Komunikaty PR

Firmowy muffin zamiast długopisu. Jak promować swój biznes za pomocą słodkości?

2017-09-29  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Zielińska
Good One PR

ul. Erazma Ciołka 10 lok. 220
01-402 Warszawa
katarzyna.zielinska|goodonepr.pl| |katarzyna.zielinska|goodonepr.pl
796 996 267
www.goodonepr.pl

Targi, spotkania z ważnymi partnerami biznesowymi, wydarzenia wewnątrz firmy. Podczas takich okazji przedsiębiorstwa bardzo chętnie korzystają z gadżetów reklamowych. Jednak coraz częściej zamiast długopisów, notatników czy pendrive’ów w tym celu wykorzystują… muffiny i torty z logo firmy. W jaki sposób słodkości pomagają promować własny biznes?

Stosowanie przez firmy gadżetów reklamowych to już standard – ich skuteczność jako nośnika reklamy w badaniu Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych potwierdziło ponad 70 proc. respondentów. W dzisiejszych czasach, żeby zrobić wrażenie na klientach, partnerach biznesowych, jak i pracownikach, nie wystarczy już posiadanie najpopularniejszych gadżetów firmowych. Jak się okazuje, skutecznym sposobem na osiągnięcie tego celu może być współpraca z pracownią cukierniczą. Muffiny, torty oraz candy bary ze słodkościami zawierającymi np. logo danej firmy są coraz chętniej wykorzystywane przez sektor biznesowy. Skuteczność tego typu wsparcia potwierdzają najwięksi gracze, jak Facebook, Google czy Starbucks, którzy „przecierają szlak” mniejszym firmom. - W porównaniu do klientów indywidualnych, ci biznesowi zazwyczaj bardzo precyzyjnie określają, jak ma wyglądać słodki gadżet. Muffiny czy torty muszą bowiem odpowiadać np. kolorom zawartym w księdze znaku, a ich cena nie może przekroczyć zaplanowanego budżetu. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego zamówienia, możliwe jest dostosowanie produktu do wymogów zarówno dużych, jak i mniejszych klientów biznesowych – mówi Urszula Stępniak, właścicielka pracowni cukierniczej Słodki Muffin

Początek końca firmowych długopisów?

Obecność na wydarzeniach branżowych to istotny element promowania własnego biznesu. Podczas nich firma każdorazowo ma okazję nie tylko spotkać się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami, ale też nawiązać wiele nowych, wartościowych kontaktów biznesowych. Dlatego przedsiębiorstwa starają się zazwyczaj maksymalnie uatrakcyjnić swoje stanowiska, aby przyciągnąć jak najwięcej odwiedzających. W tym celu odchodzą od tradycyjnych długopisów, kubków i pendrive’ów z logiem na rzecz dedykowanych dla nich słodkich wypieków. – Chęć promocji podczas targów jest obecnie drugą najczęstszą przyczyną, dla której firmy się do nas zgłaszają. Podczas targów muffiny z logo firmy mogą służyć jako unikatowa dekoracja stanowiska, słodka zachęta dla pierwszych odwiedzających, a także jako upominek dla kluczowych klientów. Potwierdzeniem tego, że wypieki sprawdzają się w takiej roli są dla nas przedsiębiorstwa, które wracają z zamówieniami na kolejne eventy – mówi Urszula Stępniak.

Osłodzić relacje z partnerami

Od podpisania nowej umowy po połączenia spółek – prowadzenie przedsiębiorstwa obfituje w okazje do spotkań z partnerami biznesowymi. Takie spotkania każdorazowo są szansą na budowanie pozytywnych i profitujących relacji. Zakończenie rozmów wręczeniem spersonalizowanych specjalnie pod partnera muffinów nie tylko pozwala wyróżnić naszą firmę spośród innych kontrahentów, ale jest też potwierdzeniem naszego przygotowania i zaangażowania we wzajemne relacje biznesowe. – Wykonane na specjalne zamówienie muffiny nie należą jeszcze do grona typowych prezentów biznesowych, dlatego takie upominki z pewnością zostaną docenione przez obdarowanego – mówi Urszula Stępniak. Słodkości budzą pozytywne skojarzenia z tymi, którzy je wręczają. Dlatego też ich wykorzystanie w budowaniu relacji biznesowych nie tylko ociepla stosunki, ale także wpływa pozytywnie na dalszą współpracę.

Ważny employer branding

Słodkie wypieki z firmowym brandingiem sprawdzają się również przy organizacji różnego rodzaju wydarzeń wewnątrzfirmowych. Pracodawcy, mając świadomość niskiego bezrobocia i trudności w pozyskaniu nowych pracowników, chętnie wykorzystują takie okazje do umilenia dnia podwładnym. - Wśród zamówień dominują te okolicznościowe, związane z Bożym Narodzeniem czy Wielkanocą. W poszczególnych przypadkach, takich jak urodziny czy świętowanie długiego stażu pracy, firmy często stawiają na personalizację wypieków. Wówczas na słodkościach umieszczane są ozdoby związane np. z hobby danej osoby – dodaje właścicielka pracowni cukierniczej Słodki Muffin. Takie działania pozwalają nie tylko integrować pracowników, ale też dają im wyraźne sygnały, że są oni istotną częścią firmy. Pozwala to podnieść ich zaangażowanie i zadowolenie z miejsca pracy, co bezpośrednio przekłada się na ich efektywność.

