Komunikaty PR

Bezpłatne szkolenie w Łodzi dla NGO i Izb Gospodarczych!

2018-03-12  |  09:00
Biuro prasowe
Do pobrania Program ( 0 MB )

Instytut Krajowej Izby Gospodarczej zaprasza NGO oraz Izby Gospodarcze na bezpłatne szkolenie w Łodzi (Hotel Restaurant Campanile). Termin: 19-21 marca 2018.

Całkowicie bezpłatnie, w ramach dofinansowania z Komisji Europejskiej pracownikom, wolontariuszom oraz członkom Organizacji Pozarządowych oraz Izb Gospodarczych przybliżymy 6 zakresów tematycznych, które pomogą rozpocząć świadomy udział w konsultacjach publicznych oraz poszerzą ogólną wiedzę z zakresu ekonomii i gospodarki. Na szkoleniu przybliżone zostaną również wchodzące w życie zmiany w prawie gospodarczym, prawie pracy i sposobie prowadzenia konsultacji publicznych.

Program szkolenia obejmuje 6 zakresów tematycznych:

  • prawo gospodarcze,
  • ekonomia z elementami polityki przemysłowej,
  • prawo pracy,
  • ekonomia przedsiębiorstwa,
  • analiza finansowa,
  • pisanie stanowisk i opinii wraz z prezentacją stanowisk.

Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymują dodatkowo bon na bezpłatne doradztwo z zakresów tematycznych poruszanych na szkoleniu!

Zgłoszenie poprzez formularz dostępny online: http://iped.pl/formularz-zgloszeniowy,4.html

Szkolenie trwa 3 dni po 8 godzin. Organizatorzy zapewniają wyżywenie oraz nocleg dla uczestników spoza Łodzi.

Więcej informacji:
http://iped.pl/efektywne-ngo-i-izby-gospodarcze-szkolenia.html#terminy

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Poznaliśmy Liderów GOZ w Polsce – finał Stena Circular Economy Award Biuro prasowe
2019-04-17 | 13:30

Poznaliśmy Liderów GOZ w Polsce – finał Stena Circular Economy Award

Zapomniane przedmioty zyskają drugie życie przy ponownym wykorzystaniu, system obiegu opakowań spożywczych wielokrotnego użytku może z powodzeniem zastąpić
Gospodarka Podsumowanie Dnia Otwartego w gdańskim oddziale Jungheinrich
2019-04-15 | 14:00

Podsumowanie Dnia Otwartego w gdańskim oddziale Jungheinrich

Zakończyła się pierwsza edycja Dnia Otwartego w gdańskim oddziale Jungheinrich. Firma zaprezentowała łącznie ponad 40 nowych i używanych wózków widłowych, specjalnie
Gospodarka Rekordowo wysoka kwartalna liczba niewypłacalności polskich firm
2019-04-15 | 08:30

Rekordowo wysoka kwartalna liczba niewypłacalności polskich firm

- W I kwartale 2019 opublikowano informację o 285 niewypłacalnych przedsiębiorstwach wobec 260 w I kwartale 2018 roku – wzrost o 10% w porównaniu r/r, dynamika z ub. roku nie

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii. 

Finanse

Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy. Na ich finansowanie w tym roku przeznaczy 200 mln zł

Do końca tego roku Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy 200 mln zł na finansowanie małych i średnich firm. Takim podmiotom trudniej jest pozyskać środki komercyjne od banków, zwłaszcza jeżeli są krótko na rynku. ARP udzieli im pożyczek m.in. na realizację innowacyjnych projektów, inwestycji, wsparcie płynności finansowej czy finansowanie zamówień. Co istotne, spółki nie ogranicza prawo bankowe czy regulacje KNF, co daje jej większą elastyczność i pozwala finansować przedsięwzięcia, które przez banki mogłyby być uznane za zbyt ryzykowne.

Ochrona środowiska

Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów. W całej UE może to przynieść 600 mld euro oszczędności rocznie

Po cyfrowej transformacji firmy czeka w najbliższych latach kolejna duża zmiana. Do 2030 roku muszą się dostosować do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), która zakłada optymalne wykorzystanie odpadów i surowców naturalnych. Jak wynika z badań Stena Recycling, oczekują tego sami konsumenci. 65 proc. z nich jest skłonnych zrezygnować z produktów ulubionej firmy, a w zamian wybrać taką, która wdraża zasady GOZ. Gospodarka cyrkularna pomoże też firmom zmniejszyć koszty działalności – w skali UE przyniesie 600 mld euro oszczędności i stworzy 2 mln nowych miejsc pracy. Część firm zaczęła już transformację w kierunku GOZ – przykłady najlepszych zostały wyłonione w Stena Circular Economy Award. ​ 

 

Telekomunikacja

Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn. Niedoskonałe prawo i problem z ochroną danych mogą jednak wstrzymać postęp technologiczny

Czwarta rewolucja przemysłowa będzie mieć przełożenie na gospodarkę, biznes i rynek pracy. Jak podaje Ministerstwo Cyfryzacji, szerokie wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych pozwoli osiągnąć poziom PKB zaplanowany na lata 2035–2036 już o pięć lat wcześniej. Jednak nowe technologie oznaczają także duże wyzwania związane z legislacją oraz cyberbezpieczeństwem. Pod tym względem przełomowy był ubiegły rok, kiedy weszły w życie ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa oraz RODO – wynika z nowego raportu NASK „Cyberbezpieczeństwo A.D. 2018”.

Handel

Tylko 17 proc. polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Brakuje świadomości, że mogą to być dobre narzędzia do zwiększenia sprzedaży i płynności

W ubiegłym roku polskie firmy po raz pierwszy ubezpieczyły obroty warte blisko pół biliona złotych. Łączna kwota ubezpieczonych należności wyniosła blisko 157 mld zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2017 roku. Mimo tych wzrostów sytuacja w tym segmencie rynku jest daleka od oczekiwań ubezpieczycieli. Kluczowe jest pozyskanie nowych klientów – przekonuje Marcin Olczak z firmy Marsh. Obecnie co piąta firma w ogóle nie ubezpiecza transakcji sprzedaży swoich wyrobów, a tylko 17 proc. korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych. Firmy nie są świadome, że te narzędzia mogą być wykorzystywane do zwiększania sprzedaży i wsparcia płynności finansowej.