Komunikaty PR

„Polak na swoim”. Jakich mieszkań poszukują warszawiacy?

2018-08-10  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Oryszczyn
Marketing & Communications Consultants

Flory 5/5
00-586 Warszawa
oryszczyn|mcconsultants.pl| |oryszczyn|mcconsultants.pl
600 349 410
www.mcconsultants.pl
Do pobrania Info pras ( 0.04 MB )

Popyt na mieszkania z rynku pierwotnego nie słabnie. Stołeczny deweloper, Nexity Polska podkreśla, że dobre wyniki sprzedaży zawdzięcza w dużej mierze temu, że firma potrafi wstrzelić się z ofertą w oczekiwania nabywców oraz realizować nieszablonowe projekty. Jakie zatem lokale cieszą się największym zainteresowaniem?

 

Upodobania Polaków dotyczące kupowanych nieruchomości zmieniają się dość dynamiczne. Czynnikami determinującymi są: wiek i status społeczny kupującego, trendy panujące na rynku, ale przede wszystkim ceny nowobudowanych mieszkań. W dużych miastach, tj. Warszawa największym powodzeniem stołecznych nabywców cieszą się lokale niewielkie, posiadające maksymalnie dwa pokoje. Z obserwacji Nexity wynika, że najbardziej rozchwytywane są lokale dwupokojowe do 50 metrów kwadratowych. Popularne „dwójki” są często kompromisem pomiędzy zbyt małą kawalerką, a droższym mieszkaniem trzypokojowym. Ważny jest także aspekt inwestycyjny. W przypadku późniejszej sprzedaży takiej nieruchomości, znalezienie nabywcy nie powinno być problemem, bowiem w Warszawie najczęściej nabywane są właśnie mieszkania o powierzchni użytkowej od 40 do 60 mkw., stanowiące ok. 40 proc. obrotu. Dwójki, zwłaszcza te położone w miejscach dobrze skomunikowanych z centrum Warszawy, cieszą się również zainteresowaniem stołecznych inwestorów. Takie ulokowanie kapitału zapewnia duże zainteresowanie najemców. Dlatego w realizowanym przez dewelopera osiedlu NextUrsus  przeważają lokale dwupokojowe. Spółka Nexity przeanalizowała potencjał inwestycyjny dzielnic Warszawy. W efekcie okazało się, że warszawski Ursus jest najlepszym miejscem do zakupu mieszkania pod wynajem, z zaskakująco wysoką stopą zwrotu z inwestycji.

 

Szacuje się, ze w Polsce co drugie mieszkanie kupowane jest w celach inwestycyjnych. Mieszkania dwu- i trzypokojowe będą bardziej opłacalne w Ursusie, który w zestawieniu z Żoliborzem w obu wariantach wypada znacznie korzystnej, z różnicą nawet o 0,04 pkt procentowego. Jeśli zdecydujemy się ulokować nasze oszczędności kupując mieszkanie w Ursusie, możemy liczyć na stopę zwrotu z zakupu jednopokojowego mieszkania równą aż 8,99%. Ursus to niedoceniana, a bardzo opłacalna lokalizacja – dodaje Adam Dąbkowski, Dyrektor Generalny w Nexity Polska.

 

Równie istotnym czynnikiem jest ponadczasowa architektura budynku, jakość wykończenia i wykorzystanych materiałów, a także możliwość korzystania przez mieszkańców z części wspólnych.  Bardzo dużą popularnością wśród klientów cieszą się: sale fitness oraz atrakcyjna oferta rekreacyjna – sale fitness, prywatne jezioro, miejsce do grillowania czy do gry w boule. Klienci doceniają również inteligentne rozwiązania, jak np. system Smart Home, który Nexity oferuje w standardzie mieszkania. Zdalne sterowanie oświetleniem, regulacja temperatury, informowanie o wycieku wody czy nieproszonych gościach, to tylko niektóre funkcjonalności tego systemu.

 

Dążymy do tego, by nasze osiedla nie odbiegały w żaden sposób od standardów europejskich. Dlatego w NextUrsus stawiamy na fotowoltaikę. Będzie to osiedle mieszkaniowe z energooszczędnym udogodnieniem w postaci paneli fotowoltaicznych. Ta technologia to wygodne rozwiązanie, które dodatkowo zmniejsza wydatki, np. za energię elektryczną – podsumowuje, Adam Dąbkowski, Dyrektor Generalny Nexity Polska.

 

Firma Nexity jest obecna na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych od 5 lat. Obecne realizuje kilka projektów deweloperskich w Warszawie: NextUrsus (www.nextursus.pl) przy ul. Posag 7 Panien 16, MYBemowo (www.mybemowo.pl) przy ul. Batalionów Chłopskich 79, SkyLife (www.skylife.pl) przy ul. Jana Kazimierza 33 oraz LifeTown (www.lifetown.pl) przy ul. Kłobuckiej 6.

