Komunikaty PR

W Jemenie i Sudanie Południowym 650 tys dzieci jest zagrożonych śmiercią głodową

2018-12-07  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

To obecnie jedne z największych kryzysów żywnościowych na świecie.

 

Aden/Amman/Dżuba, 7 grudnia 2018 r. – Warunki życia milionów dzieci w Jemenie i Sudanie Południowym są tragiczne. W obu krajach łącznie ponad 650 tysięcy najmłodszych każdego dnia jest zagrożonych śmiercią z głodu.

Życie wielu dzieci w Jemenie i Sudanie Południowym jest przeciwieństwem tego, jak powinno wyglądać dzieciństwo. W XXI wieku nie ma wytłumaczenia dla takiej sytuacji.

Wojny, kryzysy ekonomiczne i dekady niepokojów społecznych nie oszczędziły ani jednej dziewczynki i chłopca w Jemenie. Za ich cierpienie odpowiedzialny jest człowiek, mówi Geert Cappelaere, Dyrektor Regionalny UNICEF na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, który kilka dni temu wrócił z Jemenu. Dziś w Jemenie 7 mln dzieci każdego wieczoru idzie spać z pustym żołądkiem. 400 000 z nich cierpi na skutek ciężkiego ostrego niedożywienia i może umrzeć w każdej minucie, dodaje.

Wojna w Jemenie trwa już niemal 4 lata. Ponad 6700 dzieci zginęło już zostało poważnie rannych, 2700 zmuszono do walki, a niemal 1,5 mln zostało przesiedlonych. Wiele dzieci zostało wyłączonych z systemu edukacji, a te, które chodzą do szkoły pobierają naukę na niskim poziomie i w przeludnionych klasach. W Jemenie niemal każde dziecko, aby przeżyć jest zdane na pomoc humanitarną. Wsparcie ze strony UNICEF i innych organizacji dosłownie ratuje im życie i daje promyk nadziei.

Z kolei w Sudanie Południowym niemal 5 lat konfliktu doprowadziło do niewyobrażalnych cierpień dzieci. Niedożywienie, rekrutacja do grup zbrojnych, przemoc i gwałty to rzeczywistość najmłodszych w tym kraju. UNICEF szacuje, że ćwierć miliona z nich umiera z braku pożywienia. Widmo kolejnej epidemii głodu jest bliskie. Pracownicy UNICEF są na miejscu, a 110 z nich już oddało swoje życie niosąc pomoc od początku konfliktu. Wciąż jednak 7 mln Sudańczyków potrzebuje pomocy humanitarnej.

Za tymi liczbami kryją się konkretne dzieci z imionami, rodzinami, przyjaciółmi, niespełnionymi marzeniami i życiem, które nagle zostało im odebrane. Czy te liczby – i historie najmłodszych, które się za nimi kryją – właściwie mają znaczenie? One już dawno powinny szokować świat i prowadzić do natychmiastowych działań.

Zarówno w Jemenie, jak i Sudanie Południowym UNICEF niesie pomoc żywnościową, aby uratować dzieci przed śmiercią głodową, która w naszych czasach nie powinna mieć miejsca. Organizacja od lat z powodzeniem stosuje w leczeniu niedożywienia wysokokaloryczną pastę terapeutyczną złożoną ze zmielonych orzeszków ziemnych. Wystarczą 3 saszetki dziennie, aby w ciągu tygodnia mały pacjent przybrał na wadze kilogram, a jego organizm otrzymał niezbędne do rozwoju składniki. Jedna saszetka żywności terapeutycznej kosztuje zaledwie 1,47 zł.

UNICEF Polska zbiera środki na pomoc dla dzieci w Jemenie i Sudanie Południowym. Pomóc można wchodząc na stronę unicef.pl/jemen oraz unicef.pl/sudan.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2019-02-18 | 11:00

Jak zmniejszyć emisję smogu nawet o 96%?

Ocieplenie ścian zewnętrznych i dachu najlepszym remedium na smog Coraz więcej Polaków jest świadomych tego, że za problem szkodliwego smogu w Polsce odpowiada głównie tzw. niska emisja, która powstaje podczas
Problemy społeczne Oddaj głos na lokalną inicjatywę w swojej okolicy!
2019-01-21 | 11:30

Oddaj głos na lokalną inicjatywę w swojej okolicy!

Od 21 stycznia do 17 lutego wszyscy mieszkańcy Polski mogą głosować na najciekawsze inicjatywy społeczne w swoim regionie, które otrzymają dofinansowanie w ramach programu
Problemy społeczne Fundacja Child & Family oraz myWorld obdarowały dzieci z polskich domów dziecka
2019-01-17 | 01:00

Fundacja Child & Family oraz myWorld obdarowały dzieci z polskich domów dziecka

Child & Family Foundation postanowiła sprawić świąteczną niespodziankę podopiecznym z czterech polskich domów dziecka, wręczając im wyjątkowe prezenty gwiazdkowe. Upominki

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.