Komunikaty PR

Cherrypick Games publikuje wyniki za pierwsze półrocze

2018-08-10  |  09:00

 

Cherrypick Games, notowany na NewConnect developer gier mobilnych, wypracował w pierwszym półroczu 2,5 mln zł EBITDA, oznacza to blisko 23 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody netto ukształtowały się na poziomie 7,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,4 mln zł – to wyniki wyższe o odpowiednio 8,8 proc. i 11,2 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku. Od lipca testowany jest największy projekt studia – My Beauty Spa & Stories. Dziś do soft-launch trafił kolejny tytuł dedykowany kobietom – Project Fame. Pod koniec roku spółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

- Wyniki, które wypracowaliśmy w pierwszym półroczu są zgodne z naszymi założeniami. Wciąż procentuje umowa podpisana z Kuu Huub. Dzięki sprzedaży praw do gry My Hospital fińskiej spółce, mogliśmy w bardzo krótkim czasie rozpocząć pracę nad nowymi projektami. Aktualnie testujemy i ulepszamy dwa tytuły, które chcemy wydać do końca roku: My Beaty Spa & Stories i Project Fame. Już teraz wiemy, że obydwa projekty wyróżniają się ponadprzeciętnymi wskaźnikami. Do czasu ich premier będziemy je udoskonalać, aby w pełni spełniły oczekiwania naszych graczy. – informuje prezes Cherrypick Games Marcin Kwaśnica.

W drugim kwartale 2018 roku przychody spółki wyniosły 4,3 mln zł i były wyższe w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku o 25,9 proc. W tym czasie wynik EBITDA i EBIT wzrosły o odpowiednio o 59,8 proc. i 60,5 proc. Wynik netto był niższy o 8,6 proc. i ukształtował się na poziomie 0,4 mln zł. – W II kwartale rozpoczęliśmy realizację programu opcji na akcje dla kluczowych pracowników i współpracowników. Zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, rozpoznajemy koszty programu w wartości godziwej, jednocześnie zwiększając kapitały własne Spółki oraz koszty wynagrodzeń w danym okresie. Głównym celem programu jest silniejsze motywowanie pracowników do zwiększenia wartości firmy dla akcjonariuszy oraz wprowadzenie czynnika pozwalającego na utrzymanie w długim terminie kluczowych dla Spółki osób. – informuje Przemysław Gadomski, przewodniczący Rady Nadzorczej Cherrypick Games.

Dziś do soft-launch trafił Project Fame – nowa  gra studia z popularnego gatunku idle clicker   – Gracz poprzez wykonanie prostej czynności klikania przycisku, zdobywa nagrody i bonusy, za które może kupić m.in. atrakcyjne przedmioty lub dodatkowe umiejętności przydatne w czasie rozgrywki. Gatunek dość nieoczekiwanie zdobył olbrzymią popularność wśród graczy, dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich naszą propozycję clickera. – informuje Marcin Kwaśnica.

Zanim Project Fame trafił do soft-launch przeszedł pierwsze testy, podczas których studio sprawdziło zainteresowanie graczy tytułem, wyświetlając jego reklamę w wybranych kanałach. – Wyniki, które uzyskał Project Fame są bardzo dobre. Wskaźnik pokazujący zainteresowanie graczy naszym projektem (Engagement rate), wyniósł 95 proc. Aż 67,5 proc. użytkowników chciało pobrać grę, widząc tylko jej reklamę (click to install). To wyniki zdecydowanie lepsze od średniej dla tego typu produktów. – dodaje Marcin Kwaśnica.

W Project Fame gracz wcieli się w postać młodej businesswoman, która stawia swoje pierwsze kroki w budowaniu własnego imperium pełnego luksusowych kurortów, ekskluzywnych butików i salonów SPA. Użytkownik będzie rywalizował z innymi graczami o tytuł najjaśniejszej gwiazdy biznesu wprost z Hollywoodzkich bulwarów. Tytuł trafi na rynek w IV kwartale br.

Do końca roku Cherrypick Games chce także wydać My Beauty Spa: Stars & Stories – grę bazującą na sprawdzonych założeniach My Hospital, która dzięki milionowym pobraniom, osiągnęła wielki sukces monetyzacyjny. Zadaniem gracza będzie zarządzanie luksusowym kompleksem SPA: rozbudowa placówki o kolejne pokoje zabiegowe, opracowywanie co raz to nowszych ekologicznych kosmetyków oraz nawiązywanie relacji z pracownikami.  Od lipca gra testowana jest w soft-launch na kilku rynkach. Już teraz wskaźnik User Aqusition jest o prawie połowę lepszy od tego, który w analogicznym okresie testów osiągnął My Hospital. Najbliższe tygodnie spółka poświęci na analizę poziomu retencji gry oraz  dopracowanie modelu monetyzacji. Premiera gry planowana jest w III kwartale br.