 

O Nexity: Grupa Nexity to czołowy dostawca kompleksowych usług na rynku nieruchomości we Francji. Oferuje szeroki zakres doradztwa i ekspertyz, produktów, świadczeń oraz rozwiązań. Od ponad 40 lat buduje i zarządza nieruchomościami mieszkaniowymi i komercyjnymi we Francji, a także na a terenie innych krajów Europy, m.in. Włoch, Szwajcarii, Belgii i Hiszpanii. Spółka obecna jest na polskim rynku nieruchomości od 2013 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Architektura Promenady inspiruje do rozrywki, wypoczynku i zakupów Biuro prasowe
2019-01-16 | 17:30

Architektura Promenady inspiruje do rozrywki, wypoczynku i zakupów

Atrium Promenada w wyniku ukończenia pierwszej fazy rozbudowy i przebudowy zyskała zupełnie nową strefę food court pod nazwą Republika Smaku. Natomiast część pasażu głównego w
Nieruchomości Panattoni kupuje grunt i rozbudowuje Czeladź do 130 tys. m kw. za 260 mln PLN
2019-01-16 | 14:00

Panattoni kupuje grunt i rozbudowuje Czeladź do 130 tys. m kw. za 260 mln PLN

Panattoni Europe, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, powiększy podaż magazynową na Śląsku, kluczowym hubie przemysłowym Europy Środkowo-Wschodniej. Deweloper zakupił
Nieruchomości Dni otwarte na osiedlu Bliska Wola już 18-19 stycznia
2019-01-16 | 13:20

Dni otwarte na osiedlu Bliska Wola już 18-19 stycznia

J.W. Construction zaprasza na Dni Otwarte warszawskiej inwestycji Bliska Wola, które odbędą się 18 i 19 stycznia 2019 roku przy ulicy Kasprzaka 31. Wydarzenie jest okazją do bliższego

CES 2019

Ochrona środowiska

Prawie 60 proc. domów jednorodzinnych w Polsce jest w złym stanie technicznym. To wpływa na zdrowie mieszkańców

58 proc. budynków w Polsce ma powyżej 40 lat, jest w złym stanie technicznym i negatywnie wpływa zarówno na zdrowie mieszkańców, jak i jakość powietrza – wynika z ostatniego „Barometru zdrowych domów”. Eksperci podkreślają, że niezbędne są preferencyjne narzędzia finansowe i programy wsparcia, bo Polacy najczęściej nie dysponują odpowiednim kapitałem, który mogliby przeznaczyć na termomodernizację. Jednym z takich narzędzi, które ma przyczynić się do ograniczenia niskiej emisji i smogu w Polsce, ma być wprowadzona w tym roku ulga termomodernizacyjna, dzięki której będzie można odliczyć od podatku wydatki poniesione na docieplenie domu jednorodzinnego do 53 tys. zł. 

Prawo

Inwestowanie w badania i rozwój w Polsce coraz bardziej opłacalne. Dzięki nowej uldze podatkowej firmy sporo zaoszczędzą

Dzięki nowej uldze podatkowej, tzw. innovation box, inwestowanie w badania i rozwój jest w Polsce coraz bardziej opłacalne. W połączeniu z już obowiązującą ulgą na B+R ma ona zachęcić firmy do zwiększania nakładów na działalność badawczo-rozwojową. Zwłaszcza że zaproponowana przez rząd preferencyjna 5-proc. stawka podatku jest jedną z najniższych w Europie, a ustawodawca zadbał o szeroki katalog kwalifikowanych praw własności intelektualnej. Polska wprowadziła takie rozwiązanie w swoim systemie podatkowym jako czternasty kraj w Europie. 

Transport

Wymiana gospodarcza Polski z Iranem ma duży potencjał. Zagrożeniem są sankcje i trudności z dystrybucją towaru

Rośnie wymiana handlowa Polski z Iranem. Tylko w 2017 roku Polska wyeksportowała do tego kraju towary za ponad 121 mln euro, a wartość importu sięgnęła 83 mln euro. W ciągu kilku lat wymiana handlowa wzrosła kilkukrotnie, ale jej potencjał jest znacznie większy. Chociaż sankcje nałożone na Iran utrudniają handel, mniejsze firmy coraz chętniej wchodzą na tamtejszy rynek. Wyzwaniem jest dla nich zorganizowanie dostaw na tamtejszy rynek. Na tym wykłada się wiele firm.

Media i PR

Ubiegły rok pod znakiem kryzysów wizerunkowych. Nie ominęły instytucji państwowych i mediów

Z kryzysami wizerunkowymi mierzą się już nie tylko marki, lecz również media, także społecznościowe, instytucje państwowe, a nawet organizacje pożytku publicznego. Bohaterem jednej z najgłośniejszych afer w ubiegłym roku, z której musiał się tłumaczyć Mark Zuckerberg, był Facebook, ale nie brakuje też przykładów z polskiego podwórka.  Wizerunkowym wpadkom musiały stawić czoła m.in. linie lotnicze LOT, marka Reserved i organizator Szlachetnej Paczki. Zdaniem ekspertów w tym roku kryzysy mogą dotknąć także influencerów i polityków, a ich źródłem mogą być m.in. fake newsy i kwestie społeczno-kulturowe.