Komunikaty PR

Toyota i Shell chcą rozbudować sieć punktów tankowania wodoru w Kalifornii

2017-02-23  |  15:30
Biuro prasowe

Toyota i Shell starają się o dotację 16 milionów dolarów w programie grantowym władz Kalifornii na budowę 7 stacji tankowania wodoru. Obecnie w całym stanie działa około 25 takich punktów.

W lutym 2017 roku Komisja Energii Kalifornii (CEC) uruchomiła program grantowy NOPA wspierający rozbudowę infrastruktury tankowania wodoru. Toyota i Shell złożyły wniosek o dotację na instalację dystrybutorów wodoru na 7 stacjach paliw Shella w tym stanie. Partnerzy wnioskują o kwotę 16 362 500 dolarów. Obecnie Shell zarządza 2 stacjami tankowania wodoru w Los Angeles.

 „Stworzenie łatwo dostępnej, niezawodnej i wygodnej sieci tankowania wodoru to klucz do wprowadzenia samochodów na ogniwa paliwowe do głównego nurtu motoryzacji” – powiedział Craig Scott, manager ds. zaawansowanych technologii w Toyota Motor North America. – „Dzięki doświadczeniu i znaczących zasobach naszego partnera infrastruktura wodorowa w Kalifornii zostanie znacząco wzmocniona. Współpraca Toyoty i firmy Shell zbliży nas do stworzenia społeczeństwa opartego na wodorze”.

 „Samochody elektryczne napędzane wodorem mogą znacząco przyczynić się do poprawy jakości powietrza, zapewniając jednocześnie kierowcom wygodę użytkowania” – skomentował Oliver Bishop, Hydrogen General Manager w firmie Shell. – „Współpraca między władzami stanowymi a biznesem jest konieczna, aby udało się upowszechnić wykorzystanie wodoru w transporcie”.

Toyota wspiera rozwój infrastruktury wodorowej we współpracy z wieloma podmiotami. W Kalifornii japoński producent dofinansował budowę 19 stacji tankowania wodoru przez firmę FirstElement Fuels. W 2016 roku Toyota  rozpoczęła współpracę z Air Liquide, której efektem będzie budowa 12 bardzo zaawansowanych technicznie stacji tankowania w stanach Nowy York, New Jersey, Massachusetts, Connecticut i Rhode Island. Podobne działania koncern prowadzi także w Japonii i Europie.

W Polsce Toyota podjęła intensywne działania promujące samochody napędzane ogniwami paliwowymi, m.in. organizując pokazy wodorowej Toyoty Mirai. Koncern podjął współpracę z Instytutem Transportu Samochodowego przy organizacji konferencji poświęconej europejskiemu projektowi HIT-2-Corridors, którego wdrażaniem w Polsce zajmuje się Instytut. Celem projektu jest stworzenie oraz późniejsza integracja europejskiej sieci stacji tankowania wodoru i tym samym popularyzacja długodystansowych podróży pojazdami wykorzystującymi ogniwa paliwowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2017-12-14 | 11:30

Top 10: Flotowy segment B - jakie auta wybierają firmy?

Segment B niezmiennie od dziesięcioleci bije rekordy w Europie. Czemu małe hatchbacki są chętnie wybierane? Przede wszystkim z uwagi na rozsądną cenę, łatwość poruszania się po mieście, coraz wyższy poziom technologicznej
Motoryzacja iTaxi zaparkowało na poznańskim lotnisku
2017-12-12 | 17:00

iTaxi zaparkowało na poznańskim lotnisku

iTaxi nawiązało współpracę z Portem Lotniczym Poznań-Ławica, który obsługuje co roku blisko dwa miliony pasażerów. Podróżujący zyskali m.in. możliwość
Motoryzacja Fabryka Toyota Mississippi świętuje produkcję milionowej Corolli
2017-12-11 | 15:00

Fabryka Toyota Mississippi świętuje produkcję milionowej Corolli

Toyota Corolla, najpopularniejszy samochód wszech czasów, jest globalnym modelem, produkowanym w wielu zakładach na świecie. Amerykańska odmiana powstaje m.in. w fabryce Toyoty w

Partner serwisu

Dziś w serwisie Innowacje

Rozszerzona rzeczywistość to szansa dla biznesu. Pozwala zwizualizować przed zakupem wystrój mieszkania czy dobrać rozmiar pudełka

Coraz częściej rzeczywistość rozszerzona jest tym, czego oczekują klienci. Skomplikowane technologie można zastosować nawet w bardzo prostych rozwiązaniach oraz branżach, które z nowoczesną technologią się nie kojarzą. Aplikacje AR są wykorzystywane np. w branży meblarskiej, w której sprzedawcy pozwalają umeblować mieszkanie klienta przed zakupem mebli. Niedawno rozszerzona rzeczywistość trafiła także na rynek sprzedaży pudełek. Pozwala wirtualnie zmierzyć, czy konkretna rzecz zmieści się w wybranym pudełku.

Handel

Przemysł mleczarski stawia na innowacje. Branża coraz bardziej skupia się na naturalności produktów

Przemysł mleczarski coraz częściej stawia na naturalne produkty i przykłada coraz większą wagę do innowacji. Valio, największy i najbardziej innowacyjny producent w Finlandii, jest już obecny w Polsce. Fińska marka opracowała wiele technologii wykorzystywanych obecnie w produkcji nabiału na całym świecie, jak np. mleko bez laktozy. Niedługo zamierza wprowadzić do Polski kolejne żywieniowe innowacje.

Konsument

Małe i średnie przedsiębiorstwa nadal nie dostosowały się do zmian przepisów o ochronie danych osobowych. Od maja grożą im wysokie kary

Dostosowanie do nowych przepisów o ochronie danych osobowych, które wprowadzi od maja 2018 roku unijna dyrektywa RODO (GDPR), oznacza dla firm wielomiesięczne przygotowania, zarówno od strony organizacyjnej, jak i technicznej. Zanim nowe przepisy wejdą w życie, przedsiębiorstwa muszą dokonać analizy ryzyka, przeszkolić pracowników, wdrożyć rozwiązania i infrastrukturę IT, która zagwarantuje bezpieczeństwo danych osobowych oraz wymienić większość klauzul i formularzy. Na pół roku przed RODO tylko duże firmy zaczęły przygotowania do prawnej rewolucji. Wśród podmiotów z sektora MSP ich skala jest niewielka.

Patronat Newserii

Prawo

Wątpliwości co do projektu ustawy reprywatyzacyjnej. Rodziny dawnych właścicieli majątków ziemskich apelują o kompromis

Dawni właściciele majątków ziemskich i ich spadkobiercy apelują do Ministerstwa Sprawiedliwości o wypracowanie nowego projektu ustawy reprywatyzacyjnej, który będzie uwzględniał wszystkie grupy społeczne poszkodowane przez dekrety nacjonalizacyjne po II wojnie światowej. Aktualny projekt, który resort zaprezentował w październiku, wyklucza kilka grup właścicieli z prawa do rekompensaty za zagarnięte przed laty mienie.

Handel

Największy w Polsce pośrednik finansowy startuje z nową linią biznesową. To odpowiedź na zmiany w prawie oraz na rynku finansowo-ubezpieczeniowym

W przyszłym roku Grupa Open Finance otworzy pierwsze placówki w modelu franczyzowym obejmujące ofertę finansową, nieruchomościową i ubezpieczeniową. Za pięć lat sieć franczyzowa ma obejmować 150 takich oddziałów. Open Finance podkreśla, że ze względu na nowe regulacje prawne i zmiany zachodzące na rynku to najlepszy moment na start nowego konceptu biznesowego.