Komunikaty PR

Mobilne tajemnice gonią Wiedźmina

2017-04-21  |  13:10
Biuro prasowe
Do pobrania artykuł ( 0.03 MB )

Hasło „Gry komputerowe – nasz towar eksportowy” obiega rodzime media od kilku lat. I choć CD Projekt RED i Techland zyskały na jego fali ogólnopolską rozpoznawalność i stały się są powodem narodowej dumy, to podstawą funkcjonowania tej branży są powszechnie nieznane studia działające w zupełnie innym modelu dystrybucji.

O cyklu „Wiedźmin” słyszała cała Polska. Istotne znaczenie dla jego popularności miały zarówno walory trzeciej części, jak i doskonałe wyczucie momentu zapotrzebowania na gatunek, który reprezentuje, oraz skuteczne zabiegi marketingowe (swego czasu premier naszego kraju podarował grę prezydentowi Stanów Zjednoczonych). Dość szeroką rozpoznawalnością cieszy się  także „Dying Light” - aplikacja firmy Techland eksploatującą modny ostatnio temat zombie. Tego rodzaju wielkobudżetowe produkcje są najbardziej spektakularnym i najchętniej poruszanym przez media tematem dotyczącym tego sektora gospodarki. Jednak w globalnej perspektywie najbardziej liczącym się segmentem rynku gier komputerowych są aplikacje na platformy mobilne. Według szacunków przedstawionych w raporcie firmy doradczo-konsultingowej Newzoo, transakcje z nimi związane miały w 2016 roku przynieść przychody na poziomie 36,9 miliardów dolarów. Nie tylko stanowią one 37% wartości światowej elektronicznej rozrywki, ale są także najszybciej rozwijającą się grupą produktową w jej obrębie. W porównaniu rok do roku sprzedaż gier na smartphony wzrosła o 23,7%, a na tablety – 6,4%. W tym samym czasie, dynamika obrotów aplikacji na konsole i komputery wyniosła odpowiednio 4,5% oraz 4,2%. Wiele wskazuje na to, że przyszłość branży stanowią producenci niewielkich, ale za to niezwykle popularnych programów. Wśród liczących się na światowym rynku graczy znajdują się także polskie firmy, a kolejne poszukują sposobów, by do nich dołączyć.

Konieczność „mobilizacji”

W ciągu ostatnich lat na polskim rynku aplikacji mobilnych miało miejsce kilka transakcji ukazujących potencjał ich producentów. Notowany na GPW fundusz MCI.TechVentures 1.0 zainwestował w Ganymede, „jedną z największych polskich spółek z branży gier komputerowych”, posiadającą w swoim portfelu kilkadziesiąt oferowanych w ponad stu krajach tytułów typu social casino. Według danych z 2015 roku, ten segment charakteryzował się dynamiką wzrostu przychodów na poziomie +50% rocznie. Finansowanie, którego wartość szacowano na 2,5 mln dolarów, przeznaczono na rozwój nowych gier tego gatunku na urządzenia mobilne, mających według zapowiedzi firmy stać się w przyszłości głównym obszarem jej działalności. Takie plany inwestycyjne znajdują głębokie uzasadnienie w danych „2016 Global Games Market Report”. Przychody witryn, na których z poziomu przeglądarki internetowej dostępne były proste gry, spadły rok do roku o 7,5%. Klienci wolą dziś grać w nie na platformach mobilnych. A że głównym kanałem dotarcia Ganymede do użytkowników był dotychczas portal GameDesire (po dofinansowaniu spółka przyjęła tę nazwę), naturalnym wydaje się położenie nacisku na produkcje przeznaczone na smartfony i tablety. Istnieją przesłanki, by sądzić, że nie jest to odosobniony przypadek i również inne polskie studia dążą do zagospodarowania właściwych sobie nisz na urządzeniach przenośnych.

