Komunikaty PR

Outsourcing, czyli niech zrobią to inni

2015-10-09  |  01:00
Do pobrania Materiał ( 0.04 MB )

Outsourcing to nic innego, jak przeniesienie pewnych kompetencji na zewnętrzne podmioty. Dzięki temu możemy skupić się na kluczowych dla przedsiębiorstwa zagadnieniach.

Wbrew pozorom outsourcing nie jest tematem nowym, a za jego koncepcją ma stać sam Henry Ford. Legendarny założyciel koncernu motoryzacyjnego miał powiedzieć „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.” Nie bez przyczyny to właśnie w branży motoryzacyjnej model ten został zastosowany po raz pierwszy.

W słowach Forda jest niemal cała kwintesencja tego procesu. Dziś firmy, chcąc zwiększyć skuteczność oraz efektywność prowadzonej przez siebie działalności, decydują się zlecać wiele zadań zewnętrznym podmiotom, takie jak: usługi księgowe, szkolenia, działania marketingowe, zaopatrzenie, audyty, obsługa klienta, administracja systemów informatycznych czy nawet transport – Zajmujemy się kompleksową obsługą rachunkowo-księgową oraz kadrowo-płacową podmiotów gospodarczych. Księgowość to nie tylko nasza praca, ale i pasja od ponad piętnastu lat. Bierzemy pełną odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację. Umożliwiamy właścicielom swobodę w kierowaniu firmą i jej rozwoju bez potrzeby całkowitego angażowania się w sprawy księgowe, rachunkowe i podatkowe – tłumaczy mgr Edyta Kornilak – kwestor Collegium Mazovia Innowacyjnej Szkoły Wyższej, zarządzająca Biurem Rachunkowym uczelni.

Rynek usług outsourcingu w Polsce stale rośnie. To jeden z najszybciej rozwijających się segmentów nad Wisłą. Obecnie w Polsce działają 532 centra outsourcingu zatrudniające już 150 tysięcy osób. Jak szacuje TMF Group, sektor ten może rosnąć nawet w tempie do 20 proc. rocznie. Już teraz wielu ekspertów tego rynku przyznaje, że polską specjalnością jest obsługa firm w zakresie usług finansowych i księgowych oraz outsourcing IT. Niektórzy przewidują, że jeżeli, nadal będziemy się tak rozwijać, to mamy dużą szansę stać się globalnym liderem w tej dziedzinie.

Nikogo nie dziwi szybki wzrost wartości tego segmentu rynku, zalet outsourcingu jest przecież wiele. – Podstawową korzyścią dla firmy korzystającej z outsourcowanych usług jest redukcja kosztów. Decydując się na zewnętrzną usługę unikamy konieczności inwestowania we własną infrastrukturę. Firma nie musi trwale angażować swojego kapitału w sferę obsługiwaną przez outsourcing. Zaoszczędzone w ten sposób środki możemy przekazać na realizację zadań wykonywanych przez naszych własnych pracownikach, wykonujących działalność podstawową w przedsiębiorstwie. Co nie mniej ważne, zyskujemy dostęp do fachowców, którzy swoją wiedzą oraz kompetencjami niejednokrotnie przewyższają etatowych pracowników. Oznacza to, że coraz częściej polskie firmy chcą konkurować jakością oferowanych usług i produktów, a nie tylko kosztami. Dla wielu podmiotów outsourcowanie usług to możliwość ich realizacji na jeszcze wyższym poziomie, przekazania obszaru pod działanie profesjonalnej firmy, możliwość skoncentrowania się na podstawowym, najważniejszym kierunku działalności i celach firmy. Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa, również posiada wyodrębnione jednostki organizacyjne, którą świadczą usługi dla biznesu. Staramy się kształcić naszych studentów pod kątem praktycznych umiejętności, dzięki czemu mogą oni świadczyć usługi na bardzo wysokim poziomie – przyznaje Edyta Kornilak.

