Komunikaty PR

Alior Bank: wzrost zysku netto i przychodów

2018-08-09  |  11:00
Do pobrania inf pras ( 0.33 MB )

W II kwartale 2018 r. zysk netto Grupy Alior Banku wyniósł 196 mln zł, co oznacza wzrost
o 19 proc. w stosunku do I kwartału tego roku i aż o 96 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. To wynik powyżej oczekiwań analityków.

II kwartał i całe pierwsze półrocze 2018 r. udowodniły, że konsekwentnie budujemy wartość Banku dla akcjonariuszy, poprawiając sukcesywnie nasze wyniki – powiedziała Katarzyna Sułkowska, prezes zarządu Alior Banku. – Cieszy nas, że w drugim kwartale spełniliśmy rosnące oczekiwania rynku, co stało się możliwe głównie dzięki bardzo dobremu wynikowi odsetkowemu i poprawiającej się jakości portfela kredytowego – dodała.


Całkowite przychody Alior Banku z działalności operacyjnej w II kwartale 2018 r. wyniosły 1025 mln zł wobec 969 mln zł kwartał wcześniej oraz 937 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej. W efekcie rosnącego wolumenu udzielonych kredytów i pożyczek wynik odsetkowy zwiększył się w ujęciu kwartał do kwartału o ponad 3 proc. do 763 mln zł.

 

Wzrost wolumenu kredytów brutto w całej pierwszej połowie 2018 r. wyniósł 3,0 mld zł. Na cały 2018 r. Bank przewiduje wzrost na poziomie 5,5-6,5 mld zł. Wysoką dynamikę Alior Bank odnotował zwłaszcza
w segmencie leasingu, gdzie względem I kwartału 2018 r. zwiększył wolumen kredytowy o 29 proc. O prawie 5 proc., do 5,7 mld zł, wzrósł natomiast wolumen kredytowy w segmencie mikrofirm.

 

Szczególną uwagę należy zwrócić na widoczne efekty naszej strategii depozytowej. Klienci indywidualni coraz chętniej powierzają nam swoje środki. Znajduje to odzwierciedlenie w bezpiecznej sytuacji płynnościowej i we wzroście udziału depozytów bieżących w segmencie detalicznym – powiedział Filip Gorczyca, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za Pion Finansów.

 

Na koniec II kwartału 2018 r. saldo depozytów pozyskanych od klientów wyniosło 59,6 mld zł, 
o blisko 2 mld zł więcej niż na koniec 2017 r. Mierzący płynność wskaźnik LCR pozostał na bezpiecznym poziomie 127 proc.

 

Z kwartału na kwartał poprawia się efektywność kosztowa Alior Banku. W całym I półroczu br. współczynnik kosztów do dochodów (C/I) ukształtował się na poziomie 44,4 proc. wobec 55,9 proc. w I półroczu 2017 r., co konsekwentnie zbliża Bank do osiągnięcia celu strategicznego na poziomie 39 proc.

 

W II kwartale br. Bank wypracował zwrot z kapitału własnego (ROE) na poziomie 12,6 proc. wobec 11,1 proc. kwartał wcześniej. Marża odsetkowa netto (NIM) wzrosła do 4,6 proc. Z kolei koszty ryzyka spadły do poziomu 1,7 proc., przede wszystkim dzięki istotnej poprawie jakości portfela w segmencie pożyczek gotówkowych.

 

Alior Bank konsekwentnie poprawia swoją pozycję kapitałową. Na koniec II kwartału br. wskaźniki TCR oraz Tier 1 wyniosły odpowiednio 15,43 proc. i 12,20 proc.

 

Alior Bank kontynuuje realizację strategii „Cyfrowego buntownika”, zakładającej:

  • konsekwentny rozwój działalności w obszarach klienta indywidualnego oraz małych i średnich przedsiębiorstw,
  • osiągnięcie pozycji lidera w zakresie rentowności i efektywności kosztowej,
  • wykorzystywanie najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań
    w sferze bankowości.

 

W II kwartale 2018 r. Bank zainwestował w nowe rozwiązania technologiczne i rozwinął swoją ofertę produktową. Wdrożył m.in. infrastrukturę produktową do obsługi mechanizmu podzielonej płatności (split payment) oraz jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił usługę cyfrową Apple Pay dla przedsiębiorców. Do ofert dla biznesu wprowadzono rachunek firmowy 4x4 oraz usługi faktoringu
i windykacji dla klientów na platformie Zafirmowani.pl, rozwijanej we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Alior Bank konsekwentnie wykorzystuje też DRONN w procesie automatycznej akwizycji klientów biznesowych.

 

W segmencie klientów indywidualnych Bank wprowadził Konto Mocno Oszczędnościowe, dzięki któremu zebrał już więcej niż 2 mld zł środków i pozyskał ponad 43 tysiące klientów. Uruchomione zostały też usługi dedykowane obywatelom Ukrainy, z których korzysta już ponad 13 tys. klientów z tego kraju.

 

W Alior Banku z sukcesem wprowadzona została robotyzacja procesów w obszarach back office, ryzyka oraz sprzedaży. Od II kwartału br. roboty wspierają m.in. monitoring klientów kluczowych oraz podwyższonego ryzyka, procesy zamykania ROR, wysyłkę ponagleń w ramach zajęć egzekucyjnych, a w zakresie sprzedaży pożyczki gotówkowej – część operacyjną komunikacji e-mailowej z klientami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2019-04-15 | 16:40

Finanse firm transportowych i logistycznych coraz częściej obsługiwane przez fin

O przelewach transgranicznych najczęściej mówi się w kontekście pracowników zarobkowych przebywających na emigracji. Jednak coraz większą część transakcji stanowią także przelewy realizowane przez małe i średnie
Bankowość Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży
2019-04-15 | 10:00

Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży

Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska zakończyły poprzedni rok ze znakomitym wynikiem – sfinansowały aż o 30% więcej aut Toyoty i Lexusa względem roku poprzedniego. Spośród
Bankowość Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży
2019-04-15 | 10:00

Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży

Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska zakończyły poprzedni rok ze znakomitym wynikiem – sfinansowały aż o 30% więcej aut Toyoty i Lexusa względem roku poprzedniego. Spośród

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.