Komunikaty PR

Więcej warzyw, owoców i ziaren w produktach Nestlé

2018-05-16  |  16:30
Biuro prasowe
Do pobrania Nestle ( 0.91 MB )

Firma Nestlé rozpoczyna wprowadzanie innowacji do swojej oferty produktowej. Pojawią się w niej nowości zawierające więcej owoców, warzyw i ziaren. Jednocześnie zredukowana zostanie zawartość cukru, soli i tłuszczów. Inicjatywa Nestlé for Healthier Kids Nestlé została ogłoszona 15 maja w Międzynarodowym Dniu Rodzin, zapoczątkowanym przez Zgromadzenie Narodowe ONZ. W ramach programu, do 2030 roku firma postawiła sobie za cel pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia.

Decyzja Nestlé to odpowiedź na potrzeby świata i głosy ekspertów, którzy coraz mocniej podkreślają konieczność wprowadzenia zmian w sposobie żywienia, w szczególności dzieci i młodzieży. Według danych WHO[i], od 1975 roku liczba wszystkich osób otyłych na świecie niemal się potroiła. Ten trend dotyczy też dzieci. W ciągu ostatnich 30 lat, w grupie pomiędzy 2 a 5 rokiem życia, liczba dzieci z nadwagą potroiła się. Obecnie WHO szacuje, że 42 mln dzieci powyżej 5 roku życia ma nadwagę lub otyłość. W Polsce[ii] w 2002 roku wskaźnik otyłości wśród 13-letnich dziewcząt wynosił 0,7%, a w 2014 roku już 1,6%, natomiast w przypadku 13-letnich chłopców, w 2002 roku 3,2%, a w 2014 już 6,2%. Łączną liczbę dzieci otyłych w Polsce szacuje się na 12-18%[iii]. Dodatkowo według badań przeprowadzonych w Instytucie Matki i Dziecka, co trzecie dziecko w Polsce uczestniczy nieregularnie lub wcale w zajęciach wychowania fizycznego[iv], co może przyczyniać się do powstawania nadmiernej masy ciała oraz trudności społecznych w starszym wieku. Badania w Stanach Zjednoczonych pokazały, że ponad 60% dzieci w tym kraju spożywa za dużo cukrów, 99% dzieci ma dietę z niewystarczającą zawartością błonnika, a 59% ubogą w wapń.

 

Dzieciństwo to ważny okres, w którym kształtują się nawyki na całe życie. To, co i jak dzieci jedzą w tym czasie, wpływa na ich styl odżywiania w późniejszym życiu i ich kondycję zdrowotną. W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids pragniemy pomóc rodzicom i opiekunom w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych dla swoich dzieci. Dlatego zwiększamy wysiłki, by wesprzeć ich w wychowywaniu zdrowszych dzieci, a także zachęcamy innych, żeby do nas w tym dołączylipowiedział Prezes Nestlé S.A. Mark Schneider, inicjując program Nestlé for Healthier Kids.

 

Aby pomóc rodzicom i opiekunom w wychowywaniu zdrowszych dzieci, Nestlé wprowadzi do swojej oferty produkty o zdecydowanie niższej zawartości cukru, soli i tłuszczy. Jednocześnie zwiększy zawartość składników odżywczych, szczególnie tych, które według ekspertów ds. żywienia, są istotne dla prawidłowego rozwoju dzieci. Zwiększona zostanie zawartość owoców i warzyw, a także ziaren bogatych w błonnik i mikroelementy. Nestlé przyspieszy również wdrażanie oddolnych programów edukacyjnych, które wspierają rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych postaw żywieniowych u dzieci.

 

W Polsce przykładem takiej inicjatywy jest program „Lekkoatletyka dla każdego!” realizowany we współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki. Inicjatywa, którą jako Nestlé Polska realizujemy od 2014 roku, obejmuje 788 grup treningowych i angażuje ponad 700 trenerów. Od powstania programu w zajęciach uczestniczyło ponad 300 000 dzieci z całej Polski. W nadchodzących latach planujemy jego dalszy rozwój, gdyż przynosi on wymierne efekty w kształtowaniu prawidłowych postaw dzieci i młodzieży, zarówno w obszarze aktywności fizycznej, jak i wyborów żywieniowych. Staramy się z nim docierać do dzieci z całej Polski, w tym również do mniejszych miast, w których dostęp do ośrodków sportowych jest trudniejszy niż w dużych aglomeracjach – podkreślił Simon Smith, Prezes Nestlé Polska i Krajów Bałtyckich.

 

Nestlé zmniejszyło już zawartość cukru, soli i tłuszczu w całym asortymencie produktów i zwiększyło ilość korzystnych składników odżywczych. Od 2000 roku firma konsekwentnie redukuje cukier w swoich produktach – zmniejszyła jego zawartość już o 34%. Nestlé redukuje również zawartość tłuszczów nasyconych oraz soli – od 2015 roku jej użycie zmniejszyło się o ponad 20%. Do 2020 roku firma zobowiązała się zwiększyć zawartość warzyw o 750 milionów porcji, a produktów bogatych w błonnik, orzechy i nasiona o 300 milionów porcji oraz zredukować cukier i sól w produktach o kolejne 5% i 10%. Nowa inicjatywa to kontynuacja dotychczasowej polityki, w ramach której w 2017 roku Nestlé dostarczyło 174 miliardy porcji wzbogaconej żywności i napojów w 66 krajach o wyższej podatności na niedożywienia mikroelementami. W tym samym roku w odpowiedzi na potrzeby żywieniowe dzieci, wprowadzono ponad 1000 nowych produktów w różnych kategoriach i na różnych rynkach.

