Komunikaty PR

V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

2016-04-27  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania 2_godz ( 0.08 MB )

 

MUZYKA I POKOLENIA – V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

Ponad 50% osób pracujących w Polsce uważa, że ich środowisko pracy nie sprzyja integracji życia zawodowego i prywatnego. Według badania Instytutu Gallupa efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja w pracy niższa o blisko 40%.

 

Rusza V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, której kulminacja przypada na 15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin. Jak co roku, Fundacja Humanites, inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny jednego dnia pracy i wsparcia pracowników w dobrym integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego, poprzez pokazanie wagi dobrej, międzypokoleniowej rozmowy w budowie więzi między ludźmi.

 

Corocznie akcja przebiega pod patronatem Pierwszej Damy. Również w tym roku honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda. Akcja uzyskała również poparcie ONZ. Partnerami akcji są PKN Orlen, Wirtualna Polska, Hotel Bukovina, Zagroda Ojrzanów, Great Place to Work, MaMy Kalendarz, Stowarzyszenie LiderSHE oraz Fundacja Liderek Biznesu.

Coroczna akcja „Dwie godziny dla Rodziny” kierowana do przedsiębiorców, instytucji prywatnych i publicznych oraz samorządów, polega na zainspirowaniu pracowników i ich rodzin do dobrej, międzypokoleniowej rozmowy, wykraczającej poza logistykę codziennego dnia. Pracodawcy, uczestnicy akcji, tego dnia na zasadach dobrowolności skracają dzień pracy swoim pracownikom o 2 godziny. To symboliczny gest pracodawców, związany z wyjściem z rutyny codziennego dnia i podkreśleniem faktu, iż pracownik poza pracą pełni również inne istotne role społeczne będąc rodzicem, dziadkiem, córką, synem i że dobra integracja tych ról przekłada się na większe zaangażowanie w pracy oraz poczucie szczęścia w życiu prywatnym i społecznym.

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział setki firm i instytucji od mikroprzedsiębiorstw do zatrudniających nawet dziesiątki tysięcy osób a także jednostki samorządowe.

Udział w „Dwóch godzinach dla Rodziny”, podarowanie pracownikom czasu dla najbliższych oraz zachęcenie ich do zatrzymania się i dobrej rozmowy,to jeden z tych małych gestów, który doceniają pracownicy, a jednocześnie czują, że są częścią ważnego przedsięwzięcia, które popierają przedstawiciele władz, organizacje międzynarodowe czy artyści – mówi Zofia Dzik, prezes fundacji Fundacja Humanites.

Można zgłosić swoją firmę oraz znaleźć wszelkie informacje o akcji na stronie www.mamrodzine.pl

Dbamy, żeby nasi pracownicy utrzymywali właściwą równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, co zwykle przekłada się na wzrost satysfakcji z realizowanych przez nich zadań – mówi Anna Lewandowska-Romanowska, dyrektor biura zarządzania relacjami społecznymi w obszarze kadr PKN Orlen. – Dla pracodawcy z kolei oznacza to większe zaangażowanie pracowników, a co za tym idzie wzrost efektywności i coraz bardziej kreatywne podejście do powierzonych obowiązków. Dlatego w tym roku ponownie dołączyliśmy do programu „Dwie godziny dla rodziny”. W ten sposób zachęcamy naszych pracowników do poświęcenia dodatkowego wolnego czasu swoim najbliższym. Zależy nam na zbudowaniu zaufania, które mogłoby zaprocentować w przyszłości.

Jak wynika z badań Instytutu Gallupa (Wellbeing, 2012) efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja niższa o blisko 40%. Dobry pracownik czerpie inspirację nie tylko ze szkoleń czy doświadczeń zawodowych i relacji w zespole, ale też z sukcesów prywatnych i czasu spędzonego z bliskimi.

MUZYKA INTEGRUJE

W tym roku przy okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny fundacja namawia do rozmów i aktywności nawiązujących do hasła przewodniego akcji MUZYKA I POKOLENIA.

