Komunikaty PR

Dokąd zmierza rekrutacja w branży IT

2018-02-13  |  15:50
Biuro prasowe
Do pobrania TrendyHRIT ( 0 MB )

Sytuacja na rynku pracy w branży IT stawia przed rekruterami nowe cele i wyzwania. Wdrażanie nowych narzędzi to podstawa do tworzenia przemyślanych i skutecznych strategii pozyskiwania wyspecjalizowanych pracowników. Jak będzie wyglądała przyszłość rekrutacji w branży IT? Odpowiedź leży w trendach, których znajomość to klucz do sukcesu dla działów HR.

Nowe formy rekrutacji

Systemy do analizy CV, testy wiedzy i kompetencji, a także automatyczna komunikacja z kandydatem – to przyszłość rekrutacji nie tylko w branży IT. Chodzi przede wszystkim o skrócenie czasu, ograniczenie kosztów, obiektywną ocenę i uproszczenie całego procesu aplikacji.

Kandydaci oczekują szybkiej reakcji i decyzji, a zwlekanie z odpowiedzią może skutkować utratą zainteresowania ofertą danego pracodawcy. Ważna jest nie tylko sprawna komunikacja z osobą aplikującą, ale przede wszystkim rezygnacja z kilkuetapowych procesów. Dlatego rekruterzy coraz częściej sięgają po rozwiązania automatyzujące ich pracę, takie jak systemy informatyczne czy aplikacje. Z jednej strony pozwalają zredukować ilość powtarzalnej pracy wykonywanej przez specjalistę HR, z drugiej skracają czas i sam proces, co stanowi dużą wartość dla kandydata. Na znaczeniu zyskuje także rekrutacja online, poprzez aplikacje mobilne i serwisy społecznościowe. Coraz częściej praktykowanym sposobem oceny osoby aplikującej są także rozmowy video.

Automatyzacja może dotyczyć weryfikacji dokumentów – w tej sytuacji, w oparciu o słowa kluczowe, system selekcjonuje aplikacje i przedstawia je rekruterowi. Umiejętności kandydata mogą być także sprawdzane za pomocą testów wiedzy. To narzędzie stosowane jest bardzo często w firmach specjalizujących się w tworzeniu oprogramowania do weryfikacji tzw. kompetencji twardych. Z perspektywy kandydata najistotniejsza jest jednak automatyzacja komunikacji w postaci powiadomień informujących m.in. o statusie rekrutacji czy najbliższych etapach.

Targetowana kampania

Ze względu na sytuację na rynku pracy, rekruterzy zmuszeni są do poszukiwania nowych kanałów komunikacji z potencjalnym kandydatem. Na znaczeniu zyskują zatem media społecznościowe (Facebook) i sieci kontaktów zawodowych, takie jak LinkedIn. Ich rola w sourcingu w kolejnych latach będzie się umacniać.

Dziś kampania rekrutacyjna coraz bardziej przypomina działania marketingowe. Ogłoszenia o pracę targetowane na kandydata, kampanie employer brandingowe, działania reklamowe w mediach społecznościowych – w branży IT stają się podstawą dla podnoszenia efektywności działów rekrutacji. Kandydat, zanim wyśle CV, sprawdza  informacje i opinie o potencjalnym pracodawcy średnio w kilkunastu źródłach, dlatego niezwykle ważna jest dywersyfikacja kanałów komunikacyjnych. Tego typu rozwiązania to najważniejsza metoda wyszukiwania kandydatów o niszowych kwalifikacjach – mówi Beata Ocetkiewicz, ekspert Altimi Software House.

Sourcing wykorzystujący narzędzia marketingowe pozwala na bieżąco śledzić efektywność prowadzonych działań i optymalizować wyniki, co stanowi dodatkową wartość dla firmy. Nowe narzędzia pozwalają określić m.in. zasięg ogłoszenia, współczynnik aplikacji, czyli zależność pomiędzy zasięgiem a liczbą pozyskanych CV, a także koszt kampanii.

Employee referral

Systemy poleceń to obecnie bardzo popularny i skuteczny sposób budowania sieci kontaktów. Branża IT jest tego dobrym przykładem.

Jak przekonać programistę do zmiany miejsca zatrudnienia i poszukiwania nowych wyzwań zawodowych? Skuteczną formą motywacji są rekomendacje znajomego, który z kolei nagradzany jest przez firmę bonusami czy dodatkowym wynagrodzeniem sięgającym nawet kilku tysięcy złotych. Osoba polecająca jest świadoma kompetencji, umiejętności czy znajomości języków programistycznych posiadanych przez kandydata. Jest także w stanie ocenić, jak rekomendowany znajomy odnajdzie się w środowisku danej firmy – zna bowiem jego cechy charakteru, zdolności adaptacyjne – mówi ekspert Altimi.

Systemy poleceń pracowniczych zyskują na znaczeniu. Pozwalają bowiem firmom w osiąganiu wymiernych korzyści, takich jak niższe koszty rekrutacji, krótszy czas poszukiwania kandydata czy wspieranie działań employer brandingowych.

Rynek pracy w branży IT należy do pracownika i wszystko wskazuje na to, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze przez dłuższy czas. To wyzwanie dla rekruterów, którzy dla podnoszenia efektywności prowadzonych działań, powinni uwzględniać nowe kierunki w tworzeniu skutecznych kampanii rekrutacyjnych.

