Strona główna

luty 2018

Branding szeroko pojęty

2018-02-14  |  13:54

Bezsprzecznym jest fakt, że branding to istotny aspekt marketing, strategii komunikacji wizualnej i szerszej  holistycznej wizji biznesowej. Najczęściej branding bywa kojarzony z większymi firmami, których portfele budżetowe bywają szerszej wypchane aniżeli ich mniejszych biznesowych rówieśników. Ostatnio jednakże mniejsze organizacje liczące od kilku do kilkudziesięciu pracowników coraz bardziej zaczęły interesować się tym, co ich własne marki oznaczają na rynku bądź mają szansę reprezentować.

 

Czym właściwie jest marka? Marka jest pewną obietnicą, jaką firma składa klientowi. Klarownie komunikuje klientowi, czego można oczekiwać od produktów i usług. Organizacje używają brandingu, aby odróżnić swoją ofertę od konkurencji. Marka określa, czym jest firma, czym chce być i czym klienci ją postrzegają.

 

Marka to nazwa, pojęcie, znak, symbol lub wzór lub ich klarowna kombinacja, mająca na celu identyfikację towarów i usług jednego sprzedawcy lub grupy sprzedawców oraz odróżnienie ich od produktów konkurencji, mowi Phillip Kotler, autor Marketing Management.

 

Na dzisiejszym rynku pełnym tysięcy produktów i usług, z których wszystkie są szybko poddawane marketingowej obróbce, marka wyróżnia się z bałaganu i przyciąga uwagę.

Nazwa marki może tworzyć lojalność, zaufanie, wiarę, premię lub popularność na rynku masowym, a także lojalność, zaufanie w zależności od tego, jak marka jest reklamowana i promowana.

Marka odróżnia produkt od podobnych innych produktów i umożliwia mu naliczanie wyższej składki, w zamian za wyraźną tożsamość i większą wiarę w jego funkcję. Marka prawdopodobnie przetrwa dłużej niż niezróżnicowany produkt.

Marka jest podobna do żywej istoty: ma tożsamość, kulturę, wizję, emocje i inteligencję. Wszystkie te dane są przyznawane przez właściciela marki i muszą być stale sprawdzane, aby marka była odpowiednia do celu, który zamierza sprzedać.

 

Marka to umiejętne przetłumaczenie wizji, misji i priorytetów jakimi kieruje się organizacja, to zbiór obietnic doświadczeń, na relacje z jakimi decyduje się konsument.; marka to również kreacja omni-obecnego image-u firmy wraz z jej wizją. Branding, aby byl efektywny musi byc skuteczny.. co to tak właściwie oznacza?

 

Większość konsumentów uważa markę za logo, a niewielu zdaje sobie sprawę, że branding to czcionka użyta w podpisie elektronicznym, odcień papieru korespondecji biznesowej czy format zaproszenia jakie rozsyłamy do klintów na targi branżowe, branding obejmuje również stronę internetową, opakowania i materiały promocyjne. Konsumenci mogą zauważyć każdy element związany z organizacją i jej produktami w mgnieniu oka … dlaczego?

Słowo klucz to: KONSYSTENCJA ponieważ skuteczny branding oznacza konsystencję strategii komunikacji wizualnej. Wszystko co wpływa na markę musi wyraźnie I konsekwentnie reprezentować najmniejszą komórkę "ciała biznesowego".

Często tożsamość marki jest wyraźnie powiązana z producentem produktu. Jest to marka producenta lub krajowa, lokalna. Zadanie marketingowego teamu leży w wyborze właściwego podejścia do strategii brandingowej.

Lokalne marki robią inwazje na wielu rynkach. Wielu konsumentów stara się kupować lokalne produkty i usługi i czerpać korzyści z unikalnych aspektów odróżniających produkty lokalne od dużych marek. Tutaj więc leży siła mniejszych firm w dotarciu do widowni, która docenia firmy, za którymi stoją prawdziwe twarze, nazwiska I ambicja do stworzenia czegoś autentycznego, unikatowego i oryginalnego.

 

Jak zatem wzmocnić branding firm nie mających ogromnego budżetu?

Nr 1 Dress code tzw kod wyglądu bądź poprostu image.

Ten dość trywialny dla niektórych sposób ma szczególnie ważne znaczenie dla sprzedawców, którzy pozostają w nieustannym kontakcie z klientem. Wygląd, sposób ubioru i zachowania pracowników odgrywają ważną rolę we firmie. Pracownicy bowiem są "twarzą" organizacji i stoją za wizją, jaką komunikuje organizacja światu. dlatego tez ważne jest, aby ich ubiór, sposób interakcji z klientami I partnerami biznesowymi odzwierciedlał i wzmacniał pozycje marki firmy.

 

Nr 2 Social czyli media społecznościowe.

Social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w tworzeniu image biznesowego dla wszystkich rozmiarów firm. To, co konsumenci mówią o produktach firmy na blogach, vlogach i innych portalach społecznościowych, może wpłynąć na to, jak konsumenci postrzegają produkt i firmę. Ważnym jest zatem, aby firma zainwestowała czas i doświadczenie w wykreowaniu głosu, jakim chce przemawiać.

