Komunikaty PR

Aktywizacja zawodowa osób 50+ – Małgorzata Kalicińska ambasadorką kampanii

2014-03-12  |  11:11
Biuro prasowe

Aktywizacja zawodowa osób 50+
– Małgorzata Kalicińska ambasadorką kampanii

Małgorzata Kalicińska, autorka m.in. popularnej powieści „Dom nad Rozlewiskiem”, została Ambasadorką ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej propagującej ideę aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku 50+. Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.

„Niezależnie od metryki ludzie dają od siebie wiele cennych składników do wspólnoty. Młodzi: nowe spojrzenie i świeże pomysły, dojrzali: doświadczenie, klasę, cierpliwość… Jesteśmy sobie potrzebni.” – mówi ambasadorka kampanii.

Kampania ma charakter społeczny, a jej celem jest zarówno motywowanie dojrzałych osób do pozostania na rynku pracy, jak i ukazywanie pracodawcom korzyści płynących z ich zatrudniania. Ponadto wskazuje osobom dojrzałym narzędzia wsparcia w szukaniu pracy i podnoszeniu kwalifikacji oferowane przez liczne instytucje, oraz uświadamia pracodawcom, jak wiele korzyści mogą czerpać ich firmy z zatrudniania kobiet i mężczyzn w wieku 50+ i zarządzania wiekiem w organizacjach.

Dane są optymistyczne – z roku na rok w Polsce sytuacja zawodowa dojrzałych osób poprawia się i coraz więcej osób 50+ znajduje zatrudnienie. W 2008 roku pracowała tylko co trzecia osoba w wieku 55-64 lat, a pięć lat później zatrudnionych było już ponad 40% kobiet i mężczyzn w tym wieku (dane Eurostat, III kwartał).

Małgorzata Kalicińska ze swoim doświadczeniem życiowym i zawodowym udowadnia, że dojrzały wiek to doskonały czas by spełniać się zawodowo, czerpać satysfakcję z pracy, a nawet odnaleźć swoje nowe powołanie. Małgorzata Kalicińska wydała swoją pierwszą powieść w wieku 50 lat, mając już za sobą bogate doświadczenie zawodowe. „Sukces dał mi wiarę w to, że moje widzenie świata, przefiltrowane przez doświadczenie i zdobytą wiedzę, ‘przerobione’ w tysięcznych życiowych sytuacjach i obserwacjach, jest moim atutem.” – tłumaczy pani Małgorzata w rozmowie o celach kampanii i wartości pracy w dojrzałym wieku.

Uświadamianie osobom dojrzałym jak cennym są kapitałem jest bardzo istotne. Należy pamiętać o tym, że w istocie zarówno młodsi, jak i dojrzali pracownicy są potrzebni, a ich kompetencje harmonijnie się uzupełniają. W dobrze funkcjonującym społeczeństwie i na rynku pracy jest miejsce dla wszystkich.

„To się w przyrodzie nazywa równowaga biologiczna. Homeostaza. Występuje w rodzinach wielopokoleniowych – ale powinna również występować i w firmach.” – komentuje ambasadorka.

Pracownicy 50+, dzięki swoim umiejętnościom, dojrzałości, kompetencjom i doświadczeniu
są bezcennym kapitałem dla każdej firmy. Osoby 50+ posiadają liczne atuty, które
z pewnością będą procentować w firmie:

+    wiedza i kompetencje poparte wieloletnim doświadczeniem, wzbogacające środowisko pracy
+    duży bagaż doświadczeń zawodowych i życiowych
+    zdobyte przez lata kontakty, które w firmie mogą okazać się bardzo przydatne.
+    zaangażowanie w wykonywaną pracę
+    bezcenna, unikalna wartość – wiarygodność, ceniona szczególnie
na stanowiskach i w zawodach, w których wiek jest atutem
+    stabilizację i lojalność wobec pracodawcy
+    dyspozycyjność, co wynika z ich ustabilizowanej sytuacji rodzinnej
+    dojrzałość psychiczna i życiowa – umiejętność zachowania dystansu
i adekwatnej oceny sytuacji trudnych czy konfliktowych

„Nas dojrzałych z powodu demografii jest coraz więcej. Gdy spotka nas w tym wieku zawodowy impas, zamiast zasilać armię bezrobotnych, ale wciąż aktywnych życiowo ludzi, warto się przekwalifikować, dokształcić, a z pewnością okaże się, że znajdziemy swoją niszę.” – przekonuje pisarka.

Aby zachęcić osoby dojrzałe do kontynuowania aktywności zawodowej, wprowadzone zostały rozwiązania ułatwiające pracownikom w wieku 45 lat i powyżej uzupełnienie wiedzy zawodowej, poszerzenie kompetencji czy nabycie nowych umiejętności. Wśród nich znajdują się bezpłatne takie jak porady i informacje, szkolenia, pożyczki na szkolenie, wsparcie finansowania studiów podyplomowych czy zwrot kosztów za egzaminy zawodowe.

