Komunikaty PR

Jak zrekrutować rekrutera? Niestandardowa kampania eRecruiter

2018-03-14  |  14:40
Biuro prasowe
Do pobrania press ( 0.04 MB )

Z okazji pozyskania 1000. klienta eRecruiter przygotował nietypową kampanię skierowaną do rekruterów. Zespół eRecruiter opublikował ogłoszenie, w którym poszukiwał Gwiazdy HR. Chętnych rekruterów zaprosił do swojego biura, aby opowiedzieli o codziennej pracy. Nie wiedzieli oni jednak, jaki jest prawdziwy powód zaproszenia.

Postanowiliśmy nagrać wideo, podczas którego nasi klienci odpowiedzą na pytania dotyczące systemu eRecruiter. Zależało nam na tym, aby ich wypowiedzi były spontaniczne i oddawały ducha współpracy z nami. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy przy okazji nie mieli dla naszych użytkowników elementu zaskoczenia, którego nie chcieliśmy zdradzać na etapie zaproszenia. Nikt z nich nie wiedział, że chodzi o celebrację 1000. klienta – tłumaczy Katarzyna Trzaska, eRecruiter.

Zrób to, co umiesz najlepiej

eRecruiter to platforma do zarządzania rekrutacjami, wspierająca na co dzień tysiące rekruterów w zbieraniu aplikacji, komunikacji z kandydatami i współpracy z biznesem w jednym miejscu. Pomysł na zachęcenie klientów systemu do interakcji był prosty. Zrobiono to, w czym system się specjalizuje – przeprowadzono proces rekrutacyjny.

Jak przebiegała akcja? Na początku stworzono specjalne „ogłoszenie o pracę” na jedyne w swoim rodzaju stanowisko – Gwiazdę HR. W treści wskazano, że poszukiwany jest superbohater, który na co dzień zajmuje się rekrutacją przez system, lubi występować publicznie i nie boi się kamery. W sekcji „Oferujemy”, zachęcano rekruterów przeżyciem niezapomnianego dnia na planie zdjęciowym, poznaniem jak wygląda nagranie „od kuchni”, profesjonalną makijażystką i współtworzeniem „historii HRowej kinematografii”. Ogłoszenie opublikowano na kanałach społecznościowych systemu eRecruiter oraz rozesłano do rekruterów przez opiekunów klienta.

Zaproszenie do wzięcia udziału w nagraniu otrzymałam od naszej opiekunki po stronie eRecruiter. Zaintrygowała mnie nazwa wydarzenia – Gwiazda HRoraz możliwość wzięcia udziału w nagraniu prawdziwego, krótkometrażowego filmu, z pełnymi przygotowaniami, profesjonalną ekipą itd. To było coś zupełnie nowego! – mówi Patrycja Wyszyńska, Maxi Zoo.

Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. Zgłosiło się kilkunastu chętnych. Wszystkie osoby zaproszono na nagranie, ostatecznie w filmie stworzonym przez dom produkcyjny Warsaw Production wzięli udział przedstawiciele firm: FRISCO.PL, Maxi Zoo Polska, Medicover Polska, Home Broker, Open Finance, Soletanche Polska oraz bioMérieux SSC Europe.

Ulepszaj swoją pracę

Dlaczego wyżej wymienione firmy zdecydowały się na przeprowadzanie swoich rekrutacji przy pomocy platformy rekrutacyjnej? Patrycja Wyszyńska z Maxi Zoo tłumaczy: Priorytetem w wyborze platformy była dla mnie możliwość zagwarantowania naszym procesom rekrutacyjnym pełnego bezpieczeństwa, czyli spełnienie wszystkich wymogów dotyczących ochrony danych osobowych, określonych w odpowiednich aktach prawnych. Jeśli dostawca platformy nie może takiego wymogu spełnić, podjęcie współpracy nie jest dla mnie możliwe. Myślę, że rekruterzy powinni zwrócić na to szczególną uwagę przy wyborze swojego narzędzia pracy, zwłaszcza w bliskiej perspektywie wprowadzenia RODO.

