Komunikaty PR

Alior Bank: wzrost zysku netto i przychodów

2018-08-09  |  11:00
Do pobrania inf pras ( 0.33 MB )

W II kwartale 2018 r. zysk netto Grupy Alior Banku wyniósł 196 mln zł, co oznacza wzrost
o 19 proc. w stosunku do I kwartału tego roku i aż o 96 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. To wynik powyżej oczekiwań analityków.

II kwartał i całe pierwsze półrocze 2018 r. udowodniły, że konsekwentnie budujemy wartość Banku dla akcjonariuszy, poprawiając sukcesywnie nasze wyniki – powiedziała Katarzyna Sułkowska, prezes zarządu Alior Banku. – Cieszy nas, że w drugim kwartale spełniliśmy rosnące oczekiwania rynku, co stało się możliwe głównie dzięki bardzo dobremu wynikowi odsetkowemu i poprawiającej się jakości portfela kredytowego – dodała.


Całkowite przychody Alior Banku z działalności operacyjnej w II kwartale 2018 r. wyniosły 1025 mln zł wobec 969 mln zł kwartał wcześniej oraz 937 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. W efekcie rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek wynik odsetkowy zwiększył się w ujęciu kwartał do kwartału o ponad 3 proc. do 763 mln zł.

 

Wzrost wolumenu kredytów brutto w całej pierwszej połowie 2018 r. wyniósł 3,0 mld zł. Na cały 2018 r. Bank przewiduje wzrost na poziomie 5,5-6,5 mld zł. Wysoką dynamikę Alior Bank odnotował zwłaszcza
w segmencie leasingu, gdzie względem I kwartału 2018 r. zwiększył wolumen kredytowy o 29 proc. O prawie 5 proc., do 5,7 mld zł, wzrósł natomiast wolumen kredytowy w segmencie mikrofirm.

 

Szczególną uwagę należy zwrócić na widoczne efekty naszej strategii depozytowej. Klienci indywidualni coraz chętniej powierzają nam swoje środki. Znajduje to odzwierciedlenie w bezpiecznej sytuacji płynnościowej i we wzroście udziału depozytów bieżących w segmencie detalicznym – powiedział Filip Gorczyca, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Pion Finansów.

 

Na koniec II kwartału 2018 r. saldo depozytów pozyskanych od klientów wyniosło 59,6 mld zł, 
o blisko 2 mld zł więcej niż na koniec 2017 r. Mierzący płynność wskaźnik LCR pozostał na bezpiecznym poziomie 127 proc.

 

Z kwartału na kwartał poprawia się efektywność kosztowa Alior Banku. W całym I półroczu br. współczynnik kosztów do dochodów (C/I) ukształtował się na poziomie 44,4 proc. wobec 55,9 proc. w I półroczu 2017 r., co konsekwentnie zbliża Bank do osiągnięcia celu strategicznego na poziomie 39 proc.

 

W II kwartale br. Bank wypracował zwrot z kapitału własnego (ROE) na poziomie 12,6 proc. wobec 11,1 proc. kwartał wcześniej. Marża odsetkowa netto (NIM) wzrosła do 4,6 proc. Z kolei koszty ryzyka spadły do poziomu 1,7 proc., przede wszystkim dzięki istotnej poprawie jakości portfela w segmencie pożyczek gotówkowych.

 

Alior Bank konsekwentnie poprawia swoją pozycję kapitałową. Na koniec II kwartału br. wskaźniki TCR oraz Tier 1 wyniosły odpowiednio 15,43 proc. i 12,20 proc.

 

Alior Bank kontynuuje realizację strategii „Cyfrowego buntownika”, zakładającej:

  • konsekwentny rozwój działalności w obszarach klienta indywidualnego oraz małych i średnich przedsiębiorstw,
  • osiągnięcie pozycji lidera w zakresie rentowności i efektywności kosztowej,
  • wykorzystywanie najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań
    w sferze bankowości.

 

W II kwartale 2018 r. Bank zainwestował w nowe rozwiązania technologiczne i rozwinął swoją ofertę produktową. Wdrożył m.in. infrastrukturę produktową do obsługi mechanizmu podzielonej płatności (split payment) oraz jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił usługę cyfrową Apple Pay dla przedsiębiorców. Do ofert dla biznesu wprowadzono rachunek firmowy 4x4 oraz usługi faktoringu
i windykacji dla klientów na platformie Zafirmowani.pl, rozwijanej we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Alior Bank konsekwentnie wykorzystuje też DRONN w procesie automatycznej akwizycji klientów biznesowych.

 

W segmencie klientów indywidualnych Bank wprowadził Konto Mocno Oszczędnościowe, dzięki któremu zebrał już więcej niż 2 mld zł środków i pozyskał ponad 43 tysiące klientów. Uruchomione zostały też usługi dedykowane obywatelom Ukrainy, z których korzysta już ponad 13 tys. klientów z tego kraju.

