Menedżer z papierami...
W najnowszym Biuletynie Obsługi Klienta (7-8/2018) prezentujemy m.in. wspólną propozycję Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego – Studium Menedżer Contact Center. Omawiamy także rolę i znaczenie testów psychologicznych w biznesie.
Studium Menedżer Contact Center to propozycja dla kadry kierowniczej średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów, którzy zainteresowani są zdobyciem wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania obsługą klienta w jednostkach typu call contact center, zgodnie z najlepszymi standardami branżowymi. „…Studium ma dość prestiżowy charakter i skierowane jest do konkretnego grona organizacji i osób pracujących w branży contact center. Uczestnicy Studium to osoby, które mają już podstawowe kompetencje, ale rozumieją potrzebę nieustannej nauki i rozwoju, oraz mają ambicję wejścia na wyższy poziom w swojej karierze zawodowej…” – mówi Marcin Sosnowski z SMB.
Rola i znaczenie testów psychologicznych w biznesie jest przedmiotem wywiadu, którego udzieliła Biuletynowi Joanna Stanach, psycholog biznesu i specjalista ds. HR. „…Nasza osobowość jest odzwierciedlana w zadaniach, które wykonujemy i w relacjach, jakie mamy ze współpracownikami i z szefem. Również nasze sytuacje życiowe, doświadczenia, mają ogromny wpływ na to jak podchodzimy do pracy...” - mówi Joanna Stanach.
Biuletyny Obsługi Klienta dostępne są pod adresem: www.customercare.com.pl/biuletyn
Wydawcą Biuletynu Obsługi Klienta jest CCMS, firma świadcząca usługi doradcze i szkoleniowe w obszarze komunikacji z rynkiem, struktur obsługi klienta i sprzedaży. CCMS jest także wydawcą publikacji książkowych z zakresu telemarketingu. Z usług CCMS korzystali m.in.: Toyota Bank, Infakt, Morizon, pkt.pl, Sanitec Koło, Teleperformance, Energa, Instytut Rozwoju Biznesu (IBD), ITCard, La Lorraine Polska.
Kontakt:
Sylwester Kućmierowski
tel.: 519 07 00 03
mail: sylwester.kucmierowski@ccms.com.pl
Robert Waker
tel.: 793 34 44 88
mail: r.waker@ccms.com.pl

Czy kolejny światowy kryzys gospodarczy zacznie się w sektorze budowlanym?

Wzrost rynku budowlanego obnaża słabość finansową wielu jego uczestników

Dobrze naoliwiona produkcja
Kalendarium
CES 2019

Relacje z największego wydarzenia technologicznego na świecie
Targi CES to miejsce spotkań wszystkich zainteresowanych przyszłością rynku elektroniki użytkowej. Od ponad 50 lat Targi są poligonem doświadczalnym dla wynalazców i twórców przełomowych technologii.

Handel
Nasilający się egoizm gospodarczy może mieć negatywne skutki dla Polski. Ucierpią m.in. handel i przetwórstwo przemysłowe
Egoizm gospodarczy, którego przejawem jest m.in. brexit czy wojna handlowa między USA a Chinami, to poważne zagrożenie dla polskiej gospodarki – oceniają eksperci DNB Bank Polska i PwC. Wprawdzie 65 proc. firm nie dostrzega jeszcze wśród swoich zagranicznych kontrahentów oznak zniechęcenia wobec wzajemnej współpracy, jednak zjawisko to może uderzyć w branżę motoryzacyjną, przetwórstwo przemysłowe i handel. Ponad połowa firm w Polsce obawia się pogłębiających się podziałów w Europie. Z drugiej strony pozytywnie postrzegają globalizację jako zjawisko prowadzące do wzrostu światowego bogactwa i wzajemnego wzbogacania kultur.
Firma
Z usług e-administracji samodzielnie korzysta ponad 70 proc. firm. Liczba udogodnień dla nich szybko rośnie
Ponad 70 proc. przedsiębiorstw samodzielnie korzysta z e-administracji. Jeszcze więcej, bo prawie 90 proc., przynajmniej raz uzyskało informacje za pośrednictwem strony internetowej danej instytucji. Odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców jest portal biznes.gov.pl, gdzie mogą oni uzyskać dostęp do 350 e-procedur. Średnio co miesiąc z portalu korzysta 1,5 mln osób, rocznie – już ponad 15 mln. Będziemy uruchamiać kolejne udogodnienia, już niedługo planujemy wprowadzić usługę e-doręczeń – zapowiada Dominik Wójcicki z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.
Prawo
Prawo nie nadąża za technologią. Konieczne przepisy regulujące prace nad sztuczną inteligencją
Na rozwój sztucznej inteligencji Europa będzie przeznaczać 20 mld euro rocznie. Wszystko po to, by dogonić potentatów w tym obszarze, czyli Stany Zjednoczone i Chiny. SI w przyszłości może stanowić o przewadze gospodarczej poszczególnych krajów, zwłaszcza w kontekście rewolucji 4.0. Za technologią nie nadąża jednak prawo. Brakuje opracowanych zasad etycznych korzystania ze sztucznej inteligencji oraz odpowiedzialności za jej działanie – ocenia dr Agnieszka Besiekierska z Kancelarii Noerr.

Transport
Komercyjne wykorzystanie dronów może przynieść gospodarce nawet 913 mld zł. Najwięcej mogą skorzystać m.in. budownictwo i energetyka
Budownictwo, rolnictwo, energetyka czy ubezpieczenia – to tylko niektóre z branż, w których wykorzystanie dronów może przynieść duże korzyści. Urządzenia te mogą się sprawdzić także przy zabezpieczaniu imprez masowych, dostarczaniu listów lub kontrolowaniu zanieczyszczeń powietrza. W zależności od tempa rozwoju rynku korzyść dla gospodarki może wynieść od 310 mld zł (w scenariuszu pesymistycznym) do 913 mld (w scenariuszu optymistycznym). Żeby zwiększać potencjał dronów, potrzebne są korzystne i sprzyjające rozwojowi regulacje – mówi Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego.