Komunikaty PR

WROCŁAWSKI STARTUP WJEŻDŻA NA RYNEK PRACY

2019-05-15  |  14:00
Biuro prasowe

Fajna i dobrze płatna praca dodatkowa to obiekt pożądania większości młodych ludzi, szczególnie studentów. Niestety obecnie rynek pracy nie oferuje w tym zakresie zbyt wiele. Zmienić to może innowacyjna usługa Drippple, stworzona przez wrocławski startup.

Idea Drippple jest oparta na sprawdzonym już pomyśle car sharing i modelu biznesowym, podobnym do tego, który jest stosowany przez firmy Uber i Bolt (Taxify). Jej sercem jest inteligentny, mobilny serwis, w którym użytkownik zarządza swoją pracą. To kompleksowe podejście do  modelu pracy jako usługi - bez szefa czy zbędnych formalności. Drippple zapewniania każdemu użytkownikowi komfortowe zaplecze pracy i możliwość wygodnego zarabiania pieniędzy w wybranym przez użytkownika czasie.

Za pomysłem i jego realizacją stoi Hubert Wochyński, znany wrocławski przedsiębiorca i inwestor. Punktem wyjścia była zaś uważna obserwacja lokalnego rynku pracy i wnioski z niej płynące. Z przeprowadzonych badań i analiz jasno wynikało, że na rynku istnieje bardzo interesująca i obiecująca biznesowo nisza oraz grupa docelowa. Dotarcie właśnie do niej i umiejętne wypełnienie rynkowej niszy oraz zaoferowanie odpowiednio sformatowanego rozwiązania to główny cel całego przedsięwzięcia. Ważnym elementem strategii firmy jest promowanie idei wygodnej oraz atrakcyjnej pracy dodatkowej na własny rachunek, bez zbędnych formalności i w przyjaznym środowisku.

Projekt wsparła firma Prometeia Capital Sp. z o.o., tworząc fundusz typu venture capital, obejmujący 20% udziałów kapitału zakładowego, czego owocem jest właśnie Drippple. Dotychczas zainwestowano w projekt ok. 1 mln zł i zapowiedziano dalsze finansowanie.

Jak działa Drippple?

Drippple to usługa skierowana do młodych osób posiadających prawo jazdy, które chcą podjąć się elastycznej pracy dodatkowej i dobrze na tym zarobić. Elastyczność usługi pozwala na doskonałe pogodzenie pracy z nauką i innymi ważnymi życiowymi priorytetami. Ważne jest, by ekosystem Drippple był na wyciągnięcie ręki, w wybranym przez użytkownika czasie. Dzięki temu, może się on skupić wyłącznie na zarabianiu pieniędzy, zamiast tracić czas i zapał na czasochłonne formalności i stresujące wybory.

Prostota i dostępność

Warunki wstępne są banalnie proste - podczas rejestracji online od kierowców wymagane jest: ukończone 20 lat, prawo jazdy od minimum roku, zaświadczenie o niekaralności oraz dowód osobisty. Drippple działa całkowicie legalnie i w pełnej zgodzie z ostatnią nowelizacją „Ustawy o transporcie drogowym” Ministerstwa Infrastruktury. Jako firma świadcząca usługi transportu osób, posiada wszelkie niezbędne licencje, pozwolenia, a także ubezpieczenia wymagane w branży, które są fundamentem legalnej działalności na terenie całego kraju.

Start we Wrocławiu

Drippple ma siedzibę we Wrocławiu i w tym mieście startuje z realizacją usługi – jest już dostępna flota 18 nowych samochodów, a jej liczebność będzie stopniowo zwiększana. Jeszcze w tym roku firma planuje rozszerzyć działalność o inne duże miasta w Polsce: Warszawę, Trójmiasto, Katowice, Poznań, Łódź i Kraków. Dalszym krokiem w rozwoju i biznesowym horyzontem ma być ekspansja usługi na rynki zagraniczne.

Strategia rozwoju

O perspektywach i filozofii firmy tak opowiada sam Hubert Wochyński: Wystarczy mieć prawo jazdy, chcieć pracować i lubić jazdę samochodem, by zacząć z nami współpracę. To proste i czytelne wymogi, a zamian oferujemy atrakcyjne zarobki i ciekawą, zgodną z polskim prawem pracę. Celem strategicznym Drippple jest aktywizacja osób bezrobotnych lub posiadających już zajęcie, ale chcących dodatkowo zarobić. Oferujemy młodym osobom szansę na niezależność finansową jeszcze w trakcie nauki i na progu dorosłego życia. Tak właśnie sformatowaliśmy naszą ofertę – współpraca z Drippple jest najkorzystniejsze dla studentów do 26 roku życia. Oczywiście w przyszłości chcielibyśmy też otworzyć się inne grupy wiekowe, bo brak pracy i perspektyw to niestety nie tylko problem młodzieży.

