Komunikaty PR

Wolontariusze Ikano Banku z lekcją historii w domu kultury

2019-11-08  |  13:20
Biuro prasowe
Kontakt
Marta Osińska
Ikano Bank

ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
marta.osinska|ikano.pl| |marta.osinska|ikano.pl
887358660
bank.ikano/pl/
Do pobrania Pobierz ( 0.03 MB )

„Gdzie znajduje się najbliższy zamek?” to jedno z pytań, na jakie odpowiadały osoby biorące udział w zabawie w średniowiecznym klimacie. Wydarzenie w gminnym ośrodku kultury w Górnej Grupie przygotowali i przeprowadzili młodzi ludzie zafascynowani historią, którzy na co dzień pracują w IKEA Bydgoszcz i polskim oddziale Ikano Banku.

 

Gminny Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Górnej Grupie to ważne miejsce integracji dla mieszkańców gminy Dragacz (województwo kujawsko-pomorskie). W placówce często odbywają się ciekawe warsztaty, konkursy i zajęcia sportowe. Jedno ze spotkań poprowadziły osoby pracujące w Punkcie Obsługi Kredytowej Ikano Banku i w sklepie IKEA Bydgoszcz: Sylwia, Alicja, Monika i Daniel.

 

Gra terenowa i wyposażenie kuchni w prezencie

 

Głównym celem akcji było wyposażenie kuchni znajdujących się na terenie GOKSiR-u w talerze, ręczniczki, kubki, przybory biurowe itp. Jednak młodzi ludzie postanowili dodatkowo przeprowadzić grę terenową dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Miały to być klasyczne podchody, ale utrzymane w średniowiecznym klimacie. Potem miało być ognisko z atrakcjami.

 

– Burza niestety nieco pokrzyżowała nam plany, ale grę terenową zrealizowaliśmy „stacjonarnie” – opisują sytuację panie z ośrodka na swoim Facebooku.

 

– Chwilę po naszym przyjeździe zaczęło mocno padać, więc pani Kasia, dyrektor GOKSiR-u postanowiła, że gra odbędzie się na sali w świetlicy wiejskiej – wspomina Monika, jedna z wolontariuszek. – Nie przeszkodziło nam to jednak w poprowadzeniu zajęć, bo byliśmy świetnie przygotowani dzięki współpracy ze stowarzyszeniem rekonstruktorów historycznych Kasztelania Wyszogrodzka. Zresztą nie pierwszy raz prowadziliśmy zajęcia tego typu. Nie chcieliśmy też zawieść dzieciaków, które przyszły fajnie spędzić czas – tłumaczy.

 

Podchody w średniowiecznym klimacie

 

Maluchy od samego początku spoglądały z zaciekawieniem na wolontariuszy. Nic dziwnego – młodzi ludzie mieli na sobie stroje nawiązujące do średniowiecza i opowiadali o sobie w taki sposób, że od razu przyciągali uwagę całej widowni.

 

– Po wręczeniu upominków podzieliliśmy uczestników na pięć zespołów. W każdym było po dwóch dorosłych i czwórka-piątka dzieci. Rozdaliśmy kartki i długopisy, a potem od razu rozpoczęliśmy pierwszą konkurencję tych niecodziennych podchodów. Każdy z nas miał przygotowane dziewięć pytań i po kolei je zadawaliśmy. Okazało się, że mieszkańcy gminy Dragacz wiedzą całkiem sporo o lokalnej historii – opowiada Alicja z Ikano Banku.

 

– Dzieciaki miały też za zadanie narysować damę i rycerza, a dorosłych poprosiliśmy o wskazanie sołectw gminy oraz podanie, gdzie znajduje się najbliższy zamek – mówi Sylwia, która brała udział w wydarzeniu. – Kiedy sprawdzaliśmy odpowiedzi, uczestnicy zostali poczęstowani grillowanymi kiełbaskami. Potem wyłoniliśmy zwycięzców i rozdaliśmy nagrody – dodaje wolontariuszka.

