Strona główna

luty 2018

Branding szeroko pojęty

2018-02-14  |  13:54

Bezsprzecznym jest fakt, że branding to istotny aspekt marketing, strategii komunikacji wizualnej i szerszej  holistycznej wizji biznesowej. Najczęściej branding bywa kojarzony z większymi firmami, których portfele budżetowe bywają szerszej wypchane aniżeli ich mniejszych biznesowych rówieśników. Ostatnio jednakże mniejsze organizacje liczące od kilku do kilkudziesięciu pracowników coraz bardziej zaczęły interesować się tym, co ich własne marki oznaczają na rynku bądź mają szansę reprezentować.

 

Czym właściwie jest marka? Marka jest pewną obietnicą, jaką firma składa klientowi. Klarownie komunikuje klientowi, czego można oczekiwać od produktów i usług. Organizacje używają brandingu, aby odróżnić swoją ofertę od konkurencji. Marka określa, czym jest firma, czym chce być i czym klienci ją postrzegają.

 

Marka to nazwa, pojęcie, znak, symbol lub wzór lub ich klarowna kombinacja, mająca na celu identyfikację towarów i usług jednego sprzedawcy lub grupy sprzedawców oraz odróżnienie ich od produktów konkurencji, mowi Phillip Kotler, autor Marketing Management.

 

Na dzisiejszym rynku pełnym tysięcy produktów i usług, z których wszystkie są szybko poddawane marketingowej obróbce, marka wyróżnia się z bałaganu i przyciąga uwagę.

Nazwa marki może tworzyć lojalność, zaufanie, wiarę, premię lub popularność na rynku masowym, a także lojalność, zaufanie w zależności od tego, jak marka jest reklamowana i promowana.

Marka odróżnia produkt od podobnych innych produktów i umożliwia mu naliczanie wyższej składki, w zamian za wyraźną tożsamość i większą wiarę w jego funkcję. Marka prawdopodobnie przetrwa dłużej niż niezróżnicowany produkt.

Marka jest podobna do żywej istoty: ma tożsamość, kulturę, wizję, emocje i inteligencję. Wszystkie te dane są przyznawane przez właściciela marki i muszą być stale sprawdzane, aby marka była odpowiednia do celu, który zamierza sprzedać.

 

Marka to umiejętne przetłumaczenie wizji, misji i priorytetów jakimi kieruje się organizacja, to zbiór obietnic doświadczeń, na relacje z jakimi decyduje się konsument.; marka to również kreacja omni-obecnego image-u firmy wraz z jej wizją. Branding, aby byl efektywny musi byc skuteczny.. co to tak właściwie oznacza?

 

Większość konsumentów uważa markę za logo, a niewielu zdaje sobie sprawę, że branding to czcionka użyta w podpisie elektronicznym, odcień papieru korespondecji biznesowej czy format zaproszenia jakie rozsyłamy do klintów na targi branżowe, branding obejmuje również stronę internetową, opakowania i materiały promocyjne. Konsumenci mogą zauważyć każdy element związany z organizacją i jej produktami w mgnieniu oka … dlaczego?

Słowo klucz to: KONSYSTENCJA ponieważ skuteczny branding oznacza konsystencję strategii komunikacji wizualnej. Wszystko co wpływa na markę musi wyraźnie I konsekwentnie reprezentować najmniejszą komórkę "ciała biznesowego".

Często tożsamość marki jest wyraźnie powiązana z producentem produktu. Jest to marka producenta lub krajowa, lokalna. Zadanie marketingowego teamu leży w wyborze właściwego podejścia do strategii brandingowej.

Lokalne marki robią inwazje na wielu rynkach. Wielu konsumentów stara się kupować lokalne produkty i usługi i czerpać korzyści z unikalnych aspektów odróżniających produkty lokalne od dużych marek. Tutaj więc leży siła mniejszych firm w dotarciu do widowni, która docenia firmy, za którymi stoją prawdziwe twarze, nazwiska I ambicja do stworzenia czegoś autentycznego, unikatowego i oryginalnego.

 

Jak zatem wzmocnić branding firm nie mających ogromnego budżetu?

Nr 1 Dress code tzw kod wyglądu bądź poprostu image.

Ten dość trywialny dla niektórych sposób ma szczególnie ważne znaczenie dla sprzedawców, którzy pozostają w nieustannym kontakcie z klientem. Wygląd, sposób ubioru i zachowania pracowników odgrywają ważną rolę we firmie. Pracownicy bowiem są "twarzą" organizacji i stoją za wizją, jaką komunikuje organizacja światu. dlatego tez ważne jest, aby ich ubiór, sposób interakcji z klientami I partnerami biznesowymi odzwierciedlał i wzmacniał pozycje marki firmy.

 

Nr 2 Social czyli media społecznościowe.

Social media odgrywają coraz ważniejszą rolę w tworzeniu image biznesowego dla wszystkich rozmiarów firm. To, co konsumenci mówią o produktach firmy na blogach, vlogach i innych portalach społecznościowych, może wpłynąć na to, jak konsumenci postrzegają produkt i firmę. Ważnym jest zatem, aby firma zainwestowała czas i doświadczenie w wykreowaniu głosu, jakim chce przemawiać.

 

Nr 3 Branding personalny

Osobisty branding to koncepcja, która dotyczy wszystkich. Osobisty branding to ludzie promujący siebie i swoje kariery jako marki. Czy to robi się celowo, czy przez przypadek, wszyscy nieustannie i czasem bezwiednie kreujemy osobistą markę. Przykladem jest serwis społecznościowy LinkedIn , zaprojektowany po to, aby umożliwić osobom tworzenie i udostępnianie profesjonalnych informacji. LinkedIn ma około 500 milionów członków w 200 krajach. Umożliwia uczestnikom tworzenie profili i powiązań z innymi w sieci społecznościowej, która często prowadzi do prawdziwych relacji zawodowych.

 

Zarówno na poziomie organizacyjnym, jak i osobistym, marki są ważne i kształtują percepcję innych. Niesamowicie ważnym jest jednak fakt, aby dokładnie wiedzieć, jak chcemy aby nasza firma widziana byla przez potencjalnego konsumenta oraz zdać sobie sprawę, że pomimo ogromu dostępnych narzędzi do budowania brandingu… ważna jest jakość aniżeli rozmiar!

 

Autor: Ania Drzewiecka | doctoral researcher @ Paris University, France |  konsultant ds wizualnej komunikacji i brandingu

Kontakt: contact@dotinspiring.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 14 lutego

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.