Mobilność i dynamika

Wybór aktualnej grupy docelowej ma swoje precyzyjne odzwierciedlenie w podstawowym narzędziu pracy – wbrew pozorom nie jest to samochód. Sercem usługi jest mobilny serwis online drippple.co, za pomocą którego można nawiązać współpracę, zarezerwować samochód oraz rozliczyć się z wykonanej pracy. Jest w nim również dostęp do wszelkiego rodzaju pomocnych statystyk oraz systemu wsparcia firmy. Ten sposób zarządzania usługą gwarantuje jej przyjazną strukturę oraz wysoką dynamikę, tak aby użytkownik mógł szybko i skutecznie z niej korzystać.

WWW: https://drippple.co

FB: https://www.facebook.com/drippple.co

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową i redukuje CO2 Biuro prasowe
2019-05-17 | 12:30

Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową i redukuje CO2

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i
Transport O co najczęściej pytają polscy przewoźnicy?
2019-05-17 | 11:00

O co najczęściej pytają polscy przewoźnicy?

Czy przerwę śniadaniową możesz wliczyć w czas pracy? Czy dopuszczalne są dwa skrócone odpoczynki tygodniowe pod rząd? Czy na pewno wiesz, jak ustalić porę nocną? Między innymi o
Transport DB Schenker inwestuje w sieć krajową
2019-05-15 | 14:30

DB Schenker inwestuje w sieć krajową

Wdrożenie nadwozi wymiennych (swap body, BDF) jest najważniejszym projektem dla biznesu lądowego DB Schenker w tym roku. - Krok po kroku wprowadzamy plan implementacji 800 nadwozi

Kalendarium

Infrastruktura

Pomorskie stawia na innowacyjną branżę stoczniową. Region chce przyciągać kolejne firmy z tego sektora

Potencjał sektora stoczniowego w Polsce dynamicznie się rozwija, a firmy działające w tej branży dostają zamówienia na coraz bardziej zaawansowane technologicznie produkty. Na gdańskiej Wyspie Ostrów – dzięki rewitalizacji terenów postoczniowych prowadzonej przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną – powstaje nowoczesna infrastruktura, która ma zachęcać do inwestycji kolejne firmy z sektora morskiego. Powstawanie innowacji w branży napędzane jest także przez programy wsparcia dla start-upów i kształcenie kadr z zakresu automatyzacji i programowania.

Przemysł

4,5 mld zł może w tym roku trafić z NCBR do polskich spółek. Firmy muszą spełnić tylko jeden warunek – muszą być innowacyjne

Wsparcie w wysokości 50 mld zł i ponad 10 tys. umów zawartych z beneficjentami – to bilans 10 lat działalności Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Tylko w tym roku NCBR ma do rozdysponowania kolejne 4,5 mld zł, z czego blisko połowę w ramach konkursu Szybka Ścieżka, która cieszy się największym zainteresowaniem przedsiębiorstw. O granty może się starać w zasadzie każda firma, głównym warunkiem jest jednak innowacyjność projektu i komponent badawczo-rozwojowy.

Transport

Przybywa zielonych autobusów w Polsce. W 2018 roku na ulice miast wyjechało 317 autobusów z alternatywnymi napędami

Sprzedaż ekologicznych autobusów miejskich dynamicznie rośnie. W ubiegłym roku na drogi polskich aglomeracji wyjechało 317 ekoautobusów, w tym 63 elektryki i 200 hybryd. – w połączeniach między miastami udział tych pojazdów jest niewielki, bo trudno je wykorzystywać na dalekich trasach – mówi Bogdan Kurys, wiceprezes firmy Sindbad. Jednak flota autokarów także staje się coraz bardziej ekologiczna. – Potrzeba wymiany sprzętu jest wymuszona, inaczej nie moglibyśmy realizować połączeń międzynarodowych – ocenia Kurys.

Konsument

Od lipca program Rodzina 500+ będzie obejmował 6,8 mln dzieci. Nie wpłynął na dzietność, ale ma pozytywny wpływ na gospodarkę

Statystyki GUS pokazują, że program Rodzina 500+ nie jest skutecznym narzędziem kształtowania polityki demograficznej, ale – jak podkreśla były minister finansów Stanisław Kluza – należy go pozytywnie oceniać w kontekście jego długoterminowego oddziaływania na gospodarkę i kształtowania polityki prorodzinnej państwa. Rodzina 500+ jest programem o charakterze sprawiedliwościowym, redystrybucyjnym i istotnie przekłada się na stabilny i zrównoważony rozwój gospodarczy – uważa ekonomista.