Komunikaty PR

Rozwijaj firmę dzięki silnej marce osobistej

2017-10-12  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Weronika Rudecka
Consulting'n more

ul. Katowicka 4/9
03-932 Warszawa
weronika.rudecka|consultingandmore.pl| |weronika.rudecka|consultingandmore.pl
662945578
consultingandmore.pl/

Za każdą marką, firmą i usługą stoi człowiek. To ludziom ufamy lub nie, z nimi nawiązujemy współpracę lub ją zrywamy, rozmawiamy i negocjujemy. Prowadząc biznes przez ponad 30-stu lat, zawsze uważałem, że marka osobista jest nie do przecenienia w odniesieniu sukcesu. Oto 11 kroków do wzmocnienia personal brandingu i rozwijania dzięki temu firmy, działu czy zespołu.

 

Postaw na markę osobistą

Siła oddziaływania i znaczenie marki osobistej zostały już potwierdzone w licznych badaniach. Wiele z nich dotyczy tak istotnej dziś sfery obecności w social mediach. Jak wynika z danych firmy Cisco, pracownicy mają średnio 10 razy więcej followersów na tych kanałach niż oficjalne profile ich firm. Mają więc dziesięciokrotnie większą siłę oddziaływania, potencjalne zasięgi i zaangażowanie odbiorców. Efektywny przedsiębiorca musi chociaż spróbować wykorzystać ten fakt na korzyść swojego biznesu.

 

Bądź obecny w social mediach

Trudno w to uwierzyć, ale ten punkt nadal nie jest dla wielu oczywisty. Według danych Sales Management Association 80% firm sądzi, że na efektywność działu sprzedaży dobrze wpłynęłaby widoczna obecność w social mediach. Tymczasem 67% firm nie posiada strategii komunikacji w social mediach dla działów sprzedaży. Połącz fakty i zainwestuj w komunikację osobistą w social mediach. Dobrze prowadzony profil ekspercki na Facebooku czy LinkedInie to gwarancja rozpoznawalności.

 

Zdefiniuj priorytety

U podstaw każdej marki muszą leżeć silne wartości, które ją uwiarygodnią – dotyczy to także marki osobistej. Poza prywatnym kodeksem postępowania i prowadzenia biznesu powinny się na nie złożyć także konkretne obszary specjalizacji. Nie można bowiem znać się na wszystkim i być ekspertem w każdej dziedzinie, dlatego trzeba zdecydować się na swoją dziedzinę ekspercką. U podstaw marki osobistej muszą też leżeć faktyczna wiedza i umiejętność dzielenia się nią z innymi.

 

Angażuj się

Bierz udział w ważnych wydarzeniach branżowych – targach, konferencjach, dyskusjach, kongresach. Staraj się także utrzymywać dobry kontakt z mediami. Chociaż nakład obowiązków pozostawia mało czasu na dodatkowe aktywności, postaraj się raz w miesiącu wygospodarować go na udzielenie komentarza eksperckiego, odpowiedzenie na pytania redakcji branżowych lub omówienie wybranego case study.

 

Bądź ekspertem w branży

Faktyczne umiejętności, ekspercka wiedza i doświadczenie to podstawa, na której można budować silną markę osobistą. Postaraj się być na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami branży, raportami i badaniami. Dzięki temu nie tylko zyskasz w oczach klientów, ale także konkurentów, kolegów z branży, podwładnych i współpracowników.

 

I przedstawiaj się jako ekspert

Chyba nikt poza konkurencyjnymi firmami nie będzie specjalnie poszukiwał informacji na temat osiągnięć i sukcesów danego przedsiębiorcy. Aby stać się rozpoznawalny i zyskać rangę eksperta w branży, należy samemu zatroszczyć się o to, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się o zdobytej nagrodzie, przyznanym wyróżnieniu, wysokim miejscu w rankingu czy publikacji w branżowym piśmie.

 

Nawiązuj personalne kontakty

Według danych firmy Nielsen 90% ludzi ufa rekomendacjom dotyczącym produktów lub usług, udzielonym przez osoby, które zna. Nic nie zastąpi spotkań na żywo i budowania personalnych relacji z klientami, współpracownikami i kontrahentami. Opinia i rekomendacje będą miały wtedy znacznie większą wartość i ludzie, znając przedsiębiorcę osobiście, chętniej mu zaufają.

 

Dbaj o wszechstronność komunikacji

Osobiste spotkania, czy to z dostawcami, handlowcami, klientami czy z przyjaciółmi i rodziną, także są okazją do budowania konkretnego wizerunku branżowego. Warto pochwalić się (nie przechwalać) przy luźniejszej okazji napisanym artykułem, komentarzem w gazecie czy zdobytym wyróżnieniem. Zwłaszcza w bliższym gronie można również dzięki temu zebrać cenny feedback od osób, które nas znają i usłyszeć cenną poradę na temat tego, jak jesteśmy odbierani.

 

Komunikuj regularnie

Dwie godziny w tygodniu – tyle minimum czasu tygodniowo powinno się zarezerwować w kalendarzu na sprawy związane bezpośrednio z budowaniem własnej marki osobistej – koordynowanie tworzenia komunikatów prasowych, aktualizację profilu w social mediach, osobisty kontakt z dziennikarzami, wrzucenie nowych artykułów na bloga. Bezpośrednio – ponieważ pracowanie na image nie jest pracą w wyznaczonych godzinach. Na swój wizerunek pracuje się 24 godziny na dobę.

