Komunikaty PR

Finanse Polaków w Internecie

2018-03-13  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Kuczyńska
Loando

Prosta 68
00-858 Warszawa
katarzyna.kuczynska|loando.pl| |katarzyna.kuczynska|loando.pl
503987119
www.loando.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.02 MB )

Liczne badania pokazują, że Polacy coraz bardziej przekonują się do fintechowych rozwiązań oferowanych online. Nie ma się czemu dziwić - żyjemy w pośpiechu, wiele spraw załatwiając właśnie przy pomocy Internetu i aplikacji mobilnych. Cenimy sobie wygodę, łatwość w dostępie oraz obsłudze oferowanych nam usług. Nie inaczej jest z finansami. Płatności, rozliczanie faktur, zaciąganie zobowiązań, bankowość – codziennie każdy z nas ma z tym styczność, dlatego też najwięksi gracze rynku finansowego konkurują, by sprostać stale rosnącym wymaganiom klientów.  Jaki stosunek do finansowych innowacji mają Polacy? Z jakich produktów korzystają najchętniej, a do których brak im jeszcze przekonania?

Co my wiemy o pieniądzach?

Wszystko ma swój początek w posiadanej wiedzy i świadomości na temat finansów i produktów z nimi związanych. Badanie banku Millenium „pokolenie Millenium w świecie finansów i nowych technologii, na tle generacji X i Z” wskazuje, że niespełna 90 proc. Polaków korzysta na co dzień z fintechów, nawet o tym nie wiedząc, a zaledwie 15,5 proc. respondentów skorzystało choć raz z tego typu rozwiązań. Wiele zależy również od chęci i przekonania się do coraz bardziej innowacyjnych produktów finansowych. Badanie przeprowadzone przez Satisface na zlecenie Blue Media wykazało, że jedynie 6 proc. respondentów byłoby skłonnych skorzystać z usług finansowych, oferowanych przez inne niż finansowe instytucje. Sceptycznie nastawione są w szczególności starsze pokolenia (aż 85 proc. respondentów w wieku 36-65 lat), które przyzwyczajone są do tradycyjnej bankowości.

„Nie próbując nowych produktów finansowych, nie jesteśmy w stanie ocenić, czy proponowane rozwiązania nie byłyby lepsze od dotychczasowych. Polaków - zwłaszcza starsze pokolenia – ciężko jest przekonać do zmian, a duży w tym udział ma nieświadomość na temat rynku finansowego, co w rezultacie skutkuje brakiem zaufania do instytucji innych, niż bankowe. Edukacja w tej kwestii stanowi klucz do wszelkich działań zarówno sektora finansowego jak i jego konsumentów. Szerząc wiedzę na ten temat, fintechy będą w stanie dostarczać klientom coraz to lepszych produktów, a klienci – wykorzystywać ich maksymalny potencjał.” – komentuje Martyna Długoszewska, ekspert ds. wizerunku Loando.pl. 

Od oddziału do Internetu

Usługi finansowe nie zwalniają tempa, stale się rozwijając. W zapomnienie odchodzą powoli oddziały bankowe czy pożyczkowe, miejsca ustępując rozwiązaniom mobilnym – a przynajmniej jeśli chodzi o obsługę podstawowych kwestii finansowych, takich jak pay-by-linki, przelewy czy polecenia zapłaty[1]. Obecnie z bankowości mobilnej przy obsłudze transakcji płatniczych korzysta już ponad 20 proc. klientów spośród blisko 8 milionów Polaków korzystających z bankowości online[2], natomiast według szacunków PwC, już za około 5 lat kanały online staną się  w Polsce głównym sposobem komunikacji na linii klient – instytucja finansowa.

Co z tymi zobowiązaniami?

O pożyczkach online mówi się coraz częściej, toteż zainteresowanie nimi stale rośnie. Są one atrakcyjną opcją dla osób, które cenią sobie wygodne, szybkie rozwiązania przy minimum formalności. Już teraz szacuje się, że około 30 proc. pożyczek online zaciąganych jest przez smartfona, a znaczną część pożyczkobiorców (37 proc.) stanowią osoby w grupie wiekowej od 20 do 30 lat. W aspekcie pożyczania edukacja również stanowi bardzo ważną kwestię. Znajomość praw przysługujących konsumentowi w momencie zaciągania zobowiązania powinna być podstawą edukacji finansowej. A ta – pozostawia wiele do życzenia, bowiem badanie zrealizowane przez Wongę pokazuje, że wciąż ponad 25 proc. Polaków nie zdaje sobie sprawy, jakie informacje powinny zostać mu udzielone przed przyznaniem finansowania. Ponadto, aż 13 proc. respondentów uważa, że po przyznaniu kredytu nie przysługują mu żadne prawa.