Ukryty potencjał

W listopadzie 2016 roku na parkiet GPW weszło studio Artifex Mundi. Według informacji na swojej witrynie firma jest jednym z największych na świecie wydawców i producentów gier przygodowych. W jej portfolio dominują „HOPA” – Hidden Object Puzzle Adventure. Zadaniem użytkownika tego typu formatu jest odkrywanie ukrytych przedmiotów na kolejnych planszach, połączonych fabułą – często osadzoną w stylistyce fantasy, horroru lub detektywistycznej zagadki. Od swego powstania w 2006 roku studio wydało ponad 40 tytułów i obecnie z powodzeniem funkcjonuje na rynku międzynarodowym. Wkrótce po wejściu na giełdę, firma zapowiedziała, że w ciągu 2 miesięcy odbędzie się 6 kolejnych premier – zarówno na konsole domowe, Apple TV i Amazon Fire TV, PC, jak i urządzenia mobilne. Można więc odnieść wrażenie, że finansowanie uzyskane dzięki emisji akcji wykorzystano na przyspieszenie produkcji i przenoszenie tytułów na kolejne platformy. W ślady Artifex Mundi chce pójść nowopowstałe wrocławskie studio Splendid Stories. Jako niszę do zagospodarowania zidentyfikowali rynek gier typu Hidden Object dla najmłodszych. – Za zaadresowaniem tej grupy odbiorców przemówiła demografia. Amerykańska średnia wieku graczy to 35 lat. Statystycznie, pierwsze dziecko przychodzi w tej populacji na świat, gdy matka ma 26 lat – argumentuje Marek Guzowski, prezes Splendid Stories. – Wspólna gra z najmłodszymi członkami rodziny powinna być naturalnym sposobem spędzania czasu. Postanowiliśmy stworzyć aplikację, która bazuje na jednym z najpopularniejszych modeli rozrywki i - z jednej strony - pozwala zająć dziecko bezpieczną zabawą, a z drugiej – daje propozycje wspólnych aktywności w „prawdziwym świecie” – wyjaśnia producent gry „Detektyw Pozytywka Ulica Tajemnic”. Aplikacja bazuje na znanym polskiej publiczności cyklu wydawnictw z dedukcyjnymi zadaniami dla najmłodszych. Ich charakter odzwierciedlono poprzez poszukiwania ukrytych przedmiotów na planszach wyglądających jak książkowe ilustracje. Podobnie jak w produkcjach Artifex Mundi, są one połączone fabułą, w którą wplecione są kolejne zagadki. Inny jest jednak wiodący sposób dystrybucji. Zamiast niewielkich opłat za ściągnięcie, zastosowano tu znany z produkcji GameDesire system Free to Play. Sama gra jest darmowa, istnieje jednak możliwość wykupienia wewnątrz niej przedmiotów przyspieszających przechodzenie do kolejnych etapów. Pytanie, czy takie połączenie dwóch sprawnie funkcjonujących modeli odniesie sukces. Ciekawe jest również to, czy próby włączenia w grę całych rodzin spotkają się z zainteresowaniem użytkowników. Przekonamy się wkrótce, bo światowa premiera „Detektywa Pozytywki Ulicy Tajemnic” miała miejsce pod koniec marca 2017 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie swipx - duński startup Biuro prasowe
2017-04-25 | 06:00

swipx - duński startup

Digitalizacja procesów biznesowych umożliwia firmom wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań pozwalających na uzyskanie nowej jakości, która prowadzi do zwiększenia wydajności
IT i technologie Rekordowe wyniki Veeam w pierwszym kwartale 2017 roku
2017-04-21 | 13:00

Rekordowe wyniki Veeam w pierwszym kwartale 2017 roku

Firma Veeam Software, innowacyjny dostawca rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On
IT i technologie Czy NAS może skrócić kolejki do urzędów i szpitali?
2017-04-21 | 10:00

Czy NAS może skrócić kolejki do urzędów i szpitali?