 

Bądź wytrwały

Budowanie wizerunku to proces, który wymaga czasu. Spektakularne efekty nie będą widoczne po kilku miesiącach ani nawet po roku. Do odniesienia sukcesu na tym polu potrzeba więc cierpliwości i wytrwałości, które pozwolą małymi krokami osiągnąć zamierzone cele. Ci, którzy szybko się zniechęcą, nie zapracują na trwały, wiarygodny wizerunek.

 

Wyróżnij się

Nie tylko wiedzą i doświadczeniem. Wyróżnij się także osobowością, otwartością na nowości, pomysłowością. Nie proponuj gotowych rozwiązań i utartych ścieżek. Niech twoją wizytówką będą autorskie pomysły i innowacyjne podejście. Nie trzeba – i często się nie da – od razu przeprowadzać rewolucji. Zamiast tego można spróbować łączyć istniejące metody i budować na ich podstawie własne narzędzia.

 

                                                                                              Alain Kaj

                                                                                              Inventage

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma BRAK ZDJĘCIA
2018-07-19 | 01:00

Banki nie dostrzegają małych firm

Banki są ostrożne w przyznawaniu kredytów firmom MSP, bo wysoko szacują realne ryzyko finansowania małych i średnich podmiotów. W efekcie bankom brakuje determinacji do kreowania oferty dostosowanej do małych i średnich
Firma Fabrice Audan nowym prezesem
2018-07-18 | 11:20

Fabrice Audan nowym prezesem

Z dniem 1 lipca 2018 roku, Fabrice Audan objął stanowisko Prezesa Wyborowa Pernod Ricard oraz Pernod Ricard Central Europe. Zastąpił on Erica Benoist, który przyjął stanowisko
Firma Wielkie serca (i inne mięśnie) pracowników TIM SA
2018-07-18 | 10:50

Wielkie serca (i inne mięśnie) pracowników TIM SA

21.500 zł przyniosła charytatywna akcja „Aktywny TIM dla Przyjaciół”. Kilometry zgromadzone przez pracowników TIM SA przez ponad trzy tygodnie rywalizacji w

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Inwestycje

Warszawska giełda ma szanse na odbicie jeszcze w tym roku. Spółkom pomogłaby wyższa inflacja

Wysoki wzrost gospodarczy w Polsce i korzystna koniunktura na amerykańskich giełdach powinny się przełożyć jeszcze w tym roku na wzrost wartości firm na warszawskim parkiecie. Pierwsza połowa roku nie była jednak dla inwestorów korzystna. Według dyrektora Departamentu Inwestycji w Investors TFI pesymizm inwestorów na GPW sięgnął już tak głębokich poziomów, że teraz sytuacja może się odwrócić tylko na dobre.

Prawo

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej zakładają fundacje za granicą. To efekt przestarzałych przepisów w kraju

Prawo fundacyjne w Polsce wymaga gruntownej nowelizacji i doprecyzowania zasad działania takich podmiotów – podkreślali eksperci podczas debaty Krajowej Izby Gospodarczej. Obowiązujące przepisy są przestarzałe i niejasne, ustawa o fundacjach pochodzi z lat 80. i liczy raptem dwadzieścia artykułów. Ponadto regulacje dotyczące opodatkowania fundacji budzą wątpliwości, bo często wywołują spory z organami podatkowymi. Dlatego polscy przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na założenie fundacji poza granicami Polski. Szacuje się, że takich podmiotów może być łącznie prawie tysiąc.

Transport

Polska liderem wykorzystania środków unijnych na infrastrukturę. Do 2023 roku nowa jakość na polskich drogach i kolei

Pod względem wykorzystania środków unijnych na inwestycje infrastrukturalne jesteśmy liderem w Europie – podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury. Tylko z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zostało zakontraktowane dwie trzecie środków z tej perspektywy unijnej. Lwia ich część jest przeznaczana na kolej i budowę dróg. Po zakończeniu tej siedmiolatki na polskich drogach i kolei będziemy mieć nową jakość – zapewnia resort inwestycji i rozwoju.

XXVIII Forum Ekonomiczne 2018

Bankowość

Inwestycje w dzieła sztuki mogą przynieść nawet 10 proc. zysk. Wymagają jednak dużej uwagi i cierpliwości

W Polsce inwestycje w obrazy, fotografie czy rzeźby są jeszcze stosunkowo mało popularne, ale z roku na rok przybywa chętnych. Już teraz co trzecia zamożna osoba planuje taką inwestycję, a polski rynek aukcyjny notuje rekordowe wyniki. Największym zainteresowaniem cieszy się sztuka współczesna, a zyski przy dwudziestoletnim okresie inwestycji przekraczają nawet 10 proc. Należy jednak śledzić trendy na rynku i patrzeć, co kupują inni kolekcjonerzy. Bardzo łatwo popełnić błąd, który może nas słono kosztować – podkreślają eksperci.

MSPO 2018