Komunikaty PR

V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

2016-04-27  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania 2_godz ( 0.08 MB )

 

MUZYKA I POKOLENIA – V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

Ponad 50% osób pracujących w Polsce uważa, że ich środowisko pracy nie sprzyja integracji życia zawodowego i prywatnego. Według badania Instytutu Gallupa efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja w pracy niższa o blisko 40%.

 

Rusza V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, której kulminacja przypada na 15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin. Jak co roku, Fundacja Humanites, inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny jednego dnia pracy i wsparcia pracowników w dobrym integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego, poprzez pokazanie wagi dobrej, międzypokoleniowej rozmowy w budowie więzi między ludźmi.

 

Corocznie akcja przebiega pod patronatem Pierwszej Damy. Również w tym roku honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda. Akcja uzyskała również poparcie ONZ. Partnerami akcji są PKN Orlen, Wirtualna Polska, Hotel Bukovina, Zagroda Ojrzanów, Great Place to Work, MaMy Kalendarz, Stowarzyszenie LiderSHE oraz Fundacja Liderek Biznesu.

Coroczna akcja „Dwie godziny dla Rodziny” kierowana do przedsiębiorców, instytucji prywatnych i publicznych oraz samorządów, polega na zainspirowaniu pracowników i ich rodzin do dobrej, międzypokoleniowej rozmowy, wykraczającej poza logistykę codziennego dnia. Pracodawcy, uczestnicy akcji, tego dnia na zasadach dobrowolności skracają dzień pracy swoim pracownikom o 2 godziny. To symboliczny gest pracodawców, związany z wyjściem z rutyny codziennego dnia i podkreśleniem faktu, iż pracownik poza pracą pełni również inne istotne role społeczne będąc rodzicem, dziadkiem, córką, synem i że dobra integracja tych ról przekłada się na większe zaangażowanie w pracy oraz poczucie szczęścia w życiu prywatnym i społecznym.

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział setki firm i instytucji od mikroprzedsiębiorstw do zatrudniających nawet dziesiątki tysięcy osób a także jednostki samorządowe.

Udział w „Dwóch godzinach dla Rodziny”, podarowanie pracownikom czasu dla najbliższych oraz zachęcenie ich do zatrzymania się i dobrej rozmowy,to jeden z tych małych gestów, który doceniają pracownicy, a jednocześnie czują, że są częścią ważnego przedsięwzięcia, które popierają przedstawiciele władz, organizacje międzynarodowe czy artyści – mówi Zofia Dzik, prezes fundacji Fundacja Humanites.

Można zgłosić swoją firmę oraz znaleźć wszelkie informacje o akcji na stronie www.mamrodzine.pl

Dbamy, żeby nasi pracownicy utrzymywali właściwą równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, co zwykle przekłada się na wzrost satysfakcji z realizowanych przez nich zadań – mówi Anna Lewandowska-Romanowska, dyrektor biura zarządzania relacjami społecznymi w obszarze kadr PKN Orlen. – Dla pracodawcy z kolei oznacza to większe zaangażowanie pracowników, a co za tym idzie wzrost efektywności i coraz bardziej kreatywne podejście do powierzonych obowiązków. Dlatego w tym roku ponownie dołączyliśmy do programu „Dwie godziny dla rodziny”. W ten sposób zachęcamy naszych pracowników do poświęcenia dodatkowego wolnego czasu swoim najbliższym. Zależy nam na zbudowaniu zaufania, które mogłoby zaprocentować w przyszłości.

Jak wynika z badań Instytutu Gallupa (Wellbeing, 2012) efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja niższa o blisko 40%. Dobry pracownik czerpie inspirację nie tylko ze szkoleń czy doświadczeń zawodowych i relacji w zespole, ale też z sukcesów prywatnych i czasu spędzonego z bliskimi.

MUZYKA INTEGRUJE

W tym roku przy okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny fundacja namawia do rozmów i aktywności nawiązujących do hasła przewodniego akcji MUZYKA I POKOLENIA.

Kiedy ostatni raz prawdziwie zaciekawiliśmy się drugą osobą, aby dowiedzieć się o niej czegoś nowego – np. w zakresie muzyki. Kiedy ostatnio wspólnie słuchaliśmy muzyki z naszymi dziećmi, dziadkami. Co wiemy o ich ulubionych wykonawcach, pierwszych w życiu koncertach i doświadczeniach związanych z muzyką. Dobra rozmowa łączy, a muzyka w szczególności jest uniwersalnym językiem,  płynie przez pokolenia. Potrafi łączyć, uzupełniać, inspirować wszystkich, niezależnie od wieku. Powstają utwory, które są wieczne, piosenki, które są śpiewane przez najmłodszych i seniorów. Możemy spotkać się przy wspólnym stole i zaśpiewać „Konika na biegunach” czy „Małgośkę" i wiele innych szlagierów, które znają zarówno dziadkowie, rodzice, jak i dzieci – informuje Zofia Dzik, prezes fundacji Fundacja Humanites.

