Komunikaty PR

Sektor MSP kluczem do sukcesu banków

2017-02-09  |  14:00
Biuro prasowe

Trwa nowa – XVIII edycja konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości” skierowanego do sektora finansowego, a organizowanego przez Fundację „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Konkurs stawia na indywidualne podejście do klienta z sektora MSP, nowoczesność stosowanych rozwiązań, wiarygodność placówki i co najważniejsze merytoryczne przygotowanie jej pracowników. „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” ma już 17-letnią tradycję, którą organizator z dumą kontynuuje przy jednoczesnym wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań i zwiększonej puli korzyści dla jego uczestników. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie banki, które świadczą usługi z zakresu obsługi finansowej małych i średnich przedsiębiorstw.

Badania Tajemniczych Przedsiębiorców

W 2016 roku w ramach Konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” po raz pierwszy przeprowadzono porównawcze badanie jakości obsługi przedsiębiorców przy wykorzystaniu metody tajemniczych klientów. W badaniu uczestniczyło 13 banków: 2 duże banki komercyjne i 11 banków spółdzielczych – uczestników konkursu. Tajemniczy Przedsiębiorcy odwiedzali oddziały bankowe i sprawdzali różne aspekty obsługi przedsiębiorców w 120 oddziałach bankowych. Wyniki przekrojowe badań całej badanej zbiorowości zostały przedstawione w ramach cyklu artykułów w zakresie: budowy pierwszego wrażenia i wprowadzenia przedsiębiorcy do banku, bankowości transakcyjnej, kredytu inwestycyjnego i obrotowego, oceny satysfakcji klienta. Artykuły dostępne są na www.bankprzyjazny.pl. Badanie usług bankowych metodą tzw. tajemniczego klienta będzie kontynuowane w tegorocznej edycji konkursu. Pozwoli na usprawnienie systemu obsługi przedsiębiorców w bankach, w tym systemu transakcyjnego do obsługi przedsiębiorców oraz ulepszenie oferty bankowej w zakresie produktów dla przedsiębiorców, co przełoży się na dostępność usług finansowych.

Podnoszenie jakości obsługi klientów MSP

XVIII edycja prowadzona jest wg zmodyfikowanych i uproszczonych zasad oraz ze wzbogaconym pakietem korzyści, którym między innymi jest: Raport z analizy benchmarkingowej przygotowany na podstawie badań prowadzonych w ramach konkursu w palcówkach Banku przez tajemniczych klientów. W raporcie, który otrzyma każdy bank biorący udział w konkursie znajdzie się ocena ilościowa i jakościowa systemu obsługi klientów z sektora MSP przez tajemniczych klientów, a także zobrazowanie tych wyników na tle wyników innych banków. W ramach raportu bank otrzyma również ocenę promocji oraz informacji skierowanych do sektora MSP z sugestiami możliwych zmian. Raport pozwoli określić dystans do liderów i umożliwi bankowi jeszcze lepsze dopasowanie swojej oferty do potrzeb sektora MSP. Jak wynika z opinii ubiegłorocznych Laureatów konkursu raport stanowi doskonałą podstawę do dyskusji o podniesieniu jakości obsługi klientów MSP, planowaniu szkoleń dla pracowników oraz poprawie atrakcyjności akcji promocyjnych banku skierowanych do przedsiębiorców. Dzięki zmianom program „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” stał się przyjaźniejszy w zakresie procedury weryfikacyjnej, a dzięki dodatkowym korzyściom odpowiada na potrzeby i oczekiwania jego uczestników.

Pozostałe korzyści to:

  • uzyskanie Godła Promocyjnego Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości, będącego potwierdzeniem spełniania wysokich standardów jakości, co stanowi znaczącą wartość dodaną do oferty produktowej;
  • możliwość posługiwania się Godłem Promocyjnym w materiałach promocyjnychi handlowych Banku, na stronie internetowej i w korespondencji;
  • wzmocnienie wizerunku Banku i budowanie zaufania wśród obecnych i potencjalnych klientów, nie tylko z sektora MSP;
  • nawiązanie nowych kontaktów i możliwość zaprezentowania oferty oraz fachowych porad Laureatom programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.

 

Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” w swojej codziennej działalności bada kondycję polskich firm, problemy, na jakie napotykają, i możliwość ich rozwiązania. Badanie banków ma zwrócić uwagę sektora finansowego na kwestię dostępności usług bankowych i finansowania przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw, czyli sektora, który w Polsce rozwija się najszybciej.  Zamierzeniem organizatorów programu jest zainicjowanie współzawodnictwa zarówno pomiędzy bankami, jak i poszczególnymi oddziałami tych instytucji, opartego na zasadzie dobrej współpracy, prowadzącego w rezultacie do wzrostu rynku wsparcia finansowego MSP w Polsce.

