Kalendarium

14 czerwca
Konferencja: 17:00 do 19:30
Organizator:
Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania UŁ
Miejsce:
Wydział Zarządzania UŁ,
ul. Matejki 22/26 Łódź, Sala Rady Wydziału (III piętro)
Kontakt:
Imię i nazwisko: dr Anna Sibińska
Funkcja: Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Programu Studiów MBA
Firma: Polsko Amerykańskie Centrum Zarządzania UŁ
Telefon: 503 828 026
E-mail: anna.sibinska|uni.lodz.pl| |anna.sibinska|uni.lodz.pl

Znad Wisły do Silicon Valley

W stulecie polsko-amerykańskich doświadczeń
Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania UŁ oraz Alumni Association zapraszają do udziału w XI seminarium z cyklu W drodze do menedżerskiej doskonałości, które odbędzie się 14 czerwca 2019 r.

Informacje ogólne

Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania UŁ oraz Alumni Association zapraszają do udziału w XI seminarium z cyklu W drodze do menedżerskiej doskonałości, które odbędzie się 14 czerwca 2019 r. Spotkanie stanowi podsumowanie 100 letnich relacji biznesowych pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi. Celem wydarzenia jest przyjrzenie się bliżej, co pozwala firmom polskim i amerykańskim działać z sukcesem na rynkach międzynarodowych. O swoich sukcesach, doświadczeniach i działaniach na rynkach międzynarodowych będą rozmawiać zarówno przedstawiciele polskich, jak i amerykańskich biznesów. Gospodarzem wydarzenia będzie Wydział Zarządzania UŁ.


Amerykańska kultura przedsiębiorczości to synonim unikatowego, alternatywnego sposobu myślenia i realizowania najśmielszych pomysłów. Nieskrępowana postawa otwartej innowacji i zmiany, jak również odważne działania rynkowe gwarantują amerykańskim firmom ciąg sukcesów komercyjnych, niejednokrotnie na światową skalę. Rozwijana przez lata przedsiębiorczość charakteryzuje się niespotykaną gotowością do podjęcia ryzyka, determinacją i motywacją oraz niejednokrotnie zdolnością identyfikowania swojej firmy na nowo. Tym, co łączy wszystkie projekty są także technologia, innowacje, a także metody zarządzania pozwalające na budowanie i skalowanie biznesu. Seminarium stanowi podsumowanie 100-letnich relacji biznesowych między Polską a Ameryką, ze zwróceniem szczególnej uwagi na te momenty obustronnej współpracy, które pozwalają obu państwom na dynamiczny rozwój gospodarczy, handlowy i społeczny.


Jak wygląda polski rynek w oczach międzynarodowych inwestorów? W trakcie seminarium swoim doświadczeniem z działań na polskim rynku podzielą się przedstawiciele firm amerykańskich, którzy amerykański styl prowadzenia biznesu wykorzystują w Polsce.


Jaka rysuje się perspektywa polskich firm rozwijających swój biznes za oceanem? Polscy przedsiębiorcy opowiedzą o swoich doświadczeniach wchodzenia na rynek amerykański, rozwijania biznesu oraz kompetencji biznesowych niezbędnych, aby z sukcesem działać w Ameryce.


Celem seminarium jest zwrócenie uwagi na czynniki, które wyzwalają potencjał przedsiębiorczości. Najczęściej kopiowanym rozwiązaniem jest model Doliny Krzemowej. Czym zatem różnią się, a w czym są podobne polskie i amerykańskie technopolis? W trakcie seminarium będziemy rozmawiać  oraz dyskutować na temat rozwoju polsko-amerykańskich stosunków gospodarczych i biznesowych, wyzwalania potencjału przedsiębiorczości organizacji jak również tworzenia kultury biznesu opartego o kooperację, innowacyjność, odwagę myślenia i działania.
Spotkanie ma stać się platformą wymiany doświadczeń firm, które rozwijają się na rynkach międzynarodowych.

To już jedenaste seminarium z cyklu W drodze do menedżerskiej doskonałości. Realizujemy je od trzech lat. Stanowią one ważny element w rozwoju menedżerskich kompetencji oraz wspieraniu integracji środowisk akademickich i biznesowych. Spotkania te są doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, wiedzy i dostarczenia informacji dotyczącej najnowszych wyzwań dla biznesu. Tworzą platformę do współpracy, a także inspirują do realizacji wspólnych inicjatyw i projektów.  


