Komunikaty PR

Fabrykacen.pl pionierem nowych funkcjonalności allegro

2018-02-13  |  09:00
Biuro prasowe

Fabrykacen.pl jest marką oferującą obuwie oraz akcesoria sportowe i streetwear znanych marek. W listopadzie, tuż przed Black Friday, uruchomiony został dedykowany system e-commerce brandu, zintegrowany z portalem aukcyjnym allegro. Takie rozwiązanie pozwala na prowadzenie skutecznej sprzedaży w obu kanałach z szeregiem funkcjonalności, które oferuje portal.

Marka Fabrykacen.pl dotychczas realizowała sprzedaż online wyłączenie poprzez portal allegro. Sprzedawca istnieje w serwisie od 7 lat i z powodzeniem obsługuje nawet kilka tysięcy zamówień miesięcznie. Konto marki poprzez wysoki poziom sprzedaży oraz lata aktywności jest doskonale wypozycjonowane i uzyskało status “Super Sprzedawcy”. Wraz z rozwojem firmy, zdecydowano się na wdrożenie systemu e-commerce, który oprócz zarządzania sprzedażą online odpowiedzialny jest za obsługę aukcji marki na portalu allegro, ich automatyzację oraz sprawne zarządzanie oboma kanałami sprzedaży.

System e-commerce z zasięgiem allegro

System e-commerce marki jest zintegrowany z portalem allegro. Dzięki temu, sklep online oraz aukcje są zarządzane z tego samego wewnętrznego panelu, ułatwiając prace nad obsługą procesów sprzedaży i eliminując tym samym ryzyko błędów. Zakup z poziomu systemu e-commerce może powodować m.in. zmniejszenie dostępności produktów na allegro. Może dziać się również odwrotnie, zakup poprzez allegro będzie zmniejszał stan magazynowy sklepu online. Istnieje również możliwość tworzenia customowych strategii synchronizacji stanów magazynowych, które marka może wykorzystywać. Oprócz danych o stanach magazynowych, synchronizowane są również zamówienia, dane klientów oraz informacje o płatnościach itd. Prace deweloperskie prowadzone były równolegle na trzech płaszczyznach. Wymagały stworzenia dedykowanego sklepu online, następnie zaimportowania aukcji z portalu allegro do wewnętrznego panelu zarządzania systemem, wspólnego ze sklepem online oraz integracji z systemem magazynowym Streamsoft Verto, aby wszystkie dane ze sklepu online i aukcji zewnętrznych były synchronizowane i zawsze aktualne.

Dedykowany sklep Fabrykacen.pl zapewnia sprawną obsługę sprzedaży online oraz posiada wiele funkcjonalności, które usprawniają i automatyzują procesy logistyczne i magazynowe. Ze względu na grupę docelową klientów sklepu, wprowadzono interesujące rozwiązanie umożliwiające kontakt poprzez komunikator Facebook Messenger z fanpage sklepu.

Import kilku tysięcy aukcji

Podczas prac wdrożeniowych dużym wyzwaniem był proces zaimportowania wszystkich aukcji z portalu allegro do systemu e-commerce. W chwili rozpoczęcia prac przez zespół i-systems, marka posiadała na portalu niemal 10.000 trwających aukcji. Znaczną stratą dla firmy byłoby zamknięcie tak popularnych aukcji i tworzenia ich na nowo w serwisie z pomocą nowego systemu e-commerce. Wdrożono więc rozwiązanie, które masowo zaciągało do systemu, wszystkie aukcje z allegro wraz z całą historią, a następnie kontynuowano ich zarządzanie z poziomu systemu e-commerce. W czasie prac deweloperskich, portal allegro wprowadził zmiany. Do dotychczasowego WebAPI, dodano również funkcjonalności REST API i konieczne były kolejne prace nad dostosowaniem systemu do nowych wymagań portalu. Po zakończonym procesie integracji Fabrykacen.pl operuje teraz jednolitym przebiegiem realizacji zamówień z portalu aukcyjnego i systemu e-commerce. Było to możliwe dzięki zaangażowaniu obu stron oraz znacznej wiedzy klienta o projekcie.

