Komunikaty PR

Zgłoś się na konkurs 48 HFP i weź udział w warsztatach filmowych

2019-09-11  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania Plakat ( 0.73 MB )

48 Hour Film Project to konkurs i festiwal, w trakcie którego w ciągu tytułowych 48 godzin uczestnicy kręcą krótkometrażowe filmy. Stawka jest wysoka: zwycięzca pojedzie na międzynarodowy finał Filmapalooza, skąd może trafić na Festiwal w Cannes. IX warszawska edycja wydarzenia potrwa od 14 września do 12 października. Już w najbliższy weekend, 14-15 września, odbędą się warsztaty filmowe dla uczestników, którzy chcą przed konkursem podszkolić swoje umiejętności filmowe.

Centralnym punktem 48HFP jest weekend filmowy, który przypada 27-29 września. W tym czasie ekipy uczestniczące w konkursie muszą nakręcić krótkometrażowy film zawierający obowiązkowe elementy: konkretny rekwizyt, linijkę tekstu oraz bohatera/bohaterkę. Film musi również mieścić się w ramach wylosowanego gatunku. Niezmiennym elementem konkursowych filmów jest miasto – powstałe w ramach 48HFP dzieła, niejednokrotnie stają się wizytówką Warszawy. Zrealizowane w ciągu 48 godzin filmy zaprezentowane zostaną na dużym ekranie Kina Elektronik między 8 a 11 października. Zwycięzców, wyłonionych przez niezależne Jury, poznamy podczas Gali finałowej 12 października.

W weekend 14-15 września odbędą się warsztaty ze sztuki operatorskiej i oświetleniowej, prowadzone przez Artura Żurawskiego PSC, przy współpracy z Fujifilm Poland oraz warsztaty scenariopisarskie z Agnieszką Kruk ze StoryLab Pro. Wydarzenie adresowane jest do członków i członkiń ekip, którzy zgłosili się do konkursu.  Więcej informacji na wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/497051837758214/

W dniach 23-26 września na terenie budynku Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego odbędą się wykłady otwarte skierowane do osób zainteresowanych sztuką filmową. W ich ramach Legalna Kultura opowie o prawach autorskich i dystrybucji filmów, a Ewa Łepecka-Krzyżanowska podzieli się swoją wiedzą na temat castingu.

W tym roku organizatorzy chcą zwrócić szczególną uwagę na kwestie ekologii w produkcji filmowej, dlatego przyznana zostanie również nagroda pozaregulaminowa za najlepszy film o przesłaniu ekologicznym. Organizatorzy chcą w ten sposób podkreślić problem globalnego ocieplenia i zaśmiecenia, który dotyczy również branży filmowej. Dodatkowe konkursy– na najlepsze zdjęcie z planu oraz na najlepszy film nakręcony na sprzęcie  sponsora wydarzenia Fujifilm Poland.

Wciąż można zgłaszać się do udziału w konkursie. Projekt otwarty jest dla wszystkich, niezależnie od doświadczenia i posiadanego zaplecza. Wystarczy zarejestrować się na stronie www.48hfppoland.pl, zebrać ekipę i zdążyć stworzyć film w 48 godzin. Aby wziąć udział w warsztatach należy zgłosić się do 13 września (piątek).

Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Przestrzeń Filmowa.

Projekt współfinansowany jest przez Miasto Stołeczne Warszawa oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej

Partnerzy: Fujifilm Poland, Lighthouse.Guru, Editors, SoryLab.Pro, Mazovia Warsaw Film Comission, Casting’art., Samorząd Studentów Uniwersytetu Warszawskiego, Audionetwork, Kino Elektronik, Legalna Kultura.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Firma Atlas sponsorem VI Rubinstein Piano Festiwal Biuro prasowe
2019-09-20 | 17:00

Firma Atlas sponsorem VI Rubinstein Piano Festiwal

Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Artura Rubinsteina to wydarzenie, które od 2008 roku obecne jest w kalendarzach ważnych, odbywających się cykliczne w Łodzi imprez. Już po raz
Kultura BRAK ZDJĘCIA
2019-09-20 | 13:40

