Komunikaty PR

Budvar Centrum. Sukces podyktowany technologią

2017-03-09  |  14:00
Biuro prasowe

Polscy producenci są cenionym partnerem nie tylko nad Wisłą, ale także za rynkach zagranicznych. Odnoszone sukcesy są dowodem na to, że inwestycja w najnowsze technologie to milowy krok dla przedsiębiorstwa. Firma Budvar, producent stolarki otworowej, jest doskonałym przykładem na to, że innowacyjne rozwiązania i produkty otwierają drzwi do międzynarodowego sukcesu.

Zduńskowolski producent okien i drzwi dysponuje obecnie jedną z najnowocześniejszych  i najbardziej zautomatyzowanych fabryk okien w Polsce. To również ceniony pracodawca na rynku lokalnym jak i ogólnopolskim, który w samej centrali zatrudnia ponad 350 osób, a ponad 740 wysoko wykwalifikowanych specjalistów jest w stałej współpracy. Polski producent w tym roku obchodzi 25 lat swojej działalności.

Bogata historia

Rok 1992. W Zduńskiej Woli, niewielkim mieście w obecnym województwie łódzkim, powstaje mały punkt dystrybucji. Zakłada go obecny Prezes Zarządu, Marek Trzciński. Przez niespełna 4 lata od momentu pierwszego sprzedanego produktu, firma przekształca się w spółkę akcyjną Budvar Centrum i otwiera sieć ponad 100 punktów zajmujących się dystrybucją okien. - W czasach, w których polska gospodarka dopiero stawiała pierwsze kroki na tzw. wolnym rynku, rozwój na taką skalę można nazwać sukcesem. Wiele firm próbowało zmierzyć się z nowymi zasadami i walka ta kończyła się z różnym skutkiem. – komentuje Marek Trzciński, Prezes Zarządu Budvar Centrum. 1997 rok przynosi kolejne zmiany – powstaje nowoczesna fabryka, w której rozpoczyna się produkcja okien PVC. 4 lata później na linii produkcyjnej debiutuje kolejny produkt – od tego momentu rusza produkcja okien z aluminium. Rozwój rynku, rosnący popyt i coraz większe zainteresowanie ze strony klientów sprawiają, że w 2007 roku do portfolio produktowego dołączają okna drewniane. To kolejny milowy krok w rozwoju firmy, gdyż linia produkcyjna okazuje się być jedną z najnowocześniejszych w Polsce. Niemalże 10 lat od momentu powstania Budvar Centrum, rozpoczyna się wielka ekspansja na rynki zagraniczne, m.in. rynek francuski, belgijski, niemiecki, szwajcarski. 2012 rok to wprowadzenie do oferty innowacyjnych profili okiennych wykonanych w technologii Titanium Technology. Kierując swoją ofertę do najbardziej wymagających klientów, firma Budvar inwestuje w innowacyjne rozwiązania – w 2014 roku rozpoczyna się produkcja okien z niewidocznymi zgrzewami. Niespełna rok później portfolio produktowe zostaje wzbogacone o imponującą liczbę nowych pozycji: okna T-Passive Plus, Classic, Forte, Slim, InDoor/OutDoor. Nowoczesność i innowacja to najważniejsze wartości dla zduńskowolskiego producenta, zatem w 2016 roku w ofercie pojawia się system przesuwny T-Slide oraz system okienny T-Energy. Priorytetem dla firmy jest najwyższa jakość i zdrowie klientów, dlatego też w produktach Budvaru nie stosuje się ołowiu, co potwierdza odpowiedni certyfikat.

