Komunikaty PR

HEG pozytywnie oceniony przez Federację Konsumentów

2017-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas prezentowanego przez Federację Konsumentów raportu „Konsument na rynku gazu w Polsce”, Hermes Energy Group S.A. została wymieniona jako jedna z dwóch spółek, spośród analizowanych kilkunastu, które cechują się przejrzystością umów oraz uczciwymi praktykami względem konsumentów.

 

- Raport konsumencki potwierdza, że istnieje potrzeba dalszej liberalizacji rynku oraz edukacji konsumentów - cieszy nas zainteresowanie Federacji tym tematem. Hermes Energy Group S.A. jest za przejrzystością umów oraz otwartością dialogu z konsumentem. Zadowalające są wyniki raportu ukazujące, że 50% konsumentów zaznajomionych z ofertami konkurencyjnych  przedsiębiorstw gazowych decyduje się na zmianę sprzedawcy. Właściwe uregulowany sektor gazu i dobrze wyedukowany konsument jest szansą na sprawne funkcjonowanie rynku  – skomentował wyniki raportu Piotr Kasprzak, prezes Hermes Energy Group S.A.

 

- Jeżeli spojrzymy na analizę wzorców umownych oraz opracowane wytyczne zawarte w raporcie zauważymy, że umowy przedstawiane przez HEG swoim klientom plasują się wśród wyróżnionych przez Federację Konsumentów. Cieszy nas, że tak wiarygodna organizacja mogła dokonać tej oceny – dodaje.

 

Napływające skargi dotyczące umów zawartych z przedsiębiorstwami gazowymi w Polsce zachęciły Federację Konsumentów do dokładnego zbadania stosowanych przez nich praktyk. Eksperci FK  dokonali analizy wzorców umownych 13 z 20 aktywnych na rynku spółek sprzedażowych. Raport składa się z charakterystyki rynku, analizy umów i praktyk przedsiębiorstw gazowych oraz badań ankietowych przeprowadzonych wśród konsumentów. Kryteriom badania wzorców umownych podlegała zgodność treści wzorców z prawem, spełnianie wymagań ustawowych i regulacyjnych, występowanie klauzul niedozwolonych oraz praktyki niekorzystne wobec konsumentów.

 

Z raportu Federacji wyłania się obraz konsumentów, którzy nie są świadomi możliwości, jakie daje uwolniony rynek paliwa gazowego, wielkości ich własnej konsumpcji gazu ziemnego, kosztów oraz tego z jaką spółką mają zawartą umowę.

 

- Liberalizacja rynku jest dobra dla odbiorców, bo na zmianie sprzedawcy konsumenci, szczególnie ci zużywający większe ilości gazu, mogą skorzystać – ocenił Kamil Pluska – Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Dachy w duecie - specjaliści w roli doradcy Biuro prasowe
2018-04-25 | 11:00

Dachy w duecie - specjaliści w roli doradcy

W środowisku budowlanym istnieje powszechny pogląd, że planowanie pokrycia dachowego powinno się zacząć na etapie budowania fundamentów. Klient ma wówczas dużo czasu na
Konsument Finał 3. edycji akcji „Podaj Łapę”. W tym roku Maxi Zoo wspiera Fundację GOPR
2018-04-14 | 14:30

Finał 3. edycji akcji „Podaj Łapę”. W tym roku Maxi Zoo wspiera Fundację GOPR

7 kwietnia w Warszawie miało miejsce uroczyste zakończenie 3. edycji akcji charytatywnej „Podaj Łapę”, organizowanej przez sieć sklepów Maxi Zoo. W tym roku cały
Konsument My Customer World - wydarzenie inspirowane doświadczeniami klientów
2018-04-05 | 13:30

My Customer World - wydarzenie inspirowane doświadczeniami klientów

Już 9 maja 2018 roku w Warszawie odbędzie się premiera My Customer World Forum & Expo - wydarzenia inspirowanego doświadczeniami klientów. Ponad 45 wystąpień eksperckich, 32

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Bankowość

Ponad połowa Polaków trzyma oszczędności w skarpecie. Tylko niewielki odsetek decyduje się na inwestowanie swoich środków

Polacy bardzo ostrożnie podchodzą do inwestowania – tylko niewielki odsetek decyduje się na oszczędzanie w jednostkach funduszy inwestycyjnych, inwestycje w akcje i obligacje czy odkładanie pieniędzy w ramach IKZE lub IKE. Zdecydowana większość gospodarstw domowych nadal trzyma środki w skarpecie lub na nisko oprocentowanych lokatach. Eksperci oceniają, że niechęć Polaków ma wiele przyczyn. Z jednej strony może to być brak jakiejkolwiek wiedzy o inwestowaniu i przekonanie, że ma się niewystarczające fundusze. Z drugiej strony mogą to być złe doświadczenia czy utrata zainwestowanych w przeszłości środków. 

Bankowość

Firmy coraz więcej inwestują. Leasing maszyn i urządzeń może w I połowie roku wzrosnąć nawet o 20 proc.

Ubiegły rok był bardzo udany dla branży leasingowej, która odnotowała blisko 16-proc. wzrost. Największe ożywienie było obserwowane w segmencie lekkich pojazdów osobowych i dostawczych oraz maszyn i urządzeń. Ten ostatni segment wykazuje też znaczącą dynamikę od początku 2018 roku. I połowa roku może przynieść nawet 20-proc. wzrost – szacują eksperci BZ WBK Leasing. To zasługa wzmożonych inwestycji firm.

Handel

Ograniczenie handlu w niedziele na razie nie wpływa na decyzje inwestujących w nieruchomości. Większym zagrożeniem jest dla nich rozwój e-handlu

W 2017 roku całkowita wartość transakcji inwestycyjnych osiągnęła historyczne 5,1 mld euro, z czego 2,1 mld euro przypadło na centra handlowe. Obecny rok zapowiada się jeszcze lepiej. Tylko w pierwszym kwartale właściciela zmieniły nieruchomości wyceniane na ponad 2 mld euro, przede wszystkim z sektora handlowego. W tym roku w wynikach transakcji nie będzie raczej widać efektów ograniczenia handlu w niedziele – oceniają eksperci Colliers International. Bardziej niż ten zakaz na decyzje inwestorów wpływać będzie dalszy rozwój sektora e-commerce

 
 

Konsument

Certyfikat „Teraz Polska” przekłada się na nawet 30-proc. wzrost sprzedaży. Klienci coraz częściej kierują się nim, wybierając produkty

Firmy odnotowują nawet 30-proc. wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonych Godłem „Teraz Polska”. Największy wpływ tego certyfikatu jakości na sprzedaż widać w branży artykułów spożywczych, chemii przemysłowej i gospodarczej. Dodatkowo nagrodzeni zyskują wizerunkowo, co jest szczególnie ważne dla usługodawców i gmin, które także rywalizują o godło. Na tegorocznej liście nominowanych w konkursie „Teraz Polska” znajduje się dwadzieścia sześć produktów, dwadzieścia jeden usług, trzy przedsięwzięcia innowacyjne i sześć gmin. Laureatów poznamy w połowie czerwca.