Co mogę zrobić dla planety? – rozmowa w Empik Silesia

Ekstremalne temperatury i gwałtowne zjawiska pogodowe, wymieranie kolejnych gatunków zwierząt i roślin, stopniowy zanik źródeł wody pitnej, śmierć setek tysięcy ludzi w wyniku zanieczyszczeń powietrza –
Kultura Pokaz filmu „Niewygodna prawda 2” i rozmowa z liderami ruchu Climate Reality
2019-09-20 | 13:20

Pokaz filmu „Niewygodna prawda 2” i rozmowa z liderami ruchu Climate Reality

Pokaz filmu „Niewygodna prawda 2” będzie punktem wyjścia do rozmowy z liderami ruchu Climate Reality na temat postępujących zmian klimatycznych. Dziesięć lat po tym, jak film

Kalendarium

Finanse

Wzrost wydatków na służbę zdrowia nie wystarczy. Problemem brak personelu i efektywne wydatkowanie pieniędzy

Mimo ustawy, która zwiększy środki przeznaczane na służbę zdrowia do 6 proc. PKB w 2024 roku, jej finansowanie w Polsce wciąż pozostaje wyzwaniem, a sytuację zaostrza niedobór personelu medycznego i starzejące się społeczeństwo. Dlatego potrzebne są mechanizmy zwiększające efektywność wydatkowania, a środki powinny trafiać w pierwszej kolejności do tych placówek, które potrafią je najlepiej spożytkować. W racjonalizacji wydatków przeznaczanych na ochronę zdrowia pomocne są również technologie, które optymalizują pracę lekarzy i personelu medycznego oraz umożliwiają generowanie oszczędności.

Finanse

Amerykański inwestor otwiera w Polsce swoje pierwsze centrum biznesowe. Kolejne inwestycje są w fazie negocjacji

Pomorze, a w szczególności Gdańsk znajduje się w czołówce regionów najbardziej atrakcyjnych dla zagranicznych inwestorów w Polsce. Składa się na to m.in. strategiczne położenie, dostępność wyspecjalizowanych kadr, boom na rynku nowoczesnych nieruchomości biurowych i szybki rozwój gospodarczy regionu. Dlatego JUUL Labs, start-up z Doliny Krzemowej, zdecydował się utworzyć w Gdańsku swoje centrum biznesowe, pierwsze poza USA. Centrum będzie świadczyć usługi finansowo-księgowe dla oddziałów firmy na całym świecie, a amerykański inwestor rozważa dalsze rozszerzenie inwestycji.

Polityka

Dezinformacja i fake newsy zagrożeniem dla demokracji i biznesu. Świadomość tego problemu wśród społeczeństwa jest coraz większa

– Trzeba wrócić do dyskusji nad wprowadzeniem w szkołach edukacji medialnej. Dzisiaj dzieci bardzo wcześnie dostają tablet, ale nie są uczulane na to, żeby weryfikować to, co czytają – mówi Magdalena Wrzosek, ekspert NASK. Jak pokazują badania, w Polsce ponad połowa internautów zetknęła się z manipulacją lub dezinformacją, a niemal tyle samo uważa je za zagrożenie dla demokracji. Ofiarą fake newsów i dezinformacji padają również firmy. W Polsce walka z tym zjawiskiem wpisuje się w działania podejmowane na szczeblu UE, ale wymaga międzysektorowej współpracy między administracją, instytucjami naukowymi, biznesem i dziennikarzami.

Problemy społeczne

Od września rośnie liczba gapowiczów. Bez biletu jeździ średnio co szósty pasażer

W rejestrze BIG InfoMonitor znajduje się obecnie ponad 101 tys. gapowiczów, którzy nie kupili biletu na przejazd komunikacją miejską i nie zapłacili kary za jego brak. Ich łączne długi z tego tytułu przekraczają 128 mln zł. Najwięcej gapowiczów figurujących w rejestrze dłużników to stateczni 40-latkowie, chociaż to najmłodsi najczęściej deklarują, że zdarza im się jeździć bez biletu. Jazda bez biletu to też głównie domena mężczyzn, a najwięcej nieuczciwych pasażerów mieszka na Mazowszu, Śląsku oraz na Pomorzu. Koszty utrzymania transportu miejskiego są istotną pozycją w budżetach miast, stąd coraz więcej spółek transportowych korzysta z narzędzi, które mają skłonić gapowiczów do płacenia kar.