Również Agnieszka Orzeszak z firmy Frisco.pl kładzie nacisk na kwestie prawne: Zdecydowanie najważniejszym wyzwaniem stawianym przed narzędziami do rekrutacji jest dopasowanie ich funkcjonalności do zgodności z obowiązującymi przepisami, zarówno polskimi jak i unijnymi. Bez wcześniejszego sprawdzenia platformy pod tym kątem, nie ma sensu nawiązywać z nią współpracy.

Joanna Soboń-Jaśkiewicz z firmy bioMérieux SSC Europe sp. z o.o. dodaje: Najistotniejsza jest ergonomia systemu i jego przejrzystość. System ma mi ułatwić pracę, a nie komplikować ją pustymi działaniami administracyjnymi, które niewiele wnoszą. Dodatkowo lubię pewność, że kandydat będzie informowany na bieżąco o kolejnych krokach rekrutacji i będzie to zrobione w profesjonalny sposób.

Powyższe opinie oddają najważniejsze cechy systemu eRecruiter. Dzięki jego kompleksowości oraz ciągłemu rozwojowi firma zyskała zaufanie klientów, za co postanowiła podziękować w szczególny sposób.

Celebruj sukcesy razem z klientem

Podczas nagrania rekruterzy zwracali uwagę na najważniejsze dla nich funkcje systemu, bez których nie wyobrażają sobie codziennej pracy, opowiadali, jak długo pracują na systemie, czy co by zrobili, gdyby eRecruiter przestał istnieć. Co ważne, wideo było tylko pretekstem do celebrowania sukcesu systemu eRecruiter, czyli pozyskania 1000 klientów. W czasie nagrania rekruterzy byli zaskakiwani niespodzianką w postaci tortu, prezentu i podziękowań za to, że to właśnie dzięki nim system ma powody do świętowania. Wideo można obejrzeć na profilach eRecruiter na portalach facebook i youtube. Nagranie zostało wyświetlone już ponad 20 tys. razy, a liczba ta wciąż rośnie.

Chcieliśmy wyrazić wdzięczność naszym klientom. To oni są naszą największą wizytówką i to dla nich codziennie kilkadziesiąt osób tworzy system. Rekruterzy biorący udział w nagraniu pozytywnie zaskoczeni tym, że dziękujemy im za codzienną współpracę. A przecież docenienie klienta powinno być podstawą każdego biznesu! Tym właśnie budujemy przewagę – otaczamy użytkowników opieką od samego początku współpracy poprzez dedykowanych opiekunów, wewnętrzny chat, pomoc techniczną. Firmy odwdzięczają się nam stałą, długoletnią współpracą, dzięki której możemy teraz świętować podpisanie umowy z 1000. klientem – mówi Katarzyna Trzaska, eRecruiter.

A co o nagraniu mówili sami zainteresowani?

Cała akcja była fajną i profesjonalnie przygotowaną przygodą z wesołymi osobami – mówi Joanna Soboń-Jaśkiewicz, bioMérieux SSC Europe.

Trochę się denerwowałam przed nagraniem –  nie byłam pewna co mnie czeka i jakie padną pytania. Jednak do odważnych świat należy – nie miałam nic do stracenia, a okazało się to być niesamowitym doświadczeniem – dodaje Patrycja Wyszyńska, Maxi Zoo.

Każdego dnia, w zamkniętych gabinetach i salach konferencyjnych, przy kolejnych kubkach kawy, działy marketingu/pr/sprzedaży zastanawiają się jak najlepiej wypromować swój produkt. Co jeszcze wymyślić? W jaki sposób zaskoczyć odbiorcę? Zespół eRecruiter wpadł na prosty pomysł: oddajmy głos klientom! W końcu, kto jak nie oni lepiej dokona rekomendacji? Dokonano, wydawać by się mogło, niemożliwego – zrekrutowano rekruterów. Dzięki wysokiemu poziomowi dostarczanej usługi systemowi udało się zgromadzić wokół siebie zaangażowanych użytkowników, którzy z chęcią stali się ambasadorami i „twarzami” marki.

