Komunikaty PR

Pierwsza płyta LVL podpisana przez wicepremiera Piechocińskiego

2015-07-20  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Małgorzata Wnorowska
Forestor

ul. Postępu 14
02-676 Warszawa
m.wnorowska|forestor.pl| |m.wnorowska|forestor.pl
609192635
www.forestor.pl

Ruszyła produkcja płyt LVL w nowej fabryce STEICO w Czarnej Wodzie. Uroczystość przecięcia wstęgi z udziałem wicepremiera Janusza Piechocińskiego, ministra gospodarki, odbyła się dokładnie po 12 miesiącach i jednym dniu od wmurowaniu kamienia węgielnego.

 

Na 12 hektarach, w hali o powierzchni 25 000 m2 17 lipca 2015 roku rozpoczęto produkcję płyt z forniru klejonego warstwowo LVL. To pierwsza w Polsce i trzecia w Europie fabryka tego nowatorskiego materiału konstrukcyjnego, na który popyt na świecie wciąż przewyższa podaż. LVL, ze względu na doskonałe parametry techniczne, wynikające ze sposobu skrawania i łączenia fornirów, jest idealnym budulcem zastępującym cegłę czy beton. Jest preferowany szczególnie w budownictwie na terenach sejsmicznych (Japonia, Australia), ale także stosowany w meblarstwie i stolarce okiennej.

- Z wielką satysfakcją chcę podziękować ludziom, którzy przyczyniają się do tego, że zmienia się oblicze polskiej ziemi. Zmienia się oblicze naszej Europy. Nie polityków i urzędników, ale naszej, obywatelskiej, samorządowej; polskich i europejskich przedsiębiorców. Czynię to z wielką satysfakcją, bo wiem, że stać nas na więcej. I wiem, że jeszcze nie wszędzie pojawiły się oznaki ożywienia, ale przykład tej inwestycji potwierdza, że warto zakochać się w Polsce, że warto zainwestować, że warto wierzyć, że w Polsce i z Polakami robi się sukces – powiedział podczas uroczystości otwarcia nowej fabryki wicepremier Janusz Piechociński.  – Dziękując w dniu otwarcia nowej inwestycji, chciałbym  pogratulować i podziękować właścicielom firmy Steico za wkład w rozwój gospodarki narodowej. W uznaniu zasług poniesionych na rzecz rozwoju gospodarki Rzeczpospolitej Polskiej nadaję firmie Steico odznakę honorową za zasługi dla rozwój gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Choć linia produkcyjna o wydajności przerobu 180 000 m3 drewna okrągłego rocznie jest niezwykle nowatorska, wyposażona w skanery optyczne i w znacznej mierze zautomatyzowana, to w fabryce pracę znajdzie aż 170 osób. Tylko 40 osób na jedną zmianę potrzeba do obsługi linii, natomiast gros zatrudnionych to pracownicy kontroli jakości, automatycy i mechanicy w dziale utrzymania ruchu czy technologowie.

- Wzniesienie nowej fabryki LVL, jak i zwiększenie mocy produkcyjnych istniejącego zakładu, to nie tylko podatki czy nowe miejsca pracy dla mieszkańców gminy o wysokim bezrobociu, to także szansa kształcenia młodych ludzi w perspektywicznych zawodach związanych z nowoczesnymi technologiami dla współczesnego budownictwa, poprawa bilansu ekologicznego i efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych oraz znaczący wzrost eksportu i promocji polskich wyrobów na całym świecie – mówi Steffen Zimny, prezes zarządu STEICO Sp. z o.o.

Wszystko, co dzieje się wokół STEICO w Czarnej Wodzie, odbywa się w ekspresowym tempie. W ciągu ostatniego roku powstała podstrefa Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, wybudowano zakład, w 116 dni wzniesiono pierwszą w Polsce szkołę w technologii drewnianego szkieletu i zainicjowano współpracę przedsiębiorstw w ramach Pomorskiego Klastra Drzewnego "Czarna Woda".

Budowa nowej hali i wyposażenie jej w linię produkcyjną kosztowała 250 mln zł. To nie koniec inwestycji. Spółka ma w planach dalszą rozbudowę możliwości produkcyjnych i obróbczych zakładu, które będą realizowane w miarę rozwoju sprzedaży nowego produktu.

Obecność na uroczystości otwarcia fabryki ponad 600 gości, w tym licznych kooperantów z Polski i zagranicy, którzy już są zainteresowani kupowaniem w Polsce płyt i belek z LVL, stanowi dobrą prognozę dla rozwoju zakładu. Wśród gości obecni byli także wicepremier Janusz Piechociński, posłanki i posłowie z Pomorza, a także władze samorządowe i leśnicy.

