Komunikaty PR

Plany wakacyjne Polaków – raport z badania Holiday Barometer 2019

2019-06-17  |  01:00
Kontakt
Justyna Niebutkowska-Jończyk
Europ Assistance Polska

Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/

Warszawa, 6 czerwca 2019 - Wakacje za pasem – morze, góry, a może mniej standardowe pomysły? Aż 61% Polaków ma już sprecyzowane plany na wakacje 2019, zamierzają na nie wydać średnio 4 341 zł i odpoczywać blisko 2 tyg. – wynika z najnowszego badania Holiday Barometer zrealizowanego przez IPSOS w 12 krajach świata na zlecenie Europ Assistance.

Budżet Polaków przeznaczony na wakacje 2019 nie skurczył się w stosunku do zeszłorocznej edycji badania i w porównaniu do innych krajów europejskich ujętych w badaniu – Szwajcarii, Austrii, Niemiec, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Portugali – jest najskromniejszy.

Na 10 badanych krajów europejskich – mieszkańcy pięciu z nich wydadzą poniżej 2 tys. EUR (Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Portugalia i Polska). Kwotę między 2 a 4 tys. EUR przeznaczą mieszkańcy czterech krajów (Austrii, Niemczech, Belgii i Francji). Najbogatsze wakacje będą mieli Szwajcarzy, którzy zamierzają na nie przeznaczyć ponad 3 tys. EUR.

 

Prawie dwa tygodnie, najchętniej tam gdzie jest dużo słońca i morze

Średni czas odpoczynku Polaków wyniesie około dwóch tygodni – dokładnie 1,8 dnia i jest to tyle samo co średnia dla wszystkich badanych krajów europejskich. Dla porównania – Europejczycy będą odpoczywali dłużej niż Amerykanie, których średnia wynosi 1,4 tyg., ale krócej niż Brazylijczycy – 2,2 tyg.

Połowa Polaków – 52%, którzy mają już plany wakacyjne – zamierza spędzić je w kraju. Jest to zarazem jeden z najwyższych wskaźników na tle innych badanych krajów europejskich. Także Francuzi deklarują chęć spędzenia nadchodzących wakacji w swoim kraju – 56% oraz Hiszpanie – 51%. Jeśli już urlop granicą, to Polacy najchętniej w poszukiwaniu relaksu i słońca wybierają się na południe Europy – a tegoroczne top 3 wybieranych destynacji to Włochy/Grecja, Hiszpania i Chorwacja. Warto również dodać, że Chorwację oprócz Polaków wskazali w badaniu tylko jeszcze Czesi. Europejczycy
w badaniu jednoznacznie też rozstrzygnęli „dylemat”: wakacje nad morzem czy w górach? Większość z badanych – 62% wybrało morze (taki sam wynik w Polsce).

 

Co decyduje o wyborze miejsca wypoczynku

Jako kluczowy element decydujący o miejscu wakacji, badani we wszystkich krajach objętych ankietą wskazali budżet – czyli kwota jaką dysponują i są w stanie przeznaczyć na urlop. Na kolejnych miejscach Europejczycy wymienili kilmat/warunki pogodowe oraz oferta – atrakcje jakie ich czekają w danym miejscu. Ważne choć niekluczowe były także zagadnienia związane z bezpieczeństwem - możliwość wystąpienia ataków terrorystycznych oraz z ryzyko narażenia na szwank zdrowia. Okazuje się także, że coraz większe znaczenie odgrywają kwestie ekologiczne – środowiskowe. Z badania wynika, że w przypadku 26% Polaków tzw. ślad ekologiczny ma kluczowe znaczenie na wybór miejsca w którym będą odpoczywali.

Europejczycy wakacje 2019 spędzą w gronie najbliższych: partnerem - 71% (mąż, żona, partner/partnerka życiowa) i z dziećmi – 34%. Same plany wakacyjne nie są skomplikowane – chodzi po prostu o wypoczynek i relax – 54%, radość wynikającą z czasu spędzonego w gronie najbliższych/rodziny – 45%, a także poznawanie nowych kultur
i możliwość zupełnej zmiany otoczenia – 42%.