W I kwartale 2019 roku premierę będzie miał projekt z gatunku visual novel – Crime Stories. Twórcy gry zaplanowali dla graczy mroczne thrillery, kryminały pełne tajemniczych historii, oraz wątki romantyczne. Kluczowym autorem książek do gry jest znana pisarka Lisa Brunette, autorka narracji do Choices, gry która od wydania wygenerowała ok. 120 mln USD.

Pod koniec roku spółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Huawei: bezpieczeństwo cybernetyczne wymaga współpracy Biuro prasowe
2019-02-18 | 12:10

Huawei: bezpieczeństwo cybernetyczne wymaga współpracy

Eksperci Huawei rozumieją obawy związane z technologią 5G, lecz uważają, że można je zminimalizować poprzez ścisłą współpracę pomiędzy dostawcami infrastruktury, operatorami i
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo w Polskich firmach 2019 [RAPORT]
2019-02-15 | 10:00

Cyberbezpieczeństwo w Polskich firmach 2019 [RAPORT]

Cyberataki będą kosztować przedsiębiorstwa 6 bilionów dolarów rocznie - to więcej niż zarabiają handlarze narkotyków. Ransomware będzie atakował co 14 sekund, a
IT i technologie Green Cell PRIME - pierwszy power bank zaprojektowany w Polsce
2019-02-15 | 01:00

Green Cell PRIME - pierwszy power bank zaprojektowany w Polsce

Chcąc połączyć funkcjonalność z wysoką jakością wykonania, zespół R&D Green Cell stworzył power bank PRIME. Urządzenie zostało w całości zaprojektowane w Polsce, a jego

Kalendarium

CES 2019

Handel

Nasilający się egoizm gospodarczy może mieć negatywne skutki dla Polski. Ucierpią m.in. handel i przetwórstwo przemysłowe

Egoizm gospodarczy, którego przejawem jest m.in. brexit czy wojna handlowa między USA a Chinami, to poważne zagrożenie dla polskiej gospodarki – oceniają eksperci DNB Bank Polska i PwC. Wprawdzie 65 proc. firm nie dostrzega jeszcze wśród swoich zagranicznych kontrahentów oznak zniechęcenia wobec wzajemnej współpracy, jednak zjawisko to może uderzyć w branżę motoryzacyjną, przetwórstwo przemysłowe i handel. Ponad połowa firm w Polsce obawia się pogłębiających się podziałów w Europie. Z drugiej strony pozytywnie postrzegają globalizację jako zjawisko prowadzące do wzrostu światowego bogactwa i wzajemnego wzbogacania kultur.

Firma

Z usług e-administracji samodzielnie korzysta ponad 70 proc. firm. Liczba udogodnień dla nich szybko rośnie

Ponad 70 proc. przedsiębiorstw samodzielnie korzysta z e-administracji. Jeszcze więcej, bo prawie 90 proc., przynajmniej raz uzyskało informacje za pośrednictwem strony internetowej danej instytucji. Odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorców jest portal biznes.gov.pl, gdzie mogą oni uzyskać dostęp do 350 e-procedur. Średnio co miesiąc z portalu korzysta 1,5 mln osób, rocznie – już ponad 15 mln. Będziemy uruchamiać kolejne udogodnienia, już niedługo planujemy wprowadzić usługę e-doręczeń – zapowiada Dominik Wójcicki z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii.

Prawo

Prawo nie nadąża za technologią. Konieczne przepisy regulujące prace nad sztuczną inteligencją

Na rozwój sztucznej inteligencji Europa będzie przeznaczać 20 mld euro rocznie. Wszystko po to, by dogonić potentatów w tym obszarze, czyli Stany Zjednoczone i Chiny. SI w przyszłości może stanowić o przewadze gospodarczej poszczególnych krajów, zwłaszcza w kontekście rewolucji 4.0. Za technologią nie nadąża jednak prawo. Brakuje opracowanych zasad etycznych korzystania ze sztucznej inteligencji oraz odpowiedzialności za jej działanie – ocenia dr Agnieszka Besiekierska z Kancelarii Noerr.

Transport

Komercyjne wykorzystanie dronów może przynieść gospodarce nawet 913 mld zł. Najwięcej mogą skorzystać m.in. budownictwo i energetyka

Budownictwo, rolnictwo, energetyka czy ubezpieczenia – to tylko niektóre z branż, w których wykorzystanie dronów może przynieść duże korzyści. Urządzenia te mogą się sprawdzić także przy zabezpieczaniu imprez masowych, dostarczaniu listów lub kontrolowaniu zanieczyszczeń powietrza. W zależności od tempa rozwoju rynku korzyść dla gospodarki może wynieść od 310 mld zł (w scenariuszu pesymistycznym) do 913 mld (w scenariuszu optymistycznym). Żeby zwiększać potencjał dronów, potrzebne są korzystne i sprzyjające rozwojowi regulacje – mówi Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego.