Komunikaty PR

HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów

2017-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas prezentowanego przez Federację Konsumentów raportu „Konsument na rynku gazu w Polsce”, Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

 

- Raport konsumencki potwierdza, że istnieje potrzeba dalszej liberalizacji rynku oraz edukacji konsumentów - cieszy nas zainteresowanie Federacji tym tematem. Hermes Energy Group S.A. jest za przejrzystością umów oraz otwartością dialogu z konsumentem. Zadowalające są wyniki raportu ukazujące, że 50% konsumentów zaznajomionych z ofertami konkurencyjnych  przedsiębiorstw gazowych decyduje się na zmianę sprzedawcy. Właściwe uregulowany sektor gazu i dobrze wyedukowany konsument jest szansą na sprawne funkcjonowanie rynku  – skomentował wyniki raportu Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A.

 

- Jeżeli spojrzymy na analizę wzorców umownych oraz opracowane wytyczne zawarte w raporcie zauważymy, że umowy przedstawiane przez HEG swoim klientom plasują się wśród wyróżnionych przez Federację Konsumentów. Cieszy nas, że tak wiarygodna organizacja mogła dokonać tej oceny – dodaje.

 

Napływające skargi dotyczące umów zawartych z przedsiębiorstwami gazowymi w Polsce zachęciły Federację Konsumentów do dokładnego zbadania stosowanych przez nich praktyk. Eksperci FK  dokonali analizy wzorców umownych 13 z 20 aktywnych na rynku spółek sprzedażowych. Raport składa się z charakterystyki rynku, analizy umów i praktyk przedsiębiorstw gazowych oraz badań ankietowych przeprowadzonych wśród konsumentów. Kryteriom badania wzorców umownych podlegała zgodność treści wzorców z prawem, spełnianie wymagań ustawowych i regulacyjnych, występowanie klauzul niedozwolonych oraz praktyki niekorzystne wobec konsumentów.

 

Z raportu Federacji wyłania się obraz konsumentów, którzy nie są świadomi możliwości, jakie daje uwolniony rynek paliwa gazowego, wielkości ich własnej konsumpcji gazu ziemnego, kosztów oraz tego z jaką spółką mają zawartą umowę.

 

- Liberalizacja rynku jest dobra dla odbiorców, bo na zmianie sprzedawcy konsumenci, szczególnie ci zużywający większe ilości gazu, mogą skorzystać – ocenił Kamil Pluska – Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Nowy salon firmowy mebli Klose w Rumi Biuro prasowe
2017-07-11 | 01:20

Nowy salon firmowy mebli Klose w Rumi

Salon w Rumii urządzony jest w konwencji mieszkań pokazowych, gdzie każdy detal, od kompozycji mebli do dopełniających całość dekoracji, został starannie przemyślany. A wszystko to przy
Konsument Emeryt 13 000 minus
2017-07-03 | 11:11

Emeryt 13 000 minus

3,11 mld złotych wynosi zadłużenie 238 tys. emerytów notowanych w Krajowym Rejestrze Długów. To o prawie 350 mln złotych więcej niż przed rokiem. Średnio każdy z nich ma do
Konsument Kawa i hot dogi paliwem napędowym polskich kierowców
2017-06-27 | 10:45

Kawa i hot dogi paliwem napędowym polskich kierowców

Kawa i hot dogi paliwem napędowym polskich kierowców Niemal połowa kierowców (49%) przyznaje, że lubi się zatrzymywać podczas podróży, aby zrobić sobie przerwę i

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Wirtualna rzeczywistość wkracza w kolejne gałęzie biznesu. Najnowocześniejsze technologie wykorzystują już biura podróży, medycyna i edukacja

Kolejne gałęzie biznesu korzystają z możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość. Technologia rozwija się m.in. w medycynie, edukacji czy hotelarstwie. Eksperci prognozują, że okulary do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz dodatkowe kontrolery będą coraz lepiej dopasowane do mobilnego użytkownika. Według ekspertów do 2020 roku rynek VR i AR może osiągnąć wartość nawet 160 mld dol. 

Transport

Firmy logistyczne poszukują chętnych do pracy. Rośnie zapotrzebowanie na magazynierów i kierowców

Rozwijający się rynek usług przyspiesza wzrost branży logistycznej. Oznacza to, że coraz większe będzie też zapotrzebowanie na kadrę, przede wszystkim pracowników operacyjnych – kierowców i magazynierów. W III kwartale tego roku wzrost zatrudnienia przewiduje co siódmy przedsiębiorca z sektora transport/logistyka. Pracodawcy kuszą pracowników stabilnym zatrudnieniem, wsparciem w podnoszeniu kwalifikacji i pakietami socjalnymi.

Polityka zagraniczna

Jan Lubomirski-Lanckoroński: wizyta brytyjskiej pary książęcej miała ocieplić relacje polsko-brytyjskie

Obecność księcia Williama i księżnej Kate w Polsce Jan Lubomirski-Lanckoroński określa mianem miłej, rodzinnej wizyty. Jego zdaniem miała ona ocieplić wizerunek Wielkiej Brytanii w trudnym czasie negocjacji ws. brexitu oraz podkreślić bliskie relacje z Polską. Świadczy o tym chociażby fakt, że brytyjska para książęca zabrała ze sobą dzieci. Arystokrata bardzo ceni działalność społeczną księcia Williama.

Patronat Newserii

Edukacja

We wrześniu będą znane szczegóły dużej reformy szkolnictwa wyższego. Rok akademicki 2017/18 okresem przygotowań uczelni do zmian

Nadchodzący rok akademicki 2017/18 ma być okresem intensywnych konsultacji i debat dotyczących nowego modelu szkolnictwa w Polsce. To będzie rok spokoju przed wielkimi zmianami - zapowiada wiceminister Piotr Dardziński. Resort skupia się obecnie na projektowaniu nowej ustawy, regulującej działalność uczelni wyższych. Szczegóły reformy mają zostać ujawnione we wrześniu.

Handel

Reklamy mogą być skuteczniejsze o 30–40 proc. To dzięki informacjom na temat zachowań konsumentów

Dzięki dopasowaniu reklam do potrzeb i preferencji zakupowych konsumentów ich efektywność wzrasta o 30–40 proc. Taki przekaz jest przez odbiorcę lepiej postrzegany, przez co rośnie skłonność konsumenta do danego zakupu. Chodzi o to, by informacje o aktywności w przeszłości przełożyć na próbę przewidywania zachowań w przyszłości – wyjaśnia ekspert Together Data. Z danych na temat użytkowników sieci korzysta zdecydowana większość marketerów.