Komunikaty PR

Outsourcing, czyli niech zrobią to inni

2015-10-09  |  01:00
Do pobrania Materiał ( 0.04 MB )

Outsourcing to nic innego, jak przeniesienie pewnych kompetencji na zewnętrzne podmioty. Dzięki temu możemy skupić się na kluczowych dla przedsiębiorstwa zagadnieniach.

Wbrew pozorom outsourcing nie jest tematem nowym, a za jego koncepcją ma stać sam Henry Ford. Legendarny założyciel koncernu motoryzacyjnego miał powiedzieć „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.” Nie bez przyczyny to właśnie w branży motoryzacyjnej model ten został zastosowany po raz pierwszy.

W słowach Forda jest niemal cała kwintesencja tego procesu. Dziś firmy, chcąc zwiększyć skuteczność oraz efektywność prowadzonej przez siebie działalności, decydują się zlecać wiele zadań zewnętrznym podmiotom, takie jak: usługi księgowe, szkolenia, działania marketingowe, zaopatrzenie, audyty, obsługa klienta, administracja systemów informatycznych czy nawet transport – Zajmujemy się kompleksową obsługą rachunkowo-księgową oraz kadrowo-płacową podmiotów gospodarczych. Księgowość to nie tylko nasza praca, ale i pasja od ponad piętnastu lat. Bierzemy pełną odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację. Umożliwiamy właścicielom swobodę w kierowaniu firmą i jej rozwoju bez potrzeby całkowitego angażowania się w sprawy księgowe, rachunkowe i podatkowe – tłumaczy mgr Edyta Kornilak – kwestor Collegium Mazovia Innowacyjnej Szkoły Wyższej, zarządzająca Biurem Rachunkowym uczelni.

Rynek usług outsourcingu w Polsce stale rośnie. To jeden z najszybciej rozwijających się segmentów nad Wisłą. Obecnie w Polsce działają 532 centra outsourcingu zatrudniające już 150 tysięcy osób. Jak szacuje TMF Group, sektor ten może rosnąć nawet w tempie do 20 proc. rocznie. Już teraz wielu ekspertów tego rynku przyznaje, że polską specjalnością jest obsługa firm w zakresie usług finansowych i księgowych oraz outsourcing IT. Niektórzy przewidują, że jeżeli, nadal będziemy się tak rozwijać, to mamy dużą szansę stać się globalnym liderem w tej dziedzinie.

Nikogo nie dziwi szybki wzrost wartości tego segmentu rynku, zalet outsourcingu jest przecież wiele. – Podstawową korzyścią dla firmy korzystającej z outsourcowanych usług jest redukcja kosztów. Decydując się na zewnętrzną usługę unikamy konieczności inwestowania we własną infrastrukturę. Firma nie musi trwale angażować swojego kapitału w sferę obsługiwaną przez outsourcing. Zaoszczędzone w ten sposób środki możemy przekazać na realizację zadań wykonywanych przez naszych własnych pracownikach, wykonujących działalność podstawową w przedsiębiorstwie. Co nie mniej ważne, zyskujemy dostęp do fachowców, którzy swoją wiedzą oraz kompetencjami niejednokrotnie przewyższają etatowych pracowników. Oznacza to, że coraz częściej polskie firmy chcą konkurować jakością oferowanych usług i produktów, a nie tylko kosztami. Dla wielu podmiotów outsourcowanie usług to możliwość ich realizacji na jeszcze wyższym poziomie, przekazania obszaru pod działanie profesjonalnej firmy, możliwość skoncentrowania się na podstawowym, najważniejszym kierunku działalności i celach firmy. Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa, również posiada wyodrębnione jednostki organizacyjne, którą świadczą usługi dla biznesu. Staramy się kształcić naszych studentów pod kątem praktycznych umiejętności, dzięki czemu mogą oni świadczyć usługi na bardzo wysokim poziomie – przyznaje Edyta Kornilak.

