Komunikaty PR

HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów

2017-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas prezentowanego przez Federację Konsumentów raportu „Konsument na rynku gazu w Polsce”, Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

 

- Raport konsumencki potwierdza, że istnieje potrzeba dalszej liberalizacji rynku oraz edukacji konsumentów - cieszy nas zainteresowanie Federacji tym tematem. Hermes Energy Group S.A. jest za przejrzystością umów oraz otwartością dialogu z konsumentem. Zadowalające są wyniki raportu ukazujące, że 50% konsumentów zaznajomionych z ofertami konkurencyjnych  przedsiębiorstw gazowych decyduje się na zmianę sprzedawcy. Właściwe uregulowany sektor gazu i dobrze wyedukowany konsument jest szansą na sprawne funkcjonowanie rynku  – skomentował wyniki raportu Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A.

 

- Jeżeli spojrzymy na analizę wzorców umownych oraz opracowane wytyczne zawarte w raporcie zauważymy, że umowy przedstawiane przez HEG swoim klientom plasują się wśród wyróżnionych przez Federację Konsumentów. Cieszy nas, że tak wiarygodna organizacja mogła dokonać tej oceny – dodaje.

 

Napływające skargi dotyczące umów zawartych z przedsiębiorstwami gazowymi w Polsce zachęciły Federację Konsumentów do dokładnego zbadania stosowanych przez nich praktyk. Eksperci FK  dokonali analizy wzorców umownych 13 z 20 aktywnych na rynku spółek sprzedażowych. Raport składa się z charakterystyki rynku, analizy umów i praktyk przedsiębiorstw gazowych oraz badań ankietowych przeprowadzonych wśród konsumentów. Kryteriom badania wzorców umownych podlegała zgodność treści wzorców z prawem, spełnianie wymagań ustawowych i regulacyjnych, występowanie klauzul niedozwolonych oraz praktyki niekorzystne wobec konsumentów.

 

Z raportu Federacji wyłania się obraz konsumentów, którzy nie są świadomi możliwości, jakie daje uwolniony rynek paliwa gazowego, wielkości ich własnej konsumpcji gazu ziemnego, kosztów oraz tego z jaką spółką mają zawartą umowę.

 

- Liberalizacja rynku jest dobra dla odbiorców, bo na zmianie sprzedawcy konsumenci, szczególnie ci zużywający większe ilości gazu, mogą skorzystać – ocenił Kamil Pluska – Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Kiedy Polacy powinni rezerwować loty, aby uzyskać najlepszą ofertę Biuro prasowe
2017-11-13 | 01:00

Kiedy Polacy powinni rezerwować loty, aby uzyskać najlepszą ofertę

Jak wynika z badań Annual Flight Study, corocznej analizy lotów przeprowadzonej przez momondo, Polacy mogą zapłacić za lot średnio nawet 34% mniej, jeśli zarezerwują go z co najmniej
Konsument 9 na 10 klientów HEG zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu
2017-11-09 | 13:00

9 na 10 klientów HEG zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu

9 na 10 klientów HEG zadowolonych ze zmiany sprzedawcy gazu HEG, niezależny sprzedawca gazu i energii elektrycznej w Polsce przeprowadził w październiku br. reprezentatywne badanie[1]
Konsument Mieszkańcy gminy Limanowa wybierają internetowe zakupy
2017-11-08 | 01:00

Mieszkańcy gminy Limanowa wybierają internetowe zakupy

Duży wybór, atrakcyjne ceny i promocje czy też szybki czas realizacji, sprawiają, że Polacy coraz częściej korzystają z zakupów w Internecie. E-sklepy są też coraz

Kalendarium

Partner serwisu

Advertisement

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Wieczna zmarzlina na Spitsbergenie może się roztopić w ciągu 10 lat. Polscy naukowcy w ciągu roku oszacują związane z nią zmiany klimatyczne

Jednym z efektów postępującego globalnego ocieplenia jest rozmarzanie wiecznej zmarzliny w rejonie Spitsbergenu. Badaniami nad tzw. permafrostem zajmują się Polacy. W ciągu roku chcą oszacować zakres zmian klimatycznych spowodowanych roztapianiem się arktycznego zlodowacenia. Chcą oszacować zmiany klimatyczne w perspektywie 100 lat. Niedawno polscy naukowcy wykonali pierwsze pomiary w warunkach letnich na Spitsbergenie. Planowane są już kolejne pomiary.

Motoryzacja

Trwa ofensywa SUV-ów na polskim rynku motoryzacyjnym. To obecnie najszybciej rosnący segment rynku

Segment SUV-ów jest jednym najszybciej rosnącym rynku motoryzacyjnym. Ten trend chce wykorzystać DS Automobiles – najmłodsza marka w portfolio Grupy PSA, do której należy również Peugeot i Citroën. W marcu rusza ze sprzedażą naszpikowanego technologią modelu DS7 Crossback – SUVa z kategorii premium, który właśnie zadebiutował na polskim rynku. 

Problemy społeczne

Nowe kompetencje na rynku pracy pozwalają podnieść wynagrodzenie nawet o 30 proc. Pracodawcy cenią umiejętności cyfrowe i gotowość do zmiany branży

Programowanie, kompetencje cyfrowe i znajomość języków obcych – to część z kompetencji, które mogą zapewnić awans w 2018 roku. Ich zdobycie wymaga kilka miesięcy pracy i w znaczący sposób przekłada się na zarobki. Osoby, które zmienią zawód lub swoją ścieżkę kariery wewnątrz zawodu, mogą liczyć na wynagrodzenie wyższe o ok. 30 proc. Nowe kompetencje u pracowników najbardziej docenia branża związana z programowaniem.

Patronat Newserii

Polityka

Polska gospodarka po nie najlepszym 2016 roku zwiększyła tempo rozwoju. Deficyt finansów publicznych mimo dobrej koniunktury niepokoi ekonomistów

PKB Polski wyraźnie przyspiesza, a budżet po wrześniu wykazał nadwyżkę. Jednak nawet członkowie rządu przyznają, że Polska nie uniknie ani w tym, ani w przyszłym roku kilkudziesięciomiliardowego deficytu. W obliczu dobrej koniunktury budżet powinien mieć nadwyżkę, a kolejne niedobory mogą osłabić długofalowe tempo wzrostu – uważa Andrzej Rzońca, były członek Rady Polityki Pieniężnej.

Przemysł

PZL-Świdnik inwestuje 10 proc. przychodów w badania i rozwój. W ten sposób chce budować narodową markę

Krajowe zakłady PZL-Świdnik przeznaczają na innowacje prawie 10 proc. przychodów całej grupy. Koncern ma własne centrum badawczo-rozwojowe, zatrudnia ponad 650 inżynierów i odpowiada za lokalny rynek pracy. Producent, którego maszyny wykorzystuje już m.in. brytyjska Marynarka Wojenna, bierze też udział w postępowaniu MON na śmigłowce dla polskiej armii. – Zakup maszyn przez państwo byłby silnym impulsem prorozwojowym i proeksportowym. W ten sposób możemy budować narodową markę – podkreślał Krzysztof Krystowski, wiceprezes Leonardo Helicopters, w czasie Kongresu 590 w Jasionce koło Rzeszowa.