć usługi m.in. z zakresu finansów, marketingu i sprzedaży na skalę globalną, zamierza w trzy lata zatrudnić ponad 850 osób. Rekrutacja na niektóre stanowiska już się rozpoczęła.