Komunikaty PR

Firmowy muffin zamiast długopisu. Jak promować swój biznes za pomocą słodkości?

2017-09-29  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Zielińska
Good One PR

ul. Erazma Ciołka 10 lok. 220
01-402 Warszawa
katarzyna.zielinska|goodonepr.pl| |katarzyna.zielinska|goodonepr.pl
796 996 267
www.goodonepr.pl

Targi, spotkania z ważnymi partnerami biznesowymi, wydarzenia wewnątrz firmy. Podczas takich okazji przedsiębiorstwa bardzo chętnie korzystają z gadżetów reklamowych. Jednak coraz częściej zamiast długopisów, notatników czy pendrive’ów w tym celu wykorzystują… muffiny i torty z logo firmy. W jaki sposób słodkości pomagają promować własny biznes?

Stosowanie przez firmy gadżetów reklamowych to już standard – ich skuteczność jako nośnika reklamy w badaniu Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych potwierdziło ponad 70 proc. respondentów. W dzisiejszych czasach, żeby zrobić wrażenie na klientach, partnerach biznesowych, jak i pracownikach, nie wystarczy już posiadanie najpopularniejszych gadżetów firmowych. Jak się okazuje, skutecznym sposobem na osiągnięcie tego celu może być współpraca z pracownią cukierniczą. Muffiny, torty oraz candy bary ze słodkościami zawierającymi np. logo danej firmy są coraz chętniej wykorzystywane przez sektor biznesowy. Skuteczność tego typu wsparcia potwierdzają najwięksi gracze, jak Facebook, Google czy Starbucks, którzy „przecierają szlak” mniejszym firmom. - W porównaniu do klientów indywidualnych, ci biznesowi zazwyczaj bardzo precyzyjnie określają, jak ma wyglądać słodki gadżet. Muffiny czy torty muszą bowiem odpowiadać np. kolorom zawartym w księdze znaku, a ich cena nie może przekroczyć zaplanowanego budżetu. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego zamówienia, możliwe jest dostosowanie produktu do wymogów zarówno dużych, jak i mniejszych klientów biznesowych – mówi Urszula Stępniak, właścicielka pracowni cukierniczej Słodki Muffin

Początek końca firmowych długopisów?

Obecność na wydarzeniach branżowych to istotny element promowania własnego biznesu. Podczas nich firma każdorazowo ma okazję nie tylko spotkać się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami, ale też nawiązać wiele nowych, wartościowych kontaktów biznesowych. Dlatego przedsiębiorstwa starają się zazwyczaj maksymalnie uatrakcyjnić swoje stanowiska, aby przyciągnąć jak najwięcej odwiedzających. W tym celu odchodzą od tradycyjnych długopisów, kubków i pendrive’ów z logiem na rzecz dedykowanych dla nich słodkich wypieków. – Chęć promocji podczas targów jest obecnie drugą najczęstszą przyczyną, dla której firmy się do nas zgłaszają. Podczas targów muffiny z logo firmy mogą służyć jako unikatowa dekoracja stanowiska, słodka zachęta dla pierwszych odwiedzających, a także jako upominek dla kluczowych klientów. Potwierdzeniem tego, że wypieki sprawdzają się w takiej roli są dla nas przedsiębiorstwa, które wracają z zamówieniami na kolejne eventy – mówi Urszula Stępniak.

Osłodzić relacje z partnerami

Od podpisania nowej umowy po połączenia spółek – prowadzenie przedsiębiorstwa obfituje w okazje do spotkań z partnerami biznesowymi. Takie spotkania każdorazowo są szansą na budowanie pozytywnych i profitujących relacji. Zakończenie rozmów wręczeniem spersonalizowanych specjalnie pod partnera muffinów nie tylko pozwala wyróżnić naszą firmę spośród innych kontrahentów, ale jest też potwierdzeniem naszego przygotowania i zaangażowania we wzajemne relacje biznesowe. – Wykonane na specjalne zamówienie muffiny nie należą jeszcze do grona typowych prezentów biznesowych, dlatego takie upominki z pewnością zostaną docenione przez obdarowanego – mówi Urszula Stępniak. Słodkości budzą pozytywne skojarzenia z tymi, którzy je wręczają. Dlatego też ich wykorzystanie w budowaniu relacji biznesowych nie tylko ociepla stosunki, ale także wpływa pozytywnie na dalszą współpracę.

Ważny employer branding

Słodkie wypieki z firmowym brandingiem sprawdzają się również przy organizacji różnego rodzaju wydarzeń wewnątrzfirmowych. Pracodawcy, mając świadomość niskiego bezrobocia i trudności w pozyskaniu nowych pracowników, chętnie wykorzystują takie okazje do umilenia dnia podwładnym. - Wśród zamówień dominują te okolicznościowe, związane z Bożym Narodzeniem czy Wielkanocą. W poszczególnych przypadkach, takich jak urodziny czy świętowanie długiego stażu pracy, firmy często stawiają na personalizację wypieków. Wówczas na słodkościach umieszczane są ozdoby związane np. z hobby danej osoby – dodaje właścicielka pracowni cukierniczej Słodki Muffin. Takie działania pozwalają nie tylko integrować pracowników, ale też dają im wyraźne sygnały, że są oni istotną częścią firmy. Pozwala to podnieść ich zaangażowanie i zadowolenie z miejsca pracy, co bezpośrednio przekłada się na ich efektywność.

