Komunikaty PR

V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

2016-04-27  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania 2_godz ( 0.08 MB )

 

MUZYKA I POKOLENIA – V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

Ponad 50% osób pracujących w Polsce uważa, że ich środowisko pracy nie sprzyja integracji życia zawodowego i prywatnego. Według badania Instytutu Gallupa efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja w pracy niższa o blisko 40%.

 

Rusza V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, której kulminacja przypada na 15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin. Jak co roku, Fundacja Humanites, inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny jednego dnia pracy i wsparcia pracowników w dobrym integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego, poprzez pokazanie wagi dobrej, międzypokoleniowej rozmowy w budowie więzi między ludźmi.

 

Corocznie akcja przebiega pod patronatem Pierwszej Damy. Również w tym roku honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser-Duda. Akcja uzyskała również poparcie ONZ. Partnerami akcji są PKN Orlen, Wirtualna Polska, Hotel Bukovina, Zagroda Ojrzanów, Great Place to Work, MaMy Kalendarz, Stowarzyszenie LiderSHE oraz Fundacja Liderek Biznesu.

Coroczna akcja „Dwie godziny dla Rodziny” kierowana do przedsiębiorców, instytucji prywatnych i publicznych oraz samorządów, polega na zainspirowaniu pracowników i ich rodzin do dobrej, międzypokoleniowej rozmowy, wykraczającej poza logistykę codziennego dnia. Pracodawcy, uczestnicy akcji, tego dnia na zasadach dobrowolności skracają dzień pracy swoim pracownikom o 2 godziny. To symboliczny gest pracodawców, związany z wyjściem z rutyny codziennego dnia i podkreśleniem faktu, iż pracownik poza pracą pełni również inne istotne role społeczne będąc rodzicem, dziadkiem, córką, synem i że dobra integracja tych ról przekłada się na większe zaangażowanie w pracy oraz poczucie szczęścia w życiu prywatnym i społecznym.

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział setki firm i instytucji od mikroprzedsiębiorstw do zatrudniających nawet dziesiątki tysięcy osób a także jednostki samorządowe.

Udział w „Dwóch godzinach dla Rodziny”, podarowanie pracownikom czasu dla najbliższych oraz zachęcenie ich do zatrzymania się i dobrej rozmowy,to jeden z tych małych gestów, który doceniają pracownicy, a jednocześnie czują, że są częścią ważnego przedsięwzięcia, które popierają przedstawiciele władz, organizacje międzynarodowe czy artyści – mówi Zofia Dzik, prezes fundacji Fundacja Humanites.

Można zgłosić swoją firmę oraz znaleźć wszelkie informacje o akcji na stronie www.mamrodzine.pl

Dbamy, żeby nasi pracownicy utrzymywali właściwą równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, co zwykle przekłada się na wzrost satysfakcji z realizowanych przez nich zadań – mówi Anna Lewandowska-Romanowska, dyrektor biura zarządzania relacjami społecznymi w obszarze kadr PKN Orlen. – Dla pracodawcy z kolei oznacza to większe zaangażowanie pracowników, a co za tym idzie wzrost efektywności i coraz bardziej kreatywne podejście do powierzonych obowiązków. Dlatego w tym roku ponownie dołączyliśmy do programu „Dwie godziny dla rodziny”. W ten sposób zachęcamy naszych pracowników do poświęcenia dodatkowego wolnego czasu swoim najbliższym. Zależy nam na zbudowaniu zaufania, które mogłoby zaprocentować w przyszłości.

Jak wynika z badań Instytutu Gallupa (Wellbeing, 2012) efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja niższa o blisko 40%. Dobry pracownik czerpie inspirację nie tylko ze szkoleń czy doświadczeń zawodowych i relacji w zespole, ale też z sukcesów prywatnych i czasu spędzonego z bliskimi.