W wieku dojrzałym czas jest naszym sprzymierzeńcem! Trzeba mieć odwagę i cierpliwość oraz dozę determinacji do działania.” – motywuje Małgorzata Kalicińska.

Rozmowa z ambasadorką kampanii, szersze informacje o dostępnych możliwościach dla osób 50+ oraz dodatkowe informacje na temat aktywizacji zawodowej osób dojrzałych dostępne
są na www.50plus.gov.pl

Informacje dla mediów:

Marta Cieślikowska

Małgorzata Czerepak

Biuro Promocji i Mediów
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Tel.  22 661 11 13, 22 661 11 22, 22 661 11 87
Mail: prasa@mpips.gov.pl
Twitter: @mpips_rp

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nastolatkowie do pracy Biuro prasowe
2018-11-06 | 12:30

Nastolatkowie do pracy

Autorem komentarza jest Karolina Serwańska, dyrektor zarządzająca w agencji pracy Polski HR. Zmiany, jakie weszły w życie 1 września, to tylko początek reformy Kodeksu Pracy,
Praca Studenci chętnie wybierają call center - branża ma dla nich ciekawe oferty
2018-10-31 | 11:00

Studenci chętnie wybierają call center - branża ma dla nich ciekawe oferty

  Początek roku akademickiego to dla wielu studentów moment na poszukiwanie zatrudnienia, stąd w październiku widać ich zwiększoną aktywność na lokalnych rynkach
Praca IBRiS: Znajomość języków pomaga w karierze, ale Polacy rzadko się ich uczą
2018-10-31 | 07:00

IBRiS: Znajomość języków pomaga w karierze, ale Polacy rzadko się ich uczą

Aż 86% Polaków jest zdania, że znajomość języków obcych innych niż angielski znacznie ułatwiłaby im znalezienie dobrze płatnej pracy. Jednak znacząca większość nie

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Firma

Tylko co trzeci Polak korzysta z usług stomatologicznych w ramach NFZ. Rynek prywatnych gabinetów do 2020 roku będzie wart 12,5 mld zł

Większość Polaków wybiera usługi prywatnych gabinetów stomatologicznych. Rynek, który do 2020 roku ma być wart już przeszło 12,5 mld zł, jest w trakcie silnej konsolidacji. Dołączając do większej sieci, prywatne gabinety stają się częścią silnego brandu o ugruntowanej pozycji, zyskują dostęp do innowacji i wiedzy, nie muszą się martwić o aspekty związane z zarządzaniem, marketingiem czy pozyskiwaniem funduszy na inwestycje. Korzyści odnoszą też sami pacjenci, którzy mają gwarancję wysokiej jakości usług niezależnie od miejsca ich świadczenia. Na ten segment rynku stawia także lider rynku – Grupa LUX MED.

Prawo

Rząd pracuje nad gruntowną reformą systemu zamówień publicznych. Mają być bardziej konkurencyjne, innowacyjne oraz przyjazne dla małych i średnich firm

Resort przedsiębiorczości kończy prace nad projektem nowej ustawy Prawo zamówień publicznych. Następnie trafi do konsultacji społecznych, a w życie wejdzie w drugiej połowie 2019 roku. Zmiany są konieczne, bo obecny system jest nieefektywny – przekonuje ministerstwo. Nowa ustawa ma m.in. zwiększyć konkurencyjność postępowań, tak aby startowało w nich więcej podmiotów, oraz promować małe i średnie przedsiębiorstwa. Poprawione PZP ma być dla nich impulsem do rozwoju i narzędziem do kształtowania krajowej gospodarki.

Patronat Newserii

Handel

Prof. E. Mączyńska: Dodatkowy dzień wolny od pracy nie musi być problemem dla gospodarki. Przedsiębiorcom nie podoba się tryb wprowadzania takich zmian

Ustanowienie 12 listopada dniem wolnym od pracy w większości firm i instytucji spotkało się z krytyką części ekonomistów, którzy wyliczyli, ile polska gospodarka poniesie w związku z tym strat. Według szacunków autorów ustawy koszt dodatkowego dnia wolnego wyniesie 0,2 PKB, czyli niespełna 4 mld zł. Zdaniem prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego taka decyzja może jednak mieć i pozytywne skutki ekonomiczne. Problemem jest natomiast fakt, że przedsiębiorcy nie mieli czasu na przygotowanie się do takiej zmiany.

Problemy społeczne

Co czwarty pacjent z zawałem serca umiera przed dotarciem do szpitala. Ból w klatce piersiowej zbyt często jest lekceważony

Co roku ponad 100 tys. Polaków przechodzi zawał serca. Co czwarty umiera zanim trafia do szpitala. Choć większość prawidłowo rozpoznaje objawy, to zwleka z wezwaniem pomocy. U połowy osób z zawałem serca od pierwszych objawów do udzielenia profesjonalnej pomocy mija 260 minut. By nie doszło do zgonu lub poważnych powikłań, czas ten nie powinien przekraczać 90 minut. Dlatego kampania społeczna „Zawał serca – czas to życie” ma uświadamiać, jak postępować przy zawale oraz jak ważne jest szybkie wezwanie pomocy.