 

Nr 3 Branding personalny

Osobisty branding to koncepcja, która dotyczy wszystkich. Osobisty branding to ludzie promujący siebie i swoje kariery jako marki. Czy to robi się celowo, czy przez przypadek, wszyscy nieustannie i czasem bezwiednie kreujemy osobistą markę. Przykladem jest serwis społecznościowy LinkedIn , zaprojektowany po to, aby umożliwić osobom tworzenie i udostępnianie profesjonalnych informacji. LinkedIn ma około 500 milionów członków w 200 krajach. Umożliwia uczestnikom tworzenie profili i powiązań z innymi w sieci społecznościowej, która często prowadzi do prawdziwych relacji zawodowych.

 

Zarówno na poziomie organizacyjnym, jak i osobistym, marki są ważne i kształtują percepcję innych. Niesamowicie ważnym jest jednak fakt, aby dokładnie wiedzieć, jak chcemy aby nasza firma widziana byla przez potencjalnego konsumenta oraz zdać sobie sprawę, że pomimo ogromu dostępnych narzędzi do budowania brandingu… ważna jest jakość aniżeli rozmiar!

 

Autor: Ania Drzewiecka | doctoral researcher @ Paris University, France |  konsultant ds wizualnej komunikacji i brandingu

Kontakt: [email protected]

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 14 lutego

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Bezpłatne materiały wideo, audio, zdjęcia oraz artykuły

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Obniżka podatku PIT nie obciąża budżetu państwa tak bardzo jak program Rodzina 500 plus. Może być jednak kłopotem dla dużych miast

Obniżony od października o punkt procentowy podatek od osób fizycznych objął osoby pracujące na etatach, umowach-zleceniach, umowach o dzieło, prowadzących działalność gospodarczą oraz emerytów i rencistów. Zdaniem ekspertów, o ile państwo ma możliwości zrekompensowania ubytku poprzez emisję długu czy nowelizację budżetu, o tyle duże miasta odczują mniejsze wpływy z podatków bardziej dotkliwie. Choć w przypadku nisko zarabiających różnice będą symboliczne, to w skali kraju obniżka będzie napędzać konsumpcję.

Problemy społeczne

Ponad połowa Polaków uważa, że sztuczna inteligencja wpływa na ich życie codzienne. Wielu obawia się, że odbierze im prywatność i miejsca pracy

Prawie 90 proc. Polaków zna pojęcie sztucznej inteligencji, jednak nie zawsze wiedzą, co naprawdę oznacza. Wprawdzie dostrzegają korzyści związane np. z poprawą komfortu życia czy bezpieczeństwa w miejscu pracy, ale też mają wiele obaw, np. o to, że technologia odbierze im miejsca pracy. Tylko co szósta osoba skorzystałaby z pomocy urządzenia opartego na SI zamiast lekarza – wynika z raportu NASK „Sztuczna Inteligencja w społeczeństwie i gospodarce”. Tymczasem to właśnie odpowiednie nastawienie społeczeństwa jest niezbędne, by polska gospodarka mogła faktycznie rozwijać działania oparte o tę technologię.

Infrastruktura

Budowa farm wiatrowych na Bałtyku może pobudzić przemysł stoczniowy i całą gospodarkę. Przy wielomiliardowych inwestycjach kluczowe jest stabilne otoczenie prawne

PGE Baltica, PKN Orlen i Polenergia są obecnie na najbardziej zaawansowanym etapie projektów budowy farm wiatrowych na Bałtyku. – To właśnie te trzy podmioty ukształtują rynek morskiej energetyki wiatrowej w Polsce do 2030 roku – ocenia Mariusz Witoński, prezes Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej. W nadchodzących latach na Bałtyku ma nastąpić boom inwestycyjny, który może dać impuls do rozwoju portów, pobudzić przemysł stoczniowy i całą gospodarkę. Dla inwestorów kluczowe są jednak stabilne warunki legislacyjne do budowy farm wiatrowych na Bałtyku, ponieważ są to projekty liczone w miliardach złotych. Sektor morskiej energetyki wiatrowej chce, żeby zostały one zagwarantowane specjalną ustawą.

Finanse

6 proc. PKB na służbę zdrowia to minimum. Starzenie się społeczeństwa i coraz droższe świadczenia wymuszą dalszy wzrost nakładów

Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej pod względem nakładów na ochronę zdrowia. Te zgodnie z przyjętą w ubiegłym roku ustawą mają stopniowo wzrosnąć do poziomu 6 proc. PKB do 2025 roku. Eksperci oceniają, że to minimum, które powinno być stopniowo podnoszone. Wzrost wydatków wymusza m.in. niekorzystna demografia i nowe, droższe technologie, które pojawiają się w ochronie zdrowia. – Najważniejszym kierunkiem jest wzrost efektywności, żebyśmy z zasobów, z których w tej chwili korzystamy, byli w stanie wycisnąć jak najwięcej – podkreśla były wiceminister zdrowia Marcin Czech.