Więcej informacji na www.bankprzyjazny.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2019-07-01 | 08:40

T-Mobile Usługi Bankowe przedłuża promocję dla nowych klientów

Jeszcze do 25 września br. nowi klienci T-Mobile Usługi Bankowe mogą założyć konto oszczędnościowe na bardzo atrakcyjnych warunkach. Przez pierwsze 92 dni oprocentowanie rachunku oszczędnościowego do 50 000 zł wyniesie 3% w skali roku.
Bankowość Zagraniczne zakupy kartą bez kosztów przewalutowania
2019-06-10 | 12:00

Zagraniczne zakupy kartą bez kosztów przewalutowania

Alior Bank udostępnił płatności zagraniczne kartą bez kosztów przewalutowania dla posiadaczy Konta Jakże Osobistego. Dzięki temu, klienci Alior Banku będą mogli za pomocą
Bankowość CHATBOT i LIVECHAT w serwisie internetowym Toyota Bank oraz Toyota Leasing
2019-06-06 | 10:00

CHATBOT i LIVECHAT w serwisie internetowym Toyota Bank oraz Toyota Leasing

W ramach projektu automatyzacji obsługi klienta, Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska wdrożyły w swoim serwisie internetowym usługę chatbota oraz livechat. Innowacyjne narzędzia typu

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Handel

Kolejny trudny sezon dla polskich sadowników. Ich problemy z pracownikami, pogodą i ukraińską konkurencją odczują kieszenie konsumentów

Rosyjskie embargo i brak możliwości eksportu na tamtejszy rynek, niedobór pracowników sezonowych, konkurencja ze strony producentów z Ukrainy i nierówne relacje z przemysłem przetwórczym to w tej chwili największe bolączki polskich sadowników – ocenia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Jak podkreśla, bez właściwych rozwiązań nie będzie możliwe utrzymanie wskaźników produkcji i eksportu z poprzednich lat, a branża przegra z zagraniczną konkurencją. Zwłaszcza że polskich sadowników nie rozpieszcza ostatnio także pogoda: niekorzystne warunki spowodowały, że zbiory wszystkich gatunków owoców będą w tym roku 30 do nawet 50 proc. niższe. To z kolei odczują kieszenie konsumentów.

Konsument

TikTok nowym narzędziem dla promocji młodych twórców i marek. Młodzi ludzie stają się odporni na tradycyjne reklamy

Influencer marketing to jeden z najszybciej rosnących segmentów cyfrowego marketingu. Wykorzystanie do promocji znanych blogerów i vlogerów pozwala szybko zdobywać nowych klientów i docierać do bardzo szerokiej grupy odbiorców, zwłaszcza młodych. Warunkiem skutecznego influencer marketingu jest jednak odpowiedni dobór twórców do kampanii i ich wiarygodność. Łączeniu marek i influencerów służy projekt FOLLOVERS, który jest efektem współpracy mediowego giganta Viacom i grupy BrandBuddies, z którą współpracuje ponad 750 marek. Do promocji będzie wykorzystywał TikToka i Instagrama, które stają się coraz popularniejszymi platformami.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Prawo

Za kilka lat inwestycje będą zamierać z powodu sytuacji na rynku pracy. Inwestorzy nie będą mieli wykonawców o odpowiednich kompetencjach

Na polskim rynku pracy już brakuje kilku milionów pracowników, inni z kolei narzekają na brak zatrudnienia. Wynika to z jednej strony z niedopasowania umiejętności pracowników i potrzeb pracodawców, z drugiej z sytuacji demograficznej oraz niskiej aktywności zawodowej Polaków. Zdaniem eksperta rynku pracy z Konfederacji Lewiatan potrzebna jest zachęcająca do podejmowania pracy polityka, dostosowanie programów kształcenia do wymagań rynku i odpowiedzialna polityka migracyjna.

IFA 2019 Berlin

Handel

Sklepy będą w stanie dostarczać produkty poniżej 24 h. Stanie się to możliwe dzięki technologii zdalnej identyfikacji przedmiotów

W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID pozwala skutecznie zarządzać zapasami produktów, trafiać z reklamami do konsumentów, ograniczyć kradzieże w sklepach, a także znacznie skrócić czas dostawy zamówionych towarów.

Złote Spinacze 2019