Seminaria adresujemy do  szerokiej społeczności absolwentów i studentów programów MBA i szkoleń rozwojowych. To menedżerowie wyższego i średniego szczebla z firm regionu łódzkiego, a także całej Polski.
Na seminaria zapraszamy także wykładowców programów, ekspertów oraz partnerów biznesowych, przedstawicieli firm z regionu oraz studentów z różnych ośrodków akademickich.

Szczegółowy program seminarium znajduje się na http://pam.uni.lodz.pl/w-pam-center/znad-wisly-do-silicon-valley

Wezmą udział

 

Dorota Dąbrowska-Winterscheid
Dyrektor Zarządzający Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce (AmCham). Odpowiada za prace Izby jako organizacji opartej na członkostwie, wspierającej tworzenie sprzyjającego klimatu dla działalności gospodarczej w Polsce. W czasie pełnienia przez nią funkcji dyrektora zarządzającego organizacja AmCham rozwinęła się i liczy ponad 330 członków. Była jednym z założycieli stowarzyszenia Polish Professional Women Network (PWnet) oraz jurorem konkursów „Złote Spinacze” Polskiego Stowarzyszenia PR, Arts & Business Awards i Students in Free Enterprise (SIFE). Prezentuje zagadnienia dotyczące środowiska gospodarczego i politycznego w Polsce, a także prowadzi spotkania i dyskusje panelowe. Przed związaniem się z AmCham przez 10 lat była w biznesie jako dyrektor Cargo Partner Spedycja, księgowa w Shell Polska i PriceWaterhouse, a także dziennikarka Warsaw Business Journal. W 1992 r. ukończyła Lawrence University w Appleton w stanie Wisconsin. W 1998 r. ukończyła studia MBA przy University of Calgary.


 

Gedeon W. Werner
Novak Family Endowed Polish Chair w School of Business, Quinnipiac University, USA. Uznany międzynarodowy wykładowca i edukator, który z sukcesem łączy międzynarodowe polsko-amerykańskie doświadczenie biznesowe z akademickim. Nadzoruje oraz wdraża programy rozwojowe i edukacyjne programy stypendialne American Polish Business Leadership Scholarship; umożliwiające młodym ludziom z Polski i Węgier ukończenie studiów MBA na Quinnipiac University oraz zdobycia znacznego doświadczenia zawodowego w amerykańskich firmach. Jest współtwórcą koncepcji programu certyfikujacego Global Business Affairs Polish Certificate oferowanego w School of Business na Uniwersytecie Quinnipiac. W latach 2011 -2017 roku prezes Aquarius Management, spółki zarządzającej aktywami o wartości 150 milionów dolarów w nieruchomościach komercyjnych  i mieszkalnych, aptekach, w firmie dostarczającej catering lotniczy, gdzie z ramienia inwestora nadzorował tworzenie i realizację strategii spółek portfelowych, odpowiedzialny za plany operacyjne oraz relacje inwestorskie z partnerami biznesowym. Absolwent Grand Valley State University (B.A.), (USA) i University of Michigan (M.A.) w Ann Arbor, (USA).


 

dr Jacek Pogorzelski
Ekspert w zakresie strategii marketingowej oraz zarządzania marką i doświadczeniem klienta. Posiada stopień doktora nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu oraz ukończone zaawansowane kursy z zakresu innowacyjności i modeli biznesowych na Uniwersytecie Stanforda. Jest także certyfikowanym neurobadaczem.
Twórca metod i narzędzi planistycznych i analitycznych z zakresu marketingu, innowacyjności, poszukiwania insightów i strategii rynkowej. Pracował z firmami z kilkunastu branż z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Rosji, Ukrainy i USA. Były wykładowca programów MBA oraz Executive MBA Szkoły Głównej Handlowej oraz The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty. Doświadczony trener komunikacji marketingowej, zarządzania marką, analizy marketingowej, marketingu wartości oraz innowacyjności w ramach certyfikowanych programów The Chartered Institute of Marketing z Londynu. Przeprowadził kilka tysięcy godzin szkoleń i warsztatów.
Były brand i marketing manager międzynarodowych korporacji w branży FMCG i farmaceutycznej. 
Autor książek Marka na cztery sposoby (Managing Brands in 4D w języku angielskim), Praktyczny marketing miast i regionów, Kod skuteczności, Mity marketingowe, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie produktu oraz wielu artykułów na temat strategii marek oraz innych zagadnień marketingu strategicznego. 


