Komunikaty PR

Kto tworzy cyfrowego konsumenta?

2018-03-13  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Polkowska
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej

ul. Rakietników 35
02-495 Warszawa
media|pssb.pl| |media|pssb.pl
+48 22 100 32 70
pssb.pl

Zakupy online, usługi świadczone przez Internet, treści elektroniczne, płatności bezgotówkowe, e-faktury, elektroniczne biura obsługi klienta – wszystko to bez wychodzenia z domu, albo na smartfonie. Cyfryzacja niepostrzeżenie przeniknęła do naszego codziennego życia tak bardzo, że często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nasze konsumenckie sprawy załatwiamy coraz częściej w sieci, za pomocą aplikacji mobilnych lub plastikowej karty. Polscy konsumenci okazali się bardzo otwarci na zdobycze technologii, chętnie korzystając z nowinek, e-usług, płatności zbliżeniowych lub kupując w sieci różne dobra – od codziennych zakupów spożywczych aż po świąteczne prezenty. Z jednej strony to dobrze – w porównaniu z resztą Europy nie jesteśmy w tyle, wręcz przeciwnie, to w Polsce wiele firm wdraża pilotażowe projekty cyfryzacji relacji z konsumentem. Korzyści dla konsumentów są oczywiste: dostęp do szerszej oferty, większy wybór, niższe ceny, oszczędność czasu. I polscy konsumenci w większości postanowili nowym technologiom zaufać.

Z drugiej strony pojawiają się liczne wątpliwości: czy robienie wszystkich tych rzeczy online jest bezpieczne? Czy nie narażam swoich pieniędzy na zagrożenia związane z cyberprzestępczością? Czy moja prywatność ma jeszcze w ogóle szanse na bycie chronioną? Dodatkowym wyzwaniem jest tzw. włączenie cyfrowe, a właściwie zagrożenie, że nie wszyscy konsumenci będą mogli skorzystać z dobrodziejstwa cyfryzacji. Według danych GUS co piąte polskie gospodarstwo nie korzysta z Internetu regularnie, wiele z nich nie posiada łącza internetowego ani nawet komputera. Dotyczy to głównie seniorów, a więc grupy szczególnie wrażliwej, narażonej na wykluczenie nie tylko cyfrowe, ale i ekonomiczne. Czy możemy uchronić tych najsłabszych konsumentów przed pozostawieniem ich na „cyfrowym aucie”?

Na wszystkie te pytania będą starali się odpowiedzieć uczestnicy Kongresu Konsument 2018 – corocznej największej w Polsce konferencji na temat ochrony konsumentów, organizowanej z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta 14 i 15 marca na stadionie PGE Narodowym. W tegorocznej edycji, oprócz Federacji Konsumentów organizatorami będą również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Senacki Zespół ds. Ochrony Konsumentów. Partnerem wydarzenia będzie Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Jeden z modułów warsztatowych poprowadzą reprezentanci Stowarzyszenia, m.in. Kacper Barański z Avon przy wsparciu Konrada Szałkiewicza z Herbalife. Na spotkaniu zostanie postawione pytanie czy nowe technologie zastąpią bezpośredni kontakt z klientem. Czy jedno może być efektywne bez drugiego? Jeden z przedstawicieli PSSB weźmie również udział w Panelu B, podejmując dyskusję odnośnie szans i wyzwań w obliczu nowych technologii.

Wśród prelegentów znaleźli się także przedstawiciele rządu, parlamentu, regulatorzy rynku, podmioty ADR, jak również przedstawiciele biznesu, w tym w szczególności izby branżowe związane z gospodarką cyfrową, które są partnerami Kongresu: IGE, PIIT, PSSB, FRRF oraz KPF.

