Komunikaty PR

Kto zyska na telematyce w motoryzacji?

2018-04-27  |  06:00
Do pobrania Telematyka ( 0.3 MB )

W trosce o bezpieczeństwo i oszczędności 

Polska wciąż znajduje się w niechlubnej czołówce państw Unii Europejskiej pod względem liczby wypadków drogowych oraz zdarzeń, w których ginie najwięcej osób. Według ostatnich danych raportu przygotowanego przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego koszty wszystkich zdarzeń drogowych w 2015 roku, wyniosły 48,2 mld zł. W 2016 roku liczba wypadków oraz ich ofiar wzrosła. Na szczęście 2017 rok zakończyliśmy z niższą liczbą wypadków oraz zabitych i rannych.

Wypadki pociągają za sobą ogromne koszty, które zakładają opłacenie pracy służb ratowniczych, postępowań sądowych, odszkodowań, a nawet strat firm, w których zatrudnieni byli poszkodowani. Jeśli chodzi o sam poziom wypłacanych odszkodowań i świadczeń, według podsumowania Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, w 2017 roku ubezpieczyciele wypłacili blisko 10,2 mld zł odszkodowań i świadczeń z tytułu wypadków drogowych w Polsce (w tym łącznie OC i AC). To 40% więcej niż 5 lat temu. W latach 2013-2014 roczne wypłaty tego typu były poniżej 7,5 mld zł.

Jednym ze sposobów na ograniczenie strat społecznych i ekonomicznych jest poprawa bezpieczeństwa drogowego przez edukowanie kierowców na podstawie ich osobistych danych telematycznych i uzależnienie ceny ubezpieczenia od stwierdzonego stylu jazdy.

 

Telematyka w branży ubezpieczeniowej

 

Systemy monitorujące styl jazdy kierowców zyskują w Polsce wielu sympatyków. Rynek ubezpieczycieli intensywnie rozwija rozwiązanie, które umożliwia nie tylko oszczędności dla kierowców, ale także poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego. Technologia telematyczna to system, który pozwala naliczać zniżki w OC za dobry styl jazdy i przestrzeganie przepisów drogowych. A jak wynika z badania przeprowadzonego przez ośrodek SW Research na zlecenie firmy Bacca*, już 44% ankietowanych jest zainteresowanych urządzeniem monitorującym styl ich jazdy. Z kolei 60% ankietowanych zgodziłoby się na zainstalowanie aplikacji monitorującej jazdę w zamian za zniżki.

 

- Prognozy dla rozwoju systemu telematycznego w Polsce są bardzo optymistyczne – mówi Cezary Świerszcz, prezes zarządu Bacca. – Zalety tego rozwiązania sprawiają, że monitoring jazdy może niebawem stać się codziennością. To dobra wiadomość przede wszystkim dla kierowców, którzy będą mogli uzyskać niższą składkę w zależności od stylu jazdy lub po prostu kolejne wzrosty cen na rynku nie będą ich dotyczyć. Dzięki telematyce możliwa jest ocena ryzyka i dostosowanie do niego odpowiedniej ceny. To także szansa dla ubezpieczycieli na przyciągnięcie i utrzymanie klientów, którzy często zmieniają firmy ubezpieczeniowe, kierując się w swoim wyborze głównie wysokością składki – dodaje.

 

Bezpieczna jazda się opłaca

 

Wprowadzenie systemu telematycznego do ubezpieczeń może zrewolucjonizować rynek i przyczynić się do znacznej poprawy warunków bezpieczeństwa na polskich drogach. Możliwości zmniejszenia ilości wypadków oraz ograniczenia kosztów z nimi związanych, pozwoliłoby na uzyskanie znacznych oszczędności w budżecie domowym lub firmowym. Poza tym obniżenie składek dla kierowców oraz zmniejszenie ilości oszustw ubezpieczeniowych, to korzyści odnoszące się bezpośrednio do portfela samych kierowców i zysków ubezpieczycieli. Telematyka wydaje się być optymalnym dla wszystkich sposobem na  oszczędności oraz rozwiązaniem, które może sprawić, że Polacy zaczną jeździć bezpieczniej.

 

Jak działa telematyka?