 

Pracować czy nie pracować na urlopie – oto jest pytanie (?)

Polacy chętnie odcinają się od pracy w czasie wakacji – a przynajmniej tak deklaruje 67% z nich. Tym samym nie odbiegają znacząco od średniej europejskiej, która wynosi 69%. Wśród Europejczyków, którzy zadeklarowali, że będą aktywni zawodowo w trakcie wakacji, najwięcej, bo 46% potwierdziło, że będzie to nie mniej niż 30 min, ale też nie więcej niż 2 godziny w ciągu tygodnia.

 

Okazje i atrakcyjne oferty mają znaczenie

Okazuje się, że dominującym typem podróżnika-turysty jest internatua. Europejczycy najchętniej kupują urlop w sieci. Co ważne, podchodzą do zakupu urlopu selektywnie tzn. nim zrealizują transakcję, surfują po internecie szukając najlepszych dla siebie ofert – działa tak 34% Europejczyków, a w przypadku osób do 35 r.ż. ten wskaźnik jest wyższy i wynosi 39%. Jeśli chodzi o moment zakupu wyjazdu, to zdecydowana większość Europejczyków – 74% finalizuje transakcję miesiąc przed wyjazdem lub jeszcze wcześniej. W przypadku Polski ten wskaźnik jest najniższy i wynosi 59%. Polacy najczęściej finalizują zakup w terminie poniżej miesiąca przed rozpoczęciem urlopu – działa w ten sposób 41% badanych i jest to zarazem najwyższy odsetek w Europie.

 

Absolutne must-see

Respondenci we wszystkich krajach zostali również zapytani o obiekty, które najbardziej chcieliby zobaczyć lub miejsca które chcieliby odwiedzić. W przypadku Polaków, top 3 najczęstszych odpowiedzi to: Wieża Eiffla – 12%, Piramidy – 9%, Wielki Mur Chiński – 9%. Wśród innych miejsc wskazanych przez Polaków, które nie znalazły się w pierwszej 10 podawanej przez Europejczyków są także: Watykan, Luwr i Wawel.

 

 

Link do pełnej wersji raportu (wersja angielska) https://www.europ-assistance.com/medias/pdfs/1559636772267.pdf

Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 18.03-10.04.2019 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Chinach i Indiach. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 12 000 osób. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie.

O GRUPIE EUROP ASSISTANCE

Europ Assistance, twórca idei assistance i założyciel tej branży na świecie, powstała w 1963 roku. Wspiera klientów dzięki sieci 750 000 dostawców usług i 39 centrów pomocy. Naszą misją jest niesienie pomocy i poczucia bezpieczeństwa ludziom i firmom – zawsze i wszędzie. Zapewniamy pomoc drogową, pomoc w podróży i ubezpieczenia, a także usługi pomocy osobistej, takie jak ochrona osób starszych, ochrona tożsamości cyfrowej, telemedycyna i Conciergerie. Wizją naszych 7 765 pracowników jest być najbardziej niezawodną firmą na świecie.

Europ Assistance jest częścią Grupy Generali, jednego z wiodących ubezpieczycieli na świecie

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Hotel Number One częścią sieci Grano Hotels Biuro prasowe
2019-07-08 | 12:00

Hotel Number One częścią sieci Grano Hotels

Spółka zarządzająca gdańskim Hotelem Number One oraz kompleksem apartamentów Nowa Motława powołała do życia sieć Grano Hotels. Obiekty będą od teraz nosiły odpowiednio
Turystyka Olivia Star odkrywa plan wnętrz tarasu widokowego 130 metrów nad ziemią!
2019-07-03 | 13:15

Olivia Star odkrywa plan wnętrz tarasu widokowego 130 metrów nad ziemią!