Kiedy ostatni raz prawdziwie zaciekawiliśmy się drugą osobą, aby dowiedzieć się o niej czegoś nowego – np. w zakresie muzyki. Kiedy ostatnio wspólnie słuchaliśmy muzyki z naszymi dziećmi, dziadkami. Co wiemy o ich ulubionych wykonawcach, pierwszych w życiu koncertach i doświadczeniach związanych z muzyką. Dobra rozmowa łączy, a muzyka w szczególności jest uniwersalnym językiem,  płynie przez pokolenia. Potrafi łączyć, uzupełniać, inspirować wszystkich, niezależnie od wieku. Powstają utwory, które są wieczne, piosenki, które są śpiewane przez najmłodszych i seniorów. Możemy spotkać się przy wspólnym stole i zaśpiewać „Konika na biegunach” czy „Małgośkę" i wiele innych szlagierów, które znają zarówno dziadkowie, rodzice, jak i dzieci – informuje Zofia Dzik, prezes fundacji Fundacja Humanites.

Wspierają nas m.in. Stanisław Sojka, Zbigniew Wodecki, DJ Wika czy Jacek MEZO Mejer. Oni z autopsji wiedzą, że muzyka, wspólny śpiew łączą i pogłębiają więzi – informuje Zofia Dzik. – Jak napisał francuski filozof Étienne Souriau,dziecko nosi w sobie muzykę spontaniczną, która chce się ujawnić. Jeżeli pomożemy rozwinąć muzykę, która jest w nim, uczynimy je nie tylko istotą lepszą i szlachetniejszą, lecz również bardziej szczęśliwą” – dodaje Zofia Dzik.

NIE TYLKO PRACA

W latach budowania gospodarki rynkowej, kiedy pracujemy bardzo dużo – statystyki pokazują, że godziny pracy Polaków to jedne z wyższych w Europie, ale rodzina nadal stanowi dla nas wielką wartość. Częstą motywacją do pracy Polaków jest właśnie rodzina, podnoszenie jakości życia rodziny, bliskich.

Według badań Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Polacy są bardzo zapracowanym narodem. Statystyczny Polak poświęca na pracę aż 1929 godzin rocznie, co oznacza trzecie miejsce wśród przebadanych narodów. Średnia spośród wszystkich krajów uwzględnionych w badaniu wynosi zaś 1765 godzin pracy rocznie. 

40% badanych Polaków deklaruje, że nie ma dla siebie czasu w ciągu tygodnia. Z drugiej strony nawet w weekendy 35% wszystkich ankietowanych i 64% pracujących... pracuje.

Dlatego tak istotną kwestią jest znalezienie równowagi między pracą a czasem spędzanym z rodziną i relaksem.

 

 

CEL AKCJI – POGŁĘBIANIE WIĘZI RODZINNYCH

Celem nadrzędnym akcji jest inspirowanie do międzypokoleniowych rozmów, odkrywania i pogłębiania wartości rodzinnych i refleksji nad budowanymi na co dzień relacjami z najbliższymi.

Dotychczasowe obchody Dnia Rodziny spotkały się z dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.

My, Górale cenimy sobie to, co trwałe: rodzinę, wiarę, tradycję, przyjaźń. Nie pozostawiamy ważnych spraw samym sobie, dlatego swoje miejsce pracy lubimy urządzić tutaj, pod Tatrami. Żeby nie tęsknić. Żeby mieć blisko do tych, których kochamy. A dla nas rodzina to nie jest tylko jedno pokolenie, to pradziadowie i pamięć o ich przodkach. Cenimy też przyjaciół - tę rodzinę, którą sami sobie wybieramy. Dlatego pracujemy z tymi, z którymi się przyjaźnimy i chcemy zaprzyjaźnić się z tymi, z którymi pracujemy –  mówi Krzysztof Kramarz, Dyrektor Marketingu i PR Hotelu Bukovina. Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” jest bardzo bliska temu, co uważamy za istotne w życiu. Relacje z najbliższymi  dają nam siłę do działania i pomagają w zawodowym spełnianiu. Doceniamy wpływ tych relacji na kondycję pracowników, a co za tym idzie na wydajność całego zespołu. Troska o relacje wymaga czasu i uwagi. Motto tegorocznej akcji czujemy na Podhalu w sposób organiczny. Tak przecież właśnie żyjemy i tak pracujemy od pokoleń. Dlatego z wielką przyjemnością wspieramy akcję bliską naszemu sercu i tradycji – dodaje Krzysztof Kramarz.