Wspierają nas m.in. Stanisław Sojka, Zbigniew Wodecki, DJ Wika czy Jacek MEZO Mejer. Oni z autopsji wiedzą, że muzyka, wspólny śpiew łączą i pogłębiają więzi – informuje Zofia Dzik. – Jak napisał francuski filozof Étienne Souriau,dziecko nosi w sobie muzykę spontaniczną, która chce się ujawnić. Jeżeli pomożemy rozwinąć muzykę, która jest w nim, uczynimy je nie tylko istotą lepszą i szlachetniejszą, lecz również bardziej szczęśliwą” – dodaje Zofia Dzik.

NIE TYLKO PRACA

W latach budowania gospodarki rynkowej, kiedy pracujemy bardzo dużo – statystyki pokazują, że godziny pracy Polaków to jedne z wyższych w Europie, ale rodzina nadal stanowi dla nas wielką wartość. Częstą motywacją do pracy Polaków jest właśnie rodzina, podnoszenie jakości życia rodziny, bliskich.

Według badań Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Polacy są bardzo zapracowanym narodem. Statystyczny Polak poświęca na pracę aż 1929 godzin rocznie, co oznacza trzecie miejsce wśród przebadanych narodów. Średnia spośród wszystkich krajów uwzględnionych w badaniu wynosi zaś 1765 godzin pracy rocznie. 

40% badanych Polaków deklaruje, że nie ma dla siebie czasu w ciągu tygodnia. Z drugiej strony nawet w weekendy 35% wszystkich ankietowanych i 64% pracujących... pracuje.

Dlatego tak istotną kwestią jest znalezienie równowagi między pracą a czasem spędzanym z rodziną i relaksem.

 

 

CEL AKCJI – POGŁĘBIANIE WIĘZI RODZINNYCH

Celem nadrzędnym akcji jest inspirowanie do międzypokoleniowych rozmów, odkrywania i pogłębiania wartości rodzinnych i refleksji nad budowanymi na co dzień relacjami z najbliższymi.

Dotychczasowe obchody Dnia Rodziny spotkały się z dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.

My, Górale cenimy sobie to, co trwałe: rodzinę, wiarę, tradycję, przyjaźń. Nie pozostawiamy ważnych spraw samym sobie, dlatego swoje miejsce pracy lubimy urządzić tutaj, pod Tatrami. Żeby nie tęsknić. Żeby mieć blisko do tych, których kochamy. A dla nas rodzina to nie jest tylko jedno pokolenie, to pradziadowie i pamięć o ich przodkach. Cenimy też przyjaciół - tę rodzinę, którą sami sobie wybieramy. Dlatego pracujemy z tymi, z którymi się przyjaźnimy i chcemy zaprzyjaźnić się z tymi, z którymi pracujemy –  mówi Krzysztof Kramarz, Dyrektor Marketingu i PR Hotelu Bukovina. Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” jest bardzo bliska temu, co uważamy za istotne w życiu. Relacje z najbliższymi  dają nam siłę do działania i pomagają w zawodowym spełnianiu. Doceniamy wpływ tych relacji na kondycję pracowników, a co za tym idzie na wydajność całego zespołu. Troska o relacje wymaga czasu i uwagi. Motto tegorocznej akcji czujemy na Podhalu w sposób organiczny. Tak przecież właśnie żyjemy i tak pracujemy od pokoleń. Dlatego z wielką przyjemnością wspieramy akcję bliską naszemu sercu i tradycji – dodaje Krzysztof Kramarz.

Akcja została objęta patronatem mediowym TVP2, TVPABC, Polskiego Radia, Wirtualnej Polski, Radia Warszawa oraz Magazynu ThinkTank.


 

INFORMACJE DODATKOWE

Międzynarodowy Dzień Rodziny przypada 15 maja. Został ustanowiony w 1993 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Fundacja Humanites założona została we wrześniu 2010 roku przez grupę zaangażowanych zawodowo rodziców. Chęć powołania fundacji narodziła się z potrzeby wiedzy i wymiany doświadczeń na temat budowania zdrowych relacji w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z nastolatkami. Głównym celem Fundacji Humanites jest wsparcie współczesnej, zapracowanej rodziny w kontekście budowania zdrowych, trwałych więzi oraz kształtowania rozwoju młodego pokolenia i jego systemu wartości. W swoich działaniach fundacja bierze pod uwagę szereg wyzwań dzisiejszego świata, takich jak zalew informacji, konsumpcjonizm, wszechobecną agresję i ciągłe życie w biegu.