Jak się okazuje, niezwykłe muffiny czy torty z logo firmy mogą być prostym narzędziem efektywnie wspierającym działania promocyjne oraz pomagającym budować relacje biznesowe. Przedsiębiorstwa doceniają największy atut rzemieślniczych wyrobów, jakim jest ich ręczne przygotowanie. Dzięki temu możliwości dostosowania zamówienia do potrzeb danej firmy są bowiem praktycznie nieograniczone.

Słodki Muffin jest małą, rzemieślniczą pracownią cukierniczą, specjalizującą się w tworzeniu wysokiej jakości tortów, muffinów oraz candy barów na różne okazje. Jej wyróżnikiem jest najlepsza jakość produktów, świeżość składników oraz wysoki standard obsługi Klienta. Wszystkie produkty przygotowywane są ręcznie, co przekłada się na ich niepowtarzalność. Firma działa w obrębie Warszawy i najbliższych okolic. Więcej informacji o firmie znajduje się na stronie www.slodkimuffin.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prezes Zarządu TIM SA w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku Biuro prasowe
2021-01-13 | 13:20

Prezes Zarządu TIM SA w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku

Krzysztof Folta, Prezes Zarządu i jeden z założycieli TIM SA, znalazł się w gronie 15 osób walczących o tytuł Przedsiębiorcy Roku w konkursie organizowanym w Polsce od 2003 roku
Firma Zimowy sezon przeziębieniowy 2021 również z kampanią radiową „Weź dziś Cerutin®”
2021-01-13 | 01:00

Zimowy sezon przeziębieniowy 2021 również z kampanią radiową „Weź dziś Cerutin®”

Emitowana od jesieni reklama „Weź dziś Cerutin®”, skutecznie zachęcała do sięgnięcia po popularny lek stosowany w zapobieganiu przeziębieniom oraz łagodzeniu objawów
Firma Ruszyła XXIV edycja Konkursu „Dobroczyńca Roku”
2021-01-12 | 13:00

Ruszyła XXIV edycja Konkursu „Dobroczyńca Roku”

W Polsce jest wiele firm, które samodzielnie lub we współpracy z organizacjami pozarządowymi, realizują wartościowe projekty społeczne, angażując się przy tym całym sercem.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Dostawy szczepionek do państw UE ruszą pełną parą w II kwartale. Wtedy może pojawić się problem z wydolnością systemu szczepień

Komisja Europejska zakontraktowała do tej pory w sumie 2,3 mld dawek szczepionek na COVID-19 od sześciu firm farmaceutycznych. Jeżeli rozmowy z dwoma kolejnymi zakończą się podpisaniem umów, ta liczba jeszcze wzrośnie. – UE już w tej chwili ma dużo więcej dawek, niż sama potrzebuje – mówi dyrektor Przedstawicielstwa KE w Polsce, dr Marek Prawda. Dostawy mają ruszyć w pełni w II kwartale br., ale niektóre kraje się niecierpliwią i prowadzą z producentami indywidualne rozmowy dotyczące zakupu dodatkowych szczepionek. Jak podkreśla ekspert, te negocjacje nie mogą w żaden sposób ograniczać wywiązywania się z dostaw  w ramach unijnego programu.

Problemy społeczne

Na Podhalu kryzys z branży turystycznej rozlewa się na inne branże. Część przedsiębiorców zamierza działać mimo obostrzeń

2020 rok był bardzo trudny dla przedsiębiorców turystycznych na Podhalu. Tatry mogło odwiedzić o 40 proc. turystów mniej niż przed rokiem, a największą bolączką jest zamknięcie turystyki w sezonie zimowym. Rządowe tarcze nie obejmą wszystkich poszkodowanych, co powoduje, że kryzys zaczyna się już rozlewać na inne branże. – Doszliśmy do takiego momentu, gdzie jest tylko frustracja, bunt i nieposłuszeństwo. Może się okazać, że faktycznie część biznesów otworzy się mimo obostrzeń – mówi Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.

Finanse

Fundusze liczą na okazje do inwestowania w branżach dotkniętych kryzysem. Ich aktywność rośnie, ale prawie połowa spodziewa się mniejszych budżetów na inwestycje

90 proc. funduszy aktywnych w Polsce, pomimo pandemii i kryzysu, dobrze ocenia swoją obecną sytuację. 66 proc. określą ją jako stabilną, a 24 proc. spodziewa się poprawy – wynika z badania „Barometr branży Private Equity i Venture Capital”. W 2021 rok wchodzą z ostrożnym optymizmem. – Inwestorzy oceniają, że ten rok będzie szansą na zakup spółek po dobrych cenach, które zostały skorygowane podczas pandemii, albo na sprzedaż firm, które nie zostały dotknięte kryzysem – informuje Piotr Dalak z JP Weber, współautor raportu.

Problemy społeczne

Jurek Owsiak: 29. Finał WOŚP gotowy pod względem organizacyjnym i sanitarnym. Na zbiórkach i aukcjach internetowych uzbierano już ponad 10 mln zł

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo jednego dnia potrafi przybyć na naszym koncie ponad milion złotych. W tych czasach to nieprawdopodobna suma – mówi Jurek Owsiak, pomysłodawca i prezes Fundacji WOŚP. Finał rozpocznie się w sobotę 30 stycznia wieczorem.