Komunikaty PR

Samorządy oszczędzają miliony złotych na zakupie taniej energii

2014-12-10  |  15:58
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Myczko
Media Forum

Goraszewska
02-910 Warszawa
m.myczko|mediaforum.pl| |m.myczko|mediaforum.pl
(22) 842 16 10
mediaforum.pl

Konkurencja na rynku sprzedaży energii sprzyja oszczędnościom w sektorze publicznym. Pozwala im na stawianie restrykcyjnych wymagań w przetargach na zakup prądu lub paliwa gazowego. Najbardziej elastyczni sprzedawcy energii dostosowują się do warunków, oferując rozwiązania,  które pozwalają  samorządom obniżyć koszty energii nawet o 40 proc.

Najlepszym przykładem jest tutaj grupa zakupowa NORDA z Pomorza. Podpisana 26 listopada umowa  z dwoma sprzedawcami energii elektrycznej  - Energią dla Firm i Eneą - pozwoli w przyszłym roku Gdyni i samorządom partnerskim z całego Pomorza na oszczędności rzędu 9 mln zł - w tym ponad 8 mln na dostawę prądu do budynków, realizowaną przez Energię dla Firm. Grupowy zakup energii na Pomorzu jest jedną z pierwszych takich inicjatyw w Polsce. Inicjatorzy dają przykład na to, jak duże pieniądze może przynieść samorządom decyzja o zmianie sprzedawcy energii.

- Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym przez nas w sferze operacyjnej i produktowej, możemy zaproponować podmiotom administracji publicznej znaczne oszczędności – mówi  Piotr Ostaszewski, Prezes Energii dla Firm. - Nasze kolejne sukcesy dowodzą, że mniejszy sprzedawca energii elektrycznej może z powodzeniem walczyć o klienta z sektora publicznego.

Możliwości zwiększenia wartości wpływów budżetowych związanych z obniżeniem opłat za energię elektryczną, widzą nie tylko tak duże miasta, jak Gdynia, czy Szczecin. Pieniędzy w tym obszarze szukała również np. gmina Krasne, czy Radom. Ten ostatni na podpisanej w zeszłym roku umowie z Energią dla Firm zaoszczędzi ponad 7 mln zł przez 2 lata.

Dzięki wprowadzeniu regulacji zmierzających do uwolnienia rynku cen gazu w Polsce, rozszerzyło się spektrum możliwości ofertowych zarówno dla sprzedawców, jak i odbiorców niebieskiego paliwa. Większość jednostek budżetowych wiąże umowa z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem, które jest zarówno dostawcą jak i sprzedawcą gazu. W tym momencie obserwuje się stopniowe otwieranie instytucji publicznych na nowych dostawców paliwa gazowego.

- Decyzja URE o publicznej sprzedaży gazu ziemnego na giełdzie towarowej umożliwia stworzenie warunków konkurencji na tym rynku, której beneficjentem są również instytucje publiczne. Wzrastające ceny gazu powodują, że samorządy szukają alternatyw dla droższych dostawców – tłumaczy prezes Piotr Ostaszewski. –Naszymi klientami jest m. in. gmina Pszczyna, ale także samodzielne jednostki, jak Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, czy Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Liczymy, że dalsze zmiany na rynku gazu pozwolą nam uelastycznić portfel usług, dzięki czemu będziemy mogli wychodzić naprzeciw oczekiwaniom podmiotów administracji publicznej z jeszcze korzystniejszymi ofertami.

Sytuacja na rynku sprzedaży gazu jest niezwykle dynamiczna. Jak podaje Urząd Regulacji Energetyki, do końca III kw. 2014 r. odnotowano 2 011 zmian sprzedawcy gazu, podczas gdy do końca ub. roku było ich tylko 429. Coraz większą część klientów dokonujących zmiany sprzedawcy gazu stanowią tutaj instytucje publiczne. Przewiduje się, że ich liczba znacznie wzrośnie w przyszłym roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2019-11-14 | 09:45

WYNIKI FINANSOWE DB ENERGY SA ZA I KW. ROKU OBROTOWEGO 2019/2020

SKOKOWY WZROST PRZYCHODÓW, ZYSKI I MARŻE W GÓRĘ, W OFERTOWANIU PROJEKTY O WARTOŚCI OK. 40 MLN ZŁ I POTENCJAŁ ROZLICZANIA BIAŁYCH CERTYFIKATÓW, PERSPEKTYWY DALSZEGO ROZWOJU ZAGRANICĄ w tys.
Energetyka Ikano Bank: Promocyjny kredyt na fotowoltaikę w IKEA
2019-11-13 | 18:15

Ikano Bank: Promocyjny kredyt na fotowoltaikę w IKEA

Czy zastanawiałeś się nad zamontowaniem na swoim domu instalacji do pobierania energii słonecznej i przetwarzania jej w prąd? Teraz jest dobry czas na taką inwestycję, ponieważ w IKEA
Energetyka Ile można zaoszczędzić dzięki bateriom Li-Ion?
2019-10-30 | 10:45

Ile można zaoszczędzić dzięki bateriom Li-Ion?

Jeden z wiodących operatorów logistycznych w Europie zapowiedział, że do 2022 r. zmodernizuje liczącą 6 tys. wózków flotę intralogistyczną, całkowicie przechodząc na

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.