Pełna agenda Kongresu na stronie www.kongreskonsument2018.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Chcesz oglądać Mundial, a zepsuł ci się TV? Dostaniesz zastępczy Biuro prasowe
2018-06-15 | 01:00

Chcesz oglądać Mundial, a zepsuł ci się TV? Dostaniesz zastępczy

Zaczynają się piłkarskie Mistrzostwa Świata Rosja 2018, a skuszeni promocjami kibice kupują telewizory – przed EURO 2016 ich sprzedaż rosła nawet o 81%. Nabywamy sprzęt o
Konsument Dermo potencjał
2018-06-05 | 14:30

Dermo potencjał

Dermokosmetyki, jak wskazują badania NeedforBeauty przeprowadzone przez agencję badawczą IQS, stanowią jedynie 5% okazji zakupowych wszystkich kosmetyków. „Słowo-klucz
Konsument Pokolenie Z kupuje, czyli najważniejszy kontakt z marką
2018-05-29 | 12:30

Pokolenie Z kupuje, czyli najważniejszy kontakt z marką

Pokolenie Z, czyli osoby urodzone po 1997 roku, to grupa odbiorcza, do której należy podchodzić ze szczególną uwagą. Jest odporna na typowe marketingowe triki i tradycyjne formy

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Problemy społeczne

Osoby niepełnosprawne będą się mogły zgłosić po pomoc finansową przez internet. PFRON uruchamia system do składania wniosków o dofinansowanie

Osoby niepełnosprawne lub ich opiekunowie, którzy chcą złożyć wniosek o świadczenie i uzyskać dofinansowanie, często muszą się stawiać w urzędzie osobiście. To oznacza konieczność zwalniania się z pracy, proszenia o pomoc sąsiadów, nie każdemu pozwala też na to stan zdrowia. PFRON uruchamia system, który ma wyeliminować ten problem. Osoba niepełnosprawna będzie mogła samodzielnie złożyć wniosek przez internet, dowiedzieć się, jakie dofinansowania są dla niej dostępne i uzyskać wsparcie całkowicie online. Projekt został skonstruowany tak, że będą mogły skorzystać z niego nawet osoby wykluczone cyfrowo.

Transport

Przyszłość elektronicznego systemu poboru opłat drogowych pod znakiem zapytania. Przekazanie go do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego może być ryzykowne

Przekazanie obsługi elektronicznego systemu poboru opłat drogowych do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego to duże ryzyko, które może mieć poważne skutki – ocenia poseł PO Stanisław Żmijan. Zdaniem wiceszefa sejmowej Komisji Infrastruktury GITD nie ma doświadczenia, wiedzy ani narzędzi, które umożliwiłyby sprawne zarządzanie systemem e-myto. Dlatego część zadań i tak trzeba będzie zlecać wyspecjalizowanym podmiotom prywatnym. Ta decyzja będzie mieć też negatywne skutki dla kierowców, ponieważ jednostka, która nakłada kary, będzie jednocześnie rozpatrywać odwołania ukaranych.

Handel

85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe. Dla większości konsumentów największe znaczenie ma czas obsługi

Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte i czerwone kartki klienci dają zwykle za długi czas oczekiwania na kontakt z konsultantem oraz złą organizację wsparcia. To może zaważyć na wynikach firmy, dlatego coraz częściej stawiają one klientów w centrum zainteresowania. Do starań w tym kierunku mają zachęcać ich także takie inicjatywy jak Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których niczym na boisku piłkarskim najlepsze pod kątem obsługi klienta firmy walczą o bramki, czyli dobre opinie konsumentów.

 
 

Prawo

Część sądowych wyroków podatkowych budzi zastrzeżenia ekspertów. Sądy administracyjne wydały w ubiegłym roku 27 tys. takich wyroków

W zeszłym roku sądy administracyjne wydały 27 tys. wyroków w sprawach podatkowych. W 25 proc. przypadków były to orzeczenia uchylające decyzje fiskusa. Z drugiej strony część sądowych rozstrzygnięć w sprawach podatkowych budzi zastrzeżenia zarówno samych podatników, jak i ekspertów. Ich zdaniem to efekt nie tylko profiskalnej wykładni, lecz także niedoskonałości przepisów.