Komunikaty PR

Zamek w Przegorzałach czeka nowe życie

2019-04-16  |  07:00
Biuro prasowe

Sopocka pracownia Ideograf, przygotowuje projekt przeobrażenia zabytkowego zamku w hotel, w którym znajdzie się mnóstwo pokoi, oraz m.in. restauracja i strefa wellness. Balansowanie na pograniczu różnych stylów jest obecnie jednym z najpopularniejszych trendów w projektowaniu wnętrz. Umiejętne połączenie elementów pozornie przeciwstawnych wymaga  od architektów stworzenia przemyślanej i spójnej koncepcji. Realizacja dokładnie takiej idei zrealizowana będzie we wnętrzach jednego z najbardziej malowniczo położonych obiektów w Polsce.

Zamek w Przegorzałach wznosi się na wapiennym wzgórzu, pośród Lasu Wolskiego, niespełna 6 km od historycznego centrum Krakowa. Obecnie znajduje się w nim restauracja wraz z kawiarnią. Z jej tarasów rozpościera się romantyczny widok na wiślane rozlewiska, panoramę Krakowa oraz beskidzką Babią Górę. Zijada -nazwa restauracji i kawiarni pochodzi od imienia właściciela, który dzięki współpracy z pracownią Ideograf swą kurdyjską kulturę pragnie wpleść w mury pełnego historii zamku.

Obiekt został wzniesiony na początku lat 40-tych XX wieku, jako rezydencja Schloss Wartenberg. Wybudowany w czasie II wojny światowej jest jednym z niewielu dzieł niemieckiej architektury z I poł XX w. w Krakowie. Monumentalny charakter obiektu podkreślają rozległe tarasy, wyeksponowane w kierunku Wisły, na które wychodzi się z wnętrz restauracji. Jest to gmach trzykondygnacyjny, przykryty dachem dwuspadowym, flankowanym, z symetrycznie umieszczonymi ryzalitami. Obiekt składa się z czterech głównych przestrzeni. Hallu wejściowego, kawiarni z salą barową, części kawiarnianej z lożami, sali restauracyjnej, strefy wellness oraz pokoi hotelowych.

Poznając historię miejsca jak i właściciela, głównym założeniem, które narzuciliśmy sobie projektując te przestrzenie, było stworzenie w ich wnętrzu pewnego melanżu kultur i tradycji wprowadzając jednocześnie romantyczny i nieco tajemniczy klimat – mówi Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, która odpowiada za całościowy projekt wnętrz obiektu.

Surowe, stalowe elementy, nawiązujące do historii krakowskiej Nowej Huty, pojawiają się we wszystkich przestrzeniach restauracji w formie paneli, ażurowych konstrukcji czy nawet łusek, które swobodnie odwołują się do znanej wszystkim legendy o smoku wawelskim. Stal wprowadza do wnętrza klimat nieco industrialny, a ciemne przestrzenie są co raz częściej pojawiającym się trendem w projektowaniu wnętrz.

            Strefa wejściowa – lobby oraz restauracja na poziomie parteru, są w nieco jaśniejszej kolorystyce. Wielkie okna prowadzące na rozległe tarasy, wprowadzają do wnętrza ogromną ilość światła. Daje to wrażenie lekkości, a wchodząc do budynku jesteśmy witani świetlistym olśnieniem. Przechodząc do kolejnych stref niższych kondygnacji, czyli baru, kawiarni czy strefy spa, klimat diametralnie się zmienia. Sprawia to niemalże wrażenie zagłębiania się w jaskini smoka – mówi Paulina Czurak.

Ascetyczne wnętrza skonfrontowano tu ze szkarłatnymi materiałami przywodzącymi na myśl królewskie tkaniny, jednocześnie będącymi bezpośrednim nawiązaniem do kurdyjskiej tradycji ludowej, w której kolor ten gra niezwykle ważną rolę. Taki zabieg spowodował, że przestrzenie sprawiają wrażenie kameralnych a wręcz intymnych miejsc, otwierających przed użytkownikami pole do tworzenia swych własnych nowych historii.

Pokoje podzielone zostały na dwa typy kolorystyczne. Zależało nam aby nie narzucać  przyszłym użytkownikom konkretnego typu wystroju, ponieważ wiadomym jest, że nie każdy swobodnie czuje się w ciemnych jamach, i być może zrelaksować będzie się mógł jedynie w jasnym pokoju. Przede wszystkim zależy nam na tworzeniu przestrzeni dla ludzi, a nie pustych przestrzeni do katalogów – dodaje Paulina Czurak.            

Wizualizacje: https://1drv.ms/f/s!Amfe5bbSIMKiceVAd2fqxfAyzjU

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Podglądani na urlopie Biuro prasowe
2019-04-15 | 11:00

Podglądani na urlopie

W wynajętym poprzez serwis Airbnb wakacyjnym domu znaleziono kamerę internetową ukrytą w czujniku dymu. Po wynajęciu nieruchomości w Cork (Irlandia), w ramach swojej podróży po
Turystyka Polonus uruchomił sprzedaż na kursy wakacyjne!
2019-04-02 | 15:00

Polonus uruchomił sprzedaż na kursy wakacyjne!

Polonus, narodowy przewoźnik autokarowy i lider projektu Polonus Partner, otworzył dziś wakacyjny kalendarz połączeń. Popularne kierunki letnich wyjazdów dostępne są w niezwykle
Turystyka Klimatyczny hotel Kopieniec z panoramą na Tatry
2019-03-19 | 08:40

Klimatyczny hotel Kopieniec z panoramą na Tatry

Nowoczesny hotel Kopieniec Fizjo - Med & SPA****, położony w malowniczej miejscowości Murzasichle, oferuje wypoczynek, który w niczym nie ustępuje najlepszym alpejskim

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.