Komunikaty PR

Outsourcing, czyli niech zrobią to inni

2015-10-09  |  01:00
Do pobrania Materiał ( 0.04 MB )

Outsourcing to nic innego, jak przeniesienie pewnych kompetencji na zewnętrzne podmioty. Dzięki temu możemy skupić się na kluczowych dla przedsiębiorstwa zagadnieniach.

Wbrew pozorom outsourcing nie jest tematem nowym, a za jego koncepcją ma stać sam Henry Ford. Legendarny założyciel koncernu motoryzacyjnego miał powiedzieć „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.” Nie bez przyczyny to właśnie w branży motoryzacyjnej model ten został zastosowany po raz pierwszy.

W słowach Forda jest niemal cała kwintesencja tego procesu. Dziś firmy, chcąc zwiększyć skuteczność oraz efektywność prowadzonej przez siebie działalności, decydują się zlecać wiele zadań zewnętrznym podmiotom, takie jak: usługi księgowe, szkolenia, działania marketingowe, zaopatrzenie, audyty, obsługa klienta, administracja systemów informatycznych czy nawet transport – Zajmujemy się kompleksową obsługą rachunkowo-księgową oraz kadrowo-płacową podmiotów gospodarczych. Księgowość to nie tylko nasza praca, ale i pasja od ponad piętnastu lat. Bierzemy pełną odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację. Umożliwiamy właścicielom swobodę w kierowaniu firmą i jej rozwoju bez potrzeby całkowitego angażowania się w sprawy księgowe, rachunkowe i podatkowe – tłumaczy mgr Edyta Kornilak – kwestor Collegium Mazovia Innowacyjnej Szkoły Wyższej, zarządzająca Biurem Rachunkowym uczelni.

Rynek usług outsourcingu w Polsce stale rośnie. To jeden z najszybciej rozwijających się segmentów nad Wisłą. Obecnie w Polsce działają 532 centra outsourcingu zatrudniające już 150 tysięcy osób. Jak szacuje TMF Group, sektor ten może rosnąć nawet w tempie do 20 proc. rocznie. Już teraz wielu ekspertów tego rynku przyznaje, że polską specjalnością jest obsługa firm w zakresie usług finansowych i księgowych oraz outsourcing IT. Niektórzy przewidują, że jeżeli, nadal będziemy się tak rozwijać, to mamy dużą szansę stać się globalnym liderem w tej dziedzinie.

Nikogo nie dziwi szybki wzrost wartości tego segmentu rynku, zalet outsourcingu jest przecież wiele. – Podstawową korzyścią dla firmy korzystającej z outsourcowanych usług jest redukcja kosztów. Decydując się na zewnętrzną usługę unikamy konieczności inwestowania we własną infrastrukturę. Firma nie musi trwale angażować swojego kapitału w sferę obsługiwaną przez outsourcing. Zaoszczędzone w ten sposób środki możemy przekazać na realizację zadań wykonywanych przez naszych własnych pracownikach, wykonujących działalność podstawową w przedsiębiorstwie. Co nie mniej ważne, zyskujemy dostęp do fachowców, którzy swoją wiedzą oraz kompetencjami niejednokrotnie przewyższają etatowych pracowników. Oznacza to, że coraz częściej polskie firmy chcą konkurować jakością oferowanych usług i produktów, a nie tylko kosztami. Dla wielu podmiotów outsourcowanie usług to możliwość ich realizacji na jeszcze wyższym poziomie, przekazania obszaru pod działanie profesjonalnej firmy, możliwość skoncentrowania się na podstawowym, najważniejszym kierunku działalności i celach firmy. Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa, również posiada wyodrębnione jednostki organizacyjne, którą świadczą usługi dla biznesu. Staramy się kształcić naszych studentów pod kątem praktycznych umiejętności, dzięki czemu mogą oni świadczyć usługi na bardzo wysokim poziomie – przyznaje Edyta Kornilak.

