Komunikaty PR

Kto tworzy cyfrowego konsumenta?

2018-03-13  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Polkowska
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej

ul. Rakietników 35
02-495 Warszawa
media|pssb.pl| |media|pssb.pl
+48 22 100 32 70
pssb.pl

Zakupy online, usługi świadczone przez Internet, treści elektroniczne, płatności bezgotówkowe, e-faktury, elektroniczne biura obsługi klienta – wszystko to bez wychodzenia z domu, albo na smartfonie. Cyfryzacja niepostrzeżenie przeniknęła do naszego codziennego życia tak bardzo, że często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nasze konsumenckie sprawy załatwiamy coraz częściej w sieci, za pomocą aplikacji mobilnych lub plastikowej karty. Polscy konsumenci okazali się bardzo otwarci na zdobycze technologii, chętnie korzystając z nowinek, e-usług, płatności zbliżeniowych lub kupując w sieci różne dobra – od codziennych zakupów spożywczych aż po świąteczne prezenty. Z jednej strony to dobrze – w porównaniu z resztą Europy nie jesteśmy w tyle, wręcz przeciwnie, to w Polsce wiele firm wdraża pilotażowe projekty cyfryzacji relacji z konsumentem. Korzyści dla konsumentów są oczywiste: dostęp do szerszej oferty, większy wybór, niższe ceny, oszczędność czasu. I polscy konsumenci w większości postanowili nowym technologiom zaufać.

Z drugiej strony pojawiają się liczne wątpliwości: czy robienie wszystkich tych rzeczy online jest bezpieczne? Czy nie narażam swoich pieniędzy na zagrożenia związane z cyberprzestępczością? Czy moja prywatność ma jeszcze w ogóle szanse na bycie chronioną? Dodatkowym wyzwaniem jest tzw. włączenie cyfrowe, a właściwie zagrożenie, że nie wszyscy konsumenci będą mogli skorzystać z dobrodziejstwa cyfryzacji. Według danych GUS co piąte polskie gospodarstwo nie korzysta z Internetu regularnie, wiele z nich nie posiada łącza internetowego ani nawet komputera. Dotyczy to głównie seniorów, a więc grupy szczególnie wrażliwej, narażonej na wykluczenie nie tylko cyfrowe, ale i ekonomiczne. Czy możemy uchronić tych najsłabszych konsumentów przed pozostawieniem ich na „cyfrowym aucie”?

Na wszystkie te pytania będą starali się odpowiedzieć uczestnicy Kongresu Konsument 2018 – corocznej największej w Polsce konferencji na temat ochrony konsumentów, organizowanej z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta 14 i 15 marca na stadionie PGE Narodowym. W tegorocznej edycji, oprócz Federacji Konsumentów organizatorami będą również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Senacki Zespół ds. Ochrony Konsumentów. Partnerem wydarzenia będzie Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Jeden z modułów warsztatowych poprowadzą reprezentanci Stowarzyszenia, m.in. Kacper Barański z Avon przy wsparciu Konrada Szałkiewicza z Herbalife. Na spotkaniu zostanie postawione pytanie czy nowe technologie zastąpią bezpośredni kontakt z klientem. Czy jedno może być efektywne bez drugiego? Jeden z przedstawicieli PSSB weźmie również udział w Panelu B, podejmując dyskusję odnośnie szans i wyzwań w obliczu nowych technologii.

Wśród prelegentów znaleźli się także przedstawiciele rządu, parlamentu, regulatorzy rynku, podmioty ADR, jak również przedstawiciele biznesu, w tym w szczególności izby branżowe związane z gospodarką cyfrową, które są partnerami Kongresu: IGE, PIIT, PSSB, FRRF oraz KPF.