 

Bogumił Zięba 
Prezes spółki Inovatica, absolwent Politechniki Łódzkiej, od 2008 rozwija firmę pod nazwą Inovatica. Firma w ciągu zaledwie kilku lat osiągnęła duży rozgłos oraz stała się cenionym partnerem na rynku IT w Polsce i USA. Od początku Inovatica stawiała na innowacje z tego też względu posiada własny dział badawczy B+R, który realizuje unikalne projekty w dziedzinie automatyzacji procesów przemysłowych, internetu rzeczy, czy usług geolokalizacyjnych. Bogumił Zięba według Res Publica, Google, Visegrad Fund i The Financial Times (Laureat nagrody New Europe 100 z 2016 roku) jest jednym z najbardziej wpływowych ludzi zmieniających środowisko biznesowe.


 

dr Mirosław Sopek 
Jest absolwentem Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej. Tytuł doktorski otrzymał na Wydziale Chemicznym w zakresie Chemii Teoretycznej. Pracował jako asystent i wykładowcą na Politechnice Łódzkiej (modelowanie molekularne), Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej (e-commerce/kryptografia) oraz w Szkole Filmowej w Łodzi (grafika komputerowa). W 1989 roku założył firmę Mako Typesetting, którą w roku 1993 przekształcił w spółkę MakoLab. W latach 1996 – 2000 pracował za granicą: najpierw jako naukowiec i programista w HyperCube, Inc. w Waterloo w Kanadzie, a następnie jako kierownik projektów informatycznych i projektant systemów w HyperCube USA, Inc. w Gainseville – Florida w USA. W 2007 roku przekształcił MakoLab w Spółkę Akcyjną, która w grudniu tegoż roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od marca 2008 pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu MakoLab SA d/s technologii. Był także prezydentem Chemical Semantics, Inc. z siedzibą w Gainesville, na Florydzie (USA). Od 2016 roku zarządza amerykańskim oddziałem MakoLab a w roku 2018 uruchomił start-up LEI.INFO działający w obszarze identyfikacji cyfrowej firm. Pod jego kierunkiem spółka MakoLab przekształciła się w Agencję Rozwiązań Cyfrowych (Digital Solutions Agency). Firma obecnie specjalizuje się w usługach cyfrowych dla sektora motoryzacyjnego i finansowego. Posiada oddziały zagraniczne w Paryżu, Londynie oraz w Gainesville w USA. Ponadto Mirosław Sopek nadzorował powstanie zespołu Badań i Rozwoju w MakoLab SA, który zajmuje się m.in. technologiami semantycznymi. W ramach tych aktywności trzykrotnie organizował międzynarodowe konferencje (MakoLab Semantic Day w Paryżu i w Warszawie) oraz rozpoczął współpracę MakoLab z zespołem schema.org (konsorcjum Google, Bing & Yahoo) i konsorcjum EDMC (zrzeszającego firmy sektora finansowego). W ramach tej współpracy powstały rozszerzenia schema.org dla przemysłu motoryzacyjnego oraz dla bankowości. Mirosław Sopek jest założycielem i współzarządzającym dla dwóch wspólnot (Community Groups) w ramach konsorcjum W3C – GAO (ontologie motoryzacyjne) i FIBO (ontologia finansowa). Obecnie rozwija nowatorskie rozwiązania w ramach technologii Blockchain (GraphChain oraz Kwantowy Blockchain). Prywatnie jest żonaty i ma dwoje dzieci. Udziela się również poza zawodowo: jest członkiem zarządu Fundacji Monumentum Iudaicum Lodzense w Łodzi oraz założycielem wydawnictwa World Without End Publishing popularyzującego nietypowe przekłady biblijne na język polski.


 

 Marcin Barański
z Grupą Kapitałową VOX jest związany od 2014 roku. Jako Dyrektor Generalny zarządza spółkami Meble VOX, Składy VOX oraz Profile VOX. Jest również prezesem zarządu VOX Detal S.A.
Wcześniej, pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu i sprzedaży, a następnie wiceprezesa zarządu w Grupie Tubądzin, gdzie odpowiadał za strategię, marketing, sprzedaż i logistykę. Pełnił również funkcje prezesa zarządu Megastore.pl S.A. oraz dyrektora handlowego Grupy Balex Metal. Marcin Barański jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku finanse i bankowość. Ukończył również program Executive MBA organizowany przez Uniwersytet Illinois oraz Uniwersytet Warszawski, a także General Management Program w Harvard Business School.