MUZYKA INTEGRUJE

W tym roku przy okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny fundacja namawia do rozmów i aktywności nawiązujących do hasła przewodniego akcji MUZYKA I POKOLENIA.

Kiedy ostatni raz prawdziwie zaciekawiliśmy się drugą osobą, aby dowiedzieć się o niej czegoś nowego – np. w zakresie muzyki. Kiedy ostatnio wspólnie słuchaliśmy muzyki z naszymi dziećmi, dziadkami. Co wiemy o ich ulubionych wykonawcach, pierwszych w życiu koncertach i doświadczeniach związanych z muzyką. Dobra rozmowa łączy, a muzyka w szczególności jest uniwersalnym językiem,  płynie przez pokolenia. Potrafi łączyć, uzupełniać, inspirować wszystkich, niezależnie od wieku. Powstają utwory, które są wieczne, piosenki, które są śpiewane przez najmłodszych i seniorów. Możemy spotkać się przy wspólnym stole i zaśpiewać „Konika na biegunach” czy „Małgośkę" i wiele innych szlagierów, które znają zarówno dziadkowie, rodzice, jak i dzieci – informuje Zofia Dzik, prezes fundacji Fundacja Humanites.

Wspierają nas m.in. Stanisław Sojka, Zbigniew Wodecki, DJ Wika czy Jacek MEZO Mejer. Oni z autopsji wiedzą, że muzyka, wspólny śpiew łączą i pogłębiają więzi – informuje Zofia Dzik. – Jak napisał francuski filozof Étienne Souriau,dziecko nosi w sobie muzykę spontaniczną, która chce się ujawnić. Jeżeli pomożemy rozwinąć muzykę, która jest w nim, uczynimy je nie tylko istotą lepszą i szlachetniejszą, lecz również bardziej szczęśliwą” – dodaje Zofia Dzik.

NIE TYLKO PRACA

W latach budowania gospodarki rynkowej, kiedy pracujemy bardzo dużo – statystyki pokazują, że godziny pracy Polaków to jedne z wyższych w Europie, ale rodzina nadal stanowi dla nas wielką wartość. Częstą motywacją do pracy Polaków jest właśnie rodzina, podnoszenie jakości życia rodziny, bliskich.

Według badań Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Polacy są bardzo zapracowanym narodem. Statystyczny Polak poświęca na pracę aż 1929 godzin rocznie, co oznacza trzecie miejsce wśród przebadanych narodów. Średnia spośród wszystkich krajów uwzględnionych w badaniu wynosi zaś 1765 godzin pracy rocznie. 

40% badanych Polaków deklaruje, że nie ma dla siebie czasu w ciągu tygodnia. Z drugiej strony nawet w weekendy 35% wszystkich ankietowanych i 64% pracujących... pracuje.

Dlatego tak istotną kwestią jest znalezienie równowagi między pracą a czasem spędzanym z rodziną i relaksem.

 

 

CEL AKCJI – POGŁĘBIANIE WIĘZI RODZINNYCH

Celem nadrzędnym akcji jest inspirowanie do międzypokoleniowych rozmów, odkrywania i pogłębiania wartości rodzinnych i refleksji nad budowanymi na co dzień relacjami z najbliższymi.

Dotychczasowe obchody Dnia Rodziny spotkały się z dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.

