Komunikaty PR

Rozwijaj firmę dzięki silnej marce osobistej

2017-10-12  |  16:00
Biuro prasowe

Za każdą marką, firmą i usługą stoi człowiek. To ludziom ufamy lub nie, z nimi nawiązujemy współpracę lub ją zrywamy, rozmawiamy i negocjujemy. Prowadząc biznes przez ponad 30-stu lat, zawsze uważałem, że marka osobista jest nie do przecenienia w odniesieniu sukcesu. Oto 11 kroków do wzmocnienia personal brandingu i rozwijania dzięki temu firmy, działu czy zespołu.

 

Postaw na markę osobistą

Siła oddziaływania i znaczenie marki osobistej zostały już potwierdzone w licznych badaniach. Wiele z nich dotyczy tak istotnej dziś sfery obecności w social mediach. Jak wynika z danych firmy Cisco, pracownicy mają średnio 10 razy więcej followersów na tych kanałach niż oficjalne profile ich firm. Mają więc dziesięciokrotnie większą siłę oddziaływania, potencjalne zasięgi i zaangażowanie odbiorców. Efektywny przedsiębiorca musi chociaż spróbować wykorzystać ten fakt na korzyść swojego biznesu.

 

Bądź obecny w social mediach

Trudno w to uwierzyć, ale ten punkt nadal nie jest dla wielu oczywisty. Według danych Sales Management Association 80% firm sądzi, że na efektywność działu sprzedaży dobrze wpłynęłaby widoczna obecność w social mediach. Tymczasem 67% firm nie posiada strategii komunikacji w social mediach dla działów sprzedaży. Połącz fakty i zainwestuj w komunikację osobistą w social mediach. Dobrze prowadzony profil ekspercki na Facebooku czy LinkedInie to gwarancja rozpoznawalności.

 

Zdefiniuj priorytety

U podstaw każdej marki muszą leżeć silne wartości, które ją uwiarygodnią – dotyczy to także marki osobistej. Poza prywatnym kodeksem postępowania i prowadzenia biznesu powinny się na nie złożyć także konkretne obszary specjalizacji. Nie można bowiem znać się na wszystkim i być ekspertem w każdej dziedzinie, dlatego trzeba zdecydować się na swoją dziedzinę ekspercką. U podstaw marki osobistej muszą też leżeć faktyczna wiedza i umiejętność dzielenia się nią z innymi.

 

Angażuj się

Bierz udział w ważnych wydarzeniach branżowych – targach, konferencjach, dyskusjach, kongresach. Staraj się także utrzymywać dobry kontakt z mediami. Chociaż nakład obowiązków pozostawia mało czasu na dodatkowe aktywności, postaraj się raz w miesiącu wygospodarować go na udzielenie komentarza eksperckiego, odpowiedzenie na pytania redakcji branżowych lub omówienie wybranego case study.

 

Bądź ekspertem w branży

Faktyczne umiejętności, ekspercka wiedza i doświadczenie to podstawa, na której można budować silną markę osobistą. Postaraj się być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami branży, raportami i badaniami. Dzięki temu nie tylko zyskasz w oczach klientów, ale także konkurentów, kolegów z branży, podwładnych i współpracowników.

 

I przedstawiaj się jako ekspert

Chyba nikt poza konkurencyjnymi firmami nie będzie specjalnie poszukiwał informacji na temat osiągnięć i sukcesów danego przedsiębiorcy. Aby stać się rozpoznawalny i zyskać rangę eksperta w branży, należy samemu zatroszczyć się o to, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o zdobytej nagrodzie, przyznanym wyróżnieniu, wysokim miejscu w rankingu czy publikacji w branżowym piśmie.

 

Nawiązuj personalne kontakty

Według danych firmy Nielsen 90% ludzi ufa rekomendacjom dotyczącym produktów lub usług, udzielonym przez osoby, które zna. Nic nie zastąpi spotkań na żywo i budowania personalnych relacji z klientami, współpracownikami i kontrahentami. Opinia i rekomendacje będą miały wtedy znacznie większą wartość i ludzie, znając przedsiębiorcę osobiście, chętniej mu zaufają.

 

Dbaj o wszechstronność komunikacji

Osobiste spotkania, czy to z dostawcami, handlowcami, klientami czy z przyjaciółmi i rodziną, także są okazją do budowania konkretnego wizerunku branżowego. Warto pochwalić się (nie przechwalać) przy luźniejszej okazji napisanym artykułem, komentarzem w gazecie czy zdobytym wyróżnieniem. Zwłaszcza w bliższym gronie można również dzięki temu zebrać cenny feedback od osób, które nas znają i usłyszeć cenną poradę na temat tego, jak jesteśmy odbierani.

 

Komunikuj regularnie

Dwie godziny w tygodniu – tyle minimum czasu tygodniowo powinno się zarezerwować w kalendarzu na sprawy związane bezpośrednio z budowaniem własnej marki osobistej – koordynowanie tworzenia komunikatów prasowych, aktualizację profilu w social mediach, osobisty kontakt z dziennikarzami, wrzucenie nowych artykułów na bloga. Bezpośrednio – ponieważ pracowanie na image nie jest pracą w wyznaczonych godzinach. Na swój wizerunek pracuje się 24 godziny na dobę.

 

Bądź wytrwały

Budowanie wizerunku to proces, który wymaga czasu. Spektakularne efekty nie będą widoczne po kilku miesiącach ani nawet po roku. Do odniesienia sukcesu na tym polu potrzeba więc cierpliwości i wytrwałości, które pozwolą małymi krokami osiągnąć zamierzone cele. Ci, którzy szybko się zniechęcą, nie zapracują na trwały, wiarygodny wizerunek.