Oczywiście taki model współpracy nie jest też pozbawiony wad i zagrożeń. Nieumiejętny dobór partnerów biznesowych oraz podwykonawców może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa. Często zdarza się, że usługobiorca nie posiada wystarczającej wiedzy na temat obsługiwanej przez niego firmy, co powoduje trudności w dostosowaniu się do jej specyfiki działalności. Outsourcing zwiększa również ryzyko wycieku poufnych danych, gdyż dostęp do nich posiadają osoby trzecie. Mimo to jest to forma współpracy, z której warto skorzystać. Jej dynamiczny rozwój widoczny jest we wszystkich obszarach działalności biznesowej oraz krajach Europy. Nic w tym dziwnego, skoro – jak pokazują przytoczone przykłady – dzięki współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami, można zyskać przewagę na każdym rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Świat kupuje białostockie narzędzia. Promotech z najwyższą sprzedażą w historii Biuro prasowe
2019-01-16 | 18:55

Świat kupuje białostockie narzędzia. Promotech z najwyższą sprzedażą w historii

Drugi rok z rzędu białostocki Promotech notuje historyczny rekord sprzedaży - w 2018 r. spółka zwiększyła obroty o 22,8 proc. w stosunku do poprzedniego, osiągając poziom 67,2 mln
Firma Makarun na Palmie
2019-01-15 | 01:00

Makarun na Palmie

Największa sieć spaghetterii w Polsce Makarun Spagehetti and Salad otwiera lokal w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc na świecie - na słynnej Palmie w Dubaju. Będzie jedynym
Firma Biuro udomowione
2019-01-14 | 21:55

Biuro udomowione

W krakowskiej siedzibie multibrandowego sklepu internetowego ANSWEAR.COM najważniejsi są ludzie tworzący markę, inspirujące wnętrza i dobra atmosfera. O tą ostatnią zadbano stawiając na

CES 2019

Ochrona środowiska

Prawie 60 proc. domów jednorodzinnych w Polsce jest w złym stanie technicznym. To wpływa na zdrowie mieszkańców

58 proc. budynków w Polsce ma powyżej 40 lat, jest w złym stanie technicznym i negatywnie wpływa zarówno na zdrowie mieszkańców, jak i jakość powietrza – wynika z ostatniego „Barometru zdrowych domów”. Eksperci podkreślają, że niezbędne są preferencyjne narzędzia finansowe i programy wsparcia, bo Polacy najczęściej nie dysponują odpowiednim kapitałem, który mogliby przeznaczyć na termomodernizację. Jednym z takich narzędzi, które ma przyczynić się do ograniczenia niskiej emisji i smogu w Polsce, ma być wprowadzona w tym roku ulga termomodernizacyjna, dzięki której będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione na docieplenie domu jednorodzinnego do 53 tys. zł. 

Prawo

Inwestowanie w badania i rozwój w Polsce coraz bardziej opłacalne. Dzięki nowej uldze podatkowej firmy sporo zaoszczędzą

Dzięki nowej uldze podatkowej, tzw. innovation box, inwestowanie w badania i rozwój jest w Polsce coraz bardziej opłacalne. W połączeniu z już obowiązującą ulgą na B+R ma ona zachęcić firmy do zwiększania nakładów na działalność badawczo-rozwojową. Zwłaszcza że zaproponowana przez rząd preferencyjna 5-proc. stawka podatku jest jedną z najniższych w Europie, a ustawodawca zadbał o szeroki katalog kwalifikowanych praw własności intelektualnej. Polska wprowadziła takie rozwiązanie w swoim systemie podatkowym jako czternasty kraj w Europie. 

Transport

Wymiana gospodarcza Polski z Iranem ma duży potencjał. Zagrożeniem są sankcje i trudności z dystrybucją towaru

Rośnie wymiana handlowa Polski z Iranem. Tylko w 2017 roku Polska wyeksportowała do tego kraju towary za ponad 121 mln euro, a wartość importu sięgnęła 83 mln euro. W ciągu kilku lat wymiana handlowa wzrosła kilkukrotnie, ale jej potencjał jest znacznie większy. Chociaż sankcje nałożone na Iran utrudniają handel, mniejsze firmy coraz chętniej wchodzą na tamtejszy rynek. Wyzwaniem jest dla nich zorganizowanie dostaw na tamtejszy rynek. Na tym wykłada się wiele firm.

Media i PR

Ubiegły rok pod znakiem kryzysów wizerunkowych. Nie ominęły instytucji państwowych i mediów

Z kryzysami wizerunkowymi mierzą się już nie tylko marki, lecz również media, także społecznościowe, instytucje państwowe, a nawet organizacje pożytku publicznego. Bohaterem jednej z najgłośniejszych afer w ubiegłym roku, z której musiał się tłumaczyć Mark Zuckerberg, był Facebook, ale nie brakuje też przykładów z polskiego podwórka.  Wizerunkowym wpadkom musiały stawić czoła m.in. linie lotnicze LOT, marka Reserved i organizator Szlachetnej Paczki. Zdaniem ekspertów w tym roku kryzysy mogą dotknąć także influencerów i polityków, a ich źródłem mogą być m.in. fake newsy i kwestie społeczno-kulturowe.