My, Górale cenimy sobie to, co trwałe: rodzinę, wiarę, tradycję, przyjaźń. Nie pozostawiamy ważnych spraw samym sobie, dlatego swoje miejsce pracy lubimy urządzić tutaj, pod Tatrami. Żeby nie tęsknić. Żeby mieć blisko do tych, których kochamy. A dla nas rodzina to nie jest tylko jedno pokolenie, to pradziadowie i pamięć o ich przodkach. Cenimy też przyjaciół - tę rodzinę, którą sami sobie wybieramy. Dlatego pracujemy z tymi, z którymi się przyjaźnimy i chcemy zaprzyjaźnić się z tymi, z którymi pracujemy –  mówi Krzysztof Kramarz, Dyrektor Marketingu i PR Hotelu Bukovina. Akcja „Dwie godziny dla Rodziny” jest bardzo bliska temu, co uważamy za istotne w życiu. Relacje z najbliższymi  dają nam siłę do działania i pomagają w zawodowym spełnianiu. Doceniamy wpływ tych relacji na kondycję pracowników, a co za tym idzie na wydajność całego zespołu. Troska o relacje wymaga czasu i uwagi. Motto tegorocznej akcji czujemy na Podhalu w sposób organiczny. Tak przecież właśnie żyjemy i tak pracujemy od pokoleń. Dlatego z wielką przyjemnością wspieramy akcję bliską naszemu sercu i tradycji – dodaje Krzysztof Kramarz.

Akcja została objęta patronatem mediowym TVP2, TVPABC, Polskiego Radia, Wirtualnej Polski, Radia Warszawa oraz Magazynu ThinkTank.


 

INFORMACJE DODATKOWE

Międzynarodowy Dzień Rodziny przypada 15 maja. Został ustanowiony w 1993 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Fundacja Humanites założona została we wrześniu 2010 roku przez grupę zaangażowanych zawodowo rodziców. Chęć powołania fundacji narodziła się z potrzeby wiedzy i wymiany doświadczeń na temat budowania zdrowych relacji w rodzinie, ze szczególnym uwzględnieniem relacji z nastolatkami. Głównym celem Fundacji Humanites jest wsparcie współczesnej, zapracowanej rodziny w kontekście budowania zdrowych, trwałych więzi oraz kształtowania rozwoju młodego pokolenia i jego systemu wartości. W swoich działaniach fundacja bierze pod uwagę szereg wyzwań dzisiejszego świata, takich jak zalew informacji, konsumpcjonizm, wszechobecną agresję i ciągłe życie w biegu.

Oprócz obchodów Międzynarodowego Dnia Rodziny i akcji „Dwie godziny dla Rodziny” Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania realizuje wiele systemowych projektów na rzecz rozwijania relacji rodzinnych i wspierania rozwoju młodego pokolenia: m.in. współtworzy innowacyjny program Akademia Przywództwa Liderów Oświaty i program rozwoju przywództwa w systemie oświaty z udziałem wiodących wykładowców ze świata biznesu, psychologii, socjologii i pedagogiki. Specjaliści Fundacji Humanites oferują również indywidualnie dobraną pomoc dla pracowników i ich rodzin w zakresie wyzwań związanych z ich życiem prywatnym dzięki pakietowi pierwszej pomocy – Assistance Rodziny. Fundacja prowadzi także portal społecznościowy dla rodziców www.mamrodzine.pl oraz promuje i rozwija według opracowanej przez siebie metodologii Spójne Przywództwo oparte na zrównoważonym rozwoju człowieka.

Kontakt: Zofia Dzik – Prezes Zarządu Fundacji Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania tel.: 504 14 47 84, email: zofia.dzik@humanites.pl.

Amanda Szeligowska – Koordynator akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania tel. 505 976 309, email: amanda.szeligowska@humanites.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka Biuro prasowe
2021-10-14 | 15:49

Marka Somat pomaga rodzinnym domom dziecka

Marka Somat we współpracy z fundacją Polki Mogą Wszystko rozpoczyna akcję pomocowo-edukacyjną skierowaną do rodzinnych domów dziecka. Celem programu jest promowanie zasad
Firma Szymon Szczepanik został powołany na członka zarządu Seifert Polska
2021-10-14 | 13:00

Szymon Szczepanik został powołany na członka zarządu Seifert Polska

Odtąd wraz z Prezesem Seifert Polska Janem Brachmannem, Szymon Szczepanik (34) stanowić będzie główny trzon zarządu firmy.   Szczepanik dorastał w Bremen, gdzie ukończył
Firma Grupa Muszkieterów z ponad 6,5 miliardami złotych obrotów po trzech kwartałach
2021-10-14 | 12:30

Grupa Muszkieterów z ponad 6,5 miliardami złotych obrotów po trzech kwartałach

Przez pierwsze 9 miesięcy br. Grupa Muszkieterów wypracowała obroty na poziomie ponad 6,5 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o prawie 739 milionów złotych (12,8 proc.)

