Komunikaty PR

Alior Bank: wzrost zysku netto i przychodów

2018-08-09  |  11:00
Do pobrania inf pras ( 0.33 MB )

W II kwartale 2018 r. zysk netto Grupy Alior Banku wyniósł 196 mln zł, co oznacza wzrost
o 19 proc. w stosunku do I kwartału tego roku i aż o 96 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. To wynik powyżej oczekiwań analityków.

II kwartał i całe pierwsze półrocze 2018 r. udowodniły, że konsekwentnie budujemy wartość Banku dla akcjonariuszy, poprawiając sukcesywnie nasze wyniki – powiedziała Katarzyna Sułkowska, prezes zarządu Alior Banku. – Cieszy nas, że w drugim kwartale spełniliśmy rosnące oczekiwania rynku, co stało się możliwe głównie dzięki bardzo dobremu wynikowi odsetkowemu i poprawiającej się jakości portfela kredytowego – dodała.


Całkowite przychody Alior Banku z działalności operacyjnej w II kwartale 2018 r. wyniosły 1025 mln zł wobec 969 mln zł kwartał wcześniej oraz 937 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. W efekcie rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek wynik odsetkowy zwiększył się w ujęciu kwartał do kwartału o ponad 3 proc. do 763 mln zł.

 

Wzrost wolumenu kredytów brutto w całej pierwszej połowie 2018 r. wyniósł 3,0 mld zł. Na cały 2018 r. Bank przewiduje wzrost na poziomie 5,5-6,5 mld zł. Wysoką dynamikę Alior Bank odnotował zwłaszcza
w segmencie leasingu, gdzie względem I kwartału 2018 r. zwiększył wolumen kredytowy o 29 proc. O prawie 5 proc., do 5,7 mld zł, wzrósł natomiast wolumen kredytowy w segmencie mikrofirm.

 

Szczególną uwagę należy zwrócić na widoczne efekty naszej strategii depozytowej. Klienci indywidualni coraz chętniej powierzają nam swoje środki. Znajduje to odzwierciedlenie w bezpiecznej sytuacji płynnościowej i we wzroście udziału depozytów bieżących w segmencie detalicznym – powiedział Filip Gorczyca, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Pion Finansów.

 

Na koniec II kwartału 2018 r. saldo depozytów pozyskanych od klientów wyniosło 59,6 mld zł, 
o blisko 2 mld zł więcej niż na koniec 2017 r. Mierzący płynność wskaźnik LCR pozostał na bezpiecznym poziomie 127 proc.

 

Z kwartału na kwartał poprawia się efektywność kosztowa Alior Banku. W całym I półroczu br. współczynnik kosztów do dochodów (C/I) ukształtował się na poziomie 44,4 proc. wobec 55,9 proc. w I półroczu 2017 r., co konsekwentnie zbliża Bank do osiągnięcia celu strategicznego na poziomie 39 proc.

 

W II kwartale br. Bank wypracował zwrot z kapitału własnego (ROE) na poziomie 12,6 proc. wobec 11,1 proc. kwartał wcześniej. Marża odsetkowa netto (NIM) wzrosła do 4,6 proc. Z kolei koszty ryzyka spadły do poziomu 1,7 proc., przede wszystkim dzięki istotnej poprawie jakości portfela w segmencie pożyczek gotówkowych.

 

Alior Bank konsekwentnie poprawia swoją pozycję kapitałową. Na koniec II kwartału br. wskaźniki TCR oraz Tier 1 wyniosły odpowiednio 15,43 proc. i 12,20 proc.

 

Alior Bank kontynuuje realizację strategii „Cyfrowego buntownika”, zakładającej:

  • konsekwentny rozwój działalności w obszarach klienta indywidualnego oraz małych i średnich przedsiębiorstw,
  • osiągnięcie pozycji lidera w zakresie rentowności i efektywności kosztowej,
  • wykorzystywanie najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań
    w sferze bankowości.

 

W II kwartale 2018 r. Bank zainwestował w nowe rozwiązania technologiczne i rozwinął swoją ofertę produktową. Wdrożył m.in. infrastrukturę produktową do obsługi mechanizmu podzielonej płatności (split payment) oraz jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił usługę cyfrową Apple Pay dla przedsiębiorców. Do ofert dla biznesu wprowadzono rachunek firmowy 4x4 oraz usługi faktoringu
i windykacji dla klientów na platformie Zafirmowani.pl, rozwijanej we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Alior Bank konsekwentnie wykorzystuje też DRONN w procesie automatycznej akwizycji klientów biznesowych.

 

W segmencie klientów indywidualnych Bank wprowadził Konto Mocno Oszczędnościowe, dzięki któremu zebrał już więcej niż 2 mld zł środków i pozyskał ponad 43 tysiące klientów. Uruchomione zostały też usługi dedykowane obywatelom Ukrainy, z których korzysta już ponad 13 tys. klientów z tego kraju.

