Komunikaty PR

Dokąd zmierza rekrutacja w branży IT

2018-02-13  |  15:50
Biuro prasowe
Do pobrania TrendyHRIT ( 0 MB )

Sytuacja na rynku pracy w branży IT stawia przed rekruterami nowe cele i wyzwania. Wdrażanie nowych narzędzi to podstawa do tworzenia przemyślanych i skutecznych strategii pozyskiwania wyspecjalizowanych pracowników. Jak będzie wyglądała przyszłość rekrutacji w branży IT? Odpowiedź leży w trendach, których znajomość to klucz do sukcesu dla działów HR.

Nowe formy rekrutacji

Systemy do analizy CV, testy wiedzy i kompetencji, a także automatyczna komunikacja z kandydatem – to przyszłość rekrutacji nie tylko w branży IT. Chodzi przede wszystkim o skrócenie czasu, ograniczenie kosztów, obiektywną ocenę i uproszczenie całego procesu aplikacji.

Kandydaci oczekują szybkiej reakcji i decyzji, a zwlekanie z odpowiedzią może skutkować utratą zainteresowania ofertą danego pracodawcy. Ważna jest nie tylko sprawna komunikacja z osobą aplikującą, ale przede wszystkim rezygnacja z kilkuetapowych procesów. Dlatego rekruterzy coraz częściej sięgają po rozwiązania automatyzujące ich pracę, takie jak systemy informatyczne czy aplikacje. Z jednej strony pozwalają zredukować ilość powtarzalnej pracy wykonywanej przez specjalistę HR, z drugiej skracają czas i sam proces, co stanowi dużą wartość dla kandydata. Na znaczeniu zyskuje także rekrutacja online, poprzez aplikacje mobilne i serwisy społecznościowe. Coraz częściej praktykowanym sposobem oceny osoby aplikującej są także rozmowy video.

Automatyzacja może dotyczyć weryfikacji dokumentów – w tej sytuacji, w oparciu o słowa kluczowe, system selekcjonuje aplikacje i przedstawia je rekruterowi. Umiejętności kandydata mogą być także sprawdzane za pomocą testów wiedzy. To narzędzie stosowane jest bardzo często w firmach specjalizujących się w tworzeniu oprogramowania do weryfikacji tzw. kompetencji twardych. Z perspektywy kandydata najistotniejsza jest jednak automatyzacja komunikacji w postaci powiadomień informujących m.in. o statusie rekrutacji czy najbliższych etapach.

Targetowana kampania

Ze względu na sytuację na rynku pracy, rekruterzy zmuszeni są do poszukiwania nowych kanałów komunikacji z potencjalnym kandydatem. Na znaczeniu zyskują zatem media społecznościowe (Facebook) i sieci kontaktów zawodowych, takie jak LinkedIn. Ich rola w sourcingu w kolejnych latach będzie się umacniać.

Dziś kampania rekrutacyjna coraz bardziej przypomina działania marketingowe. Ogłoszenia o pracę targetowane na kandydata, kampanie employer brandingowe, działania reklamowe w mediach społecznościowych – w branży IT stają się podstawą dla podnoszenia efektywności działów rekrutacji. Kandydat, zanim wyśle CV, sprawdza  informacje i opinie o potencjalnym pracodawcy średnio w kilkunastu źródłach, dlatego niezwykle ważna jest dywersyfikacja kanałów komunikacyjnych. Tego typu rozwiązania to najważniejsza metoda wyszukiwania kandydatów o niszowych kwalifikacjach – mówi Beata Ocetkiewicz, ekspert Altimi Software House.

Sourcing wykorzystujący narzędzia marketingowe pozwala na bieżąco śledzić efektywność prowadzonych działań i optymalizować wyniki, co stanowi dodatkową wartość dla firmy. Nowe narzędzia pozwalają określić m.in. zasięg ogłoszenia, współczynnik aplikacji, czyli zależność pomiędzy zasięgiem a liczbą pozyskanych CV, a także koszt kampanii.

Employee referral

Systemy poleceń to obecnie bardzo popularny i skuteczny sposób budowania sieci kontaktów. Branża IT jest tego dobrym przykładem.

Jak przekonać programistę do zmiany miejsca zatrudnienia i poszukiwania nowych wyzwań zawodowych? Skuteczną formą motywacji są rekomendacje znajomego, który z kolei nagradzany jest przez firmę bonusami czy dodatkowym wynagrodzeniem sięgającym nawet kilku tysięcy złotych. Osoba polecająca jest świadoma kompetencji, umiejętności czy znajomości języków programistycznych posiadanych przez kandydata. Jest także w stanie ocenić, jak rekomendowany znajomy odnajdzie się w środowisku danej firmy – zna bowiem jego cechy charakteru, zdolności adaptacyjne – mówi ekspert Altimi.