Taras widokowy Olivii Star to nie tylko punkt widokowy, ale również autorskie, eleganckie wnętrza. Wnętrza do pobrania: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84h_dh2jx_pUIihaMUHg Po
Turystyka Południowy Tyrol – jeden z największych sadów Europy
2019-06-28 | 12:00

Południowy Tyrol – jeden z największych sadów Europy

Co  dziesiąte jabłko uprawiane w Europie pochodzi z Południowego Tyrolu, z tego powodu region często nazywany jest jednym z największych sadów Europy. Ze względu na optymalne

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Firma

Prywatna opieka zdrowotna stawia na stomatologię. Rynek jest już wart ponad 10 mld zł

W kolejnych latach dynamiczny wzrost rynku usług stomatologicznych będzie napędzany m.in. przez rosnącą świadomość Polaków dotyczącą stanu zdrowia i wyglądu uzębienia. Pacjenci w zdecydowanej większości korzystają z usług prywatnych gabinetów i mają coraz większe oczekiwania. Aby na nie lepiej odpowiadać, polski rynek stomatologiczny musi się konsolidować. Duże sieci szukają innowacyjnych gabinetów, które chcą do nich dołączyć, z korzyścią dla siebie i pacjentów. Po konsolidacji są w stanie zwiększyć przychody o ok. 30 proc. – wynika z obserwacji Medicover Stomatologia.

Finanse

Organizacje pozarządowe i spółdzielnie socjalne mają problem z pozyskaniem finansowania z banków komercyjnych. Wsparcie BGK pozwoliło im stworzyć już tysiąc miejsc pracy

Blisko 900 beneficjentów, 1,1 tys. pożyczek o wartości ok. 100 mln zł, prawie tysiąc nowych i 1,5 tys. utrzymanych istniejących miejsc pracy – to dotychczasowy bilans realizowanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego programu wsparcia Ekonomii Społecznej, dzięki któremu organizacje pozarządowe, spółdzielnie i spółki non profit mogą aplikować o tanie pożyczki i gwarancje do kredytów. Takie podmioty mają dużą potrzebę finansowania, ale mocno ograniczoną możliwość skorzystania z oferty banków komercyjnych. Dla wielu z nich program BGK to jedyna możliwość pozyskania finansowego wsparcia.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Pracownicze plany kapitałowe mogą pomóc polskiej giełdzie. Spodziewany jest znaczący wzrost obrotów i większa liczba debiutów

Warszawska giełda liczy na duży zastrzyk kapitału w związku z wejściem nowego inwestora instytucjonalnego, jakim będą pracownicze plany kapitałowe. Na polski parkiet napłynie dodatkowych kilka miliardów złotych rocznie, co może pobudzić obroty, zniechęcić spółki do wycofywania się z notowań, za to zachęcić nowe podmioty do debiutów. – Dodatkowy kapitał z kraju powinien także zachęcić zagranicznych inwestorów. Tym bardziej że na rynku nie brakuje taniego pieniądza – mówi Tomasz Prusek, prezes Fundacji Przyjazny Kraj.

IFA 2019 Berlin

Telekomunikacja

M. Boni: Budowa 5G wymaga odpowiednich regulacji i zachęt do inwestycji. Polskie firmy na razie są mało zaawansowane cyfrowo

Co trzecia firma w Polsce należy do cyfrowych „naśladowców" i „spóźnialskich” z ograniczonymi inwestycjami lub bez żadnych planów związanych z cyfryzacją biznesu. Jedynie 5 proc. to liderzy transformacji. Dzięki przyjęciu przez Sejm megaustawy, cyfryzacja polskich firm może znacznie przyspieszyć. Konieczne są jednak decyzje rządu i regulatorów, aby Polska dogoniła liderów. Niezbędne też są zachęty dla firm do inwestowania – podkreśla Michał Boni, były minister cyfryzacji.

Złote Spinacze 2019