Nowe REST API allegro

Allegro REST API to nowy interfejs programistyczny oparty o architekturę REST. Pozwala on na wymianę informacji między portalem allegro a system e-commerce i stwarza nowe możliwości komunikowania się z portalem. Rozwiązanie to stwarza nowe możliwości sprzedażowe, umożliwia modyfikację ceny w aktualnie trwających aukcjach i pobieranie informacji o warunkach sprzedaży, ułatwiając tym samym codzienną obsługę dużej sprzedaży. Zespół i-systems wraz z przedstawicielami Fabrykacen.pl przygotowali kompletny mechanizm, który umożliwia wdrażanie aktualnych i przyszłych metod, które pojawią się w REST API allegro, aby z powodzeniem wspierać sprzedaż na portalu.

Dzięki efektywnej kooperacji i-systems z firmą klienta, Fabrykacen.pl stała się pionierem funkcjonalności oferowanych przez allegro, opartych o WebAPI i REST API. Ponadto, poprzez dedykowane rozwiązania, dysponuje ona szerokim pakietem narzędzi sprzedażowych. Stworzono rozwiązania polegające na możliwości zarządzania stanami magazynowymi z poziomu karty produktu i listingu produktów w panelu administratora w systemie. Zaprojektowano także narzędzie masowego przypisywania warunków reklamacji, zwrotów i wymian towarów do jednego konta. Zmodernizowano również system płatności. System e-commerce Fabrykacen.pl zintergrowany z portalem allegro jest stale rozwijany i optymalizowany w ramach długofalowej współpracy marki z i-systems. Dzięki temu synchronizacja danych pomiędzy systemem e-commerce a portalem jest sprawniejsza. Na bieżąco następuje również reakcja na kolejne zmiany wprowadzane przez portal aukcyjny.

Nowy wygląd aukcji

Portal allegro w najbliższym czasie będzie wprowadzać nowe zasady publikacji ofert. Zmiany dotyczą wyglądu aukcji, warunków zamieszczanych zdjęć przedmiotów, oddzielenie warunków oferty od opisu przedmiotów oraz obowiązkowych parametrów, które musi posiadać każda aukcja. Modyfikacje mają przynieść korzyść kupującym. Głównym ich celem jest jak największa przejrzystość ofert i uporządkowanie zasobów. Zmiany zostały przygotowane również z myślą o internautach mobilnych, ale podyktowane są także kwestiami bezpieczeństwa. Marka Fabrykacen.pl jest w pełni przygotowana na zmiany wprowadzane przez portal. Jest pierwszym sklepem stworzonym przez i-systems, który ma wprowadzone nowe zasady publikacji ofert. Duże zaangażowanie klienta w projekt pozwoliło i-systems na wdrożenie rozwiązań takich jak: opis aukcji w nowej, zunifikowanej formie wraz z dostosowaniem zmian obowiązujących wobec zdjęć produktów, informacji o produkcie, warunkach zamówienia oraz innych, obowiązkowych elementów. Dodatkowo, dzięki rozwiązaniom opartym o REST API, firma ma również możliwość modyfikacji opisów, layoutu oraz warunków cenowych w trwających aukcjach.

Dzięki stworzeniu dedykowanego systemu e-commerce i jego zaawansowanej integracji z portalem allegro, sklep Fabrykacen.pl znacznie rozwija sprzedaż online, zyskuje zaufanie klientów i jest zawsze krok przed konkurencją.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie CGI wspiera PKO Ubezpieczenia w projekcie budowy Hurtowni Danych Biuro prasowe
2021-08-04 | 16:00

CGI wspiera PKO Ubezpieczenia w projekcie budowy Hurtowni Danych

      Komunikat prasowy           Warszawa, 3 sierpnia 2021 r.     CGI wspiera PKO Ubezpieczenia w
IT i technologie Spyrosoft planuje szybki rozwój biura w Warszawie i wzrost zatrudnienia
2021-08-04 | 15:45