 


[1] Badanie Profi Credit Polska

[2] http://prnews.pl/raporty/raport-prnewspl-rynek-bankowosci-mobilnej-iv-kw-2016-6553798.html

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Więcej zgłoszeń, mniejszy budżet – wyniki ostatniego rozdania Fazy 1 SMEI Biuro prasowe
2018-08-16 | 01:00

Więcej zgłoszeń, mniejszy budżet – wyniki ostatniego rozdania Fazy 1 SMEI

W majowym rozdaniu Fazy 1 europejskie firmy złożyły 2149 wniosków, czyli o około 150 więcej niż w poprzednim rozdaniu w lutym. Niższy budżet w wysokości 11,95 mln euro (czyli o 700
Finanse Grupa AFORTI kupuje spółkę windykacyjną LifeBelt
2018-08-14 | 10:00

Grupa AFORTI kupuje spółkę windykacyjną LifeBelt

Grupa AFORTI kupuje spółkę windykacyjną LifeBelt   Grupa AFORTI – holding finansowy świadczący usługi pożyczkowe, windykacyjne i faktoringowe dla mikro, małych i
Finanse Razem (finansowo) raźniej
2018-08-14 | 09:10

Razem (finansowo) raźniej

Polacy chcą czuć się bezpiecznie, również w obszarze finansowym. Dlatego coraz częściej rozmawiają z partnerem lub partnerką o domowym budżecie i wspólnie nim zarządzają.

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronat Newserii

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Motoryzacja

Podkarpackie chce przyciągać kolejnych inwestorów. Region stawia na innowacyjne i dobrze płatne miejsca pracy

Podkarpackie, które już w tej chwili plasuje się w gronie krajowych liderów innowacyjności, chce przyciągać kolejnych inwestorów i tworzyć dobrze płatne miejsca pracy. Jednymi z najbardziej perspektywicznych branż są motoryzacja oraz informatyka, w tym przyszłościowy sektor gamingowy. Obok lotnictwa i jakości życia należą one do inteligentnych specjalizacji regionu.

Praca

Polska drugim po Rosji zarobkowym krajem najchętniej wybieranym przez Ukraińców. Średnio spędzają u nas 3–4 miesiące

Obywatele Ukrainy pracują w Polsce średnio trzy, cztery miesiące, ale jest to bardzo intensywny czas. Jak wynika z badań Grupy Progres, w ubiegłym roku liczba godzin roboczych pracownika tymczasowego z Ukrainy wynosiła w tym okresie 533, czyli o 177 więcej niż w przypadku pracowników z Polski. Najbardziej aktywni zawodowo są Ukraińcy w wieku 31–40 lat. Polska jest drugim – po Rosji – krajem, w którym chcą pracować nasi wschodni sąsiedzi.

Media i PR

Technologia wypiera sondaże. Polscy naukowcy dzięki zaawansowanej analizie danych mogą dokładniej prognozować wyniki wyborów

Badacze z Uniwersytetu Warszawskiego wykorzystują zaawansowaną analizę danych do prognozowania wyników wyborów, nastrojów społecznych czy trendów gospodarczych. W tym celu wyszukują i przetwarzają ogólnodostępne artykuły, wpisy na blogach i forach, a dzięki dużo większej próbie badawczej uzyskiwane przez nich wyniki są dokładniejsze nawet od oficjalnych sondaży czy prognoz. Ta metoda może również znaleźć zastosowanie w biznesie, m.in. do prognozowania rozwoju trendów technologicznych czy branż, w które warto inwestować.

XXVIII Forum Ekonomiczne 2018

Handel

Co czwarty Polak kupuje ekologiczne kosmetyki. To efekt coraz silniejszego trendu slow life

Brak parabenów, silikonów, detergentów, surowców z roślin genetycznie modyfikowanych i sztucznych barwników sprawia, że ekokosmetyki zyskują coraz większe uznanie konsumentów. Sięga po nie 25 proc. klientów, częściej kobiety – blisko 40 proc. Kosmetyki naturalne stanowią kilka procent rynku kosmetycznego w Polsce, jednak ze względu na silny trend slow life ich sprzedaż stale rośnie. Choć do Europy Zachodniej sporo nam jeszcze brakuje, to patrząc na ilość ekologicznych targów czy restauracji wege, szybko będziemy ją gonić – podkreślają eksperci.