Przyszłość zależy od Ciebie – profilaktyka Różowego Października w Gdańsku
Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
15 października jest Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi. To najczęściej występujący u kobiet i drugi najniebezpieczniejszy nowotwór złośliwy wśród tych znanych medycynie. Niestety w Polsce i na świecie profilaktyka raka piersi wciąż jest tematem zaniedbywanym przez kobiety, ale i mężczyzn, dlatego ważne jest propagowanie wiedzy w tym temacie.
Rak piersi stanowi około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory i jest przyczyną około 14% zgonów w Polsce*. Jak się okazuje, temat dotyczy również mężczyzn, którzy także borykają się z tym problemem. Do akcji informacyjnej na temat profilaktyki w tym temacie włącza się coraz więcej firm i przedsiębiorstw nie tylko z branży medycznej, ale i wiele podmiotów komercyjnych.
Profilaktyka może uratować Ci życie
„Profilaktyka raka piersi to wciąż temat tabu. Wraz z marką Triumph chętnie przyłączamy się do każdej akcji w której możemy podzielić się wiedzą na ten temat. Właśnie zdrowie Pań jest dla nas szczególnie ważne – jako marka podkreślająca kobiecość chcemy, aby nasze klientki i ich najbliżsi byli świadomi jak zapobiegać temu schorzeniu. Dlatego w tym roku, przy okazji Różowego Miesiąca, postanowiliśmy wesprzeć Fundację Zdrowy Biust oraz zachęcić klientki do skorzystania z instruktarzu, jak badać biust samodzielnie, a także poinformować naszych klientów o badaniach, które kobiety, jak i mężczyźni, powinni wykonywać systematycznie” – komentuje Krzysztof Płachta, właściciel sklepu Triumph w CH Osowa.
Aby poznać tajniki samobadania, warto odwiedzić w najbliższym czasie CH Osowa. W sklepie marki Triumph, która oferuje bieliznę, stroje kąpielowe i bieliznę nocną, będzie można zasięgnąć porady w kwestii jak poprawnie badać biust. W salonie dostępny będzie fantom, przekazany przez Fundację Zdrowy Biust, na którym klientki będą mogły spróbować przeprowadzić takie badanie. Wyszkolony personel sklepu nie tylko pomoże w zakupie odpowiedniej bielizny, ale i udzieli kompleksowych informacji na ten temat. Co ważne – wszystkie zakupy w Triumph w CH Osowa wesprą pabianicką Fundację Zdrowy Biust. Z każdego paragonu z zakupów w sklepie od 15-31 października 5 zł zostanie przekazane fundacji, a dla klientów przewidziane są upominki od marki i fundacji. Również wraz z zakupami klienci otrzymają różową kokardkę, symbolizująca październikową ideę.
„Rak piersi dotyka wiele kobiet, bez względu na status społeczny czy wiek. Nasze centrum nie od dzisiaj wspiera ważne dla naszej społeczności tematy, a profilaktyka związana z nowotworem to z pewnością jeden z nich. Do końca miesiąca na terenie centrum będą dystrybuowane ulotki Fundacji Zdrowy Biust z instrukcją, jak prawidłowo badać biust, a także będziemy zachęcać klientki oraz ich partnerów do odwiedzenia sklepu Triumph oraz zapoznania się z materiałami i informacjami na ten temat. Cieszymy się, że możemy wesprzeć fundację i przyczynić się do zwiększenia świadomości kobiet i mężczyzn w tym temacie” – dodaje Aleksandra Słowińska, dyrektor CH Osowa.
Inne badania – systematyka kluczem do zdrowego życia
Oprócz samodzielnego badania biustu niezwykle ważne jest okresowe badanie piersi – mammografia lub usg. Według badań klinicznych właśnie dzięki mammografii, którą wykonały co rok lub co 2 lata kobiety w wieku 50-69 lat, śmiertelność na raka piersi spadła aż o 25-30%. Dzięki takim systematycznym badaniom trudniej dopuścić do rozwoju ciężkiej choroby, dlatego niezwykle ważne jest szerzenie tych informacji.
Profilaktyka raka piersi ma bardzo duże znaczenie. To nowotwór, na który umiera coraz więcej także młodszych kobiet. Od 1985 roku z tego powodu październik stał się na świecie Miesiącem Walki z Rakiem Piersi, czasem zwany także Różowym Październikiem. To świetna okazja, żeby zadbać o swoje zdrowie oraz przypomnieć o badaniach swojej mamie, siostrze, przyjaciółce, ale i ojcu, bratu, partnerowi czy kolegom. Wkrótce na terenie parkingu CH Osowa zaparkuje również Mammobus w którym będzie można przebadać piersi. Więcej informacji na temat tego kiedy pojawi się mobilny punkt do badań wkrótce na stronie www.chosowa.pl oraz na profilu Facebook centrum.
*https://pacjent.gov.pl/program-profilaktyczny/profilaktyka-raka-piersi
Aktywności na świeżym powietrzu i ich pozytywny wpływ na wzrok dzieci
Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?
Niedożywienie pacjentów poważnym problemem w Polsce. Eksperci alarmują o pilnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.