 

STEICO SE to spółka europejska notowana na frankfurckiej giełdzie, do której należą fabryki płyt drewnopochodnych we Francji oraz Polsce (Czarnkowie i Czarnej Wodzie). W Polsce firma zatrudnia blisko 1000  osób. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Europa w drodze do Przemysłu 4.0 Biuro prasowe
2019-04-16 | 01:00

Europa w drodze do Przemysłu 4.0

Dynamiczny rozwój nowych technologii motywuje europejskie przedsiębiorstwa produkcyjne do inwestycji w innowacyjne rozwiązania oraz do zmian w dotychczasowym funkcjonowaniu. Jak pokazują
Przemysł Drutex wspiera rozwój studentów
2019-04-15 | 12:20

Drutex wspiera rozwój studentów

W piątek 12 kwietnia br. firma Drutex, wiodący producent stolarki okienno-drzwiowej w Europie, wraz z Wydziałem Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej oraz Kołem Naukowym
Przemysł Przemysł w obliczu wyzwań związanych z bezpieczeństwem
2019-04-10 | 01:00

Przemysł w obliczu wyzwań związanych z bezpieczeństwem

Bezpieczeństwo pracowników spędza sen z powiek większości osób odpowiedzialnych za ten obszar w przemyśle, który wykorzystuje zaawansowane maszyny w coraz większym

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Partner sekcji zdrowie

Farmacja

Liczba niezaszczepionych dzieci wzrosła prawie sześciokrotnie. Resort zdrowia chce edukować Polaków i wzmacniać ich zaufanie do lekarzy

Już ponad 30 tys. rodziców odmówiło poddania dziecka szczepieniom ochronnym. Zdaniem resortu zdrowia to jedna z przyczyn wzrostu zachorowań na odrę, jaki miał miejsce w 2016 i 2018 roku. Rząd obawia się powrotu innych chorób, takich jak błonica i tężec, stąd nacisk na kampanie edukacyjne. Prowadzi je m.in. Główna Inspekcja Sanitarna, a ich celem jest przekonanie Polaków, że szczepienia nie powodują negatywnych skutków ubocznych, mogą natomiast ratować życie i zdrowie

Prawo

Od niedzieli ważna zmiana w przepisach dotyczących zadłużonych lokatorów. Może ona oznaczać problemy dla właścicieli lokali

21 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy o ochronie praw lokatorów oraz Kodeksu postępowania cywilnego. Na zmianę art. 1046 kodeksu powinni zwrócić uwagę zwłaszcza nabywcy lokali w licytacjach komorniczych, ale również wynajmujący mieszkania osobom, które zalegają z czynszem. Zniknie bowiem zapis, że na wniosek komornika gmina powinna w ciągu 6 miesięcy znaleźć dłużnikowi lokal zastępczy. Teraz to będzie mogło trwać znacznie dłużej.

Handel

Jajka są nawet o połowę tańsze niż na Boże Narodzenie. W najbliższych latach ceny mogą jednak znacznie wzrosnąć

Znacznie niższe ceny jaj w porównaniu do końcówki 2018 roku to wynik dużej nadpodaży, bo produkcja rośnie, a konsumpcja pozostaje na stabilnym poziomie. Jeśli zostaną wprowadzone zapowiedzi o wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, to w najbliższych latach konsumenci muszą się liczyć z dużymi podwyżkami. Ten rodzaj jaj ze względu na cenę jest dziś najchętniej wybierany. Coraz częściej też kupujemy je na bazarkach. Jeśli decydujemy się na zakup jaj w miejscach poza systemem weterynaryjnym, bierzemy na siebie ryzyko przede wszystkim różnych zakażeń bakteryjnych – podkreśla Mariusz Szymyślik, dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.

 

Handel

Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów. Mimo to już połowa robi zakupy w sieci

Handel internetowy rozwija się w Polsce bardzo szybko – w tym roku będzie wart już 50 mld zł, a zakupy online robi już 15 mln Polaków. Z drugiej strony polscy konsumenci wyróżniają się na tle innych nacji przywiązaniem do tradycyjnego kanału sprzedaży. 49 proc. chce mieć możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie przed zakupem – wynika z badań SAP. Polacy oczekują spójnego podejścia marek do klientów we wszystkich kanałach sprzedaży. To dla sprzedawców wyzwanie, w którym wsparciem może być wdrożenie odpowiednich technologii.