Jak się okazuje, niezwykłe muffiny czy torty z logo firmy mogą być prostym narzędziem efektywnie wspierającym działania promocyjne oraz pomagającym budować relacje biznesowe. Przedsiębiorstwa doceniają największy atut rzemieślniczych wyrobów, jakim jest ich ręczne przygotowanie. Dzięki temu możliwości dostosowania zamówienia do potrzeb danej firmy są bowiem praktycznie nieograniczone.

Słodki Muffin jest małą, rzemieślniczą pracownią cukierniczą, specjalizującą się w tworzeniu wysokiej jakości tortów, muffinów oraz candy barów na różne okazje. Jej wyróżnikiem jest najlepsza jakość produktów, świeżość składników oraz wysoki standard obsługi Klienta. Wszystkie produkty przygotowywane są ręcznie, co przekłada się na ich niepowtarzalność. Firma działa w obrębie Warszawy i najbliższych okolic. Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.slodkimuffin.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka Biuro prasowe
2021-10-14 | 15:49

Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka

Marka Somat we współpracy z fundacją Polki Mogą Wszystko rozpoczyna akcję pomocowo-edukacyjną skierowaną do rodzinnych domów dziecka. Celem programu jest promowanie zasad
Firma Szymon Szczepanik został powołany na członka zarządu Seifert Polska
2021-10-14 | 13:00

Szymon Szczepanik został powołany na członka zarządu Seifert Polska

Odtąd wraz z Prezesem Seifert Polska Janem Brachmannem, Szymon Szczepanik (34) stanowić będzie główny trzon zarządu firmy.   Szczepanik dorastał w Bremen, gdzie ukończył
Firma Grupa Muszkieterów z ponad 6,5 miliardami złotych obrotów po trzech kwartałach
2021-10-14 | 12:30

Grupa Muszkieterów z ponad 6,5 miliardami złotych obrotów po trzech kwartałach

Przez pierwsze 9 miesięcy br. Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie ponad 6,5 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o prawie 739 milionów złotych (12,8 proc.)

Więcej ważnych informacji

Media i PR

W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji

Od października rozpoczęło działalność największe centrum prasowe w Polsce. Fundacja Venture Café Warsaw wspólnie z agencją informacyjną Newseria otworzyły Centrum Prasowe Newseria. Innowacyjne centrum komunikacji – zlokalizowane przy ulicy Chmielnej w biurowcu Varso – ma być odpowiedzią na rosnący popyt na tego rodzaju usługi. Będą w nim organizowane konferencje, śniadania prasowe i debaty. Centrum umożliwia streaming, także w wersji hybrydowej, i system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości powstanie tu także wirtualne studio.

Polityka

Samorządy łączą siły w walce przeciw Polskiemu Ładowi. Straty w budżetach mogą się odbić na usługach dla mieszkańców

 Jako samorządy nie mamy nic przeciwko temu, żeby nasi mieszkańcy płacili mniej podatków, ale oczekujemy w związku z tym rekompensaty, bo my z tych podatków również utrzymujemy inne usługi publiczne – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent miasta stołecznego Warszawy. Jak wyliczyło Ministerstwo Finansów, na planowanych zmianach podatkowych samorządy stracą 145 mld zł w ciągu dekady. Razem z obniżką podatków wprowadzoną w 2019 roku straty przekraczają 200 mld zł. Z kolei proponowane przez rząd rekompensaty opiewają na 48 mld zł. Samorządowcy, którzy w środę w Warszawie protestowali przeciw wprowadzanym zmianom, przestrzegają, że odbiją się one na mieszkańcach.

Zdrowie

Szczepienia wśród młodych ludzi będą kluczowe dla przebiegu czwartej fali COVID-19. To oni stanowią największe ryzyko przenoszenia wirusa

– Czwarta fala pandemii koronawirusa ma wiele scenariuszy, ale pewne jest, że jej przebieg zależy od liczby osób zaszczepionych. Teraz najważniejsze jest, aby zaszczepili się młodzi ludzie, tzw. superrozprzestrzeniacze – mówi prof. dr hab. n. med. Jarosław Pinkas, dziekan Szkoły Zdrowia Publicznego Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego, konsultant krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego. Jak podkreśla, system ochrony zdrowia jest przygotowany na czwartą falę – nie brakuje respiratorów, szpitale tymczasowe są w gotowości, a większość pracowników służby zdrowia przyjęła dwie dawki szczepionki i czeka na dawkę przypominającą. Do tej pory przyjęło ją ponad 350 tys. osób.

Telekomunikacja

Ceramika może być podstawą innowacji w wielu branżach. Stosuje ją już telekomunikacja w smartfonach 5G czy zbrojeniówka w czołgach

Medycyna, elektronika, telekomunikacja czy przemysł zbrojeniowy oraz jądrowy – to dziedziny gospodarki, w których zastosowanie znajduje ceramika, dziś kojarzona głównie z materiałami budowlanymi czy akcesoriami do wnętrz. Co więcej, zaawansowana ceramika jest zaliczana do materiałów determinujących innowacyjność tych branż. Ceramiczne elementy w smartfonach pozwolą w pełni wykorzystać łączność w technologii 5G, a produkowane w drukarkach 3D ceramiczne protezy są dobrze przyjmowane przez organizm pacjenta. Rynek tego typu materiałów wzrośnie w ciągu kilku najbliższych lat o jedną trzecią.