Komunikaty PR

Poznańskie Fibaro wyceniane na 140 mln Euro

2016-07-06  |  13:45
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.32 MB )

Myśl globalnie, działaj lokalnie.

Sprzedaż na 110 rynkach, ponad 100 prestiżowych nagród i współpraca z globalnymi graczami technologicznymi. Fibaro – producent zaawansowanych rozwiązań automatyki budynkowej – od 6 lat podbija świat swoimi produktami pochodzącymi z fabryki zlokalizowanej w Poznaniu. Firmą interesują się coraz więksi inwestorzy i partnerzy.

Wszystko zaczęło się w 2010 roku w przydomowym garażu, gdy Maciej Fiedler postanowił zerwać z wizerunkiem okablowanych, skutych ścian z brzydkimi czujkami – tak zrodził się projekt, który dziś zdobywa popularność wśród użytkowników na całym świecie. Brzmi, jak historia początków firm z Krzemowej Doliny, a chodzi o poznańskie Fibaro - firmę produkującą automatykę domową ze świata tzw. Internetu rzeczy (IoT). Produkty Fibaro umożliwiają dodanie mieszkaniom „inteligencji”, czyli dostosowują różne urządzenia takie, jak np. ekspres do kawy, telewizor czy oświetlenie do zwyczajów użytkownika i pozwalają sterować nimi za pomocą prostych gestów i smartfona. Firma szybko odnalazła swoje miejsce w branży i zaczęła sprzedawać poza granicami Polski, w krótkim czasie zyskując klientów z Niemiec, Francji czy Stanów Zjednoczonych. Efektem ekspansji na rynkach zachodnich było umacnianie swojej pozycji poprzez sieć franczyzową, a także otwarcie w maju br. biura zlokalizowanego w Dolinie Krzemowej, jednak firma przez cały ten czas stawiała na lokalną produkcję i polskich fachowców. Pod koniec 2015 r. w poznańskiej firmie pracowało 350 osób, co stanowi ponad stukrotny wzrost w porównaniu z początkiem działalności, gdy w firma zatrudniała zaledwie trzy osoby.

Rynek nowoczesnych technologii, z uwzględnieniem IoT jest jednym z najbardziej rozwojowych. Sprzedaż na rynku Europy Środkowo-Wschodniej rośnie już teraz w tempie dwucyfrowym – średnio o 18,7 proc. w skali roku. W 2014 roku sięgnęła ona poziomu 6,83 mld USD, w roku bieżącym wyniesie 8,20 mld USD. W 2018 roku rynek IoT w naszej części świata wart będzie już 13,58 mld USD. Dobrze wykorzystany potencjał może przynieść ogromne korzyści dla gospodarki. Z kolei Dolina Krzemowa to wielkie możliwości i znakomita promocja. Dzięki internetowi świat stał się globalną wioską, gdzie informacje przekazywane są w zaledwie kilka sekund. To, co zostało wymyślone w tym magicznym, start-upowym miejscu staje się towarem dostępnym na całym świecie, również w Polsce, dlatego nowoczesne technologie z powodzeniem dotarły także do Polski i na stałe wpisały się w polski rozwój IoT” – mówi Maciej Fiedler, prezes i pomysłodawca Fibaro.

Przez wiele lat w naszym kraju panowało przeświadczenie, że systemy Smart Home spotkają się głównie z zainteresowaniem zamożniejszych osób, a sama instalacja i urządzenia wykraczają daleko poza finansowe możliwości przeciętnego obywatela. Potwierdzeniem tego były m.in. systemy, które trzeba było montować kłując ściany i montując wiele metrów okablowania, a których instalacja możliwa była tylko podczas remontu lub budowy domu od podstaw. Dlatego Fibaro postawiło na urządzenia, które można montować bezinwazyjnie. Przez sześć lat marka podbijała rynki na całym świecie (obecnie produkty są dostępne w 110 krajach) i do tej pory zdobyła ponad sto prestiżowych nagród zarówno w kraju (Dobry Wzór 2014, Męska Rzecz 2013, Młoda Marka Sukcesu 2013), jak i za granicą (CES Innovation Award 2015, IF Product Design Award 2014). Jednak to nie nagrody przynoszą największą sławę, a globalni gracze, którzy interesują się rozwiązaniami systemu Fibaro (rozwiązania marki dostępne są chociażby w salonach Orange). Innowacje wymagają również inwestycji, których skala świadczy o potencjale rozwoju i zainteresowaniu. Dzięki inwestorom, Fibar Group osiągnęło wycenę rzędu 140 mln euro, co podkreśla wielki potencjał firmy oraz jak poprzez przemyślane decyzje biznesowe można zbudować zaufanie partnerów do marki. W rekordowym 2012 roku, Fibaro odnotowało wzrost przychodów netto ze sprzedaży na poziomie 388 %proc. i zysk w wysokości prawie 490 proc.. Liczby te są imponujące, a kolejne lata stabilizujące pozycję spółki jako lidera. EBITDA nie spadła nigdy poniżej 15 proc. Warto podkreślić, że sprzedaż produktów poznańskiej firmy na polskim rynku to zaledwie 5-7 proc. całej działalności.

Inteligentne Technologie to ciągła obserwacja rynku i wyścig z czasem o patenty, dlatego szanse na przetrwanie mają tylko najlepsi. Potwierdza to Bartłomiej Arcichowski, Fibaro CTO:

 „Mamy na swoim koncie ponad 30 patentów i 150 wzorów przemysłowych. To imponująca liczba, szczególnie dlatego, że wciąż jeszcze jesteśmy młodą spółką. Prawdą też jest, że nasze wnioski patentowe składane są głównie w Ameryce. W Stanach Zjednoczonych system patentowy działa sprawniej niż w Polsce, a nasze zainteresowanie i lokowanie biura w Dolinie Krzemowej jest motywowane zwykłą chęcią grania w jednej lidze z najlepszymi, możliwością swobodnej wymiany myśli, rozmowy, nauki. Polska staje się coraz ważniejszym i większym graczem na arenie międzynarodowej, a przez te sześć lat naszej działalności zauważyliśmy ogromny skok w mentalności Polaków co do IoT. Kiedyś były to gadżety dla wybranych, dzisiaj zaczynamy doceniać możliwości oszczędzenia sobie czasu i ułatwienia życia, za relatywnie nieduże pieniądze.”

Firma od początku nie bała się ekspansji i weszła na światowy rynek rywalizując z innymi jak równy z równym - jednak nawet sukcesy nie zmieniły podejścia zarządu. Produkcja cały czas odbywa się w Poznaniu, a nad konstrukcją i kolejnymi pomysłami czuwają polscy inżynierowie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku Biuro prasowe
2019-02-19 | 11:57

DataArt odnotowała rekordowe przychody w 2018 roku

Przychody DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym na skalę globalną, wyniosły w 2018 roku 140 milionów dolarów, o 13 procent więcej niż w ubiegłym roku i
IT i technologie Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.
2019-02-19 | 09:00

Nowe rozwiązania Mantar dla bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych.

  Wraz z rozwojem nowych technologii przesyłu informacji- najpierw telewizja kablowa, a z czasem Internet i technologie światłowodowe- pojawił się popyt na nowy rodzaj obudów
IT i technologie Polskie technolgie mają kobiecą twarz
2019-02-19 | 01:00

Polskie technolgie mają kobiecą twarz

  Najnowsze dane Eurostatu opublikowane 11 lutego z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet w Nauce potwierdzają, że Polki znalazły się wysoko ponad średnią unijną jeśli chodzi o

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.