Komunikaty PR

Ruszyła rekrutacja do V edycji programu Mentors4Starters!

2018-03-29  |  12:35
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 2.73 MB )

Ruszyła rekrutacja do V edycji Mentors4Starters.
Programu dla osób, które chcą się rozwijać pod okiem ludzi sukcesu


W połowie marca ruszyła V edycja programu Mentors4Starters, który w gronie Mentorów skupia wybitne autorytety ze świata m.in. biznesu, mediów i NGO. M4S jest dynamicznie rozwijającą się inicjatywą doradczo-rozwojową realizowaną przez Fundację Mentors4Starters, której partnerem strategicznym jest Polska Rada Biznesu.

Program Mentors4Starters jest skierowany do młodych osób (w wieku 25-35 l.), które pragną rozwijać swoją karierę zawodową i mają predyspozycje bycia przyszłymi liderami. Mentors4Starters realizowany jest pro publico bono, a jego celem jest rozwijanie potencjału uczestników poprzez przybliżenie im specyfiki wymarzonej branży oraz mentoring w zakresie rozwoju kariery.

Każdego roku liczba kandydatów kilkunastokrotnie przekracza liczbę miejsc. Jak zatem zostać mentee Andrzeja Klesyka, wieloletniego prezesa zarządu PZU albo Alicji Kornasiewicz, dyrektor zarządzającej amerykańskiego banku inwestycyjnego Morgan Stanley?

„To nie jest konkurs świadectw. Podczas rekrutacji bierzemy pod uwagę konkretne wyzwania, przed którymi stoi młody człowiek, wartości, które wyznaje oraz jego dotychczasowe zaangażowanie w działania pro bono” – wyjaśnia Krzysztof Jakubowski, współzałożyciel i Przewodniczący Rady Fundacji.

Projekt zapewnia uczestnikom indywidualną współpracę z czołowymi przedstawicielami biznesu i ukazuje praktyczny aspekt ich działań, wypełniając niszę systemu edukacji.

Podczas kilku spotkań z Mentorem – osobą doświadczoną i znającą realia branży, starannie wybrani (w trzyetapowej rekrutacji) uczestnicy pracują nad własnymi projektami, rozwojem swojej firmy czy budowaniem ścieżki kariery korporacyjnej.

„Udział w M4S pomógł mi podjąć najważniejszą decyzję dotyczącą mojej kariery zawodowej i utwierdził w przekonaniu, że obrana droga jest właściwa. Dziś polecam program każdemu, a sama być może powrócę do niego za jakiś czas na innym etapie życiowym” – mówi Ola Józefowicz, uczestniczka III edycji M4S, mentee Roberta Mielżyńskiego, dzisiaj właścicielka własnego winebaru w Łodzi.

Efektem współpracy są nowe przedsięwzięcia, zmiany branży oraz kierunku rozwoju, a także konkretne działania podejmowane przez mentees, które przekładają się na szybszy rozwój kariery.

Już po raz piąty mentorem w programie jest prezes zarządu Grupy ITI, Wojciech Kostrzewa. Zapytany o wartość wynikającą z relacji mentoringowej przekonuje: „Program Mentors4Starters stwarza unikalną platformę spotkań młodych ludzi, którzy dopiero niedawno rozpoczęli swoją zawodową karierę z doświadczonymi przedsiębiorcami i managerami, gwiazdami telewizji i promotorami sztuki. Możliwość prowadzenia otwartej dyskusji z mentee jest również dla mnie jako dla mentora cennym doświadczeniem. To taki dialog międzypokoleniowy bez korporacyjnych czy rodzinnych ograniczeń, który wzbogaca obie strony, a którego nie można nabyć za żadne pieniądze na otwartym rynku.”  

Podobnego zdania jest mentor Szymon Midera, prezes zarządu i współwłaściciel Shumee SA: „Dla mnie mentoring jest inspirujący i działa w dwie strony. To ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na kluczowe pytania: skąd przychodzę, kim jestem i dokąd zmierzam? Mentoring pozwala zatrzymać się na chwilę, pomyśleć i zaplanować kolejne kroki rozwoju zawodowego i osobistego.”

Podczas czterech edycji program zgromadził ponad trzydzieścioro mentorów i niemal setkę mentees, którzy regularnie spotykają się na wydarzeniach organizowanych przez Fundację, mentorów oraz samych uczestników.

„Na początku tworzenia programu byliśmy głównie skupieni na przygotowaniu samego procesu, ale z czasem zrozumieliśmy, jak wielką wartość ma również społeczność, do której każdego roku dołączają nowe osoby. Mentees wzajemnie się inspirują, inicjują projekty, zakładają NGO i start-up’y” – dodaje Maja Isakiewicz, członkini zarządu Fundacji.