 

Aplikacja mobilna lub urządzenie montowane w samochodzie zbierają dane z wielu dostępnych czujników (akcelerometr, żyroskop, kompas, nadajnik GPS) oraz serwisów (mapowych, pogodowych itp.). Odczytane dane podlegają ocenie pod względem prędkości jazdy, częstości i gwałtowności hamowań i przyspieszeń, zachowania w zakrętach oraz dostosowania do panujących warunków zewnętrznych (pory dnia, pogody, natężenia ruchu). Algorytm oceny jest tak ustawiony, żeby wyłapywać zachowania ryzykowne i informować kierowcę o tym, co i jak może poprawić dla swojego bezpieczeństwa. Kierowca ma dostęp do oceny za każdy przejazd oraz do oceny całkowitej  w badanym okresie. Na bazie tego ubezpieczyciel określa, czy kierowca zachowuje się bezpieczniej niż inni i jaka zniżka mu przysługuje.

- System telematyczny to bardzo zaawansowane rozwiązanie. Wiedząc o tym, tak przygotowaliśmy swój system, że w dwa tygodnie jesteśmy w stanie wdrożyć pełne rozwiązanie pod marką ubezpieczyciela – mówi Cezary Świerszcz.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sukces pierwszej w Polsce reklamy na żywo zrealizowanej przez markę ŠKODA Biuro prasowe
2018-10-12 | 20:00

Sukces pierwszej w Polsce reklamy na żywo zrealizowanej przez markę ŠKODA

W reklamie wystąpiła Bovska – młoda polska wokalistka, która wykonała cover „You Got It”. Dotychczas odbiorcami ŠKODA FABIA, była starsza grupa docelowa.
Motoryzacja Luma Investment rusza w stronę motoryzacji
2018-10-09 | 11:00

Luma Investment rusza w stronę motoryzacji

Powstanie Luma Automotive, zorientowanej na inwestycje w podmioty związane z branżą motoryzacyjną, to przykład przemyślanej koncepcji biznesowej. Spółki Grupy specjalizują się w
Motoryzacja Nowe bagażniki rowerowe Taurus Basic Plus
2018-10-05 | 14:52

Nowe bagażniki rowerowe Taurus Basic Plus

Polska firma Taurus wprowadziła na rynek nowe bagażniki na hak holowniczy, które służą do przewozu rowerów. Modele Taurus Basic Plus to kompaktowe platformy – pozwalają

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Obawa przez cyberatakami hamuje inwestycje firm w nowe technologie. Tylko zabezpieczenie całej sieci może ograniczyć zagrożenia

W 70 proc. firm obawy przed zapewnieniem odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa spowalniają projekty cyfryzacji – wynika z badań firmy Cisco. Obawy są uzasadnione, ponieważ w 2017 roku ponad 80 proc. firm padło ofiarą ataku hakerskiego. Eksperci podkreślają, że zabezpieczenie tylko urządzeń końcowych nie wystarczy, zwłaszcza w przemyśle. Cyberbezpieczeństwo powinno być wbudowane w infrastrukturę sieciową firm i stale uaktualniane w odpowiedzi na nowo wykrywane zagrożenia.

Handel

W tym roku polski e-handel będzie wart prawie 50 mld zł. Większość e-sklepów działa na zagranicznych rynkach, ale sprzedaje tam niewiele

Wartość polskiego rynku e-commerce sięgnie w tym roku blisko 50 mld zł, a w 2020 roku – już 70 mld zł. To wciąż prężnie rosnący segment sprzedaży, odpowiadający dziś za 7 proc. zakupów przy globalnej średniej na poziomie 10 proc. Polskie e-sklepy w większości są już obecne na zagranicznych rynkach, ale stawiają pierwsze kroki jeszcze dość ostrożnie. Sprzedaż zagraniczna stanowi zaledwie 6 proc. wartości ogółu sprzedaży – wynika z najnowszego raportu „Wyzwania e-commerce”, przygotowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Warunkiem sukcesu za granicą jest dobre przygotowanie i dostosowanie działalności do wymagań zagranicznych klientów.

Firma

Microsoft stworzył modelową Fabrykę Przyszłości. Dzięki nowej technologii będzie można analizować dane z maszyn, planować produkcje i wykrywać awarie

Sektor produkcyjny otwiera się na nowy trend, jakim jest cyfrowa transformacja. Analiza danych zbieranych z maszyn produkcyjnych pozwoli lepiej planować proces produkcji i szybko reagować na potencjalne awarie, a co za tym idzie –ograniczyć koszty napraw. Microsoft stworzył koncept modelowej Fabryki Przyszłości, który pokazuje, jakie korzyści niesie za sobą pełna transformacja cyfrowa całego procesu produkcji. Wyzwaniem dla branży jest zapewnienie bezpieczeństwa nie tylko wykorzystywanych danych, lecz także pracy maszyn i całego procesu wytwarzania.