Komunikaty PR

Bankowcy powalczą o sektor MSP w konkursie „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców"

2016-01-08  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania Konkurs BP ( 0 MB )

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw od lat dynamicznie się rozwija i potrzebuje usług finansowych dopasowanych do swoich potrzeb. Organizatorzy konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” doceniają te podmioty, które wyróżniają się atrakcyjną ofertą dla MSP, usługami świadczonymi na przejrzystych zasadach i udogodnieniami w zakresie obsługi klienta biznesowego. Nabór do nowej edycji potrwa tylko do końca stycznia 2016.

Twarzą do przedsiębiorcy

Głównym celem programu jest wyróżnienie tych banków, które systematycznie wdrażają wysokie standardy obsługi przedsiębiorców, osiągają dobre i bardzo dobre wyniki w zakresie obsługi finansowej małych i średnich przedsiębiorstw, a także dążą do wzbogacania oferty o innowacyjne produkty i usługi finansowe. Godło Promocyjne Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców ma wskazywać przedsiębiorcom te banki, które osiągnęły wysoki poziom obsługi finansowej MSP, zapewniają stabilny oraz wysoki poziom jakości, a także charakteryzują się rzeczowym podejściem i zrozumieniem oczekiwań przedsiębiorców.

Zasady weryfikacji

Konkurs prowadzony jest w trzech kategoriach: banki uniwersalne, banki spółdzielcze i małe banki lokalne, oddziały bankowe. W I etapie uczestnicy wypełniają prosty kwestionariusz, będący prezentacją banku. Te podmioty, których prezentacje zostaną pozytywnie ocenione przez Zespół Audytorów Jakości, przejdą dalej.

W II etapie zostanie przeprowadzone badanie jakości usług i oferty przez tzw. tajemniczych klientów. Sprawdzą oni m.in. decyzyjność oddziału, szybkość reakcji na zapytanie klienta, elastyczność w dopasowaniu do potrzeb klienta, zrozumiałość przekazywanych informacji czy korzystność oferty wstępnej dla klientów z sektora MSP. Następnie uczestników czeka badanie zgodności procedur z faktycznymi wynikami uzyskanymi przez tajemniczego klienta. Ostatnim badaniem będzie analiza jakości promocji i informacji skierowanej do małych i średnich przedsiębiorstw. Audytorzy zbadają spójność komunikatów z materiałów promocyjno-informacyjnych banku z zakresem oferty i strategią banku w tym zakresie.

Korzyści dla banków i przedsiębiorców

Organizatorzy przygotują dla każdego z uczestników zakwalifikowanych do II etapu raport benchmarkingowy. Zawarta w raporcie ocena przedstawiona będzie w trzech wymiarach: badania systemu obsługi klienta MSP przez tajemniczych klientów, badania zgodności standardów, procedur i stosowanych praktyk zapewnienia jakości z faktyczną ich realizacją oraz badania spójności oferty z promocją i informacją skierowaną do MSP. Raport bedzie cennym źródłem informacji w zakresie konkurencyjności banku i stosowanych rozwiązań, wskaże, co się sprawdza, a co należy poprawić, by zyskać przychylność klientów z sektora MSP.

Laureaci konkursu, czyli banki, które pozytywnie przejdą dwuetapową weryfikację, otrzymają Godło Promocyjne „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości”. Uroczyste wręczenie godła i nagród odbędzie podczas Wielkiej Gali „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2016. Będzie to okazja dla Laureatów konkursu, by zaprezentować swoją strategię i ofertę szerokiemu gronu przedsiębiorców z sektora MSP i nawiązać nowe kontakty.

Organizatorem konkursu jest Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” przy Krajowej izbie Gospodarczej.

 

Więcej informacji na www.bankprzyjazny.pl

 

Kontakt dla mediów:

Agnieszka Ujma, PR

e-mail: pr@fairplay.pl

tel. 22 630 96 99

mob. +48 533 043 009

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Współpraca na rzecz finansowania małych i średnich firm Biuro prasowe
2019-01-17 | 16:08

Współpraca na rzecz finansowania małych i średnich firm

Alior Bank SA i Agencja Rozwoju Przemysłu SA podpisały porozumienie o współpracy mające na celu rozszerzenie dostępu przedsiębiorstw do finansowania. Współpraca ma dotyczyć
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2019-01-16 | 16:15

Niższe oprocentowanie to wyższa kwota pożyczki – nietypowa oferta Alior Banku

Alior Bank wprowadza nowy produkt o niestandardowym mechanizmie działania – Pożyczkę Nietypową. W ramach promocji, klienci decydujący się na wyższą kwotę finansowania mogą liczyć na niższe oprocentowanie, które w
Bankowość „Warto mieć coś na przyszłość” - nowa kampania Getin Banku
2019-01-14 | 14:00

„Warto mieć coś na przyszłość” - nowa kampania Getin Banku

W kampanii bank zachęca do oszczędzania „na przyszłość”. To piąta już odsłona kampanii zrealizowana w ramach platformy „Finanse na prostych zasadach”, bazującej na

Kalendarium

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.