Dyski sieciowe NAS przeznaczone są nie tylko do użytku prywatnego czy w biznesie, ale także we wszelkiego typu instytucjach publicznych. Jak więc NAS może się przysłużyć urzędom,

Kalendarium

Dziś w serwisie Innowacje

Polska firma stworzyła specjalnego robota do nauki programowania. Trafi do polskich szkół

Do 2020 roku na świecie będzie brakować nawet miliona programistów. Już teraz w Polsce na specjalistów z tej branży czeka nawet 50 tys. miejsc pracy. Naukę programowania najlepiej zacząć od najmłodszych lat. Od września nauka programowania wejdzie do podstawy programowej, a wraz z nią do polskich szkół może trafić innowacyjny robot Photon. To robot, który rozwija się wraz z dzieckiem, ucząc je programowania. Spółka Photon Entertainmnet, twórca robota, podpisała umowę z Grupą MAC, dzięki której wzbogacona wersja edukacyjna robota trafi do szkół i przedszkoli. 

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Szybko rośnie liczba nowych rodzajów polis. To wymusza na ubezpieczycielach inwestycje w nowoczesne narzędzia informatyczne

Ubezpieczenia zwierząt domowych, sprzętu mobilnego czy polisy od ukąszenia kleszcza – liczba nowych produktów ubezpieczeniowych gwałtownie rośnie. To wynik zmieniającego się rynku i potrzeb klientów. Aby skutecznie wprowadzić je na rynek i nimi zarządzać, ubezpieczyciele potrzebują odpowiednich narzędzi informatycznych – przekonują eksperci Sollers Consulting. Przyszłością są platformy, które umożliwią klientom samodzielny zakup polis. Bez takich narzędzi ubezpieczyciele mogą mieć problem z utrzymaniem się na rynku.

Ochrona środowiska

Energia słoneczna mogłaby pomóc ograniczyć problem smogu. Warunkiem dostęp klientów indywidualnych do finansowania

Fotowoltaika rośnie w Polsce skokowo. Wartość tego rynku przekroczyła kilkaset milionów złotych, a eksperci prognozują w nadchodzących latach dalszy dynamiczny wzrost. Fotowoltaika będzie rosła wraz z całym rynkiem odnawialnych źródeł energii, który może w przyszłości rozwiązać problem dramatycznie złej jakości powietrza w Polsce. Warunkiem jest jednak dostęp klientów indywidualnych do instrumentów finansowania, których na razie na rynku brakuje.

Patronat Newserii

Nauka

Pracodawcy coraz mniejszą wagę przywiązują do wykształcenia. Liczą się umiejętności techniczne i doświadczenie

Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z konkretnym fachem w ręku. Pracodawcy coraz mniejszą wagę przywiązują do wykształcenia, dużo bardziej liczą się dla nich umiejętności i doświadczenie – przekonuje Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse. Dlatego pierwsze kroki na rynku pracy dobrze jest stawiać jeszcze na studiach, podejmując prace dorywcze lub angażując się w wolontariat. Ponad połowa studentów dorabia po zajęciach, czemu sprzyja elastyczny wymiar czasu pracy, jaki oferują pracodawcy.

Przemysł spożywczy

Prof. dr hab. Krzysztof Krygier: w grupie tłuszczów stałych najzdrowszy jest olej palmowy, a najmniej zdrowy olej kokosowy

Na temat tłuszczów spożywczych krąży coraz więcej mitów. Olej kokosowy uważany jest za najzdrowszy. Eksperci zauważają, że w rzeczywistości jest jednak odwrotnie – zawiera on bowiem 90 proc. tłuszczów nasyconych, których wedle oficjalnych rekomendacji instytucji naukowych należy unikać. Mimo złych opinii spośród tłuszczów stałych zdecydowanie zdrowszy jest tłuszcz palmowy. Zawiera niemal dwukrotnie mniej tłuszczów nasyconych. Jest powszechnie stosowany w przemyśle spożywczych, przede wszystkim ze względu na wysoką wydajność, łatwą produkcję i dobre właściwości teksturalne.

Konsument

Millenialsi coraz ważniejszą grupą dla branży motoryzacyjnej. Aż 96 proc. z nich korzysta z samochodu

Pokolenie millenialsów ceni mobilność. Zdecydowana większość, bo 80 proc., deklaruje, że nie rozstaje się z telefonem komórkowym przez całą dobę. Dwie trzecie wysyła około piętnastu wiadomości dziennie. Na równi z komunikacją ważna jest dla nich możliwość przemieszczania się, a 96 proc. korzysta z samochodu – wynika z badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia dla Volkswagen Bank Polska.