 

Izabela Murawska
Od 2015 do 2019 w fintechu Billon, odpowiedzialna za launch spółki w Wielkiej Brytanii i pierwszy projekt blockchain na masową skale w Polsce. Od 2019 założyciel i prezes BuildingBlocks Social Enterprise przygotowującej dzieci i  dorosłych do pracy z nowymi technologiami. Prelegent i ewangelistka blockchain wśród specjalistów z zakresu kontrollingu finansowego, audytu i sprawozdawczości finansowej. Dyplom MBA i certyfikat CPA (odpowiednik biegłego rewidenta) zdobyła w Nowym Jorku. Po ponad  15 latach w USA i 10-letniej karierze w sektorze finansowym na Wall Street jako audytor, kontroler finansowy i dyrektor finansowy w funduszach inwestycyjnych, powróciła do korzeni, do Polski.


 

Angelo Pressello
Jest dyrektorem generalnym i właścicielem Direct.pl - firmy zajmującej się tworzeniem oprogramowania z siedzibą w Warszawie, z oddziałem w Chicago, Illinois. Direct.pl oferuje outsourcing rozwoju IT i profesjonalne usługi  informatyczne dla firm w Ameryce Północnej i Unii Europejskiej. Do firmy dołączył w styczniu 2004 r jako dyrektor sprzedaży, stając się później dyrektorem generalnym, a w  styczniu 2013 r. został  jej właścicielem. Przyjechał do Polski w 1994 r. jako wolontariusz Korpusu Pokoju i nigdy nie wyjechał. Jego wcześniejsze doświadczenie w sprzedaży dotyczy branży finansowej i rekrutacyjnej. Wcześniej pracował przez trzy lata w ambasadzie USA. Angelo ukończył studia MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i University of Minnesota oraz licencjat w dziedzinie stosunków międzynarodowych na Cleveland State University.


 

Magda Kotlarczyk
Head of Sales, Google Poland. Pozytywnie zakręcona tym, jak Technologia rozwija Świat, Ludzi i Biznes. Po blisko 13 latach ‘szkoły marketingu FMCG’ w Procter&Gamble (w różnych rolach i krajach), w 2011 dołącza do polskiego zespołu Google i tak oto robi skok w świat technologicznych innowacji, digital marketingu i e-commerce. W Google Poland zarządza zespołem, który podpowiada Klientom jak w pełni wykorzystać potencjał internetu, aby ich biznes rozwijał się szybciej. 
Na spotkanie PAM Center w Łodzi cieszy się podwójnie: jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, a kilka lat temu sama odbyła podróż "znad Wisły do Silicon Valley", więc chętnie podzieli się wrażeniami z tej wyprawy.


 

Rafał Pieprzyk
Przewodniczący Stowarzyszenia Alumni Association, związany z założeniem i powstaniem organizacji od 2007 roku. Ekspert i specjalista w obszarze budowania i rozwoju stosunków międzynarodowych, którymi zajmuje się naukowo już od czasów studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie w Instytucie Politologii i Nauk Społecznych. Swoją pracę naukową kontynuował na Uniwersytecie West of England w Bristolu w Wielkiej Brytanii(1996-97) oraz  w ramach programu International Visitors Leadership Programme sponsorowanego przez US Department of State (2001) i Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Polska (2010-11).  Przez długi czas jego zawodowa kariera związana była ze stosunkami międzynarodowymi. Trzy lata jako koordynator programu działalności badawczej, konferencji i seminariów w Instytucie Studiów Strategicznych w Krakowie. Jeden rok jako specjalista w zakresie relacji międzynarodowych w Marhall Office w Krakowie. I ponad 8 lat jako kierownik sprzedaży na rynkach międzynarodowych dla polskich firm produkcyjnych. Od 2013 roku jest właścicielem własnej firmy - „Re-Public”, zajmującej się sprzedażą produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

 

Warunki akredytacji

Udział w seminarium jest bezpłatny. 
Prosimy jednak o zarejestrowanie swojego udziału w wydarzeniu: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScihZtGcoExA3Oky2UblzyUVLy-ZmgRXzkxiOnDyWuQW3PBvQ/viewform