Komunikaty PR

Euler Hermes – Plebiscyt Złoty Płatnik 2014

2015-09-21  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Niewrzędowski
Talking Heads

Jeżewskiego 5F/34
02-796 Warszawa
artur.niewrzedowski|thpr.pl| |artur.niewrzedowski|thpr.pl
509433874
www.thpr.pl
Do pobrania Komunikat ( 0 MB )


Euler Hermes – światowy lider w ubezpieczeniu należności przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik Moralności Płatniczej (PMI) > 80 punktów, Rating > CCC, brak aktywnych windykacji). Aż 84 proc. Złotych Płatników pochodzi z branży produkcyjnej, handlowej oraz budowlanej. Otrzymanie certyfikatu jest rzetelnym potwierdzeniem tego, iż laureaci to kontrahenci godni polecenia, których zachowania biznesowe zostały zweryfikowane i wyróżniają się na tle konkurencji.

Proces weryfikacji w Plebiscycie Złoty Płatnik 2014 został przygotowany na podstawie Programu Analiz Należności, prowadzonego przez Euler Hermes od 2003 roku. Jest to największa baza danych o doświadczeniach płatniczych w Polsce. Stanowi ona wiarygodne informacje o rzeczywistej strukturze przeterminowań portfela należności, które raportowane są w cyklu miesięcznym przez uczestników Programu, do którego należą kluczowe firmy z wielu branż.
Otrzymanie certyfikatu Złoty Płatnik, wiąże się ze spełnieniem jednocześnie wszystkich następujących kryteriów:
x    Wskaźnik Moralności Płatniczej (PMI) powyżej 80 punktów, 
x    Rating na poziomie powyżej CCC,
x    Brak aktywnych windykacji. 
84 proc. Firm, które otrzymały Certyfikat Złoty Płatnik 2014, działa w następujących branżach : branży produkcyjnej (37 proc.), handlowej (hurt: 28 proc., detal: 7 proc) oraz budowlanej (12 proc.). 
  
Wyniki wskazują, iż laureaci z tych branż zachowali w 2014 roku najwyższe standardy dyscypliny płatniczej, jednocześnie spełniając wszystkie rygorystyczne kryteria procesu weryfikacyjnego Plebiscytu.
Branża produkcyjna

Aż 37 proc. firm nagrodzonych Certyfikatem Złoty Płatnik 2014 stanowią przedsiębiorstwa produkcyjne. Zachowanie wysokiego Wskaźnika Moralności Płatniczej jest niezbędne przy realizacji kluczowych działań spółek z tego sektora. Opóźnienia w płatnościach mogłyby powodować opóźnienia w dostawie surowców i półproduktów, co poskutkowałoby koniecznością wstrzymania produkcji. Wzrost popytu wewnętrznego i utrzymujący się rozwój eksportu w ubiegłym roku, wpłynęły pozytywnie na obniżenie poziomu zapasów, przy utrzymaniu relatywnie wysokiego poziomu produkcji. W takiej sytuacji szczególnie liczy się umiejętne zarządzanie gospodarką magazynową, w tym umiejętna optymalizacja procesów zakupowych.

Wysoki udział producentów konstrukcji i wyrobów metalowych, jak również wyrobów z tworzyw sztucznych wśród nagrodzonych firm Certyfikatem Złoty Płatnik 2014, potwierdza dalsze umacnianie procesów inwestycyjnych w Polsce. Również branża produkująca meble (ostatni etap inwestycji), rozwija się bardzo dynamicznie – m.in. dzięki nieustannie rosnącemu zainteresowaniu wśród zagranicznych odbiorców (wzrost eksportu). W podobnej sytuacji są także wyroby budowlane z betonu - osiągając solidny wynik, wskazują na rozwój branży budowlanej i dojrzałość tego rynku. Relacje pomiędzy dostawcami, a producentami są bardzo mocno rozwinięte i sformalizowane. Dostawy odbywają się zazwyczaj na podstawie długoterminowych kontraktów i harmonogramów, tym samym pozytywnie wpływając na zachowania płatnicze podmiotów tego sektora.

