Komunikaty PR

Więcej warzyw, owoców i ziaren w produktach Nestlé

2018-05-16  |  16:30
Biuro prasowe
Do pobrania Nestle ( 0.91 MB )

Firma Nestlé rozpoczyna wprowadzanie innowacji do swojej oferty produktowej. Pojawią się w niej nowości zawierające więcej owoców, warzyw i ziaren. Jednocześnie zredukowana zostanie zawartość cukru, soli i tłuszczów. Inicjatywa Nestlé for Healthier Kids Nestlé została ogłoszona 15 maja w Międzynarodowym Dniu Rodzin, zapoczątkowanym przez Zgromadzenie Narodowe ONZ. W ramach programu, do 2030 roku firma postawiła sobie za cel pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia.

Decyzja Nestlé to odpowiedź na potrzeby świata i głosy ekspertów, którzy coraz mocniej podkreślają konieczność wprowadzenia zmian w sposobie żywienia, w szczególności dzieci i młodzieży. Według danych WHO[i], od 1975 roku liczba wszystkich osób otyłych na świecie niemal się potroiła. Ten trend dotyczy też dzieci. W ciągu ostatnich 30 lat, w grupie pomiędzy 2 a 5 rokiem życia, liczba dzieci z nadwagą potroiła się. Obecnie WHO szacuje, że 42 mln dzieci powyżej 5 roku życia ma nadwagę lub otyłość. W Polsce[ii] w 2002 roku wskaźnik otyłości wśród 13-letnich dziewcząt wynosił 0,7%, a w 2014 roku już 1,6%, natomiast w przypadku 13-letnich chłopców, w 2002 roku 3,2%, a w 2014 już 6,2%. Łączną liczbę dzieci otyłych w Polsce szacuje się na 12-18%[iii]. Dodatkowo według badań przeprowadzonych w Instytucie Matki i Dziecka, co trzecie dziecko w Polsce uczestniczy nieregularnie lub wcale w zajęciach wychowania fizycznego[iv], co może przyczyniać się do powstawania nadmiernej masy ciała oraz trudności społecznych w starszym wieku. Badania w Stanach Zjednoczonych pokazały, że ponad 60% dzieci w tym kraju spożywa za dużo cukrów, 99% dzieci ma dietę z niewystarczającą zawartością błonnika, a 59% ubogą w wapń.

 

Dzieciństwo to ważny okres, w którym kształtują się nawyki na całe życie. To, co i jak dzieci jedzą w tym czasie, wpływa na ich styl odżywiania w późniejszym życiu i ich kondycję zdrowotną. W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids pragniemy pomóc rodzicom i opiekunom w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych dla swoich dzieci. Dlatego zwiększamy wysiłki, by wesprzeć ich w wychowywaniu zdrowszych dzieci, a także zachęcamy innych, żeby do nas w tym dołączylipowiedział Prezes Nestlé S.A. Mark Schneider, inicjując program Nestlé for Healthier Kids.

 

Aby pomóc rodzicom i opiekunom w wychowywaniu zdrowszych dzieci, Nestlé wprowadzi do swojej oferty produkty o zdecydowanie niższej zawartości cukru, soli i tłuszczy. Jednocześnie zwiększy zawartość składników odżywczych, szczególnie tych, które według ekspertów ds. żywienia, są istotne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Zwiększona zostanie zawartość owoców i warzyw, a także ziaren bogatych w błonnik i mikroelementy. Nestlé przyspieszy również wdrażanie oddolnych programów edukacyjnych, które wspierają rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych postaw żywieniowych u dzieci.

 

W Polsce przykładem takiej inicjatywy jest program „Lekkoatletyka dla każdego!” realizowany we współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki. Inicjatywa, którą jako Nestlé Polska realizujemy od 2014 roku, obejmuje 788 grup treningowych i angażuje ponad 700 trenerów. Od powstania programu w zajęciach uczestniczyło ponad 300 000 dzieci z całej Polski. W nadchodzących latach planujemy jego dalszy rozwój, gdyż przynosi on wymierne efekty w kształtowaniu prawidłowych postaw dzieci i młodzieży, zarówno w obszarze aktywności fizycznej, jak i wyborów żywieniowych. Staramy się z nim docierać do dzieci z całej Polski, w tym również do mniejszych miast, w których dostęp do ośrodków sportowych jest trudniejszy niż w dużych aglomeracjach – podkreślił Simon Smith, Prezes Nestlé Polska i Krajów Bałtyckich.

