Komunikaty PR

Winda powinna kusić nowoczesnym designem

2013-12-23  |  09:00
Biuro prasowe

Nierzadko o wyborze dźwigu odpowiedniego dla danego budynku decydują architekci. Projektanci chcą, by wystrój windy wpasował się w charakter budynku -jak przyznaje architekt Rafał Grudziąż, z pracowni 81.WAW.PL. Kabina wyłożona stalą nierdzewną to w niektórych przypadkach już trochę za mało – podkreśla Grudziąż.

Designerskie wyposażenie windy jeszcze bardziej niż w standardowych budynkach mieszkalnych liczy się w eleganckich biurowcach i apartamentowcach. Dźwigi mają nowoczesne, wręcz kosmiczne dotykowe kasety sterujące, ledowe oświetlenie i dowolnie aranżowane kabiny – od stylizowanych na XIX-wieczne i bogatych wnętrz po minimalistyczne.

Tak naprawdę wszystko zależy od możliwości finansowych i wyobraźni inwestora – wyjaśnia architektka z pracowni 81.WAW.PL, Anna Paszkowska. Projektantka dodaje, że coraz częściej właściciele nieruchomości konsultują z architektami projekt wystroju kabiny, a nawet rodzaj oświetlenia.

Takie modyfikacje są możliwe dzięki nowym technologiom i szerokiej ofercie producentów dźwigów. Dla przykładu szwajcarska firma Schindler oprócz szerokiej gamy wykończenia kabin, proponuje klientom możliwość stworzenia projektu wystroju indywidualnego. - Standardowe wykończenie zapewne sprawdzi się świetnie w budynkach mieszkalnych i biurowcach klasy średniej, natomiast inwestorzy ekskluzywnych apartamentowców i wysokościowców zwykle decydują się na indywidualne projekty – mówi Michał Bołtuć, doradca Schindlera.

Kabina przygotowana pod wyłożenie jest niczym białe płótno. Dostosowując jej wystrój do ogólnej koncepcji budynku, możemy zapewnić niepowtarzalność jego stylu i dodatkowo stworzyć dokładnie taki nastrój jaki jest wymagany, a za pomocą dobrania odpowiedniej kolorystyki i opcji oświetlenia lub poprzez zastosowanie elementów szklanych podnieść poczucie bezpieczeństwa. To klient decyduje, jak ma wyglądać kabina. Ograniczeniem może być waga dodatkowego  wystroju, chociaż może osiągać nawet do 50% udźwigu.

- Szwajcarski producent ma w swojej ofercie windy w wielu wystrojach - zachwala Michał Bołtuć z firmy Schindler. Każda linia aranżacyjna to inne materiały wykończeniowe, takie jak: laminat, stal nierdzewna o różnych fakturach powierzchni, drewno i szkło. Zastosowanie szkła malowanego tworzy błyszczące i żywe efekty, które dodają kabinie indywidualnego charakteru. W celu idealnego dopasowania kolorystyki ścian kabiny ze szkła malowanego do ogólnego wyglądu budynku, można albo zdecydować się na kolory według prospektu, albo samodzielnie wybrać dowolny z palety barw wg NCS (Natural Color System). 

Jak twierdzą architekci z pracowni 81.WAW.PL, designerska i nowoczesna winda często staje się sporą atrakcją, na równi z samym nowo powstałym budynkiem. Projektanci uważają, że znajomość światowych trendów a więc odpowiednia i modna kolorystyka, szklane elementy wpływają nie tylko na estetykę kabiny, ale także podnoszą komfort jazdy windą. Kultowa, perfekcyjnie „urządzona” winda to potwierdzenie jakości i luksusu samej inwestycji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Infrastruktura Podpisano umowę na obsługę gdańskiego budynku C200 Biuro prasowe
2021-03-30 | 01:00

Podpisano umowę na obsługę gdańskiego budynku C200

Do obsługi i utrzymania technicznego budynku C200 w Gdańsku wybrana została firma SPIE Building Solutions. Obiekt należący do INOPA S.A. jest efektem rewitalizacji postindustrialnych
Infrastruktura Trendy w bezpieczeństwie pracy magazynowej 2021
2021-03-24 | 13:12