Więcej ważnych informacji

Media i PR

W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji

Od października rozpoczęło działalność największe centrum prasowe w Polsce. Fundacja Venture Café Warsaw wspólnie z agencją informacyjną Newseria otworzyły Centrum Prasowe Newseria. Innowacyjne centrum komunikacji – zlokalizowane przy ulicy Chmielnej w biurowcu Varso – ma być odpowiedzią na rosnący popyt na tego rodzaju usługi. Będą w nim organizowane konferencje, śniadania prasowe i debaty. Centrum umożliwia streaming, także w wersji hybrydowej, i system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości powstanie tu także wirtualne studio.

Polityka

Samorządy łączą siły w walce przeciw Polskiemu Ładowi. Straty w budżetach mogą się odbić na usługach dla mieszkańców

 Jako samorządy nie mamy nic przeciwko temu, żeby nasi mieszkańcy płacili mniej podatków, ale oczekujemy w związku z tym rekompensaty, bo my z tych podatków również utrzymujemy inne usługi publiczne – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent miasta stołecznego Warszawy. Jak wyliczyło Ministerstwo Finansów, na planowanych zmianach podatkowych samorządy stracą 145 mld zł w ciągu dekady. Razem z obniżką podatków wprowadzoną w 2019 roku straty przekraczają 200 mld zł. Z kolei proponowane przez rząd rekompensaty opiewają na 48 mld zł. Samorządowcy, którzy w środę w Warszawie protestowali przeciw wprowadzanym zmianom, przestrzegają, że odbiją się one na mieszkańcach.

Zdrowie

Szczepienia wśród młodych ludzi będą kluczowe dla przebiegu czwartej fali COVID-19. To oni stanowią największe ryzyko przenoszenia wirusa

– Czwarta fala pandemii koronawirusa ma wiele scenariuszy, ale pewne jest, że jej przebieg zależy od liczby osób zaszczepionych. Teraz najważniejsze jest, aby zaszczepili się młodzi ludzie, tzw. superrozprzestrzeniacze – mówi prof. dr hab. n. med. Jarosław Pinkas, dziekan Szkoły Zdrowia Publicznego Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego, konsultant krajowy w dziedzinie zdrowia publicznego. Jak podkreśla, system ochrony zdrowia jest przygotowany na czwartą falę – nie brakuje respiratorów, szpitale tymczasowe są w gotowości, a większość pracowników służby zdrowia przyjęła dwie dawki szczepionki i czeka na dawkę przypominającą. Do tej pory przyjęło ją ponad 350 tys. osób.

Telekomunikacja

Ceramika może być podstawą innowacji w wielu branżach. Stosuje ją już telekomunikacja w smartfonach 5G czy zbrojeniówka w czołgach

Medycyna, elektronika, telekomunikacja czy przemysł zbrojeniowy oraz jądrowy – to dziedziny gospodarki, w których zastosowanie znajduje ceramika, dziś kojarzona głównie z materiałami budowlanymi czy akcesoriami do wnętrz. Co więcej, zaawansowana ceramika jest zaliczana do materiałów determinujących innowacyjność tych branż. Ceramiczne elementy w smartfonach pozwolą w pełni wykorzystać łączność w technologii 5G, a produkowane w drukarkach 3D ceramiczne protezy są dobrze przyjmowane przez organizm pacjenta. Rynek tego typu materiałów wzrośnie w ciągu kilku najbliższych lat o jedną trzecią.