Pełna agenda Kongresu na stronie www.kongreskonsument2018.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Galeria Krakowska z rabatem na radość Biuro prasowe
2019-02-18 | 17:01

Galeria Krakowska z rabatem na radość

Trafiony prezent, wygodna forma płatności i 10% rabatu. Galeria Krakowska przygotowała dla swoich klientów akcję rabatową zachęcającą do zakupu kart podarunkowych. Kupujący taką
Konsument Klientom należy pomagać - mówią twórcy Rachuneo
2019-02-18 | 11:30

Klientom należy pomagać - mówią twórcy Rachuneo

Klientom należy pomagać  - mówią twórcy Rachuneo      Od ponad 10 lat rynek energii elektrycznej w Polsce jest wolny i każdy może kupić energię
Konsument Pomysły na walentynki w restauracjach
2019-02-13 | 01:00

Pomysły na walentynki w restauracjach

Wspólna kolacja w romantycznym miejscu to jeden z najczęstszych pomysłów na spędzenia dnia zakochanych. Polacy są w większości skłonni wydać na ten wieczór od

Kalendarium

CES 2019

Firma

Duże zmiany na rynku nieruchomości komercyjnych. Przez 10 lat przybyło dwa razy więcej powierzchni handlowej, trzy razy więcej biur i magazynów

Od 2009 roku niemal dziesięciokrotnie wzrosła wartość inwestycji w magazyny na polskim rynku. Liczba biur jest trzykrotnie większa, a powierzchni handlowej jest dwa razy więcej niż 10 lat temu – wynika z analizy CBRE, będącej odpowiedzią na #10yearschallenge. Ostatnia dekada na rynku nieruchomości komercyjnych to przede wszystkim diametralne zmiany. Nie tylko znacznie przybyło nowych budynków w każdym segmencie, lecz także zmieniła się ich jakość. W kolejnych latach na rynek największy wpływ będą miały rosnące oczekiwania użytkowników oraz rozwój nowych technologii.

Bankowość

Nowa strategia banku Citi Handlowy oparta na innowacyjnych technologiach. Do 2021 roku cyfryzacja obejmie klientów, pracowników i usługi banku

Sztuczna inteligencja, wykorzystanie danych oraz technologie chmurowe – te obszary zamierza rozwijać Citi Handlowy w ramach cyfrowej transformacji, która jest głównym filarem nowej strategii do 2021 roku. Jeszcze w tym półroczu bank wdroży system, który pozwoli udzielać finansowania klientom w oparciu o biometrię twarzy. W obszarze detalicznym Citi postawi na bankowość kontekstową – bank dostępny zawsze wtedy, gdy klient go potrzebuje. Cyfrowa transformacja ma objąć również pracowników banku. 

Konsument

Klienci Volvo stopniowo odchodzą od diesla, za to rośnie popularność hybryd. W krótkim czasie koncern chce kilkukrotnie zwiększyć ich sprzedaż

Ubiegły rok był najlepszym w dotychczasowej historii Volvo na polskim rynku. Marka po raz szósty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży i zanotowała 15-proc. wzrost. Wyraźnym trendem jest stopniowe odchodzenie od silników diesla – w ubiegłym roku wybrało je 60 proc. kierowców, ale rok wcześniej było to 76 proc. Hybrydy wciąż stanowią niecałe 2 proc., ale ich popularność rośnie skokowo. W ciągu kilkunastu miesięcy koncern chce zwielokrotnić ich sprzedaż. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też SUV-y, które w Polsce stanowią 70 proc. sprzedaży Volvo.

Firma

Rynek pracy przechodzi transformację. Wymuszają ją nowe technologie, starzejące się społeczeństwo i brak pracowników

Niedobory siły roboczej, zmiany demograficzne i rosnący udział technologii to dziś główne czynniki, które przeobrażają rynek pracy w Europie. Wpływają na niego również zmieniające się oczekiwania młodych pracowników, którzy szukają nowych sposobów zatrudnienia. Wszystko to wymaga zmian w edukacji i legislacji, tak by zapewnić rynkowi pracy większą elastyczność i dopasować go do potrzeb przedsiębiorstw. Polska może czerpać dobre wzorce z takich państw jak Niemcy, Szwajcaria czy Wielka Brytania.