Spyrosoft planuje szybki rozwój biura w Warszawie i wzrost zatrudnienia

Spyrosoft, najszybciej rosnąca spółka technologiczna w Europie, planuje do końca 2021 roku zwiększyć zatrudnienie w swym nowym biurze w Warszawie do 50 osób, a docelowo, w
IT i technologie Lipcowe nastroje w handlu tradycyjnym wciąż optymistyczne
2021-08-04 | 14:00

Lipcowe nastroje w handlu tradycyjnym wciąż optymistyczne

Lipcowy wskaźnik nastroju w handlu tradycyjnym (NHT) wyniósł 54,0 pkt., czyli uplasował się po stronie pozytywnej, chociaż spadł w stosunku do oceny czerwca aż o 11 pkt. –

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2021

Transport

Pandemia wzmocniła rolę portów morskich w transporcie. Szczecin i Świnoujście notują kolejny miesiąc wzrostów

Lipiec był kolejnym z rzędu miesiącem wzrostów w przeładunkach towarów w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Po pierwszej połowie roku wzrost był na poziomie 11,5 proc. Jeśli ta dynamika się utrzyma, obecny rok prześcignie 2019 rok. Perspektywy są jeszcze lepsze, bo kolejne inwestycje zwiększają możliwości obu portów. Ubiegły rok, chociaż zamknął się na niewielkim minusie, pokazał, jak ważna jest rola portów morskich w krajowym transporcie.

Konsument

Coraz więcej nieruchomości w Polsce jest smart. Polacy najczęściej inwestują w inteligentne systemy zarządzania oświetleniem i ogrzewaniem

40 proc. Polaków użytkuje urządzenia, które są uważane za elementy inteligentnego domu – wynika z badania Somfy, dostawcy rozwiązań automatyki domowej i smart home. Co więcej, 60 proc. użytkowników zamierza dalej inwestować w unowocześnianie swoich nieruchomości. Kierunkiem rozwoju smart home jest integracja wszystkich urządzeń i sterowanie nimi za pomocą aplikacji czy asystenta głosowego. – Konsumenci zaczynają rozumieć, że smart home to nie tylko pojedyncze rozwiązanie, ale cały ekosystem, który można dostosować do stylu życia mieszkańców – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska.

Ochrona środowiska

Od 14 do 36 tys. górników będzie potrzebować wsparcia na rynku pracy. Wielu znajdzie zatrudnienie w energetyce odnawialnej

Do końca tej dekady od 14 do 36 tys. górników będzie potrzebować wsparcia na rynku pracy: przebranżowienia, relokacji do innych kopalni albo wcześniejszego odejścia na emeryturę. Jednocześnie do tego czasu na Śląsku istnieje możliwość stworzenia nawet 75–85 tys. nowych miejsc pracy, a największe szanse na zastąpienie górniczych etatów mają budownictwo, przetwórstwo przemysłowe i energetyka oparta na OZE – pokazują szacunki Instytutu Badań Strukturalnych. – Nie wolno tracić czasu, trzeba od razu przystąpić do tych działań. One muszą być podejmowane stopniowo, bez gwałtownych ruchów, każdy  obawia się pogorszenia sytuacji materialnej i utraty pracy – podkreśla prezes zarządu ILF Consulting Engineers Polska, Andrzej Dercz.

Konsument

Prawie połowa Polaków chce żyć bardziej ekologicznie, nawet jeśli oznacza to wyrzeczenia. Proekologicznego podejścia oczekują również od firm

Rośnie świadomość ekologiczna Polaków. 47 proc. społeczeństwa deklaruje, że zmieniłoby styl życia na bardziej ekologiczny, nawet jeśli wiązałoby się to z wyrzeczeniami i mniejszą wygodą – wynika z badania Barometr Providenta. Najczęściej wskazywane działania podejmowane na rzecz środowiska to segregowanie odpadów, oszczędzanie wody i rezygnacja z plastiku. Proekologicznego podejścia Polacy oczekują również od firm. Chcieliby także pracować w otoczeniu roślinności. Dziś połowa badanych wskazuje, że w ich miejscu pracy nie ma w ogóle roślin lub jest ich za mało.