Komunikaty PR

Kto tworzy cyfrowego konsumenta?

2018-03-13  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Polkowska
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej

ul. Rakietników 35
02-495 Warszawa
media|pssb.pl| |media|pssb.pl
+48 22 100 32 70
pssb.pl

Zakupy online, usługi świadczone przez Internet, treści elektroniczne, płatności bezgotówkowe, e-faktury, elektroniczne biura obsługi klienta – wszystko to bez wychodzenia z domu, albo na smartfonie. Cyfryzacja niepostrzeżenie przeniknęła do naszego codziennego życia tak bardzo, że często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Nasze konsumenckie sprawy załatwiamy coraz częściej w sieci, za pomocą aplikacji mobilnych lub plastikowej karty. Polscy konsumenci okazali się bardzo otwarci na zdobycze technologii, chętnie korzystając z nowinek, e-usług, płatności zbliżeniowych lub kupując w sieci różne dobra – od codziennych zakupów spożywczych aż po świąteczne prezenty. Z jednej strony to dobrze – w porównaniu z resztą Europy nie jesteśmy w tyle, wręcz przeciwnie, to w Polsce wiele firm wdraża pilotażowe projekty cyfryzacji relacji z konsumentem. Korzyści dla konsumentów są oczywiste: dostęp do szerszej oferty, większy wybór, niższe ceny, oszczędność czasu. I polscy konsumenci w większości postanowili nowym technologiom zaufać.

Z drugiej strony pojawiają się liczne wątpliwości: czy robienie wszystkich tych rzeczy online jest bezpieczne? Czy nie narażam swoich pieniędzy na zagrożenia związane z cyberprzestępczością? Czy moja prywatność ma jeszcze w ogóle szanse na bycie chronioną? Dodatkowym wyzwaniem jest tzw. włączenie cyfrowe, a właściwie zagrożenie, że nie wszyscy konsumenci będą mogli skorzystać z dobrodziejstwa cyfryzacji. Według danych GUS co piąte polskie gospodarstwo nie korzysta z Internetu regularnie, wiele z nich nie posiada łącza internetowego ani nawet komputera. Dotyczy to głównie seniorów, a więc grupy szczególnie wrażliwej, narażonej na wykluczenie nie tylko cyfrowe, ale i ekonomiczne. Czy możemy uchronić tych najsłabszych konsumentów przed pozostawieniem ich na „cyfrowym aucie”?

Na wszystkie te pytania będą starali się odpowiedzieć uczestnicy Kongresu Konsument 2018 – corocznej największej w Polsce konferencji na temat ochrony konsumentów, organizowanej z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta 14 i 15 marca na stadionie PGE Narodowym. W tegorocznej edycji, oprócz Federacji Konsumentów organizatorami będą również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Senacki Zespół ds. Ochrony Konsumentów. Partnerem wydarzenia będzie Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej. Jeden z modułów warsztatowych poprowadzą reprezentanci Stowarzyszenia, m.in. Kacper Barański z Avon przy wsparciu Konrada Szałkiewicza z Herbalife. Na spotkaniu zostanie postawione pytanie czy nowe technologie zastąpią bezpośredni kontakt z klientem. Czy jedno może być efektywne bez drugiego? Jeden z przedstawicieli PSSB weźmie również udział w Panelu B, podejmując dyskusję odnośnie szans i wyzwań w obliczu nowych technologii.

Wśród prelegentów znaleźli się także przedstawiciele rządu, parlamentu, regulatorzy rynku, podmioty ADR, jak również przedstawiciele biznesu, w tym w szczególności izby branżowe związane z gospodarką cyfrową, które są partnerami Kongresu: IGE, PIIT, PSSB, FRRF oraz KPF.

Pełna agenda Kongresu na stronie www.kongreskonsument2018.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Nieuważne przeczytanie umowy z operatorem internetowym może sporo kosztować Biuro prasowe
2018-11-21 | 12:00

Nieuważne przeczytanie umowy z operatorem internetowym może sporo kosztować

Blisko co 5. Polak nie rozumie treści umów, które podpisuje lub wcale ich nie czyta[1]. W przypadku usług internetowych może to skutkować poniesieniem konsekwencji, nierzadko
Konsument Kiedy kłamstwo staje się „prawdą hybrydową”
2018-11-15 | 01:00

Kiedy kłamstwo staje się „prawdą hybrydową”

