Komunikaty PR

Cherrypick Games publikuje wyniki za pierwsze półrocze

2018-08-10  |  09:00

 

Cherrypick Games, notowany na NewConnect developer gier mobilnych, wypracował w pierwszym półroczu 2,5 mln zł EBITDA, oznacza to blisko 23 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody netto ukształtowały się na poziomie 7,6 mln zł, a zysk netto wyniósł 1,4 mln zł – to wyniki wyższe o odpowiednio 8,8 proc. i 11,2 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku. Od lipca testowany jest największy projekt studia – My Beauty Spa & Stories. Dziś do soft-launch trafił kolejny tytuł dedykowany kobietom – Project Fame. Pod koniec roku spółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

- Wyniki, które wypracowaliśmy w pierwszym półroczu są zgodne z naszymi założeniami. Wciąż procentuje umowa podpisana z Kuu Huub. Dzięki sprzedaży praw do gry My Hospital fińskiej spółce, mogliśmy w bardzo krótkim czasie rozpocząć pracę nad nowymi projektami. Aktualnie testujemy i ulepszamy dwa tytuły, które chcemy wydać do końca roku: My Beaty Spa & Stories i Project Fame. Już teraz wiemy, że obydwa projekty wyróżniają się ponadprzeciętnymi wskaźnikami. Do czasu ich premier będziemy je udoskonalać, aby w pełni spełniły oczekiwania naszych graczy. – informuje prezes Cherrypick Games Marcin Kwaśnica.

W drugim kwartale 2018 roku przychody spółki wyniosły 4,3 mln zł i były wyższe w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku o 25,9 proc. W tym czasie wynik EBITDA i EBIT wzrosły o odpowiednio o 59,8 proc. i 60,5 proc. Wynik netto był niższy o 8,6 proc. i ukształtował się na poziomie 0,4 mln zł. – W II kwartale rozpoczęliśmy realizację programu opcji na akcje dla kluczowych pracowników i współpracowników. Zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, rozpoznajemy koszty programu w wartości godziwej, jednocześnie zwiększając kapitały własne Spółki oraz koszty wynagrodzeń w danym okresie. Głównym celem programu jest silniejsze motywowanie pracowników do zwiększenia wartości firmy dla akcjonariuszy oraz wprowadzenie czynnika pozwalającego na utrzymanie w długim terminie kluczowych dla Spółki osób. – informuje Przemysław Gadomski, przewodniczący Rady Nadzorczej Cherrypick Games.

Dziś do soft-launch trafił Project Fame – nowa  gra studia z popularnego gatunku idle clicker   – Gracz poprzez wykonanie prostej czynności klikania przycisku, zdobywa nagrody i bonusy, za które może kupić m.in. atrakcyjne przedmioty lub dodatkowe umiejętności przydatne w czasie rozgrywki. Gatunek dość nieoczekiwanie zdobył olbrzymią popularność wśród graczy, dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich naszą propozycję clickera. – informuje Marcin Kwaśnica.

Zanim Project Fame trafił do soft-launch przeszedł pierwsze testy, podczas których studio sprawdziło zainteresowanie graczy tytułem, wyświetlając jego reklamę w wybranych kanałach. – Wyniki, które uzyskał Project Fame są bardzo dobre. Wskaźnik pokazujący zainteresowanie graczy naszym projektem (Engagement rate), wyniósł 95 proc. Aż 67,5 proc. użytkowników chciało pobrać grę, widząc tylko jej reklamę (click to install). To wyniki zdecydowanie lepsze od średniej dla tego typu produktów. – dodaje Marcin Kwaśnica.

W Project Fame gracz wcieli się w postać młodej businesswoman, która stawia swoje pierwsze kroki w budowaniu własnego imperium pełnego luksusowych kurortów, ekskluzywnych butików i salonów SPA. Użytkownik będzie rywalizował z innymi graczami o tytuł najjaśniejszej gwiazdy biznesu wprost z Hollywoodzkich bulwarów. Tytuł trafi na rynek w IV kwartale br.

Do końca roku Cherrypick Games chce także wydać My Beauty Spa: Stars & Stories – grę bazującą na sprawdzonych założeniach My Hospital, która dzięki milionowym pobraniom, osiągnęła wielki sukces monetyzacyjny. Zadaniem gracza będzie zarządzanie luksusowym kompleksem SPA: rozbudowa placówki o kolejne pokoje zabiegowe, opracowywanie co raz to nowszych ekologicznych kosmetyków oraz nawiązywanie relacji z pracownikami.  Od lipca gra testowana jest w soft-launch na kilku rynkach. Już teraz wskaźnik User Aqusition jest o prawie połowę lepszy od tego, który w analogicznym okresie testów osiągnął My Hospital. Najbliższe tygodnie spółka poświęci na analizę poziomu retencji gry oraz  dopracowanie modelu monetyzacji. Premiera gry planowana jest w III kwartale br.

