Komunikaty PR

Rynek domów inteligentnych w Polsce będzie warty nawet 600 milionów złotych

2018-04-27  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania Paigo ( 0.06 MB )

Żyjemy w świecie aplikacji i rozwiązań smart dostępnych na wyciągnięcie ręki. Bankowość, transport, inteligentny dom, zamówienia usług – to tylko niektóre z obszarów zarządzanych przez nas coraz częściej za pomocą smartfonów. Jednocześnie stajemy się mobilni, zawsze online, zapobiegliwi i patriotyczni gospodarczo. Ten trend widać również w kwestii mieszkań, chcemy aby i one były smart, dlatego rynek tzw. inteligentnych domów wciąż rośnie. Specjaliści Paigo uważają, że rynek jest dziś wart co najmniej 150 mln złotych, a w ciągu 4-6 lat wzrośnie nawet czterokrotnie, do ponad 600 mln złotych.

Dostęp do internetu jest dziś dobrem powszechnym. Z kolei znakiem czasów: myślenie o technologii w zakresie utylitarystycznym. - Technologia powinna służyć człowiekowi i być realną alternatywą w tym sensie, by oferować dodatkowe możliwości przy jednoczesnym umożliwianiu osiągania zysków ekstra, na przykład w postaci oszczędności czasu lub pieniędzy - podkreśla Kamil Pawlak, prezes Paigo - W przypadku naszych inteligentnych rozwiązań dla domu są to m.in.: wzrost poczucia bezpieczeństwa wynikający z możliwości stałego monitorowania sytuacji, w tym m.in. kamer, czujników ruchu, czujników przepięć czy zalania, ale także zmniejszenie kosztów prądu i energii.

Bezpieczeństwo, komfort, oszczędność

Bezpieczeństwo oraz oszczędności, także czasu, to elementy, które bardzo cenimy w rozwiązaniach smart. Inteligentny dom daje użytkownikowi kontrolę nad pracą poszczególnych elementów wyposażenia z poziomu swojego smartfona. Są to m.in. możliwość sterowania ogrzewaniem, alarmem, pralką, ale także zdalne zasłanianie rolet. Dodatkowo, poprzez zainstalowanie specjalnych mierników mocy, realnie obniżamy koszty zużycia energii.

- Dzięki rozwiązaniom inteligentnego domu możemy, np. zamknąć okno otwarte zimą i zniwelować straty w kosztach ogrzewania. Z drugiej strony możemy zarządzać ogrzewaniem dzięki specjalnym czujnikom zmniejszając koszty własne i zużywanie surowców. Skonfigurowany system sam zgasi światło po określonym czasie bezruchu w pomieszczeniu, będzie zarządzał temperaturą podczas naszego snu, a także zareaguje na warunki pogodowe, przyciemniając światła przy wysokim natężeniu światła słonecznego.

Inteligentny dom umożliwia więc sterowanie czasem. Funkcja ta pozwala nagrzać dom przed powrotem z pracy, schładzać i dogrzewać przestrzeń zgodnie z naszymi preferencjami, by wskazać wspomniane zarządzanie temperaturą podczas snu lub włączyć światło o wskazanej godzinie. Poprzez stały monitoring można zapobiec wielu uszkodzeniom, jakie notorycznie przydarzają się w każdym domu. Dzięki technologii wpływamy korzystnie na środowisko naturalne poprzez kontrolę wilgotności, temperatury czy CO2.