Trendy w bezpieczeństwie pracy magazynowej 2021

Choć w pewnej mierze nauczyliśmy się już funkcjonować w pandemii, doświadczenia z COVID-19 mogą okazać się katalizatorem trwałych zmian w obszarze bezpieczeństwa w logistyce. Jakie
Infrastruktura BRAK ZDJĘCIA
2021-03-15 | 01:00

Ochrona tuneli za pomocą systemów wysokociśnieniowej mgły wodnej

Do 2020 roku łączna długość tuneli drogowych w Polsce wynosiła ok. 6,5 km Na koniec 2020 r. w budowie z ramienia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad było dziewięć tuneli o długości około 14 km* W ciągu dekady

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz bliżej rozwiązanie problemu kredytów frankowych. Unieważnienie umów oznaczałoby straty dla banków od 70 mld do nawet 230 mld zł

Kredytobiorcy, którzy zaciągnęli kredyty we frankach, oraz sektor bankowy z niecierpliwością czekają na uchwałę Sądu Najwyższego w sprawie rozstrzygania sporów o kredyty frankowe. Ma ono nastąpić 13 kwietnia. Zdaniem dr. hab. Witolda Potwory z Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu sprawiedliwe wydaje się proponowane przez KNF przeliczanie kwoty kredytu po kursach z dnia ich zaciągnięcia. Być może jednak Sąd Najwyższy zaproponuje inne rozwiązanie. Ekspert podkreśla, że szkodliwe byłoby rozwiązanie obciążające tylko jedną stronę sporu – kredytobiorców lub banki. KNF policzyła, że koszty dla banków w przypadku unieważnienia umów kredytowych mogłyby sięgnąć od 70 do 234 mld zł w zależności od przyjętego wariantu.

Prawo

Firmy rodzinne w Polsce generują 18 proc. PKB i 332 mld zł przychodu. Nowe przepisy mają ułatwić ich funkcjonowanie i sukcesję

W Polsce działa ok. 830 tys. firm rodzinnych. Generują rocznie 332 mld zł, co piąta wypracowana w naszym kraju złotówka jest wynikiem właśnie ich pracy. W ciągu najbliższych pięciu lat w ręce kolejnej generacji przejdzie ok. 57 proc. firm rodzinnych, ale tylko nieco ponad 8 proc. następców deklaruje chęć ich poprowadzenia. Do konsultacji trafił niedawno projekt ustawy o fundacji rodzinnej, który ma pomóc rozwiązać problem sukcesji, umożliwi też firmom rodzinnym stabilny rozwój w perspektywie wielopokoleniowej. – To odpowiedź na oczekiwania prywatnej przedsiębiorczości – ocenia Piotr Aleksiejuk z kancelarii Wojarska Aleksiejuk i Wspólnicy.

Prawo

Transport autokarowy pominięty w Krajowym Planie Odbudowy. Najbardziej poszkodowana będzie tzw. Polska powiatowa

W transporcie wojewódzkim, powiatowym i gminnym jest wykorzystywanych ok. 35 tys. autobusów, których średni wiek wynosi 18,6 lat, ale wiele z nich ma nawet 30 lat i więcej. Na wymianę starego, nieekologicznego taboru nie przewidziano żadnych środków w Krajowym Planie Odbudowy – podkreśla Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji, która zrzesza przewoźników autokarowych. Jak wskazuje, rząd całkowicie pominął potrzeby transportowe tzw. Polski powiatowej, zamiast tego przeznaczając środki na rozwój 1,2 tys. nowych autobusów dla dużych miast.

Farmacja

Choroba Parkinsona coraz częściej dotyka młodych ludzi. Pandemia znacząco opóźnia diagnostykę i leczenie.

– Minęły już czasy, kiedy Parkinson był problemem ludzi starszych. Najmłodszy chory, z którym rozmawiałem, miał pierwsze objawy w wieku 16 lat – mówi wiceprezes Fundacji Chorób Mózgu Wojciech Machajek. Chorobę Parkinsona, na którą cierpi w Polsce ok. 100 tys. osób, diagnozuje się coraz częściej i u coraz młodszych. W ostatnich latach poprawił się dostęp do leczenia zaawansowanego stadium choroby, a w ramach dwóch programów lekowych pacjenci mają dostęp do nowoczesnych terapii infuzyjnych. Kluczowe znaczenie dla sprawności chorych ma jednak wczesne rozpoznanie i wdrożenie leczenia, co ostatnio utrudnia pandemia.