W I kwartale 2019 roku premierę będzie miał projekt z gatunku visual novel – Crime Stories. Twórcy gry zaplanowali dla graczy mroczne thrillery, kryminały pełne tajemniczych historii, oraz wątki romantyczne. Kluczowym autorem książek do gry jest znana pisarka Lisa Brunette, autorka narracji do Choices, gry która od wydania wygenerowała ok. 120 mln USD.

Pod koniec roku spółka chce przenieść notowania na rynek główny GPW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie NEC MultiSync® V z rozdzielczością UHD Biuro prasowe
2018-08-14 | 01:00

NEC MultiSync® V z rozdzielczością UHD

NEC V754Q, V864Q, V984Q zaprojektowano w celu wyświetlania jak najbardziej naturalnego i realistycznego obrazu. Najnowsze modele z serii V dostępne są w trzech rozmiarach: 75 "i
IT i technologie Oferta komercyjna od AUX z 7 letnią gwarancją
2018-08-13 | 08:15

Oferta komercyjna od AUX z 7 letnią gwarancją

Dlaczego warto wybrać urządzenia marki AUX? Charakteryzują się przede wszystkim jakością oraz nowoczesnym designem. Wygodną opcją jest sterowanie przez WiFi, które umożliwia
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2018-08-10 | 10:00

Cherrypick Games testuje Project Fames

Cherrypick Games – notowany na NewConnect, warszawski producent gier mobilnych –  rozpoczął soft-launch nowej gry z gatunku idle clicker – Project Fame. Gra zostanie wydana na kilku wybranych rynkach, w celu zbadania

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronat Newserii

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Handel

Branża piwowarska tworzy tysiące miejsc pracy i generuje miliardowe wpływy do budżetu

Polska jest w europejskiej czołówce zarówno pod względem produkcji, jak i konsumpcji piwa, która od kilku lat utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 98–99 litrów rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Rośnie za to produkcja, która w 2017 roku sięgnęła blisko 41 mln hektolitrów. Kompania Piwowarska, odpowiadająca za ponad jedną trzecią rynku, dzięki współpracy z szeregiem branż przyczynia się do tworzenia 45 tys. miejsc pracy, a podatki i opłaty odprowadzone do budżetu państwa przez nią i branże powiązane w 2017 roku wyniosły 3,6 mld zł – wynika z 10. raportu zrównoważonego rozwoju firmy.

Infrastruktura

Rząd chce spopularyzować partnerstwo publiczno-prywatne. Inwestycje w takim modelu będą realizowane coraz częściej

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju stawia sobie za cel rozpędzenie rynku partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Pomóc ma w tym nowa ustawa, kilka dni temu podpisana przez prezydenta, program pakietowania projektów PPP zaproponowany wspólnie z Polskim Funduszem Rozwoju oraz inne formy wsparcia dla samorządów. Celem jest m.in. podpisanie stu nowych umów do 2020 roku. Dziś jest ich prawie sto czterdzieści.

IT i technologie

W 2019 roku pacjentów czeka cyfrowa rewolucja. Internetowe Konto Pacjenta zapewni wgląd w całą dokumentację medyczna online

Dostęp do wyników badań, zaplanowanych wizyt, historii leczenia i wystawionych zwolnień lekarskich, zgromadzonych w jednym miejscu, zapewni Internetowe Konto Pacjenta. Platforma ma zacząć działać w przyszłym roku. Ustawa wprowadzająca IKP umożliwi również wystawianie recept pielęgniarkom i położnym.

XXVIII Forum Ekonomiczne 2018

Edukacja

Studia w Polsce przyciągają młodą Polonię. Rośnie zwłaszcza liczba chętnych z Białorusi

W ramach programu stypendialnego dla Polonii co roku na studia wyższe I i II stopnia oraz studia doktoranckie przyjeżdża do Polski ponad 700 młodych osób, które otrzymują wsparcie na start i comiesięczne stypendia. Liczba chętnych kilkukrotnie przewyższa liczbę dostępnych miejsc, dlatego koordynująca program Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej prowadzi rekrutację sprawdzającą znajomość języka polskiego i przedmiotów kierunkowych. Studenci polonijni przyjeżdżają głównie z Ukrainy, Czech, Kazachstanu czy Litwy, ale z roku na rok lawinowo rośnie liczba chętnych z Białorusi.