 


[i] http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs311/en/

[ii] Adolescent obesity and related behaviours: trends and inequalities in the WHO European Region, str. 50: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0019/339211/WHO_ObesityReport_2017_v3.pdf?ua=1

[iii] Oblacińska A., Jodkowska M. (red.): Otyłość u polskich nastolatków: epidemiologia, styl życia, samopoczucie. Instytut Matki i Dziecka. Warszawa, 2007,

[iv] Oblacińska A., Tabak I.: Jak pomóc otyłemu nastolatkowi?, IMiD, Warszawa 2006, 13-30.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polscy konsumenci kochają małych sprzedawców Biuro prasowe
2018-05-24 | 14:45

Polscy konsumenci kochają małych sprzedawców

Polski rynek handlu detalicznego jest coraz mniej różnorodny. Ekspansja dyskontów i wielkich sieci handlowych zwiększa się z roku na rok, dyktując ceny, które
Konsument Tak psujemy laptopy
2018-05-22 | 01:00

Tak psujemy laptopy

Najczęstsze powody uszkodzeń laptopów to awarie, zalania sprzętu, upuszczenia lub upadki oraz uszkodzenia przez dzieci lub zwierzęta*. Dysk twardy, wyświetlacz
Konsument BRAK ZDJĘCIA
2018-05-18 | 11:00

Zapomnijmy o prostej segmentacji klientów, wkraczamy w erę konsumpcjonizmu hybry

Przygotowując strategie sprzedażowe, firmy często stosują segmentowanie swoich klientów, m.in. pod kątem zasobności portfela. Tymczasem patrząc na współczesne trendy i analizując czynniki wpływające na decyzje

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Wydarzenia

POZNAŃ MOTOR SHOW 2018

Zakończyły się Poznań Motor Show 2018, największe targi motoryzacyjne w Polsce i czwarte w Europie. Tegoroczne wydarzenie odbywało się pod hasłem „Motoryzacja Jutra” – na targach można było zobaczyć ponad 60 motoryzacyjnych premier, samochodów koncepcyjnych oraz wizję motoryzacji według projektantów i inżynierów przyszłości.

Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Edukacja

Nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Jednolity System Antyplagiatowy pomoże walczyć z problemem, ale go nie wyeliminuje

Plagiaty stają się coraz częstszym problemem na uczelniach. Już teraz szacuje się, że nawet co trzecia praca dyplomowa nosi znamiona plagiatu. Uczelnie są w stanie znaleźć tylko część skopiowanych fragmentów. Wprowadzenie Jednolitego Systemu Antyplagiatowego ma to zmienić, jednak zdaniem ekspertów przepisy są niejasne. Do wyeliminowania zjawiska konieczna jest odpowiednia edukacja studentów i wykładowców. Potrzeba także ścisłej współpracy między uczelniami a twórcami systemów antyplagiatowych – przekonują eksperci.

Prawo

Od dziś firmy i instytucje będą funkcjonować w nowej rzeczywistości. W życie wchodzi RODO

RODO, czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, zaczyna od dziś obowiązywać. Dla firm i wszystkich instytucji nowe prawo oznacza prawdziwą rewolucję i duże zmiany w dotychczasowym modelu funkcjonowania. Najbliższe miesiące pokażą, jak w praktyce będą działać nowe przepisy. Podmioty, które jeszcze się do nich nie przygotowały, powinny to zrobić jak najszybciej, zwłaszcza że RODO może spowodować zwiększoną aktywność cyberprzestępców, którzy będą testować stopień gotowości firm i instytucji na nowe przepisy.

 
 

Firma

Rynek biurowy wciąż rośnie. Napędza go rozwój centrów usług wspólnych

Polska jest jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji dla centrów usług wspólnych, a rozwój tego sektora napędza rynek nieruchomości biurowych. W ubiegłym roku zarówno podaż, jak i popyt na nowe biura były rekordowe. Ze względu na wysoką konkurencję deweloperzy sięgają po coraz to nowe sposoby na przyciąganie najemców.

Sport

Prawie połowa Polaków jest aktywna fizycznie raz w tygodniu, a 30 proc. trzy razy w tygodniu. Do uprawiania sportu motywuje ich głównie zdrowie

Polacy coraz bardziej przekonują się do aktywności fizycznej. Blisko połowa uprawia sport raz w tygodniu, a 30 proc. – nawet trzy razy w tygodniu – wynika z raportu MultiSport Index. Grupa osób aktywnych fizycznie różni się ze względu na podejście i motywację do uprawiania sportu. Blisko 7,5 mln Polaków traktuje ruch jako sposób na zachowanie zdrowia oraz formę relaksu. Dla prawie 6 mln osób aktywność to sposób na utrzymanie lub poprawę sylwetki. Ponad 3 mln preferuje sporty zespołowe.