Oprócz obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny i akcji „Dwie godziny dla Rodziny” Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania realizuje wiele systemowych projektów na rzecz rozwijania relacji rodzinnych i wspierania rozwoju młodego pokolenia: m.in. współtworzy innowacyjny program Akademia Przywództwa Liderów Oświaty i program rozwoju przywództwa w systemie oświaty z udziałem wiodących wykładowców ze świata biznesu, psychologii, socjologii i pedagogiki. Specjaliści Fundacji Humanites oferują również indywidualnie dobraną pomoc dla pracowników i ich rodzin w zakresie wyzwań związanych z ich życiem prywatnym dzięki pakietowi pierwszej pomocy – Assistance Rodziny. Fundacja prowadzi także portal społecznościowy dla rodziców www.mamrodzine.pl oraz promuje i rozwija według opracowanej przez siebie metodologii Spójne Przywództwo oparte na zrównoważonym rozwoju człowieka.

Kontakt: Zofia Dzik – Prezes Zarządu Fundacji Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania tel.: 504 14 47 84, email: zofia.dzik@humanites.pl.

Amanda Szeligowska – Koordynator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania tel. 505 976 309, email: amanda.szeligowska@humanites.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma ABB ze stacją rowerów Wavelo Biuro prasowe
2019-04-18 | 11:00

ABB ze stacją rowerów Wavelo

W samym centrum Krakowa, przy Rondzie Mogilskim, powstała kolejna stacja rowerów miejskich Wavelo. Inwestorem jest międzynarodowy koncern ABB zatrudniający w Krakowie ponad 2 tysiące
Firma Profesjonalna pomoc medyczna w miejscu pracy od Capital Park
2019-04-16 | 13:00

Profesjonalna pomoc medyczna w miejscu pracy od Capital Park

W kompleksach biurowych Eurocentrum oraz Royal Wilanów w Warszawie ruszyła pierwsza na polskim rynku natychmiastowa pomoc medyczna dedykowana najemcom. Dzięki wdrożeniu przez Grupę
Firma Razem możemy jeszcze więcej
2019-04-16 | 11:30

Razem możemy jeszcze więcej

Immergas podsumował kolejny rok pracy swoich najlepszych serwisów. W Łodzi odbyła się druga doroczna konferencja Licencjonowanych Serwisów Immergas. Hasłem tegorocznej edycji

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Finanse

Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy. Na ich finansowanie w tym roku przeznaczy 200 mln zł

Do końca tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy 200 mln zł na finansowanie małych i średnich firm. Takim podmiotom trudniej jest pozyskać środki komercyjne od banków, zwłaszcza jeżeli są krótko na rynku. ARP udzieli im pożyczek m.in. na realizację innowacyjnych projektów, inwestycji, wsparcie płynności finansowej czy finansowanie zamówień. Co istotne, spółki nie ogranicza prawo bankowe czy regulacje KNF, co daje jej większą elastyczność i pozwala finansować przedsięwzięcia, które przez banki mogłyby być uznane za zbyt ryzykowne.

Ochrona środowiska

Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów. W całej UE może to przynieść 600 mld euro oszczędności rocznie

Po cyfrowej transformacji firmy czeka w najbliższych latach kolejna duża zmiana. Do 2030 roku muszą się dostosować do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), która zakłada optymalne wykorzystanie odpadów i surowców naturalnych. Jak wynika z badań Stena Recycling, oczekują tego sami konsumenci. 65 proc. z nich jest skłonnych zrezygnować z produktów ulubionej firmy, a w zamian wybrać taką, która wdraża zasady GOZ. Gospodarka cyrkularna pomoże też firmom zmniejszyć koszty działalności – w skali UE przyniesie 600 mld euro oszczędności i stworzy 2 mln nowych miejsc pracy. Część firm zaczęła już transformację w kierunku GOZ – przykłady najlepszych zostały wyłonione w Stena Circular Economy Award. ​ 

 

Telekomunikacja

Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn. Niedoskonałe prawo i problem z ochroną danych mogą jednak wstrzymać postęp technologiczny

Czwarta rewolucja przemysłowa będzie mieć przełożenie na gospodarkę, biznes i rynek pracy. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, szerokie wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osiągnąć poziom PKB zaplanowany na lata 2035–2036 już o pięć lat wcześniej. Jednak nowe technologie oznaczają także duże wyzwania związane z legislacją oraz cyberbezpieczeństwem. Pod tym względem przełomowy był ubiegły rok, kiedy weszły w życie ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa oraz RODO – wynika z nowego raportu NASK „Cyberbezpieczeństwo A.D. 2018”.

Handel

Tylko 17 proc. polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Brakuje świadomości, że mogą to być dobre narzędzia do zwiększenia sprzedaży i płynności

W ubiegłym roku polskie firmy po raz pierwszy ubezpieczyły obroty warte blisko pół biliona złotych. Łączna kwota ubezpieczonych należności wyniosła blisko 157 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 roku. Mimo tych wzrostów sytuacja w tym segmencie rynku jest daleka od oczekiwań ubezpieczycieli. Kluczowe jest pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marcin Olczak z firmy Marsh. Obecnie co piąta firma w ogóle nie ubezpiecza transakcji sprzedaży swoich wyrobów, a tylko 17 proc. korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Firmy nie są świadome, że te narzędzia mogą być wykorzystywane do zwiększania sprzedaży i wsparcia płynności finansowej.