Sekret sukcesu - innowacyjne technologie

Kluczem do sukcesu firmy Budvar jest technologia. Począwszy od jednej z najnowocześniejszych i najbardziej zautomatyzowanych linii produkcyjnych w Polsce, poprzez innowacyjne rozwiązania, które stosowane są w produktach. Fakt ten poparty jest nie tylko zadowoleniem klientów, ale licznymi certyfikatami – już w marcu 1997 roku Budvar Centrum otrzymał akredytowany certyfikat jakości zgodny z wymaganiami ISO 9001:2000. Kolejnym dowodem potwierdzającym dbałość o detale jest wydawany przez niemiecki instytut SKZ – TeConA GmbH, certyfikat potwierdzający klasę S – świadczący o wysokiej odporności na ciężkie warunki atmosferyczne oraz promieniowanie słoneczne. Tym samym Budvar został jedyną firmą w naszej części Europy mogącą pochwalić się takim dokumentem, świadczącym o najwyższej jakości jego produktów. Okna oraz drzwi, które można znaleźć w portfolio produktowym producenta, nie posiadają również w swoim składzie domieszek ołowiu, kadmu ani związków innych metali ciężkich.

Chcąc odpowiadać na potrzeby najbardziej wymagających klientów, firma zdecydowała się na zastosowanie trzeciej, dodatkowej uszczelki w oknach. Dzięki temu znacznie podniesiono parametry izolacyjności cieplnej oraz akustycznej. Producent nie zapomina również o niezwykle ważnych walorach estetycznych. Nowoczesna technologia pozwoliła na uzyskanie niemalże niewidocznych zgrzewów. Łączenie jest nie tylko idealnie równe, ale także znacznie bardziej wytrzymałe. Jeżeli dodamy do tego szeroką paletę barw, ukryte zawiasy, które nie tylko pełnią aspekty funkcjonalne, ale i estetyczne, otrzymujemy produkt niemalże doskonały.

Eksportowe wyzwania i dalsze plany – Europa to nie koniec

Wielka ekspansja na rynki zagraniczne, którą firma rozpoczęła w 2011 roku, była podyktowana potrzebą znalezienia nowych rynków zbytu dla oferowanych produktów. Polskie firmy zaczęły odnotowywać znaczny spadek obrotów spowodowany załamaniem się sprzedaży i pojawieniem się kolejnych marek konkurencyjnych. – Wizja ekspansji na rynki zagraniczne towarzyszyła mi od zawsze. Już w pierwszych latach, kiedy zdobywaliśmy kolejnych zadowolonych klientów, a nasze portfolio produktowe dynamicznie się poszerzało, widziałem Budvar jako znakomitego partnera nie tylko na polskim, rodzimym rynku. 2011 rok okazał się być dla nas przełomowy. Okna ze zduńskowolskiej fabryki pojawiły się najpierw na Węgrzech, Czechach i Słowacji, aby później na stałe zadomowić się też na rynku niemieckim, francuskim, włoskim, szwajcarskim, islandzkim oraz belgijskim. Dziś jest to łącznie aż 9 krajów, w których produkty Budvaru są stale dostępne. Sukces ten spowodował, że zaczęliśmy myśleć jeszcze szerzej. Nasze plany znacznie wybiegają poza wymiar rynku europejskiego – w niedalekiej przyszłości chcemy być również obecni w USA, Nowej Zelandii oraz Szwecji  – mówi Marek Trzciński, Prezes Zarządu Budvar Centrum.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak zadbać o etykę w firmie? Biuro prasowe
2019-01-21 | 01:00

Jak zadbać o etykę w firmie?

Zdecydowana większość prezesów, menedżerów, a także szeregowych pracowników dba o to, by w swoich działaniach przestrzegać prawa, a przynajmniej nie naruszać go w
Firma Kierujesz samochodem służbowym? Pracodawca oceni Twój styl jazdy
2019-01-18 | 11:00

Kierujesz samochodem służbowym? Pracodawca oceni Twój styl jazdy

Firmy stawiają na bezpieczeństwo kierowców samochodów służbowych. Czy wiesz, że informacje zebrane z systemu telematycznego umożliwiają przedsiębiorcom identyfikację
Firma Czwarta Gazela Biznesu dla ANG Spółdzielni
2019-01-17 | 01:00

Czwarta Gazela Biznesu dla ANG Spółdzielni

ANG Spółdzielnia po raz kolejny została wyróżniona w prestiżowym rankingu Gazele Biznesu. Dzięki dobrym wynikom finansowym, Spółdzielnia czwarty raz z rzędu znalazła

Kalendarium

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.