Komunikaty PR

Ruszyła rekrutacja do V edycji programu Mentors4Starters!

2018-03-29  |  12:35
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 2.73 MB )

Ruszyła rekrutacja do V edycji Mentors4Starters.
Programu dla osób, które chcą się rozwijać pod okiem ludzi sukcesu


W połowie marca ruszyła V edycja programu Mentors4Starters, który w gronie Mentorów skupia wybitne autorytety ze świata m.in. biznesu, mediów i NGO. M4S jest dynamicznie rozwijającą się inicjatywą doradczo-rozwojową realizowaną przez Fundację Mentors4Starters, której partnerem strategicznym jest Polska Rada Biznesu.

Program Mentors4Starters jest skierowany do młodych osób (w wieku 25-35 l.), które pragną rozwijać swoją karierę zawodową i mają predyspozycje bycia przyszłymi liderami. Mentors4Starters realizowany jest pro publico bono, a jego celem jest rozwijanie potencjału uczestników poprzez przybliżenie im specyfiki wymarzonej branży oraz mentoring w zakresie rozwoju kariery.

Każdego roku liczba kandydatów kilkunastokrotnie przekracza liczbę miejsc. Jak zatem zostać mentee Andrzeja Klesyka, wieloletniego prezesa zarządu PZU albo Alicji Kornasiewicz, dyrektor zarządzającej amerykańskiego banku inwestycyjnego Morgan Stanley?

„To nie jest konkurs świadectw. Podczas rekrutacji bierzemy pod uwagę konkretne wyzwania, przed którymi stoi młody człowiek, wartości, które wyznaje oraz jego dotychczasowe zaangażowanie w działania pro bono” – wyjaśnia Krzysztof Jakubowski, współzałożyciel i Przewodniczący Rady Fundacji.

Projekt zapewnia uczestnikom indywidualną współpracę z czołowymi przedstawicielami biznesu i ukazuje praktyczny aspekt ich działań, wypełniając niszę systemu edukacji.

Podczas kilku spotkań z Mentorem – osobą doświadczoną i znającą realia branży, starannie wybrani (w trzyetapowej rekrutacji) uczestnicy pracują nad własnymi projektami, rozwojem swojej firmy czy budowaniem ścieżki kariery korporacyjnej.

„Udział w M4S pomógł mi podjąć najważniejszą decyzję dotyczącą mojej kariery zawodowej i utwierdził w przekonaniu, że obrana droga jest właściwa. Dziś polecam program każdemu, a sama być może powrócę do niego za jakiś czas na innym etapie życiowym” – mówi Ola Józefowicz, uczestniczka III edycji M4S, mentee Roberta Mielżyńskiego, dzisiaj właścicielka własnego winebaru w Łodzi.

Efektem współpracy są nowe przedsięwzięcia, zmiany branży oraz kierunku rozwoju, a także konkretne działania podejmowane przez mentees, które przekładają się na szybszy rozwój kariery.

Już po raz piąty mentorem w programie jest prezes zarządu Grupy ITI, Wojciech Kostrzewa. Zapytany o wartość wynikającą z relacji mentoringowej przekonuje: „Program Mentors4Starters stwarza unikalną platformę spotkań młodych ludzi, którzy dopiero niedawno rozpoczęli swoją zawodową karierę z doświadczonymi przedsiębiorcami i managerami, gwiazdami telewizji i promotorami sztuki. Możliwość prowadzenia otwartej dyskusji z mentee jest również dla mnie jako dla mentora cennym doświadczeniem. To taki dialog międzypokoleniowy bez korporacyjnych czy rodzinnych ograniczeń, który wzbogaca obie strony, a którego nie można nabyć za żadne pieniądze na otwartym rynku.”  

Podobnego zdania jest mentor Szymon Midera, prezes zarządu i współwłaściciel Shumee SA: „Dla mnie mentoring jest inspirujący i działa w dwie strony. To ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na kluczowe pytania: skąd przychodzę, kim jestem i dokąd zmierzam? Mentoring pozwala zatrzymać się na chwilę, pomyśleć i zaplanować kolejne kroki rozwoju zawodowego i osobistego.”

Podczas czterech edycji program zgromadził ponad trzydzieścioro mentorów i niemal setkę mentees, którzy regularnie spotykają się na wydarzeniach organizowanych przez Fundację, mentorów oraz samych uczestników.

„Na początku tworzenia programu byliśmy głównie skupieni na przygotowaniu samego procesu, ale z czasem zrozumieliśmy, jak wielką wartość ma również społeczność, do której każdego roku dołączają nowe osoby. Mentees wzajemnie się inspirują, inicjują projekty, zakładają NGO i start-up’y” – dodaje Maja Isakiewicz, członkini zarządu Fundacji.

Rekrutacja do V edycji rozpoczęła się 15 marca 2018 r. Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie Fundacji: www.mentors4starters.pl. Zgłoszenia przyjmowane są do 8 kwietnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Globalna sieć prywatnych przedszkoli i szkół Maple Bear wchodzi na rynek łódzki Biuro prasowe
2019-04-18 | 13:55

Globalna sieć prywatnych przedszkoli i szkół Maple Bear wchodzi na rynek łódzki

Maple Bear – największa globalna sieć dwujęzycznych przedszkoli, szkół podstawowych i średnich, oferująca edukację w systemie kanadyjskim – wchodzi do Polski.
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2019-04-18 | 01:00

Immersja językowa, czyli jak przygotować się do matury w miesiąc

Media społecznościowe, portale internetowe czy seriale to największe „zjadacze” czasu współczesnych nastolatków. Jak można wykorzystać ich potencjał, przygotowując się do matury z języka obcego? Ostatnią
Edukacja Globalna sieć prywatnych przedszkoli i szkół Maple Bear wchodzi do Wrocławia
2019-04-17 | 18:05

Globalna sieć prywatnych przedszkoli i szkół Maple Bear wchodzi do Wrocławia

Maple Bear – największa globalna sieć dwujęzycznych przedszkoli, szkół podstawowych i średnich, oferująca edukację w systemie kanadyjskim – wchodzi do Polski. Wrocław

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.