 

Wyróżnij się

Nie tylko wiedzą i doświadczeniem. Wyróżnij się także osobowością, otwartością na nowości, pomysłowością. Nie proponuj gotowych rozwiązań i utartych ścieżek. Niech twoją wizytówką będą autorskie pomysły i innowacyjne podejście. Nie trzeba – i często się nie da – od razu przeprowadzać rewolucji. Zamiast tego można spróbować łączyć istniejące metody i budować na ich podstawie własne narzędzia.

 

                                                                                              Alain Kaj

                                                                                              Inventage

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Efekt domina w branży budowlanej Biuro prasowe
2017-10-20 | 09:47

Efekt domina w branży budowlanej

Choć wydaje się, że w budownictwie najgorsze już minęło, to sytuacja finansowa branży wciąż nie jest najlepsza. Według najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów,
Firma Konferencja Sukcesy i porażki w biznesie 18.11.2017 r.
2017-10-20 | 09:00

Konferencja "Sukcesy i porażki w biznesie" 18.11.2017 r.

Sukcesy i porażki w biznesie. Jak osiągnąć wolność finansową?       Henry Ford, Bill Gates, Walt Disney, Steve Jobs – znani ze swych osiągnięć na
Firma Ediko z tytułem „Efektywna Firma 2016”
2017-10-19 | 12:00

Ediko z tytułem „Efektywna Firma 2016”

Ostatnie lata historii Ediko obfitują w liczne sukcesy, do których należy zaliczyć m.in. zwycięstwo w konkursie Liderzy IT czy możliwość udziału w prestiżowym wydarzeniu Web Summit

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Holograficzne obrazy 3D pozwolą lekarzom zajrzeć w głąb organu. Nowa technologia ułatwia diagnozę pacjentów i skraca czas trwania zabiegów

W ciągu kilku najbliższych lat lekarze zamiast stosowania monitorów dwuwymiarowych, będą wykorzystywać trójwymiarowe obrazy holograficzne. Pomagają one zwizualizować skany badań. Dzięki takiemu rozwiązaniu lekarz przed operacją może obracać zeskanowany organ czy zajrzeć w jego głąb, co pozwala na lepsze przygotowanie do zabiegu i skrócenie czasu jego trwania. Docelowo trójwymiarowe wizualizacje wspomogą telemedycynę i diagnozę pacjentów.

Ochrona środowiska

Za 30 lat zdecydowana większość z 10 mld ludzi na świecie będzie mieszkać w miastach. To wymaga poważnych zmian

W 2050 roku dwie trzecie światowej populacji będzie mieszkać w miastach – szacuje ONZ. To stawia przed metropoliami szereg wyzwań związanych m.in. z rosnącym zapotrzebowaniem na energię, żywność czy przestrzeń do życia. W budowę zrównoważonych miast angażują się nie tylko ich władze i rządy centralne, lecz także prywatny biznes. Przykładem jest firma BASF Polska, która obchodzi 25-lecie działalności na polskim rynku.

Polityka

G. Verheugen: Największym wyzwaniem ekonomicznym dla Europy jest przygotowanie się na ostrą konkurencję. Kraje Dalekiego Wschodu są coraz silniejsze

Europa powinna przygotować się na ostrą konkurencję - mówi Günter Verheugen, były komisarz Unii Europejskiej. Dodaje, że to obecnie największe wyzwanie ekonomiczne przed jakim stoi europejska gospodarka. Jej słabe strony szczególnie widoczne są na południu. Zdaniem ekspertów Europa, poszczególne jej kraje i ich regiony powinny stawić czoła konkurencji, eksponując swoje mocne strony i inwestując w nie. Przykładem sukcesu takiej strategii może być region łódzki – organizator zakończonego właśnie jubileuszowego X Europejskiego Forum Gospodarczego – Łódzkie 2017.

Patronat Newserii

Media i PR

Od przyszłego roku duże firmy muszą sporządzać raporty społeczne. W Polsce ten obowiązek obejmie około 300 przedsiębiorstw

W przyszłym roku zacznie w Polsce obowiązywać znowelizowana ustawa o rachunkowości, która nałoży na duże przedsiębiorstwa obowiązek raportowania społecznego. W Polsce obejmie on około 300 dużych firm, które będą zobowiązane upubliczniać swoje działania w obszarach takich, jak etyka i prawa człowieka, przeciwdziałanie korupcji, sprawy pracownicze czy ochrona środowiska. W praktyce oznacza to, że dla największych przedsiębiorstw działalność CSR przestanie być przywilejem, a stanie się obowiązkiem.

Sport

Polskie dzieci mają coraz większy problem z nadwagą i otyłością. W walce z problemem potrzebna jest pomoc szkół i wsparcie finansowe

Według statystyk Instytutu Matki i Dziecka już co trzecie polskie dziecko zmaga się z nadwagą lub otyłością. Sukcesy polskich sportowców pomagają wypromować sport, aktywność i zdrowe odżywianie wśród młodzieży, ale potrzebne jest również zaangażowanie szkół, rodziców i wsparcie finansowe – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Akcja Drużyna Energii, która wystartowała w tym tygodniu, ma na celu dotrzeć do szkół z całej Polski i zachęcić młodzież do ruchu w zupełnie niestandardowy sposób, tzn. dzięki mediom społecznościowym.