35 proc. firm nagrodzonych Certyfikatem Złoty Płatnik 2014 to przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą. W tym sprzedaż hurtowa stanowi większość (28 proc.) portfela wszystkich nagrodzonych, podczas gdy sprzedaż detaliczna to 7 proc. Wśród nagrodzonych najwięcej jest hurtowni drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego.
Inną liczną grupę pod względem ilości nagrodzonych z tego sektora gospodarki stanowią sklepy z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych. 

Branża budowlana

Grupę 12 proc. Laureatów, którzy otrzymali Certyfikat Złoty Płatnik 2014 stanowią natomiast przedsiębiorstwa budowlane. Wśród nich prawie połowa to firmy zajmujące się robotami budowlanymi związanymi ze wznoszeniem budynków, plasując się tym samym na pierwszej pozycji w tabeli. Branża budowlana jest świetnym „papierkiem lakmusowym” poziomu inwestycji w kraju. Produkcja budowlano-montażowa w okresie 2014 r. osiągnęła wzrost o 3,6 proc. r/r. W grudniu 2014 r. wzrost sięgnął 5,0 proc. Firmy budowlano-montażowe po głębokim spadku rzędu 12 proc. w roku 2013, radziły sobie zdecydowanie lepiej na rynku. Kolejną grupą, która płaci terminowo w branży budowlanej są wykonawcy instalacji (elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych). Świadczy to o poprawie sytuacji w branży, której słaba kondycja utrzymywała się od połowy 2012 roku.


Plebiscyt Złoty Płatnik organizowany przez Euler Hermes ma na celu promocję firm spełniających kluczowe kryteria, związane z moralnością płatniczą w swojej działalności biznesowej. Certyfikat daje wszystkim uczestnikom rynku możliwość identyfikacji solidnych płatników. Euler Hermes bierze w ten sposób czynny udział w procesie „porządkowania” rynku oraz promuje pozytywne zachowania płatnicze, jednocześnie zmniejszając ryzyko wystąpienia niepożądanych zdarzeń w relacjach B2B.

- Spośród badanych przez nas firm, zaledwie co 20 udało się zachować ponadprzeciętny Wskaźnik Moralności Płatniczej, na poziomie wyższym niż 80 punktów. Pokazuje to jednoznacznie, jak wysoko umieściliśmy poprzeczkę i jak prestiżowy jest nasz Plebiscyt. Już teraz mogę śmiało powiedzieć, że projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach – mówi Michał Modrzejewski, Dyrektor Analiz Branżowych w Euler Hermes. 


Szczegółowe informacje o projekcie Złoty Płatnik:
strona: www.zlotyplatnik.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak zarządzać siecią partnerską, aby zwiększyć sprzedaż? Biuro prasowe
2019-11-14 | 12:00

Jak zarządzać siecią partnerską, aby zwiększyć sprzedaż?

O sukcesie sieci partnerskiej decyduje sprawna współpraca i komunikacja. Jednak większość stosowanych narzędzi do zarządzania partnerami, jak CRM-y i Excel, nie jest w stanie
Firma WAWEL kolejny raz z tytułem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2019
2019-11-14 | 10:20

WAWEL kolejny raz z tytułem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2019

Prestiżowa nagroda Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2019 trafiła po raz kolejny do firmy Wawel. Tym samym, pozostając wśród laureatów programu, marka umocniła miano
Firma Dziś 300, jutro 330 – KiK podwyższa poprzeczkę
2019-11-13 | 14:00

Dziś 300, jutro 330 – KiK podwyższa poprzeczkę

KiK głośno komunikował strategię rozwoju na 2019 rok. Od wielu miesięcy wiadomo było, że w kontekście tegorocznych planów marka celuje w liczbę 300 sklepów. Na ostatnim

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.