Przykładowy system poleceń pracowniczych dostępny na https://altimi.com/polec-programiste/

Altimi Software House to wrocławski producent oprogramowania o ugruntowanej pozycji na polskim rynku IT. Sukces firmy to blisko 230 zrealizowanych projektów dla międzynarodowych liderów wielu branż, m.in. finansowej, ubezpieczeniowej, logistycznej, rozrywkowej, marketingowej, automotive, digital i wielu innych. Firma zatrudnia obecnie około 200 wykwalifikowanych specjalistów. Od 14 lat oferuje kompleksowe usługi w zakresie: tworzenia oprogramowania, aplikacji webowych i mobilnych, testów, systemów wbudowanych (embedded) czy outsourcingu.

www.altimi.com  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie LPP we współpracy z Checkpoint Systems wprowadza technologię RFID do swojej mark Biuro prasowe
2019-01-16 | 15:15

LPP we współpracy z Checkpoint Systems wprowadza technologię RFID do swojej mark

Firma Checkpoint Systems rozszerza swoją współpracę z polską grupą odzieżową LPP poprzez wprowadzenie na szeroką skalę systemu identyfikacji radiowej (RFID), który
IT i technologie Dla większości firm DevOps to wciąż czarna magia
2019-01-16 | 11:50

Dla większości firm DevOps to wciąż czarna magia

Aż 81 proc. menadżerów IT na świecie uważa, że wytwarzanie oprogramowania metodyką DevOps w sposób znaczący ogranicza czas potrzebny na stworzenie systemu IT lub aplikacji, a
IT i technologie ArchiDoc: Polski rynek BPO rośnie w dwucyfrowym tempie
2019-01-16 | 01:00

ArchiDoc: Polski rynek BPO rośnie w dwucyfrowym tempie

Mocny nacisk na cyfryzację, automatyzację procesów oraz złożona sytuacja na rynku pracy – to główne czynniki wpływające na dynamiczny rozwój usług Business

CES 2019

Ochrona środowiska

Prawie 60 proc. domów jednorodzinnych w Polsce jest w złym stanie technicznym. To wpływa na zdrowie mieszkańców

58 proc. budynków w Polsce ma powyżej 40 lat, jest w złym stanie technicznym i negatywnie wpływa zarówno na zdrowie mieszkańców, jak i jakość powietrza – wynika z ostatniego „Barometru zdrowych domów”. Eksperci podkreślają, że niezbędne są preferencyjne narzędzia finansowe i programy wsparcia, bo Polacy najczęściej nie dysponują odpowiednim kapitałem, który mogliby przeznaczyć na termomodernizację. Jednym z takich narzędzi, które ma przyczynić się do ograniczenia niskiej emisji i smogu w Polsce, ma być wprowadzona w tym roku ulga termomodernizacyjna, dzięki której będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione na docieplenie domu jednorodzinnego do 53 tys. zł. 

Prawo

Inwestowanie w badania i rozwój w Polsce coraz bardziej opłacalne. Dzięki nowej uldze podatkowej firmy sporo zaoszczędzą

Dzięki nowej uldze podatkowej, tzw. innovation box, inwestowanie w badania i rozwój jest w Polsce coraz bardziej opłacalne. W połączeniu z już obowiązującą ulgą na B+R ma ona zachęcić firmy do zwiększania nakładów na działalność badawczo-rozwojową. Zwłaszcza że zaproponowana przez rząd preferencyjna 5-proc. stawka podatku jest jedną z najniższych w Europie, a ustawodawca zadbał o szeroki katalog kwalifikowanych praw własności intelektualnej. Polska wprowadziła takie rozwiązanie w swoim systemie podatkowym jako czternasty kraj w Europie. 

Transport

Wymiana gospodarcza Polski z Iranem ma duży potencjał. Zagrożeniem są sankcje i trudności z dystrybucją towaru

Rośnie wymiana handlowa Polski z Iranem. Tylko w 2017 roku Polska wyeksportowała do tego kraju towary za ponad 121 mln euro, a wartość importu sięgnęła 83 mln euro. W ciągu kilku lat wymiana handlowa wzrosła kilkukrotnie, ale jej potencjał jest znacznie większy. Chociaż sankcje nałożone na Iran utrudniają handel, mniejsze firmy coraz chętniej wchodzą na tamtejszy rynek. Wyzwaniem jest dla nich zorganizowanie dostaw na tamtejszy rynek. Na tym wykłada się wiele firm.

Media i PR

Ubiegły rok pod znakiem kryzysów wizerunkowych. Nie ominęły instytucji państwowych i mediów

Z kryzysami wizerunkowymi mierzą się już nie tylko marki, lecz również media, także społecznościowe, instytucje państwowe, a nawet organizacje pożytku publicznego. Bohaterem jednej z najgłośniejszych afer w ubiegłym roku, z której musiał się tłumaczyć Mark Zuckerberg, był Facebook, ale nie brakuje też przykładów z polskiego podwórka.  Wizerunkowym wpadkom musiały stawić czoła m.in. linie lotnicze LOT, marka Reserved i organizator Szlachetnej Paczki. Zdaniem ekspertów w tym roku kryzysy mogą dotknąć także influencerów i polityków, a ich źródłem mogą być m.in. fake newsy i kwestie społeczno-kulturowe.