 

W Alior Banku z sukcesem wprowadzona została robotyzacja procesów w obszarach back office, ryzyka oraz sprzedaży. Od II kwartału br. roboty wspierają m.in. monitoring klientów kluczowych oraz podwyższonego ryzyka, procesy zamykania ROR, wysyłkę ponagleń w ramach zajęć egzekucyjnych, a w zakresie sprzedaży pożyczki gotówkowej – część operacyjną komunikacji e-mailowej z klientami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2018-11-09 | 11:00

Alior Bank inwestuje w PayPo i stawia na odroczone płatności

Alior Bank objął 20% udziałów w PayPo, jednej z nielicznych na polskim rynku spółek oferujących odroczone płatności za zakupy internetowe. Startup wypracowywał z Alior Bankiem model współpracy w trwającym od połowy
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2018-11-07 | 15:57

1 mln Polaków otworzyło Konto Jakie Chcę

– Byliśmy pierwszym bankiem który zaproponował Klientom rozwiązanie zupełnie inne niż oferowane dotychczas przez banki. Zerwaliśmy z tradycyjnym podejściem, w którym klient dostawał gotowy rachunek osobisty. Konto
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2018-10-31 | 10:15

Alior Bank udostępnia ofertę Pożyczek Termomodernizacyjnych w województwach podl

Alior Bank rozszerza ofertę preferencyjnego finansowania termomodernizacji wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Tym razem pożyczki będą udostępniane w województwach podlaskim i dolnośląskim. Program startuje jeszcze w

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Tylko co trzeci Polak korzysta z usług stomatologicznych w ramach NFZ. Rynek prywatnych gabinetów do 2020 roku będzie wart 12,5 mld zł

Większość Polaków wybiera usługi prywatnych gabinetów stomatologicznych. Rynek, który do 2020 roku ma być wart już przeszło 12,5 mld zł, jest w trakcie silnej konsolidacji. Dołączając do większej sieci, prywatne gabinety stają się częścią silnego brandu o ugruntowanej pozycji, zyskują dostęp do innowacji i wiedzy, nie muszą się martwić o aspekty związane z zarządzaniem, marketingiem czy pozyskiwaniem funduszy na inwestycje. Korzyści odnoszą też sami pacjenci, którzy mają gwarancję wysokiej jakości usług niezależnie od miejsca ich świadczenia. Na ten segment rynku stawia także lider rynku – Grupa LUX MED.

Prawo

Rząd pracuje nad gruntowną reformą systemu zamówień publicznych. Mają być bardziej konkurencyjne, innowacyjne oraz przyjazne dla małych i średnich firm

Resort przedsiębiorczości kończy prace nad projektem nowej ustawy Prawo zamówień publicznych. Następnie trafi do konsultacji społecznych, a w życie wejdzie w drugiej połowie 2019 roku. Zmiany są konieczne, bo obecny system jest nieefektywny – przekonuje ministerstwo. Nowa ustawa ma m.in. zwiększyć konkurencyjność postępowań, tak aby startowało w nich więcej podmiotów, oraz promować małe i średnie przedsiębiorstwa. Poprawione PZP ma być dla nich impulsem do rozwoju i narzędziem do kształtowania krajowej gospodarki.

Patronat Newserii

Handel

Prof. E. Mączyńska: Dodatkowy dzień wolny od pracy nie musi być problemem dla gospodarki. Przedsiębiorcom nie podoba się tryb wprowadzania takich zmian

Ustanowienie 12 listopada dniem wolnym od pracy w większości firm i instytucji spotkało się z krytyką części ekonomistów, którzy wyliczyli, ile polska gospodarka poniesie w związku z tym strat. Według szacunków autorów ustawy koszt dodatkowego dnia wolnego wyniesie 0,2 PKB, czyli niespełna 4 mld zł. Zdaniem prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego taka decyzja może jednak mieć i pozytywne skutki ekonomiczne. Problemem jest natomiast fakt, że przedsiębiorcy nie mieli czasu na przygotowanie się do takiej zmiany.

Problemy społeczne

Co czwarty pacjent z zawałem serca umiera przed dotarciem do szpitala. Ból w klatce piersiowej zbyt często jest lekceważony

Co roku ponad 100 tys. Polaków przechodzi zawał serca. Co czwarty umiera zanim trafia do szpitala. Choć większość prawidłowo rozpoznaje objawy, to zwleka z wezwaniem pomocy. U połowy osób z zawałem serca od pierwszych objawów do udzielenia profesjonalnej pomocy mija 260 minut. By nie doszło do zgonu lub poważnych powikłań, czas ten nie powinien przekraczać 90 minut. Dlatego kampania społeczna „Zawał serca – czas to życie” ma uświadamiać, jak postępować przy zawale oraz jak ważne jest szybkie wezwanie pomocy.