Komunikaty PR

HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów

2017-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas prezentowanego przez Federację Konsumentów raportu „Konsument na rynku gazu w Polsce”, Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

 

- Raport konsumencki potwierdza, że istnieje potrzeba dalszej liberalizacji rynku oraz edukacji konsumentów - cieszy nas zainteresowanie Federacji tym tematem. Hermes Energy Group S.A. jest za przejrzystością umów oraz otwartością dialogu z konsumentem. Zadowalające są wyniki raportu ukazujące, że 50% konsumentów zaznajomionych z ofertami konkurencyjnych  przedsiębiorstw gazowych decyduje się na zmianę sprzedawcy. Właściwe uregulowany sektor gazu i dobrze wyedukowany konsument jest szansą na sprawne funkcjonowanie rynku  – skomentował wyniki raportu Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A.

 

- Jeżeli spojrzymy na analizę wzorców umownych oraz opracowane wytyczne zawarte w raporcie zauważymy, że umowy przedstawiane przez HEG swoim klientom plasują się wśród wyróżnionych przez Federację Konsumentów. Cieszy nas, że tak wiarygodna organizacja mogła dokonać tej oceny – dodaje.

 

Napływające skargi dotyczące umów zawartych z przedsiębiorstwami gazowymi w Polsce zachęciły Federację Konsumentów do dokładnego zbadania stosowanych przez nich praktyk. Eksperci FK  dokonali analizy wzorców umownych 13 z 20 aktywnych na rynku spółek sprzedażowych. Raport składa się z charakterystyki rynku, analizy umów i praktyk przedsiębiorstw gazowych oraz badań ankietowych przeprowadzonych wśród konsumentów. Kryteriom badania wzorców umownych podlegała zgodność treści wzorców z prawem, spełnianie wymagań ustawowych i regulacyjnych, występowanie klauzul niedozwolonych oraz praktyki niekorzystne wobec konsumentów.

 

Z raportu Federacji wyłania się obraz konsumentów, którzy nie są świadomi możliwości, jakie daje uwolniony rynek paliwa gazowego, wielkości ich własnej konsumpcji gazu ziemnego, kosztów oraz tego z jaką spółką mają zawartą umowę.

 

- Liberalizacja rynku jest dobra dla odbiorców, bo na zmianie sprzedawcy konsumenci, szczególnie ci zużywający większe ilości gazu, mogą skorzystać – ocenił Kamil Pluska – Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Niemal dwa razy większe Oysho w Magnolia Park Biuro prasowe
2018-02-15 | 12:00

Niemal dwa razy większe Oysho w Magnolia Park

Grupa Inditex niemal dwukrotnie powiększyła sklep Oysho w Magnolia Park we Wrocławiu. Lokal w nowej odsłonie liczy blisko 320 mkw. To kolejna zmiana w ofercie największej galerii handlowej na
Konsument CHCESZ DOCHODZIĆ SWOICH PRAW? - WEDŁUG NOWYCH PRZEPISÓW ZAPŁACISZ W SĄDZIE ZNACZ
2018-02-15 | 08:00

CHCESZ DOCHODZIĆ SWOICH PRAW? - WEDŁUG NOWYCH PRZEPISÓW ZAPŁACISZ W SĄDZIE ZNACZ

Pod koniec ubiegłego roku Ministerstwo Sprawiedliwości ogłosiło projekt zmian Kodeksu postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw. Dostępna na stronach Rządowego Centrum
Konsument Konsumenci wybierają Termo Organikę!
2018-02-08 | 14:30

Konsumenci wybierają Termo Organikę!

Największy producent styropianu oraz kompletnego systemu ociepleń otrzymał najwyższe wyróżnienie „Złoty Laur Konsumenta 2018” w kategoriach „Materiały

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

UKE: sprzedawane w Polsce smartfony nie zagrażają zdrowiu człowieka. Kontrole wykazały jednak braki w dokumentacjach niektórych urządzeń

Dostępne na naszym rynku smartfony są bezpieczne pod względem ilości emitowanego promieniowania i zgodne z normami zawartymi w obowiązujących dyrektywach – wynika z kontroli przeprowadzonej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Nie wszyscy producenci zadbali jednak o skompletowanie odpowiedniej dokumentacji. Konsumenci mogą samodzielnie sprawdzić, czy używane przez nich produkty są zgodne z obowiązującymi przepisami.

Gospodarka

Coraz więcej firm i instytucji zbywa zobowiązania swoich dłużników. Polski rynek wierzytelności w 2017 r. był wart 32 mld zł

W 2018 roku rynek wierzytelności może być wart 40 mld zł, podczas gdy w ubiegłym roku było to o 8 mld zł mniej – wynika z szacunków Konrada Kąkolewskiego, prezesa GetBack SA. Zarząd spółki spodziewa się dużej liczby transakcji. Na większą aktywność po stronie zbywających mogą wpłynąć nowe standardy rachunkowości, które zaczęły obowiązywać na początku tego roku. Przed firmami z branży otwiera się też nowy segment, tzw. kredytów pracujących, czyli nieprzeterminowanych.

Patronat Newserii

Konsument

Wzrost cen energii spowoduje rozwój przydomowych instalacji. Największe szanse na szybki rozwój ma fotowoltaika

Polityka energetyczna oparta na węglu spowoduje nieuchronny wzrost kosztów dla konsumentów, prognozowany na poziomie 4 proc. rocznie – szacują eksperci. To z kolei skłoni gospodarstwa domowe do inwestycji we własne źródła energii. Koszt energii wyprodukowanej przez własną instalację fotowoltaiczną nie przekracza dzisiaj 0,30 zł/kWh. Dane Instytutu Energii Odnawialnej pokazują, że na zamontowanie takich instalacji z roku na rok decyduje się coraz więcej osób.

Konsument

W tym roku spore rewolucje prawne w branży turystycznej. Nowe przepisy zmienią m.in. zasady reklamacji wakacyjnych wyjazdów

Nowe, restrykcyjne prawo o ochronie danych osobowych i ustawa o imprezach turystycznych, która zacznie obowiązywać z początkiem lipca to dwie najważniejsze zmiany legislacyjne, które odczuje w tym roku branża turystyczna. Obawy organizatorów i biur podróży budzi szczególnie nowy termin przysługujący na zareklamowanie wycieczki czy imprezy turystycznej. Dotychczasowy 30-dniowy termin składania reklamacji przez klientów znika. Pojawia się natomiast trzyletni termin przedawnienia roszczeń.

 

Problemy społeczne

Niemal wszystkie osoby po 40 roku życia mają problem ze wzrokiem. Najczęściej niewyraźnie widzą z bliska, szczególnie w słabym oświetleniu

Niemal każda osoba zbliżająca się do 40 roku życia ma problemy ze wzrokiem. Większość narzeka na rozmazujący się tekst i źle widzi z bliskiej odległości. Odpowiada za to prezbiopia, czyli naturalne zmiany w układzie wzrokowym, które zachodzą wraz z wiekiem. Na tę przypadłość cierpi ok. 10 mln Polaków, przeważnie jednak nie wiedzą, w jaki sposób można ją korygować. Okulary progresywne, które pozwalają widzieć wyraźnie na każdą odległość, nosi zaledwie 13 proc. Polaków. Dlatego ruszyła kampania „Czas na wzrok 40+”, która ma propagować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji oraz zachęcić do częstszego badania wzroku.