Według 66 proc. uczestników VI Konferencji Nienieodpowiedzialni, kłamstwo nie jest najskuteczniejszym narzędziem sprzedaży. Z badania przeprowadzonego na potrzeby Konferencji
Konsument 100 lat Danusi i 100 lat niepodległości
2018-11-09 | 16:30

100 lat Danusi i 100 lat niepodległości

W 2018 roku obchodzimy przynajmniej dwie wyjątkowe rocznice. To nie tylko stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości, ale również 100 lat istnienia ponadczasowej czekoladki

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Handel

Święta wpędzają w długi. Z powodu wydatków w Boże Narodzenie ponad 60 proc. Polaków ma problemy z opłaceniem bieżących zobowiązań

Ostatni miesiąc roku to wyjątkowo trudny czas dla finansów Polaków. Święta Bożego Narodzenia, prezenty, przygotowania do sylwestra czy sezonowe wyprzedaże sprawiają, że części osób trudno jest dopiąć domowy budżet. Mają problemy ze spłatą kredytów, pożyczek czy bieżących rachunków. Co trzecia osoba na prostą wychodzi w styczniu, niektórzy dopiero w marcu – wynika z danych BIG InfoMonitor. Przekładanie płatności rachunków i zapożyczanie się nie rozwiążą problemu, a tylko pogłębią zadłużenie – podkreślają eksperci. To właśnie w lutym i marcu do rejestru trafia zazwyczaj najwięcej dłużników.

Telekomunikacja

Warszawa pierwszym europejskim miastem z mobilną siecią 5G. Już wkrótce technologia ta pomoże zrewolucjonizować produkcję, rozrywkę czy medycynę

Sieć 5G ma fundamentalne znaczenie dla polskiej gospodarki, porównywalne z wynalezieniem prądu czy półprzewodników – uważają eksperci T-Mobile. Technologia ta pozwoli rozwinąć przemysł 4.0., usprawnić produkcję i transport, medycynę, a nawet rolnictwo. W następnym kroku rozwinie się przemysł oparty o wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. T-Mobile uruchamia w Polsce pierwszą sieć 5G. W Warszawie powstało też centrum #5G_LAB, które pokaże wizję przyszłości możliwą dzięki nowej technologii.

Patronat Newserii

Polityka

Instytut Jagielloński: zakup fregat dla Marynarki Wojennej szkodzi jej interesom. Fregaty, które nie przetrwają nawet kilku minut w razie wojny, mogą kosztować nawet 12 mld zł

Ostatnie wydarzenia związane z rosyjską agresją na Morzu Azowskim pokazały, jak ważna jest ochrona Bałtyku – podkreślają eksperci. Tymczasem polska Marynarka Wojenna nie ma żadnych zdolności odstraszania. MON chce zakupić dla niej trzy fregaty przeciwlotnicze za około 12 mld zł, ale eksperci Instytutu Jagiellońskiego podkreślają, że taki zakup mija się z celem. Bliskość naszpikowanego rakietami Obwodu Kaliningradzkiego powoduje, że przeciwlotnicze fregaty mogą zostać zniszczone w pierwszych minutach konfliktu. Czas lotu najnowszych rosyjskich pocisków z Kaliningradu do Zatoki Gdańskiej to około  40 sekund. Co także istotne, zakup fregat oznaczać będzie koniec pozostałych programów modernizacyjnych ważnych dla zdolności bojowych Marynarki Wojennej.

Handel

Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. E-sklepy muszą się dostosowywać do tej grupy klientów

Osoby 55+ są coraz bardziej aktywne w sieci. Chętniej korzystają z mediów społecznościowych, a już prawie co trzeci senior robi zakupy przez internet. Eksperci podkreślają, że aby zachęcić ich do e-zakupów, sklepy powinny ułatwić nawigację na stronie, udostępnić przesyłki za pobraniem i różne formy kontaktu. Kluczowa jest również wiarygodność sprzedawcy, którą potwierdzają certyfikaty bezpieczeństwa czy opinie innych internautów.

Problemy społeczne

Mniejszy stres, większa wydajność pracowników i lepsza atmosfera. Pozytywny wpływ psów w biurach dostrzega coraz więcej firm

Obecność psa poprawia humor, pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie człowieka. Czworonogi pomagają lepiej radzić sobie ze stresem, dają też większą wiarę we własne siły i możliwości. Coraz więcej firm dostrzega korzystny wpływ zwierząt na środowisko pracy. Pies w biurze rozładowuje stres, poprawia wydajność pracowników i pomaga im zacieśniać relacje. Dlatego wiele korporacji przystosowuje przestrzeń do obecności czworonogów. Przykładem może być firma Mars Polska.