Komunikaty PR

Toyota i Shell chcą rozbudować sieć punktów tankowania wodoru w Kalifornii

2017-02-23  |  15:30
Biuro prasowe

Toyota i Shell starają się o dotację 16 milionów dolarów w programie grantowym władz Kalifornii na budowę 7 stacji tankowania wodoru. Obecnie w całym stanie działa około 25 takich punktów.

W lutym 2017 roku Komisja Energii Kalifornii (CEC) uruchomiła program grantowy NOPA wspierający rozbudowę infrastruktury tankowania wodoru. Toyota i Shell złożyły wniosek o dotację na instalację dystrybutorów wodoru na 7 stacjach paliw Shella w tym stanie. Partnerzy wnioskują o kwotę 16 362 500 dolarów. Obecnie Shell zarządza 2 stacjami tankowania wodoru w Los Angeles.

 „Stworzenie łatwo dostępnej, niezawodnej i wygodnej sieci tankowania wodoru to klucz do wprowadzenia samochodów na ogniwa paliwowe do głównego nurtu motoryzacji” – powiedział Craig Scott, manager ds. zaawansowanych technologii w Toyota Motor North America. – „Dzięki doświadczeniu i znaczących zasobach naszego partnera infrastruktura wodorowa w Kalifornii zostanie znacząco wzmocniona. Współpraca Toyoty i firmy Shell zbliży nas do stworzenia społeczeństwa opartego na wodorze”.

 „Samochody elektryczne napędzane wodorem mogą znacząco przyczynić się do poprawy jakości powietrza, zapewniając jednocześnie kierowcom wygodę użytkowania” – skomentował Oliver Bishop, Hydrogen General Manager w firmie Shell. – „Współpraca między władzami stanowymi a biznesem jest konieczna, aby udało się upowszechnić wykorzystanie wodoru w transporcie”.

Toyota wspiera rozwój infrastruktury wodorowej we współpracy z wieloma podmiotami. W Kalifornii japoński producent dofinansował budowę 19 stacji tankowania wodoru przez firmę FirstElement Fuels. W 2016 roku Toyota  rozpoczęła współpracę z Air Liquide, której efektem będzie budowa 12 bardzo zaawansowanych technicznie stacji tankowania w stanach Nowy York, New Jersey, Massachusetts, Connecticut i Rhode Island. Podobne działania koncern prowadzi także w Japonii i Europie.

W Polsce Toyota podjęła intensywne działania promujące samochody napędzane ogniwami paliwowymi, m.in. organizując pokazy wodorowej Toyoty Mirai. Koncern podjął współpracę z Instytutem Transportu Samochodowego przy organizacji konferencji poświęconej europejskiemu projektowi HIT-2-Corridors, którego wdrażaniem w Polsce zajmuje się Instytut. Celem projektu jest stworzenie oraz późniejsza integracja europejskiej sieci stacji tankowania wodoru i tym samym popularyzacja długodystansowych podróży pojazdami wykorzystującymi ogniwa paliwowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Idealne dla firmy – benzynowe hatchbacki klasy C Biuro prasowe
2017-08-18 | 10:00

Idealne dla firmy – benzynowe hatchbacki klasy C

Według danych PZPM najpopularniejszym segmentem samochodów pozostają niezmiennie modele kompaktowe (30 procent rynku), natomiast najpopularniejszym rodzajem nadwozia – z udziałem
Motoryzacja Polski przemysł motoryzacyjny to nie tylko fabryki koncernów samochodowych
2017-08-17 | 18:00

Polski przemysł motoryzacyjny to nie tylko fabryki koncernów samochodowych

W Polsce swoje fabryki ma nie tylko Toyota, Fiat czy Opel.  Wytwarzane są tu również samochodowe części i akcesoria. Mamy nowatorskie pomysły, jak projekty Syreny, Warszawy czy
Motoryzacja BRAK ZDJĘCIA
2017-08-17 | 11:57

Shell i LOTOS jednoczą siły!

Shell i LOTOS podwoiły w ten sposób liczbę stacji akceptujących wzajemnie bezgotówkowe transakcje za paliwa, zakupy w sklepach oraz myjnie. Dzięki kartom flotowym LOTOS Biznes i euroShell właściciele flot oraz kierowcy

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Dziś w serwisie Innowacje

Wypożyczenie auta na krótki czas alternatywą dla zakupu samochodu. Carsharing opłaca się, gdy mało jeździmy

Carsharing, czyli krótkoterminowe wypożyczanie samochodu, pozwala skorzystać z możliwości, jakie daje auto, bez konieczności inwestowania dużych pieniędzy. Jest dobrą alternatywą dla kierowców, którzy pokonują rocznie poniżej 10 tys. kilometrów. Mieszkańcy dużych miast mają nie tylko ułatwiony dostęp do komunikacji publicznej, lecz także większe możliwości poruszania się samochodem bez konieczności kupowania go. 

Praca

Co roku w wypadkach rolniczych poszkodowanych zostaje kilkanaście tysięcy osób. Niebezpiecznym okresem są żniwa

Każdego roku dochodzi do kilkunastu tysięcy wypadków rolniczych. Większość z nich to niegroźne zdarzenia, w których orzeczony uszczerbek na zdrowiu nie przekracza 5 proc. W ubiegłym roku ok. 12 proc. z ponad 17,6 tys. wypadków zostało spowodowanych przez pochwycenie lub uderzenie przez części ruchome maszyn. Szczególne natężenie takich zdarzeń ma miejsce podczas żniw.

Konsument

Co trzeci Polak doświadczył naruszenia danych osobowych. W wielu przypadkach z powodu własnych błędów

Co trzeciego Polaka dotknęły negatywne konsekwencje związane z naruszeniem danych osobowych – wynika z badania Fundacji Wiedza To Bezpieczeństwo „Co wiemy o ochronie danych”. Często są to niechciane telefony lub e-maile z ofertami, ale zdarzają się także próby wyłudzeń kredytów. 90 proc. respondentów podkreśla, że są świadomi zagrożeń, ale mimo to w wielu przypadkach za utratę danych odpowiadają niedopatrzenia i brak świadomości samych użytkowników.

Media i PR

Firmy tworzą własne media społecznościowe. Dzięki wewnętrznym platformom poprawiają komunikację i integrują pracowników

Coraz więcej polskich firm bierze przykład z zachodnich korporacji i tworzy własne social media. Wewnętrzna firmowa platforma komunikacyjna spełnia wiele funkcji. Buduje poczucie przynależności, integruje pracowników i ułatwia komunikację z kadrą zarządzającą. Takie rozwiązanie musi być jednak poparte dobrą kampanią komunikacyjną skierowaną do pracowników. Inaczej nie spotka się z większym zainteresowaniem.

Problemy społeczne

Polacy lubią być online nawet w trakcie urlopu. Tylko 13 proc. całkowicie wyłącza urządzenia mobilne na wakacjach

Blisko połowa Polaków nie odbiera służbowych telefonów i e-maili w trakcie urlopu – wynika z badania momondo. To jednak nie oznacza, że w ogóle wypoczywamy offline. 37 proc. urlopowiczów zamieszcza zdjęcia z urlopu na swoich profilach w social media, a 18 proc. publikuje treści tekstowe, anegdoty, posty i komentarze. Tylko 22 proc. Polaków całkiem rezygnuje z mediów społecznościowych w trakcie wakacji. Na wyłączenie komórki czy tabletu decyduje się jeszcze mniejszy odsetek wypoczywających.