Komunikaty PR

Ruszyła rekrutacja do V edycji programu Mentors4Starters!

2018-03-29  |  12:35
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 2.73 MB )

Ruszyła rekrutacja do V edycji Mentors4Starters.
Programu dla osób, które chcą się rozwijać pod okiem ludzi sukcesu


W połowie marca ruszyła V edycja programu Mentors4Starters, który w gronie Mentorów skupia wybitne autorytety ze świata m.in. biznesu, mediów i NGO. M4S jest dynamicznie rozwijającą się inicjatywą doradczo-rozwojową realizowaną przez Fundację Mentors4Starters, której partnerem strategicznym jest Polska Rada Biznesu.

Program Mentors4Starters jest skierowany do młodych osób (w wieku 25-35 l.), które pragną rozwijać swoją karierę zawodową i mają predyspozycje bycia przyszłymi liderami. Mentors4Starters realizowany jest pro publico bono, a jego celem jest rozwijanie potencjału uczestników poprzez przybliżenie im specyfiki wymarzonej branży oraz mentoring w zakresie rozwoju kariery.

Każdego roku liczba kandydatów kilkunastokrotnie przekracza liczbę miejsc. Jak zatem zostać mentee Andrzeja Klesyka, wieloletniego prezesa zarządu PZU albo Alicji Kornasiewicz, dyrektor zarządzającej amerykańskiego banku inwestycyjnego Morgan Stanley?

„To nie jest konkurs świadectw. Podczas rekrutacji bierzemy pod uwagę konkretne wyzwania, przed którymi stoi młody człowiek, wartości, które wyznaje oraz jego dotychczasowe zaangażowanie w działania pro bono” – wyjaśnia Krzysztof Jakubowski, współzałożyciel i Przewodniczący Rady Fundacji.

Projekt zapewnia uczestnikom indywidualną współpracę z czołowymi przedstawicielami biznesu i ukazuje praktyczny aspekt ich działań, wypełniając niszę systemu edukacji.

Podczas kilku spotkań z Mentorem – osobą doświadczoną i znającą realia branży, starannie wybrani (w trzyetapowej rekrutacji) uczestnicy pracują nad własnymi projektami, rozwojem swojej firmy czy budowaniem ścieżki kariery korporacyjnej.

„Udział w M4S pomógł mi podjąć najważniejszą decyzję dotyczącą mojej kariery zawodowej i utwierdził w przekonaniu, że obrana droga jest właściwa. Dziś polecam program każdemu, a sama być może powrócę do niego za jakiś czas na innym etapie życiowym” – mówi Ola Józefowicz, uczestniczka III edycji M4S, mentee Roberta Mielżyńskiego, dzisiaj właścicielka własnego winebaru w Łodzi.

Efektem współpracy są nowe przedsięwzięcia, zmiany branży oraz kierunku rozwoju, a także konkretne działania podejmowane przez mentees, które przekładają się na szybszy rozwój kariery.

Już po raz piąty mentorem w programie jest prezes zarządu Grupy ITI, Wojciech Kostrzewa. Zapytany o wartość wynikającą z relacji mentoringowej przekonuje: „Program Mentors4Starters stwarza unikalną platformę spotkań młodych ludzi, którzy dopiero niedawno rozpoczęli swoją zawodową karierę z doświadczonymi przedsiębiorcami i managerami, gwiazdami telewizji i promotorami sztuki. Możliwość prowadzenia otwartej dyskusji z mentee jest również dla mnie jako dla mentora cennym doświadczeniem. To taki dialog międzypokoleniowy bez korporacyjnych czy rodzinnych ograniczeń, który wzbogaca obie strony, a którego nie można nabyć za żadne pieniądze na otwartym rynku.”  

Podobnego zdania jest mentor Szymon Midera, prezes zarządu i współwłaściciel Shumee SA: „Dla mnie mentoring jest inspirujący i działa w dwie strony. To ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na kluczowe pytania: skąd przychodzę, kim jestem i dokąd zmierzam? Mentoring pozwala zatrzymać się na chwilę, pomyśleć i zaplanować kolejne kroki rozwoju zawodowego i osobistego.”

Podczas czterech edycji program zgromadził ponad trzydzieścioro mentorów i niemal setkę mentees, którzy regularnie spotykają się na wydarzeniach organizowanych przez Fundację, mentorów oraz samych uczestników.

„Na początku tworzenia programu byliśmy głównie skupieni na przygotowaniu samego procesu, ale z czasem zrozumieliśmy, jak wielką wartość ma również społeczność, do której każdego roku dołączają nowe osoby. Mentees wzajemnie się inspirują, inicjują projekty, zakładają NGO i start-up’y” – dodaje Maja Isakiewicz, członkini zarządu Fundacji.

Rekrutacja do V edycji rozpoczęła się 15 marca 2018 r. Formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie Fundacji: www.mentors4starters.pl. Zgłoszenia przyjmowane są do 8 kwietnia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja LIDL PARTNEREM STRATEGICZNYM ŚWIATOWEGO DNIA ŻYWNOŚCI 2018 Biuro prasowe
2018-10-15 | 17:15

LIDL PARTNEREM STRATEGICZNYM ŚWIATOWEGO DNIA ŻYWNOŚCI 2018

W najbliższy wtorek 16 października obchodzony będzie Światowy Dzień Żywności mający na celu zwrócenie szczególnej uwagi na zjawisko głodu i niedożywienia na świecie.
Edukacja Plej dołącza do programu „Staże wysokiej jakości w PJATK”
2018-10-15 | 11:55

Plej dołącza do programu „Staże wysokiej jakości w PJATK”

Eksperci z Plej będą się dzielić swoim doświadczeniem ze studentami rozpoczynającymi przygodę z rynkiem pracy. W październiku do agencji dołącza pierwsza studentka z PJATK.
Edukacja Przybywa inicjatyw, które wspierają rozwój kobiet i dziewczynek
2018-10-12 | 09:00

Przybywa inicjatyw, które wspierają rozwój kobiet i dziewczynek

2% - taki odsetek wśród wszystkich dotychczasowych laureatów Nagrody Nobla z chemii i fizyki stanowią kobiety. Wiele jednak wskazuje na to, że wkrótce te proporcje zaczną

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

Handel

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

Firma

Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.