Rekrutacja do V edycji rozpoczęła się 15 marca 2018 r. Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie Fundacji: www.mentors4starters.pl. Zgłoszenia przyjmowane są do 8 kwietnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lafarge wspiera szkolnictwo zawodowe Biuro prasowe
2018-12-11 | 14:30

Lafarge wspiera szkolnictwo zawodowe

Kształcenie zawodowe na najwyższym poziomie to zadanie dla szkół. Jednak, aby było ono pełne i oferowało szereg zajęć praktycznych potrzebują one wsparcia firm z branży. Dlatego
Edukacja Nie uczmy się na własnych błędach. – Korzystajmy z wiedzy profesjonalistów.
2018-12-11 | 10:25

Nie uczmy się na własnych błędach. – Korzystajmy z wiedzy profesjonalistów.

W listopadzie 2018 roku nastąpiła oficjalna inauguracja Studium Menedżer Contact Center – projektu edukacyjnego Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB i Wydziału Zarządzania UW. W
Edukacja Kodowanie kluczową umiejętnością przyszłości, uczą się go już najmłodsze dzieci
2018-12-06 | 14:00

Kodowanie kluczową umiejętnością przyszłości, uczą się go już najmłodsze dzieci

Już po raz czwarty firma Accenture angażuje się w globalną inicjatywę organizowaną przez Code.org – Godzina Kodowania – która ma na celu zainteresowanie dzieci nauką

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Nieruchomości

Polacy nie zapłacą więcej za prąd. Rekompensaty popłyną z nowego funduszu

Zapowiadane na przyszły rok podwyżki cen prądu nie będą odczuwalne dla gospodarstw domowych – wynika z projektu ustawy powstającej w Ministerstwie Energii. Działania osłonowe obejmą też mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Wzrost cen zostanie pokryty ze specjalnego Funduszu Efektywności Energetycznej i Rekompensat (FEER). Do jego wprowadzenia przygotowują się spółki energetyczne. – FEER pokazuje, że zarówno minister energii, jak i spółki energetyczne chcą być po prostu fair względem klientów – mówi Filip Grzegorczyk, prezes Tauron Polska Energia.

Gospodarka

Przedsiębiorstwa mają do odegrania coraz ważniejszą rolę w ochronie klimatu. Biznes istotnym uczestnikiem COP24

Szczyt klimatyczny COP24 w Katowicach potrwa do końca tygodnia. Obok polityków i ekspertów uczestniczą w nim przedstawiciele nauki i biznesu, którzy mają do odegrania istotną rolę w przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. Pokazuje to przykład 3M – na przestrzeni ostatnich 15 lat przedsiębiorstwo zredukowało emisję gazów cieplarnianych o 68 proc., a prawie 1/5 wolumenu energii konsumowanej przez firmę pochodzi dziś ze źródeł odnawialnych. Nowoczesny biznes musi obecnie uwzględniać ochronę środowiska i cele zrównoważonego rozwoju, a firmy tworzyć innowacje, które będą je wspierać.

Patronat Newserii

IT i technologie

W 2022 roku w domach może być nawet 500 urządzeń podłączonych do internetu. Inteligentne urządzenia monitorują dom czy dbają o jakość powietrza

Do 2021 roku do sieci będzie podłączonych już blisko 28 mld urządzeń. Z tego ponad połowę będą stanowić urządzenia internetu rzeczy, które będą się ze sobą komunikować bez udziału człowieka. Najwięcej tego maszyn znajduje obecnie zastosowanie w obszarach smart dom, wearables oraz RTV i AGD. Do 2022 roku w typowym gospodarstwie domowym może być już nawet 500 urządzeń podłączonych do sieci. Już teraz na rynku dostępne są smart telewizory, sprzęt audio czy lodówki, ale inteligentne mogą być też rolety czy okna, które reagują na jakość powietrza i aktualną pogodę.

Handel

Tegoroczne święta będą znacznie bogatsze. Polacy wydadzą na ich organizację prawie 24 mld zł

Średnie wydatki polskiej rodziny na tegoroczne obchody Bożego Narodzenia wzrosną wobec ubiegłorocznych o niemal 140 zł. Jeszcze wyższe będą w przypadku tych gospodarstw domowych, które zasilane są świadczeniem Rodzina 500 plus. O ile żywność Polacy zakupią głównie w dyskontach oraz hiper- i supermarketach, to po prezenty udadzą się raczej do sklepów internetowych. Zarówno przy zakupach, jak i porównywaniu ofert konsumenci coraz częściej korzystają ze smartfonów i aplikacji mobilnych.