Film można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=xA1wDw3ZGP0&t=1s

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces? Biuro prasowe
2018-08-14 | 01:00

Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces?

Po pierwsze, grupa docelowa Podczas planowania kampanii DOOH należy przede wszystkim skupić się na grupie docelowej, a dokładniej na jej potrzebach i zainteresowaniach. Konsumenci chcą,
Media i PR „Trzech Mistrzów Black Red White” – nowa platforma komunikacyjna marki
2018-08-13 | 11:00

„Trzech Mistrzów Black Red White” – nowa platforma komunikacyjna marki

Black Red White startuje z nową platformą komunikacyjną „Trzech Mistrzów Black Red White”. Nowy format, który został oparty na postaciach trzech głównych
Media i PR Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz, a powinieneś
2018-08-10 | 01:00

Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz, a powinieneś

SEO SpyGlass SpyGlass wchodzi w skład zestawu aplikacji SEO Power Suite i pozwala przeprowadzić analizę profilu linków klienta i jego konkurencji. Pracując z tym narzędziem dotrzesz

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronat Newserii

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Motoryzacja

Podkarpackie chce przyciągać kolejnych inwestorów. Region stawia na innowacyjne i dobrze płatne miejsca pracy

Podkarpackie, które już w tej chwili plasuje się w gronie krajowych liderów innowacyjności, chce przyciągać kolejnych inwestorów i tworzyć dobrze płatne miejsca pracy. Jednymi z najbardziej perspektywicznych branż są motoryzacja oraz informatyka, w tym przyszłościowy sektor gamingowy. Obok lotnictwa i jakości życia należą one do inteligentnych specjalizacji regionu.

Praca

Polska drugim po Rosji zarobkowym krajem najchętniej wybieranym przez Ukraińców. Średnio spędzają u nas 3–4 miesiące

Obywatele Ukrainy pracują w Polsce średnio trzy, cztery miesiące, ale jest to bardzo intensywny czas. Jak wynika z badań Grupy Progres, w ubiegłym roku liczba godzin roboczych pracownika tymczasowego z Ukrainy wynosiła w tym okresie 533, czyli o 177 więcej niż w przypadku pracowników z Polski. Najbardziej aktywni zawodowo są Ukraińcy w wieku 31–40 lat. Polska jest drugim – po Rosji – krajem, w którym chcą pracować nasi wschodni sąsiedzi.

Media i PR

Technologia wypiera sondaże. Polscy naukowcy dzięki zaawansowanej analizie danych mogą dokładniej prognozować wyniki wyborów

Badacze z Uniwersytetu Warszawskiego wykorzystują zaawansowaną analizę danych do prognozowania wyników wyborów, nastrojów społecznych czy trendów gospodarczych. W tym celu wyszukują i przetwarzają ogólnodostępne artykuły, wpisy na blogach i forach, a dzięki dużo większej próbie badawczej uzyskiwane przez nich wyniki są dokładniejsze nawet od oficjalnych sondaży czy prognoz. Ta metoda może również znaleźć zastosowanie w biznesie, m.in. do prognozowania rozwoju trendów technologicznych czy branż, w które warto inwestować.

XXVIII Forum Ekonomiczne 2018

Handel

Co czwarty Polak kupuje ekologiczne kosmetyki. To efekt coraz silniejszego trendu slow life

Brak parabenów, silikonów, detergentów, surowców z roślin genetycznie modyfikowanych i sztucznych barwników sprawia, że ekokosmetyki zyskują coraz większe uznanie konsumentów. Sięga po nie 25 proc. klientów, częściej kobiety – blisko 40 proc. Kosmetyki naturalne stanowią kilka procent rynku kosmetycznego w Polsce, jednak ze względu na silny trend slow life ich sprzedaż stale rośnie. Choć do Europy Zachodniej sporo nam jeszcze brakuje, to patrząc na ilość ekologicznych targów czy restauracji wege, szybko będziemy ją gonić – podkreślają eksperci.