Oczywiście taki model współpracy nie jest też pozbawiony wad i zagrożeń. Nieumiejętny dobór partnerów biznesowych oraz podwykonawców może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa. Często zdarza się, że usługobiorca nie posiada wystarczającej wiedzy na temat obsługiwanej przez niego firmy, co powoduje trudności w dostosowaniu się do jej specyfiki działalności. Outsourcing zwiększa również ryzyko wycieku poufnych danych, gdyż dostęp do nich posiadają osoby trzecie. Mimo to jest to forma współpracy, z której warto skorzystać. Jej dynamiczny rozwój widoczny jest we wszystkich obszarach działalności biznesowej oraz krajach Europy. Nic w tym dziwnego, skoro – jak pokazują przytoczone przykłady – dzięki współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami, można zyskać przewagę na każdym rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obsługa zaawansowanych procesów w wielu językach Biuro prasowe
2018-10-23 | 09:36

Obsługa zaawansowanych procesów w wielu językach

Stworzenie kompetentnego zespołu do obsługi klientów na różnych rynkach to rosnące wyzwanie. Firmy coraz częściej powierzają to zadanie zewnętrznym dostawcom, którzy
Firma BRAK ZDJĘCIA
2018-10-22 | 01:00

Robisz biznes w budowlance? Na pieniądze poczekasz.

Branża budowlana wysyła sprzeczne sygnały – jest lepiej, ale ma być gorzej. Eksperci obawiają się, że zanotowany w sierpniu wzrost jest tylko chwilowy i wynika z sztucznego przyspieszenia przed wyborami
Firma Upadłość nie bierze się znikąd
2018-10-19 | 13:35

Upadłość nie bierze się znikąd

50 milionów złotych było winne swoim wierzycielom 628 firm, które ogłosiły upadłość od połowy 2017 roku do połowy 2018 roku. Według Krajowego Rejestru Długów, tych

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Handel

W ciągu 8 lat handel w internecie osiągnie 40 proc. całkowitej sprzedaży w skali globalnej. Trend ten napędza sztuczna inteligencja i analiza big data

Personalizacja, customer experience, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe oraz analiza big data to główne czynniki, które w nadchodzącym czasie będą w największym stopniu decydować o kierunku rozwoju e-commerce. Do jej rozwoju przyczyni się również wprowadzony w marcu zakaz handlu w wybrane niedziele oraz rosnący udział kanału mobilnego, z którego na koniec tego roku może już pochodzić 70 proc. ruchu w sprzedaży internetowej.

Handel

W sprzedaży bezpośredniej pracuje już milion konsultantów. 90 proc. jest zadowolonych ze swojej pracy

Elastyczne godziny pracy, możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy i bezpośredni kontakt z ludźmi to w ocenie konsultantów największe korzyści z zajęcia się sprzedażą bezpośrednią. W branży jest już prawie milion osób, z których 90 proc. jest zadowolonych ze współpracy i zamierza ją kontynuować – wynika z badań IPSOS, zaprezentowanych z okazji VII Polskiego Dnia Sprzedaży Bezpośredniej w tym roku obchodzonego 23 października. 

Patronat Newserii

Transport

Warszawa inwestuje w ekotransport. Blisko połowa taboru jest już napędzana energią elektryczną

Ponad 80 proc. warszawiaków, którzy korzystają ze stołecznej komunikacji miejskiej, wystawia jej pozytywną ocenę. Niskopodłogowy tabor, dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych, nowoczesne tramwaje i pociągi SKM oraz elektryczne autobusy sprawiają, że stolica jest liderem pod względem zmian w publicznym transporcie. Warszawa staje się też coraz bardziej eko. Już połowa taboru komunikacji miejskiej jest napędzana energią elektryczną. Do 2020 roku po stołecznych ulicach ma jeździć 130 autobusów elektrycznych.

Bankowość

Jeden z największych banków na świecie uruchamia w Polsce globalne centrum usług. W ciągu 5 lat chce zatrudnić w sumie 750 specjalistów

Blisko 750 pracowników w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza zatrudnić w Polsce Standard Chartered, jedna z największych instytucji bankowych na świecie, która w tym roku weszła na polski rynek. Brytyjski bank utworzył w Warszawie jedyne globalne centrum usług zlokalizowane poza Azją. Będzie świadczyć usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, zapobiegania przestępczości finansowej oraz HR.