Akcja została objęta patronatem mediowym TVP2, TVPABC, Polskiego Radia, Wirtualnej Polski, Radia Warszawa oraz Magazynu ThinkTank.


 

INFORMACJE DODATKOWE

Międzynarodowy Dzień Rodziny przypada 15 maja. Został ustanowiony w 1993 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Fundacja Humanites założona została we wrześniu 2010 roku przez grupę zaangażowanych zawodowo rodziców. Chęć powołania fundacji narodziła się z potrzeby wiedzy i wymiany doświadczeń na temat budowania zdrowych relacji w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z nastolatkami. Głównym celem Fundacji Humanites jest wsparcie współczesnej, zapracowanej rodziny w kontekście budowania zdrowych, trwałych więzi oraz kształtowania rozwoju młodego pokolenia i jego systemu wartości. W swoich działaniach fundacja bierze pod uwagę szereg wyzwań dzisiejszego świata, takich jak zalew informacji, konsumpcjonizm, wszechobecną agresję i ciągłe życie w biegu.

Oprócz obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny i akcji „Dwie godziny dla Rodziny” Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania realizuje wiele systemowych projektów na rzecz rozwijania relacji rodzinnych i wspierania rozwoju młodego pokolenia: m.in. współtworzy innowacyjny program Akademia Przywództwa Liderów Oświaty i program rozwoju przywództwa w systemie oświaty z udziałem wiodących wykładowców ze świata biznesu, psychologii, socjologii i pedagogiki. Specjaliści Fundacji Humanites oferują również indywidualnie dobraną pomoc dla pracowników i ich rodzin w zakresie wyzwań związanych z ich życiem prywatnym dzięki pakietowi pierwszej pomocy – Assistance Rodziny. Fundacja prowadzi także portal społecznościowy dla rodziców www.mamrodzine.pl oraz promuje i rozwija według opracowanej przez siebie metodologii Spójne Przywództwo oparte na zrównoważonym rozwoju człowieka.

Kontakt: Zofia Dzik – Prezes Zarządu Fundacji Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania tel.: 504 14 47 84, email: zofia.dzik@humanites.pl.

Amanda Szeligowska – Koordynator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania tel. 505 976 309, email: amanda.szeligowska@humanites.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Jak zadbać o etykę w firmie? Biuro prasowe
2019-01-21 | 01:00

Jak zadbać o etykę w firmie?

Zdecydowana większość prezesów, menedżerów, a także szeregowych pracowników dba o to, by w swoich działaniach przestrzegać prawa, a przynajmniej nie naruszać go w
Firma Kierujesz samochodem służbowym? Pracodawca oceni Twój styl jazdy
2019-01-18 | 11:00

Kierujesz samochodem służbowym? Pracodawca oceni Twój styl jazdy

Firmy stawiają na bezpieczeństwo kierowców samochodów służbowych. Czy wiesz, że informacje zebrane z systemu telematycznego umożliwiają przedsiębiorcom identyfikację
Firma Czwarta Gazela Biznesu dla ANG Spółdzielni
2019-01-17 | 01:00

Czwarta Gazela Biznesu dla ANG Spółdzielni

ANG Spółdzielnia po raz kolejny została wyróżniona w prestiżowym rankingu Gazele Biznesu. Dzięki dobrym wynikom finansowym, Spółdzielnia czwarty raz z rzędu znalazła

Kalendarium

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.