Systemy poleceń pracowniczych zyskują na znaczeniu. Pozwalają bowiem firmom w osiąganiu wymiernych korzyści, takich jak niższe koszty rekrutacji, krótszy czas poszukiwania kandydata czy wspieranie działań employer brandingowych.

Rynek pracy w branży IT należy do pracownika i wszystko wskazuje na to, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze przez dłuższy czas. To wyzwanie dla rekruterów, którzy dla podnoszenia efektywności prowadzonych działań, powinni uwzględniać nowe kierunki w tworzeniu skutecznych kampanii rekrutacyjnych.

Przykładowy system poleceń pracowniczych dostępny na https://altimi.com/polec-programiste/

Altimi Software House to wrocławski producent oprogramowania o ugruntowanej pozycji na polskim rynku IT. Sukces firmy to blisko 230 zrealizowanych projektów dla międzynarodowych liderów wielu branż, m.in. finansowej, ubezpieczeniowej, logistycznej, rozrywkowej, marketingowej, automotive, digital i wielu innych. Firma zatrudnia obecnie około 200 wykwalifikowanych specjalistów. Od 14 lat oferuje kompleksowe usługi w zakresie: tworzenia oprogramowania, aplikacji webowych i mobilnych, testów, systemów wbudowanych (embedded) czy outsourcingu.

www.altimi.com  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Inteligentne zabezpieczenia – innowacyjne rozwiązania od Axis Biuro prasowe
2018-05-25 | 10:00

Inteligentne zabezpieczenia – innowacyjne rozwiązania od Axis

Wśród kilku nowości oferowanych przez Axis, które przykuły uwagę choćby na ostatnim prestiżowym ISC West w Las Vegas, warto zwrócić uwagę m.in. na kamery dedykowane
IT i technologie Blockchain vs marki luksusowe
2018-05-25 | 10:00

Blockchain vs marki luksusowe

Kryptowaluty są przedmiotem zainteresowania zarówno inwestorów, jak i organów państwowych od czasu ich wprowadzenia, czyli od 2008 roku. Mimo, że początki powstawania
IT i technologie Stabilnie! To tylko gimbal.
2018-05-24 | 23:59

Stabilnie! To tylko gimbal.

O tym, że konkurencja w wirtualnym świecie jest ogromna, wie każdy, zatem nie warto odpuszczać na żadnym etapie produkcji. To już nie kwestia tego czy warto, a wręcz, tego, że wypada

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Edukacja

Nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy pomoże walczyć z problemem, ale go nie wyeliminuje

Plagiaty stają się coraz częstszym problemem na uczelniach. Już teraz szacuje się, że nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Uczelnie są w stanie znaleźć tylko część skopiowanych fragmentów. Wprowadzenie Jednolitego Systemu Antyplagiatowego ma to zmienić, jednak zdaniem ekspertów przepisy są niejasne. Do wyeliminowania zjawiska konieczna jest odpowiednia edukacja studentów i wykładowców. Potrzeba także ścisłej współpracy między uczelniami a twórcami systemów antyplagiatowych – przekonują eksperci.

Prawo

Od dziś firmy i instytucje będą funkcjonować w nowej rzeczywistości. W życie wchodzi RODO

RODO, czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, zaczyna od dziś obowiązywać. Dla firm i wszystkich instytucji nowe prawo oznacza prawdziwą rewolucję i duże zmiany w dotychczasowym modelu funkcjonowania. Najbliższe miesiące pokażą, jak w praktyce będą działać nowe przepisy. Podmioty, które jeszcze się do nich nie przygotowały, powinny to zrobić jak najszybciej, zwłaszcza że RODO może spowodować zwiększoną aktywność cyberprzestępców, którzy będą testować stopień gotowości firm i instytucji na nowe przepisy.

 
 

Firma

Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych, a rozwój tego sektora napędza rynek nieruchomości biurowych. W ubiegłym roku zarówno podaż, jak i popyt na nowe biura były rekordowe. Ze względu na wysoką konkurencję deweloperzy sięgają po coraz to nowe sposoby na przyciąganie najemców.

Sport

Prawie połowa Polaków jest aktywna fizycznie raz w tygodniu, a 30 proc. trzy razy w tygodniu. Do uprawiania sportu motywuje ich głównie zdrowie

Polacy coraz bardziej przekonują się do aktywności fizycznej. Blisko połowa uprawia sport raz w tygodniu, a 30 proc. – nawet trzy razy w tygodniu – wynika z raportu MultiSport Index. Grupa osób aktywnych fizycznie różni się ze względu na podejście i motywację do uprawiania sportu. Blisko 7,5 mln Polaków traktuje ruch jako sposób na zachowanie zdrowia oraz formę relaksu. Dla prawie 6 mln osób aktywność to sposób na utrzymanie lub poprawę sylwetki. Ponad 3 mln preferuje sporty zespołowe.