 

Dzieci w zamian za interesującą zabawę podarowały organizatorom dyplom oraz pamiątkowe kubeczki i smycze. Podziękowania znalazły się także na Facebooku. – Dzięki realizacji gry terenowej Ikano Bank z Bydgoszczy ufundował klasyczną zastawę stołu na zajęcia kulinarne do nowo powstającego GOKSiR-u – możemy przeczytać na profilu domu kultury.

 

Social Day w Ikano Banku, czyli wolontariat pracowniczy

 

Ikano Bank regularnie wspiera inicjatywy lokalnych społeczności, np. poprzez darowizny dla różnych fundacji oraz zachęcanie do wolontariatu. W ramach tzw. Social Day każdy pracownik może raz w roku jeden dzień roboczy przeznaczyć na pomoc potrzebującym. W ten sposób polski oddział Ikano Banku wsparł m.in.: Schronisko dla bezdomnych kobiet Emaus, Zespół Szkół Specjalnych nr 30 w Bydgoszczy, Stowarzyszenie Niepełnosprawni dla Środowiska EKON, Klub Przyjaciół Dzieci Neptun, Fundację Będę Kim Zechcę, Stowarzyszenie Pomocy Akson, Oddział Onkologiczny Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie, Diecezjalny Dom Matki i Dziecka Caritas w Sosnowcu.

 

Polski oddział Ikano Banku jest również sponsorem konferencji „Nienieodpowiedzialni”, która promuje ideę branży finansowej świadomej swojej roli wobec klientów, współpracowników, społeczeństwa i przyrody. Siódma edycja tego wydarzenia odbyła się w Warszawie 6 listopada 2019 roku. Na konferencji wolontariuszami także byli pracownicy Ikano Banku, którzy w ten sposób chcieli wykorzystać swój Social Day.

 


Ikano Bank należy do Grupy Ikano, która do 1988 roku była częścią IKEA. Działa w 8 krajach, w tym od 2010 roku w Polsce. Misją Ikano Banku jest ułatwianie codziennego życia wielu ludzi, żeby mogli skupiać się na tym, co naprawdę ważne. Cel ten realizuje poprzez oferowanie prostych i sensownych rozwiązań na uczciwych zasadach. Zgodnie z wizją, jaką jest „Stworzenie możliwości lepszego życia”, wszystkie produkty Ikano Banku wyróżniają się wygodnymi i przejrzystymi warunkami współpracy oraz krótkimi umowami napisanymi w przystępny sposób. Ikano Bank traktuje swoich Klientów po partnersku, stawiając na budowanie długoterminowej relacji. W niezależnych badaniach osiąga bardzo wysoki poziom lojalności oraz satysfakcji Klienta. Dodatkowe informacje znajdują się na stronie ikanobank.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Jak kupić sztukę, a nie sztuczkę? Biuro prasowe
2019-11-13 | 15:05

Jak kupić sztukę, a nie sztuczkę?

Jak rozróżnić cenne arcydzieło od malowidła, które nie wyszło? W obliczu przepastnego płótna pełnego bryzgów bywa nam trudno - kiwamy głową, a wzrokiem szukamy
Kultura Urbex History - Dąbrowski, Niedziułka, Stankowski w Empiku Silesia
2019-11-13 | 13:40

Urbex History - Dąbrowski, Niedziułka, Stankowski w Empiku Silesia

Trzech przyjaciół z pasją do historii i podróżowania stworzyło na YouTubie kanał, który zyskał już blisko milion fanów. Wszystko zaczęło się od pomysłu
Kultura Urbex History - Dąbrowski, Niedziułka, Stankowski w Empiku Silesia
2019-11-13 | 12:00

Urbex History - Dąbrowski, Niedziułka, Stankowski w Empiku Silesia

Trzech przyjaciół z pasją do historii i podróżowania stworzyło na YouTubie kanał, który zyskał już blisko milion fanów. Wszystko zaczęło się od pomysłu

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.