 

W Alior Banku z sukcesem wprowadzona została robotyzacja procesów w obszarach back office, ryzyka oraz sprzedaży. Od II kwartału br. roboty wspierają m.in. monitoring klientów kluczowych oraz podwyższonego ryzyka, procesy zamykania ROR, wysyłkę ponagleń w ramach zajęć egzekucyjnych, a w zakresie sprzedaży pożyczki gotówkowej – część operacyjną komunikacji e-mailowej z klientami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2018-09-17 | 12:30

Alior Bank wyróżniony w plebiscycie Home&Market „Najlepszy partner w biznesie”

Alior Bank został wyróżniony w plebiscycie „Najlepszy Partner w Biznesie” organizowanym przez magazyn ekonomiczny Home&Market. Jurorzy docenili przede wszystkim wsparcie oferowane klientom, którym Alior Bank
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2018-09-14 | 14:00

Alior Bank wśród liderów w rankingu „Instytucja Roku 2018”

– Ideą naszego konta jest to, aby to klient miał decydujący głos i zawsze był w centrum uwagi banku. Stawiamy na wygodę, elastyczność i prostotę rozwiązań. Chcemy, aby z naszą bankowością mobilną i internetową codzienne
Bankowość Oferta „Bonus za aktywność” Getin Banku najlepsza według branżowych rankingów
2018-09-06 | 13:30

Oferta „Bonus za aktywność” Getin Banku najlepsza według branżowych rankingów

Promocyjna oferta Konta Oszczędnościowego „Bonus za aktywność” zajęła I miejsce we wrześniowych rankingach najlepszych kont oszczędnościowych, sporządzonych przez

Kalendarium

Edukacja

Tylko co dziesiąty Polak ma wystarczającą wiedzę o ubezpieczeniach społecznych. ZUS po raz piąty rusza z programem edukacyjnym dla szkół

Zaledwie 10 proc. Polaków ma zadowalającą wiedzę z zakresu ubezpieczeń społecznych – wynika z badań ISP i Millward Brown. Świadomość jest bardzo ograniczona zwłaszcza wśród młodszych pokoleń, a w podstawach programowych brakuje tej tematyki. W efekcie część uczniów nie potrafi nawet rozwinąć skrótu ZUS. Poziom wiedzy dotyczącej ubezpieczeń społecznych, własnej działalności gospodarczej i poruszania się po rynku pracy mają zwiększyć „Lekcje z ZUS” – to autorski program cieszący się coraz większą popularnością. W szkołach w całej Polsce ruszyła właśnie jego piąta edycja.

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Konsument

PSOR: Pestycydy to leki dla roślin i niezbędne narzędzie pracy rolnika. Bez nich bezpieczeństwo żywności jest zagrożone

Pestycydy stosowane w rolnictwie, czyli środki ochrony roślin, to nic innego jak leki dla rośliny. Tymczasem wokół nich narosło wiele mitów, a nie ma się czego obawiać – podkreśla Aleksandra Mrowiec z Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin. W samej Polsce roślinom zagraża ok. 2 tys. szkodliwych organizmów, a na świecie – 65 tys. Pestycydy pozwalają chronić rośliny – opryski zapobiegają zagrożeniom dla naszego zdrowia ze strony np. toksycznych mikroorganizmów. Eksperci podkreślają, że żywność, którą kupujemy, jest całkowicie bezpieczna. Ponad 96 proc. spełnia najbardziej wyśrubowane europejskie normy.

 

Motoryzacja

Do 2025 roku europejski rynek baterii będzie wart 250 mld euro. KE chce wspierać jego rozwój zanim przejmą go Azjaci i Amerykanie

Europejski rynek baterii wykorzystywanych w samochodach elektrycznych czy systemach sieciowych w połowie przyszłej dekady będzie wart już około 250 mld euro – pięciokrotnie więcej niż obecnie, a globalne zapotrzebowanie sięgnie nawet 600 GWh. Eksperci podkreślają, że to branża z ogromnym potencjałem, dlatego Komisja Europejska zamierza przeznaczyć na rozwinięcie europejskiego rynku baterii około 2 mld euro, zanim palmę pierwszeństwa w tym sektorze przejmą azjatyccy i amerykańscy – z Teslą na czele – producenci nowoczesnych ogniw litowo-jonowych, które zdominowały rynek. 

 

Handel

27 lat działania systemu online w polskich kolekturach. Zapowiadane są kolejne innowacje

W tym roku, dokładnie 15 września, minęło 27 lat, od kiedy sprzedaż gier LOTTO jest prowadzona poprzez system online. To on, działając 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, łączy w całość ponad 17 tysięcy punktów sprzedaży Totalizatora Sportowego. Dzięki systemowi online nie musimy wypełniać blankietów (gra na chybił trafił), zakup przebiega błyskawicznie, a kolektorzy nie muszą wysyłać tysięcy kuponów do centrali. W ciągu tych 10 tys. dni zawarto ok. 28 mld transakcji loteryjnych.