 

Nestlé zmniejszyło już zawartość cukru, soli i tłuszczu w całym asortymencie produktów i zwiększyło ilość korzystnych składników odżywczych. Od 2000 roku firma konsekwentnie redukuje cukier w swoich produktach – zmniejszyła jego zawartość już o 34%. Nestlé redukuje również zawartość tłuszczów nasyconych oraz soli – od 2015 roku jej użycie zmniejszyło się o ponad 20%. Do 2020 roku firma zobowiązała się zwiększyć zawartość warzyw o 750 milionów porcji, a produktów bogatych w błonnik, orzechy i nasiona o 300 milionów porcji oraz zredukować cukier i sól w produktach o kolejne 5% i 10%. Nowa inicjatywa to kontynuacja dotychczasowej polityki, w ramach której w 2017 roku Nestlé dostarczyło 174 miliardy porcji wzbogaconej żywności i napojów w 66 krajach o wyższej podatności na niedożywienia mikroelementami. W tym samym roku w odpowiedzi na potrzeby żywieniowe dzieci, wprowadzono ponad 1000 nowych produktów w różnych kategoriach i na różnych rynkach.

 


[i] http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs311/en/

[ii] Adolescent obesity and related behaviours: trends and inequalities in the WHO European Region, str. 50: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0019/339211/WHO_ObesityReport_2017_v3.pdf?ua=1

[iii] Oblacińska A., Jodkowska M. (red.): Otyłość u polskich nastolatków: epidemiologia, styl życia, samopoczucie. Instytut Matki i Dziecka. Warszawa, 2007,

[iv] Oblacińska A., Tabak I.: Jak pomóc otyłemu nastolatkowi?, IMiD, Warszawa 2006, 13-30.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Ikano Bank: Promocja 10 rat 0% na wszystko w IKEA Biuro prasowe
2019-01-15 | 16:00

Ikano Bank: Promocja 10 rat 0% na wszystko w IKEA

W sklepach IKEA trwa promocja, na którą od dawna czekało wiele osób. Za zakupy o łącznej wartości minimum 300 zł można zapłacić w 10 równych ratach 0%. Promocja
Konsument Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!
2019-01-14 | 08:12

Chcesz zmienić swoje nawyki? Poznaj proste sposoby, które Ci w tym pomogą!

Początek roku to dla wielu z nas moment, w którym zostawiamy za sobą minione 365 dni i zaczynamy „od zera”.  To właśnie wtedy najczęściej podejmujemy decyzję, by
Konsument Wolność Wyboru – rusza nowa kampania marki Wawel
2019-01-11 | 02:00

Wolność Wyboru – rusza nowa kampania marki Wawel

Wawel – niekwestionowany lider sprzedaży słodyczy na wagę – rusza z największą do tej pory kampanią reklamową w swojej historii, promując unikalne moduły sprzedażowe

CES 2019

Regionalne - Mazowieckie

Intensywny rozwój marki Ibis Styles. Nowy hotel w centrum Warszawy, w połowie roku kolejne otwarcia

Sieć Ibis Styles, ekonomicznej marki Accor Hotels, obejmuje ponad 430 hoteli i 44 tys. pokoi w 45 krajach. Jej hotele są usytuowane w centrach miast lub w pobliżu stref aktywności biznesowej. W Warszawie do sieci dołączył właśnie kolejny obiekt, wybudowany zaledwie w 13 miesięcy Ibis Styles Warszawa Centrum. Gościom oferuje przemyślany design i 179 pokoi w centralnej lokalizacji, przy zachodnim brzegu Wisły. Wyróżnikiem ma być także unikalny koncept gastronomiczny Winestone.

Handel

Ważą się losy sposobu wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Twardy brexit może zagrozić polskiemu eksportowi na Wyspy

Na ponad dwa miesiące przed datą wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej wciąż nieznany jest jego scenariusz – czy kraj ten czeka tzw. twardy brexit, czy uda się jednak wypracować konsensus, od którego brytyjscy parlamentarzyści wydają się być bardzo dalecy. Niepewność ta powoduje wahania funta i ogranicza eksport do tego ważnego dla Polski partnera handlowego. W razie braku umowy polskie firmy ucierpią jeszcze bardziej.

Prawo

W 2019 roku zmieni się sposób rozliczania podatku za poprzedni rok. Fiskus będzie bardziej łaskawy dla spóźnialskich

Krótszy okres oczekiwania na zwrot nadpłaty podatku, możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem nawet po terminie, wyższe kwoty wolne od podatku – to tylko niektóre zmiany w sposobie rozliczania podatku dochodowego za 2018 rok. Główną zmianą jest to, że osoby składające PIT-37 i PIT-38 będą mogły skorzystać z gotowego formularza, który wypełni za nich urzędnik skarbowy. Ułatwienia czekają także osoby, które prowadzą działalność gospodarczą, dorabiając niewielkie kwoty.

Handel

Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych po 4,2 mld zł. Marki nadal najchętniej inwestują w reklamy telewizyjne. Z kolei najmniejsze budżety są przeznaczane na promocję w prasie i mediach drukowanych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.