Technologia na każdą przestrzeń

Jeszcze dekadę temu system inteligentnego domu kosztował nawet 50 tys. zł co wynikało z ograniczeń technicznych. Wdrożenie systemu wymagało położenia kabli podłączonych do centrali, co przekładało się także na bardzo wysokie zużycie prądu. - Ostatnio w 2-pokojowym mieszkaniu w bloku założyliśmy klientowi system inteligentnego domu, który kosztował raptem 5 tys. złotych, więc dziesięciokrotnie mniej niż kosztowało to kiedyś. Nasz system jest tani w eksploatacji, dzięki niskiemu poziomowi zużycia energii. Co więcej, jest on całkowicie bezprzewodowy, a dzięki temu łatwy w montażu. Zaletą jest także jego modułowość. Do zamontowanego systemu możemy dokładać kolejne rozwiązania, zależnie od potrzeb i aktualnych możliwości finansowych użytkownika. Nie ma żadnych przeciwskazań do montażu w niewielkim mieszkaniu lub dużym, piętrowym domu - mówi Kamil Pawlak, Paigo - Od początku przyświecał nam cel stworzenia inteligentnego domu - intuicyjnego systemu, którego koszt byłby racjonalny i przystępny. Szansą na to był jeden scentralizowany system, zamiast wielu niezależnych elementów. Wszystkie funkcje sterowane za pomocą jednego narzędzia. Ważna jest także komplementarność takiego rozwiązania. Czujniki współgrając ze sobą tworzą spójną całość, a elementami systemu możemy sterować za pomocą centralki. Jest nią tablet z interfejsem użytkownika obejmującym wszystkie elementy w ramach systemu, stworzony po to, by uniezależnić użytkowników od korzystania ze smartfonów.

Polska innowacja i polski rynek

Paigo powstało w 2014 r. w Ozorkowie, miasteczku w województwie łódzkim. Dziś zatrudnia programistów, projektantów i grafików, a swoim klientom oferuje innowacyjne rozwiązania oparte na technologii z-wave, stworzonej na rzecz automatyki budynkowej. Zastosowanie niskiej częstotliwości pozwala przenikać przez przeszkody, takie jak ściany, a droga pomiędzy elementem systemu a centralą odbywa się w ramach systemu replikowanego: element systemu łączy się z kolejnym elementem, tzw. sąsiadem, do momentu przesłania danych. System Paigo można dowolnie konfigurować, łącząc się z każdym urządzeniem elektrycznym posiadającym swój sterownik, od ekspresu do kawy po baterię słoneczną.

- Myślę, że to co dziś wydaje nam się nowością, za 10-15 lat będzie standardem - uważa Kamil Pawlak, Paigo - Jeśli weźmiemy pod uwagę, że nawet dwóch na trzech Polaków interesuje się rozwiązaniami smart, a wraz ze zmianą pokoleniową jesteśmy nie tylko coraz bardziej otwarci na rozwiązania inteligentne, ale wręcz uważamy ich obecność za naturalny element otaczającej nas rzeczywistości, a także, że proponujemy dziś rozwiązania w przystępnych cenach, to możemy prognozować dalszy dynamiczny rozwój rynku.
 

Paigo
Polska firma innowacyjna, a zarazem nazwa systemu inteligentnego domu. Paigo wykorzystuje technologię z-wave i jako jedyna na rynku, oferuje klientom centralę główną w formie tabletu opartą o aktualizujący się software. Siedziba firmy mieści się w Ozorkowie, biuro handlowe zlokalizowane jest w Warszawie. 
www.paigo.eu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Huawei prezentuje AI + Digital Platform Biuro prasowe
2018-10-15 | 11:45

Huawei prezentuje AI + Digital Platform

Podczas HUAWEI CONNECT 2018 zgodnie z hasłem „Power of the Platform”, Huawei Enterprise Business Group podzieliła się wiedzą, w jaki sposób nowa strategia dla platformy
IT i technologie Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform
2018-10-15 | 11:10

Huawei uruchamia Atlas Intelligent Computing Platform

Na HUAWEI CONNECT 2018 Huawei zaprezentował inteligentną platformę obliczeniową Atlas, zasilaną przez serię układów AI Huawei Ascend oraz heterogeniczne komponenty obliczeniowe.
IT i technologie Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy
2018-10-15 | 11:10

Huawei i Audi ogłaszają wspólne innowacje w dziedzinie automatycznej jazdy

Na HUAWEI CONNECT 2018 firmy Huawei i Audi przedstawiły swoje plany współpracy w dziedzinie inteligentnych pojazdów podłączonych do Internetu (ICV – inteligent connected

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

Handel

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

Firma

Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.