Oczywiście taki model współpracy nie jest też pozbawiony wad i zagrożeń. Nieumiejętny dobór partnerów biznesowych oraz podwykonawców może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa. Często zdarza się, że usługobiorca nie posiada wystarczającej wiedzy na temat obsługiwanej przez niego firmy, co powoduje trudności w dostosowaniu się do jej specyfiki działalności. Outsourcing zwiększa również ryzyko wycieku poufnych danych, gdyż dostęp do nich posiadają osoby trzecie. Mimo to jest to forma współpracy, z której warto skorzystać. Jej dynamiczny rozwój widoczny jest we wszystkich obszarach działalności biznesowej oraz krajach Europy. Nic w tym dziwnego, skoro – jak pokazują przytoczone przykłady – dzięki współpracy z wyspecjalizowanymi partnerami, można zyskać przewagę na każdym rynku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma SANPLAST S.A. – Prezes R. Dziak o pierwszym roku za sterami grupy Biuro prasowe
2020-10-23 | 09:55

SANPLAST S.A. – Prezes R. Dziak o pierwszym roku za sterami grupy

Grupa SANPLAST S.A. jest niekwestionowanym liderem branży sanitarnej w Polsce. Od lat dostarcza swoim Klientom najlepsze i najnowocześniejsze rozwiązania do wyposażenia łazienek. Sukces
Firma Wirus zwiększył wartość pracowników
2020-10-22 | 08:40

Wirus zwiększył wartość pracowników

Zawirowania gospodarcze związane z koronawirusem uświadomiły pracodawcom, że najcenniejszym zasobem firmowym w czasie pandemii okazali się pracownicy - wynika z najnowszego badania Krajowego
Firma BRAK ZDJĘCIA
2020-10-21 | 16:00

Organizacje pozarządowe wspierają firmy w walce z koronawirusowym kryzysem

Koronawirus odcisnął bardzo silne piętno na wielu biznesach. Jak podał Główny Urząd Statystyczny w II kwartale 2020 roku W lipcu liczba upadłości wzrosła o 31,8% w porównaniu rok do roku.  Wśród

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Regionalne - Łódzkie

Zagranica

Pandemia koronawirusa ograniczyła napływ do Polski pracowników z Europy Wschodniej. Polska gospodarka wciąż potrzebuje rąk do pracy

Ponad 42 proc. cudzoziemców pracujących w Polsce skorzystało z automatycznego przedłużenia pozwolenia na legalny pobyt i pracę, zaoferowanego przez polski rząd w trakcie pandemii koronawirusa. Co trzeci planuje z tego rozwiązania skorzystać. Jednak emigrantów zarobkowych z Europy Wschodniej jest zdecydowanie mniej niż rok temu. – Zwykle we wrześniu napływ pracowników z zagranicy jest największy. W tym roku liczba obcokrajowców na rynku pracy jest porównywalna z poziomem z marca, czyli z okresu, w którym corocznie jest ich najmniej – mówi Andrzej Korkus, prezes zarządu EWL.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Inwestycje w internet rzeczy ponownie przyspieszą od przyszłego roku. Problemami pozostają cyberbezpieczeństwo i brak odpowiedniego prawa

W Polsce nie ma i nie planuje się uchwalenia ustawy o internecie rzeczy. Obecnie jest on regulowany czterema odrębnymi grupami przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, odpowiedzialności cywilnoprawnej czy własności intelektualnej – mówi adwokat Xawery Konarski. Ubiegłoroczny raport opracowany dla Ministerstwa Cyfryzacji pokazuje jednak, że w Polsce środowisko regulacyjne nie tylko nie sprzyja rozwojowi IoT, ale wręcz stanowi istotne ograniczenie dla tej technologii. – Takich regulacji nie ma też w Unii Europejskiej ani na świecie, bo IoT wymaga stosowania różnych przepisów prawa. Nie da się stworzyć jednego aktu prawnego, który regulowałby wszystkie kwestie i problemy prawne – ocenia ekspert.

 

Handel

W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po polską żywność. Zwracają też coraz większą uwagę na jej jakość

Konsumenci w Polsce przykładają coraz większą wagę do jakości produktów żywnościowych. 72 proc. przy wyborze zwraca uwagę na ich skład, a 62 proc. chciałoby kupować więcej artykułów bio, choć na ogół barierą jest ich wysoka cena. Ponad połowa Polaków, sięgając po takie produkty, nie ma też pewności co do ich prawdziwego źródła pochodzenia. To oznacza, że konsumenci potrzebują dodatkowej informacji, a producenci – większej promocji swoich jakościowych wyrobów. Temu właśnie służy konkurs „KUKBUK Poleca”, który od czterech lat nagradza najlepszą polską żywność i wyroby regionalne. A w dobie pandemii żywność od krajowych dostawców jest wśród Polaków coraz popularniejsza.